Minkälaisen miehen naiset tahtovat?
Olen ollut kaksi kertaa aviossa, ensimmäinen kesti lähes 20 vuotta, toinen 14 vuotta. Kumpikin liitto päättyi jännämieheen. Joiden kanssa suhteet kestivät muutaman vuoden. Nyt molemmat ovat ilmoittaneen halunsa jatkaa minun kanssa. Sen verran voin itsestäni kertoa, liitossa olessa osallistuin tasapuolisesti kotitöihin ja lasten hoitamisee. En juopotellut saati istunut kavereiden kanssa oluella enkä pettänyt. Otin puolison huomioon niin arkena kuin juhlapäivinä. Toki minullakin oli vikani ja puutteeni.
Eli minkälaisen miehen naiset todella haluaa? Pitääkö olla jännämies vai huolehtiva perheen isä, vai sekoitus molempia?
Kommentit (56)
En tiedä miten määrittelet jännämiehen. Totuus on, että kertomasi asiat itsestäsi kuten ettei petä, juo, hoidat maailmaan hankkimiasi lapsia, ja teet kotitöitä, on mielestäni se perustaso, josta lähdetään liikkeelle. Ystävällinen ja kunnioittava kohtelu on perustasoa myös. Tämä pätee molempiin suuntiin: En ottaisi pettäjää takaisin.
En hommaan tiedä mikä on jännämies. Peruselämän lisäksi on kuitenkin mukavaa, että elämässä on mukavaa jännittävyyttä ja iloisia yllätyksiä. Kaikki tosin eivät yllätyksistä pidä, mutta itselleni esim. yllätyspäivällinen ulkona, salsatunti tai viikonloppureissu ( niin, että mies on pakannut kamppeet) ovat tuoneet iloa. Benjihypyistä ja vastaavista en välitä. Lisäksi jokainen luultavasti toivoo toisen huumorintajun sopivan yhteen omansa kanssa. Itse toivon nauravani joka päivä.
Vaikka minä en ottaisi pettäjää takaisin, niin sinä voit ottaa, jos haluat. Pääasia on siinä, että mitä sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset valehtelee miehille minkälaisen miehen he haluavat. On ikävä, että he eivät pysty olemaan rehellisiä. Monet miehet eivät halua olla agressiivisia, väkivaltaisia, eikä he ole mielisairaita, he eivät ole narsisteja ja psykopaatteja jotka naisia miellyttää.
Naiset on vieläpä siitä huvittavia, että eivät ymmärrä kuka on oikea mies ja kuka feikkaa miehistä miestä. Noita kaulatatuoituja betamiehiä on Suomikin pullollaan, he ovat niitä joille oikeat miehet nauraa, heitä pidetään kävelevinä vitseinä.
Koita nyt vain kestää se, ettet ole naisten suosiossa syystä tai toisesta. Vaikutat tosi kokemattomalta ja rasittavalta tyypiltä, sori, mut teitä on oikeasti Suomi pullollaan, eikä ketään kiinnosta minkälaisia miehiä pidät oikeanlaisina.
Jotkut meistä miehistä vain näkee läpi n
Mulla on akateeminen mies joka penkkaa penkistä yli sata, ja osaa silti hoitaa lapsensa asianmukaisesti ja osallistuu kotitöihin. Jos hän on mielestäsi vässykkä ja huono mies, niin uskon että olen löytänyt todellisen aarteen aviomiehekseni. Koita jaksella kätesi kanssa, vaihtamalla vasempaan käteen saat vaihtelua varmasti.
Ulkomainen. Ei nalkuttava, arvosteleva tai negaava. Maltillinen. Ymmärtävä, positiivinen, henkinen, huumorintajuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomainen. Ei nalkuttava, arvosteleva tai negaava. Maltillinen. Ymmärtävä, positiivinen, henkinen, huumorintajuinen.
Sama. En haluaisi suomalaista miestä, ellei ole erityisen epäsuomalainen luonteeltaan ja ulkonäöltään.
Ihmisillä joilla on 10 sivuinen vaatimuslista kumppanista eivät tule ikinä löytämään sitä ihmistä. Nuo listat on vain itselleen valehtelua ja elämistä jossain fantasiamaailmassa.
Mitä nopeammin luovut niistä, on sinulla joku mahdollisuus löytää ihan oikea ihminen. Teidän listaihmisten kohtalo on sitten siinä 40v hujakoilla ihmetellä mitenkäs se aika menikään niin nopeasti ja miksi olen vieläkin yksin.
Ei sitä voi kukaan tietää minkälaisen miehen tai naisen joku toinen haluaa. Kukin voi puhua vain omasta puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä joilla on 10 sivuinen vaatimuslista kumppanista eivät tule ikinä löytämään sitä ihmistä. Nuo listat on vain itselleen valehtelua ja elämistä jossain fantasiamaailmassa.
