Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka taho päättää naisten urheilussa heidän vaatteistaan?

Vierailija
17.08.2025 |

Mielestäni on todella törkeää naisia kohtaan, jos heidät pakotetaan urheiluliiton toimesta pukeutumaan pikku bikini asuun ja lähes pieniin housuihin, että melkein alapää näkyy välistä? Ja miehet haukkuvat naisia, jotka urheilevat, niin heitä haukutaan, että miksi pukeutuu näin vähän? Urheiluliitto paska säätää naisille liian pienet asut, koska ei heitä kiinnosta lainkaan urheilu naisten osalta. Kunhan vain saadaan Pervo Pertit tuijottamaan naisten alapäätä ja rintoja ym. Kunhan vain mukamas saadaan katsojia, siis miesten taholta kuolata naisia.??!!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa on. 

https://yle.fi/a/3-6230699

Kuitenkaan beach volleyn säännöissä ei puhuta erikseen miesten ja naisten pukeutumisesta, puhutaan vain pelaajista.

Vierailija
42/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajiseuroilla on omat säännöt ja protokollat. Esim. lentopallossa joku maa taisi haluta peittävämpää vaatetta ja tuli vastaus, että ette pelaa jos laitatte päälle jotain peittävää. Samoin tenniksessä williamsit joskus yrittivät pukea päällensä jotain järkevää, sama reaktio. Sössöttävät jotain että pitää kunnioittaa lajia...

Nuoret urheilijat harvemmin arkailevat näitä vaan itse jopa toivovat mahdollisimman niukkoja, sillä harvoin mikään rätti varsinaisesti parantaa urheilusuoritusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilijat itse, useasta vaihtoehdosta. Näin olen käsittänyt. Ei heitä silti saa kuvata epäedullisista kulmista. Ammattilaiset osaavat eettiset säännöt halutessaan.

Kuvakulma on pakosta epäedullinen, kun pöksyt on vähän väliä veen vakoon uponneena.

Näet sen mitä haluat. Hautakiveesi voisi kaivertaa, hän syntyi, näki vakoja ja tissejä, vauvapalstaili, kuoli. Ei saanut mitään aikaan elämässään.

Huom. Näki pikselivakoja.

Vierailija
44/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Many female beach volleyball players prefer to wear bikinis, not out of obligation, but because it's what they find most comfortable and practical for the sport."

Taas yrittää joku (trolli?) nähdä naisuhreja sielä missä niitä ei ole vain saadakseen purkaa miesvihaansa.

Vierailija
45/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on shorsit jalassa ja t-paita mutta ei naisilla lainkaan. Jotain mätää tässä on? 

Minä kyllä muistelen, että jossain arvokisoissa naisurheilijat noista asuista kysyttäessä kommentoivat, että heillä on valittavissa myös pidemmät sortsit noiden kieltämättä pikkareilta näyttävien housujen tilalle. Eli eivätköhän he ole itse valinneet urheilla tuollaisissa asuissa ja niinkuin joku jo kommentoi, urheilijoita itseään kiinnostaa varmaan ennen muuta se, että asu haittaa urheilusuoritusta mahdollisimman vähän.

Vierailija
46/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajiseuroilla on omat säännöt ja protokollat. Esim. lentopallossa joku maa taisi haluta peittävämpää vaatetta ja tuli vastaus, että ette pelaa jos laitatte päälle jotain peittävää. Samoin tenniksessä williamsit joskus yrittivät pukea päällensä jotain järkevää, sama reaktio. Sössöttävät jotain että pitää kunnioittaa lajia...

Nuoret urheilijat harvemmin arkailevat näitä vaan itse jopa toivovat mahdollisimman niukkoja, sillä harvoin mikään rätti varsinaisesti parantaa urheilusuoritusta. 

Qatarin MM-kisoissa muutama vuosi sitten rantalentisnaisia pyydettiin pelaamaan t-paidoissa ja shortseissa ihan jo säädyllisyyden nimissä.  Jotkut naisista (pahimmat paljastelijat) nostivat karmean äläkän ja uhkasivat boikotoida kisoja, jos eivät saa pelata rintsikoissa perce paljaana.  

Vierailija
47/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008666118.html

Niin ehkä luopuvat ensimmäisenä, mutta ei se sitä tarkoita, että olisivat ensimmäisiä, jotka eivät pelaa bikineissä.

https://www.firstpost.com/sports/rio-olympics-2016-meet-the-egyptian-be…

Vierailija
48/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuroidaan kaikki naiset urheilulähetyksistä sellaisella mustalla laatikolla, ongelma ratkaistu.

Vierailija
49/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on shorsit jalassa ja t-paita mutta ei naisilla lainkaan. Jotain mätää tässä on? 

