Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instrumentarium ja alla inclusive sopimukseen painostaminen

Vierailija
17.08.2025 |

Kävin eilen optikolla ja ostin uudet lasit. Hämmästyttävää oli miten voimakkaasti sekä optikko, että henkilö jonka kanssa valitsin kehykset yritti tyrkyttää alla inclusive sopimusta. En tarvitse 3 laseja, enkä halua maksaa 2 vuotta sopimusta, ja sen jälkeen vielä lunastaa lasit eri hintaan. Kun en suostunut soppariin vaan halusin maksaa vain yhdet lasit myyjä oli jotenkin vaivaantunut ja edelleen yritti tarjota sopparia. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on instrumentariumin huono puoli. Silmäasemalla taas jauhetaan koko ajan silmälääkäristä ja mainostetaan kalliita näönkorjausleikkauksia.

Olen asioinut vuosikymmeniä Silmäasemalla ja aina käynyt samalla yksityisellä silmälääkärillä, milloinkaan ei ole mitään yritetty tuputtaa. Viimeisimmät käynnit Triplassa.

Vierailija
22/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuliikkeissä voi olla painostava tunnelma. Suosin yksityisiä optikkoliikkeitä.

Sama täällä. Silmäasemalta minutkin ohjattiin silmäsairaalaan monimutkaisiin ja kalliisiin tutkimuksiin. Yksityinen optikko totesi että ne tutkimukset olivat olleet täysin turhia.

Kyseinen optikko asentaa uudet linssit vanhoihin kehyksiin, mitä ketjuliikkeissä ei suostuta tekemään. Hän ei myöskään veloita näöntarkastuksesta eikä silmänpaineen mittauksesta, ja jos hankin uudet kehykset, saan ne maksutta. Moniteholinsseistä hän myöntää tutulle asiakkaalle 40 % alennuksen. Arvatkaa menenkö enää ketjuliikkeeseen rahastettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes uskalla astua Instrumentariumiin sisälle. Enkä ole halunnutkaan sen jälkeen, kun olivat otsikoissa henkilöstönsä jakamisesta vihreisiin, keltaisiin ja punaisiin jossain henkilöstörapahtumassaan. 

Olen ostanut lasini pääosin Specsaversiltä, parit myös Nisseniltä. Ei ole yritettt myydä väkisin mitään. 

Vierailija
24/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin tuo lunastus vielä kahden vuoden jälkeen on ärsyttävä, vaihtoehtona jatkaa sopparia taas seuraavat 2 vuotta tai palauttaa lasit.

Vierailija
25/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta epäeettistä itse hoitoalalla työskentelevänä optikoita olla mukana tälläisessä. Ovat terveydenhoitoalan tutkinnon suorittaneet. 

Onko tuo laillistakaan?

Vierailija
26/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle sellaista tarjottu. Eihän se ole pakollista. Mut äiti sitä ihmetteli, kun sitä ei ollutkaan.........................eihän se tule automaattisesti, kun tilaa lasit yms. Itse olisin kyllä sen halunnut, mutta kun äiti maksoi ne, se oli mun joululahja viime jouluna. Tuntuu, ettei linsseissä ja kehyksissä ole mitään takuita, että ne saa uudet tarvittaessa ilmaiseksi. Piti maksaa toiset linssit, ku en nähnyt niillä NS normaaleilla linssillä mitään vielä 3:nkaan viikon jälkeen. Erikseen ! Eihän se ole oikein. Eikä nekään mitenkään erilaiset ole olleet. Samaa sumeutta näössä oli kauan ! Sanoivat, että se häviää n. 2-3:n viikon jälkeen. Eipä hävinnyt ! Et silmien pitää tottua niihin. Ei näin ollut esim Specsaversin linsseissä ! Ne istuivat heti kunnolla. 

Vierailija
27/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjuliikkeissä voi olla painostava tunnelma. Suosin yksityisiä optikkoliikkeitä.

Sama täällä. Silmäasemalta minutkin ohjattiin silmäsairaalaan monimutkaisiin ja kalliisiin tutkimuksiin. Yksityinen optikko totesi että ne tutkimukset olivat olleet täysin turhia.

Kyseinen optikko asentaa uudet linssit vanhoihin kehyksiin, mitä ketjuliikkeissä ei suostuta tekemään. Hän ei myöskään veloita näöntarkastuksesta eikä silmänpaineen mittauksesta, ja jos hankin uudet kehykset, saan ne maksutta. Moniteholinsseistä hän myöntää tutulle asiakkaalle 40 % alennuksen. Arvatkaa menenkö enää ketjuliikkeeseen rahastettavaksi.