Mitä nopeammin luovut niistä, on sinulla joku mahdollisuus löytää ihan oikea ihminen. Teidän listaihmisten kohtalo on sitten siinä 40v hujakoilla ihmetellä mitenkäs se aika menikään niin nopeasti ja miksi olen vieläkin yksin.
Miten niin? Minä ainakin löysin opiskeluaikana juurikin niin hyvän miehen kuin toivoinkin saavani. Jos en olisi saanut kriteerien mukaista miestä, olisin ihan tyytyväisesti sinkku.
Sen oikean jonka kanssa parisuhde toimii.
Riippuu naisesta. Eri naisilla on erilainen miesmaku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen kuin minun mies on. Taitava, ahkera, hyvin toimeentuleva, fiksu, huumorintajuinen ja yhdessä asioita tekevä.
Eli siis tiivistettynä hyvin toimeentulevan.
Mitäh, mun appiukon nimi on Toimi, onko se tullu suuhun vai peräreikään?
Tuossa jo joku tämän hyvin kiteyttikin. Miehet haluavat ihanan vaimon, joka on hyvä äiti, hyvä kodinhoitaja, rakastava vaimo, mutta lisäksi vielä kiihkeä seksipeto, joka on hyvä sängyssä ja haluaa seksiä jatkuvasti. Samaa haluavat naisetkin: luotettavan ja turvallisen miehen, joka osaa ottaa kumppaninsa aina huomioon, olla tälle hyvä ystävä ja pitää arjen palikat koossa, mutta samalla siltä mieheltä kaivataan myös hyvää,, naisen huomioonottavaa ja intohimoista seksiä. Jokainen haluaa tuntea itsensä halutuksi, niin nainen kuin mieskin.
Mun exä kiteytti hyvin: turvallisuutta ja aisaa.
Toista en saanut ja siksipä onkin nyt exä. Nykyiseltä irtoaa molempia.
Jokainen nainen haluaa itselleen sopivan miehen. Ei ole olemassa mitään kaikille kelpaavaa yleisjumalaa.
Nainen ajattelee joko tietoisesti ja tiedostamattaan sitä miten mies kelpaa tekemään hänen kanssaan jälkeläisiä ja miten pystyy niistä huolehtimaan.
Tähän vaikuttaa esim. miehen sopivasti erilainen tuoksu, riittävä älykkyys, sopiva miehen maskuliinisuuden aste jne.
Osa naisista kaipaa maskuliinista miestä ja maskuliinisemmat naiset taas päätyy taas vähän feminiininpiin miehiin jotta perheessä edes joku hoivaisi lapsia.
Seksikkäintä miehessä on miehekäs käytös, tapa toimia sosiaalisissa tilanteissa. Ei niinkään joku peniksen koko tai pituus tms.
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin. Mieheltä voi vaatia ehkä 3-4 ominaisuutta. Jos vaatii enemmän se alkaa olla matemaattinen mahdottomuus.
Kuten miehetkin haluavat naisen olevan sekä neitsyt että hu ora.
Kyllä naisetkin haluavat miehen joka on tasavertainen kumppani arjessa ja huomaavainen ja hellä, mutta toisaalta he haluavat tuntea itsensä halutuksi ja seksikkääksi, ja joskus pitää olla vähän enemmän intohimoa ainakin sängyssä. Naiset eivät halua olla miehelleen äiti eikä palvelija. Naiset haluavat miehen joka on miehinen olematta mulkku, mutta ei myöskään nössö tai ääliö, joka kaljatölkki kädessä vahtaa vaan urheilua. Pitää osata keskustella ja olla hyvä huumorintaju. Ja pitää toimia siten, että nainen saa kunnon orgasmin rakastellessa, muuten siitä ei ole naiselle mitään iloa.
Ei mieskään halua vaimon olevan mikään lahna, joka ei tee mitään muuta kuin vahtaa salkkareita ja syö herkkuja, mutta toisaalta ei saa olla mikään pirttihirmu siivoushullu ja takakireä pihtaaja. Pitää olla sopivasti tekevä ja osaava, osata keskustella asioista ja olla sängyssä intohimoinen kun mieskin haluaa tuntea olevansa haluttu.
Rakkaus on se juttu loppujen lopuksi miksi ihmiset ovat yhdessä. Tuntuu kyllä oudolta ap sun juttu, että olet ollut kahdesti pitkässä suhteessa, että nainen on rakastanut sinua vuosia, sitten yhtäkkiä ei olekaan ja on rakastunut toiseen, jopa kymmenien vuosien ajaksi kuten se vaimo 1. Ja sitten yks kaks, kumpikin ovat vanhoilla pävillään rakastuneet taas sinuun. Ei tunnu kovin uskottavalta.