Minä kyllä muistelen, että jossain arvokisoissa naisurheilijat noista asuista kysyttäessä kommentoivat, että heillä on valittavissa myös pidemmät sortsit noiden kieltämättä pikkareilta näyttävien housujen tilalle. Eli eivätköhän he ole itse valinneet urheilla tuollaisissa asuissa ja niinkuin joku jo kommentoi, urheilijoita itseään kiinnostaa varmaan ennen muuta se, että asu haittaa urheilusuoritusta mahdollisimman vähän.

Maajoukkueurheilijoille tuskin tarjotaan asuja, jotka haittaavat suoritusta. 

Vierailija
50/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen feministinen kysymys.

Keksitään ongelma, joka koskee jotain muuta kuin itseä. Sitten pidetään huoli siitä, että ongelmasta ei kysytä asianosaisilta vaan joltakin muulta.

Tiedoksi että urheiluliitto tarjoaa myös trikooshortseja. Suurin osa valitsee kuitenkin liikkuvuuden vuoksi avoimemman mallin.

Vierailija
51/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maajoukkueurheilijoille tuskin tarjotaan asuja, jotka haittaavat suoritusta. 

Ei varmaan niin, mutta näin nyt kuitenkin muistan naisurheiljoiden sanoneen, että saavat itse valita pidempien ja lyhyempien housujen väliltä. Riippuu varmaan ihan lajistakin, minkälainen vaatetus koetaan parhaaksi. 

Vierailija
52/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen feministinen kysymys.

Keksitään ongelma, joka koskee jotain muuta kuin itseä. Sitten pidetään huoli siitä, että ongelmasta ei kysytä asianosaisilta vaan joltakin muulta.

Tiedoksi että urheiluliitto tarjoaa myös trikooshortseja. Suurin osa valitsee kuitenkin liikkuvuuden vuoksi avoimemman mallin.

Muistelen ainakin Vilma Murron sanoneet, että lyhyemmillä housuilla on mukavampi hypätä, varmaan juurikin liikkuvuudesta kyse hyppylajeissa.

Vierailija
54/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on tosiaan tarjolla varmaan paljastavampia vaihtoehtoja kuin miehille, mutta tämä johtunee siitä, että niistä tarjolla olevista vaihtoehdoistakin naisurheilijat tyypillisesti valitsevat ne paljastavimmat. Tarjonta siis vastaa kysyntään. 

Varmaan? Eli sullakin ihan täyttä mutuilua.

Ei vaan Ella Räsäsen kertomaa. 

Vierailija
55/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisurheilijat itse. Haluavat esitellä paikkojaan mieskatsojien iloksi!

Ne tummat pikajuoksijat tulisivat varmaan alasti jos sitä ei olisi kielletty, toki tuo asenne näkyy myös tuloksissa ja tuosta asenteesta taitaa sponsoritkin tykätä, jos sitä rahaa haluaa, jolla ne paremmat valmentajat ja lääkärit ja kalliimmat lääkkeet kuitenkin hankitaan.

Vierailija
56/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilijat itse, useasta vaihtoehdosta. Näin olen käsittänyt. Ei heitä silti saa kuvata epäedullisista kulmista. Ammattilaiset osaavat eettiset säännöt halutessaan.

Kuvakulma on pakosta epäedullinen, kun pöksyt on vähän väliä veen vakoon uponneena.

Näet sen mitä haluat. Hautakiveesi voisi kaivertaa, hän syntyi, näki vakoja ja tissejä, vauvapalstaili, kuoli. Ei saanut mitään aikaan elämässään.

Kuten kirjoitin niin pakosta veen vakoja ja lisäksi tissejä joutuu tuijottamaan, kun naiset niitä katsottavaksi tyrkyttää!

Vierailija
57/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä, muta sitten kun miettii, niin jokainen julkkis jossain somessa on vähissä vaatteissa, huulet törröllään ja keikistely asennossa jne....

Ja kukaan mies julkkis ei missään kalsareissa pompi eikä keikistele, he ovat siellä vain ihan normaalisti ja keskittyvät siihen asiaan, miksi julkisuudessa ovat.

Vierailija
58/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kaikki naiset päättävät loppujen lopuksi itse, minkä muotoisessa asussa urheilevat.

Huippu-urheilijoista Femke Bol taitaa olla yksi ainoista, joka suosii juoksussa aina shortsimallin alaosaa. Suomalaisista esim. Ella Junnila hyppää yleensä shortsialaosassa ja vatsan peittävässä paidassa. Olen kiinnittänyt huomiota siksi, että nykyään laihat urheilijat käyttävät usein bikinimallista alaosaa. 

Vierailija
59/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka taho?

Se on MIKÄ TAHO.

Vierailija
60/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taho ei ole kuka, vaan mikä.