Optikolla ei ole koulutusta arvioida, ovatko lääketieteelliset silmätutkimukset aiheellisia vai ei. Optkko ei tee diagnostiikkaa. Sen tekee vain lääkäri.

Vierailija
28/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikkoliikkeet on suomen suurin huijausbisnes.

Linssien valmistuskustannukset on korkeintaan muutaman euron, samojn kehysten.

Vierailija
29/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lasien oikea hinta, vaikka näissäkin kunnon katteet.

https://www.tokmanni.fi/kauneus-terveys-ja-hyvinvointi/kosmetiikka/auri…

Vierailija
30/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lasien oikea hinta, vaikka näissäkin kunnon katteet.

https://www.tokmanni.fi/kauneus-terveys-ja-hyvinvointi/kosmetiikka/auri…

Oletko tyhmä? Tokmanni myy yksilöllisiä moniteholinssejä?

Vierailija
31/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversilla sama. Ihmeen tylyjä tulee myyjistä, kun sanon että haluan vain yhdet lasit ilman erikoisjuttuja niille. 

Vierailija
32/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus ja ensi kerraĺla menenkin toiseen liikkeeseen. En ottanut all inclusivea, en ottanut vakuutusta enkä myöskään suostunut siihen, että "aurinkolasit vahvuuksilla samaan hintaan" pakettiin suositeltiin ehdottomasti tietyllä tavalla värjättyjä linssejä, jotka sitten yllätys yllätys olisikin pitänyt maksaa erikseen.

Vierailija
33/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle sellaista tarjottu. Eihän se ole pakollista. Mut äiti sitä ihmetteli, kun sitä ei ollutkaan.........................eihän se tule automaattisesti, kun tilaa lasit yms. Itse olisin kyllä sen halunnut, mutta kun äiti maksoi ne, se oli mun joululahja viime jouluna. Tuntuu, ettei linsseissä ja kehyksissä ole mitään takuita, että ne saa uudet tarvittaessa ilmaiseksi. Piti maksaa toiset linssit, ku en nähnyt niillä NS normaaleilla linssillä mitään vielä 3:nkaan viikon jälkeen. Erikseen ! Eihän se ole oikein. Eikä nekään mitenkään erilaiset ole olleet. Samaa sumeutta näössä oli kauan ! Sanoivat, että se häviää n. 2-3:n viikon jälkeen. Eipä hävinnyt ! Et silmien pitää tottua niihin. Ei näin ollut esim Specsaversin linsseissä ! Ne istuivat heti kunnolla. 

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Kysy äidiltä.

Vierailija
34/50 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lähtee ostoksille nuhjuisissa vaatteissa?

Vierailija
35/50 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muissa paikoissa on samanlaista?

Vierailija
36/50 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lähtenyt. Muitakin optikkoja on.

Vierailija
37/50 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä että miksi vain maksaa ne laskut tuohtuneena vaikka ne on aiheettomia.

Vierailija
38/50 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin ulos instrusta. Kävin näöntarkastuksessa,  valttiin kehykset ja... Alkoi all inclusive -tuputus. Vängättiin optikon kanssa asiasta, selitys alkoi aina alusta miten hieno juttu kuukausimaksu on ja miten voi vaihtaa helposti laseja yms. paskaa. Lopulta optikko suostui laskemaan hinnan laseille. Ja oliko yllätys, että hinnat olivat järkyttävät! Vähänkään järkevillä ominaisuuksilla lasien hinta karkasi pitkälle yli tonnin. Kun ihmettelin hinnoittelua, vastaus oli all inclusive! Siinä vaiheessa ilmoitin, että tämä oli tässä. Sen jälkeen sitten väiteltiin näöntarkastuksen maksamisesta. Lopulta optikolle piti selittää selkeästi, että hänellä on enää yksi mahdollisuus lyödä tarkastus kassaan ja ottaa siitä rahat, muuten kävelen ulos maksamatta.

Ahdistava kokemus, ja en tule enää ikinä astumaan sisään instrun myymälään.

Vierailija
39/50 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes uskalla astua Instrumentariumiin sisälle. Enkä ole halunnutkaan sen jälkeen, kun olivat otsikoissa henkilöstönsä jakamisesta vihreisiin, keltaisiin ja punaisiin jossain henkilöstörapahtumassaan. 

Olen ostanut lasini pääosin Specsaversiltä, parit myös Nisseniltä. Ei ole yritettt myydä väkisin mitään. 

Nissen kuuluu Instrun kanssa samaan konserniin.

Vierailija
40/50 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän