Instrumentarium ja alla inclusive sopimukseen painostaminen
Kävin eilen optikolla ja ostin uudet lasit. Hämmästyttävää oli miten voimakkaasti sekä optikko, että henkilö jonka kanssa valitsin kehykset yritti tyrkyttää alla inclusive sopimusta. En tarvitse 3 laseja, enkä halua maksaa 2 vuotta sopimusta, ja sen jälkeen vielä lunastaa lasit eri hintaan. Kun en suostunut soppariin vaan halusin maksaa vain yhdet lasit myyjä oli jotenkin vaivaantunut ja edelleen yritti tarjota sopparia.
Kommentit (50)
Mulla on tähän mennessä (olen 45v.) ollut aina hyvä näkö. Kävin näöntarkastuksessa kun olin kauppakeskuksessa ja ikkunassa oli tarjous 0€. En kärsi päänsäryistä tai kuivasilmäisyydestä, en aja autoa enkä koe arjessa mitään ongelmia.
Optikko oli silti sitä mieltä, että lasit mulle nyt, eikä mitään pelkkiä lukulaseja vaan koko ajan pidettävät lasit. Kysyin että mitä varten? Näköni oli -0.50 ja -0.25. Eihän se ole mitään. Kysyin että huononeeko mun näkö jollen käytä laseja. No kuulemma ei, kun tämä on ikänäöstä johtuvaa. Näkö huononee käytin laseja tai en. Eli mihin tarvitsen lasit??
Kovasti myös tyrkytettiin kaikkia eri sopimusvaihtoehtoja ja kuiville silmille tarkoitettuja tuotteita. Sain siinä kuivasilmäisyyskyselyssä 2 pistettä eli ei mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjuliikkeissä voi olla painostava tunnelma. Suosin yksityisiä optikkoliikkeitä.
Sama täällä. Silmäasemalta minutkin ohjattiin silmäsairaalaan monimutkaisiin ja kalliisiin tutkimuksiin. Yksityinen optikko totesi että ne tutkimukset olivat olleet täysin turhia.
Kyseinen optikko asentaa uudet linssit vanhoihin kehyksiin, mitä ketjuliikkeissä ei suostuta tekemään. Hän ei myöskään veloita näöntarkastuksesta eikä silmänpaineen mittauksesta, ja jos hankin uudet kehykset, saan ne maksutta. Moniteholinsseistä hän myöntää tutulle asiakkaalle 40 % alennuksen. Arvatkaa menenkö enää ketjuliikkeeseen rahastettavaksi.
Häh? Olen uusituttanut pelkät linssit kahden eri ketjun liikkeissä. Perivät jonkun työmaksun, mut muuten ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes uskalla astua Instrumentariumiin sisälle. Enkä ole halunnutkaan sen jälkeen, kun olivat otsikoissa henkilöstönsä jakamisesta vihreisiin, keltaisiin ja punaisiin jossain henkilöstörapahtumassaan.
Olen ostanut lasini pääosin Specsaversiltä, parit myös Nisseniltä. Ei ole yritettt myydä väkisin mitään.
Muuten hyvä, mut Nissen kuuluu Instrun kanssa samaan puljuun.
Myyjät tekee sen mitä niiden pomo on käskenyt. Jossei tule lisämyyntiä niin saattaa työpaikka mennä. Älä osta mitään mitä et tarvitse mutta älä myöskään rähise myyjille.
Oman kokemuksen mukaan yksityisellä vasta jäätävät hinnat on. Sain samat linssit (sellaiset nuorisomonitehot) puolet halvemmalla Instrusta, kuin mitä olin viimeksi maksanut pienen paikkakunnan yksityisessä optikkoliikkeessä.
Pyysin myyjää tarkastamaan yksityisen liikkeen antamasta linssitietokortista useampaan kertaan, että kyseessä oli varmasti sama linssi. Oli se. Valmistajaa myöten.
En osta enää ikinä laseja tekemättä hintavertailua useamman paikan välillä. Sen verran syletti.
Istru on punaisella boikottilistalla eli ei ole edes vaihtoehto.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006351151.html
Työpaikan koulutustilaisuus järkytti: Instrumentariumin työntekijät jaettiin vihreisiin, keltaisiin ja punaisiin Se oli julkinen nöyryytys
Vierailija kirjoitti:
Myyjät tekee sen mitä niiden pomo on käskenyt. Jossei tule lisämyyntiä niin saattaa työpaikka mennä. Älä osta mitään mitä et tarvitse mutta älä myöskään rähise myyjille.
Kannattaa äänestää jaloillaan ja vaihtaa liikettä eikä palkita paskoja pomoja.
Mikäli tuollaisen kokee painostamisena niin vika ei ole optikossa vaan siinä että olet kaikesta mielesi pahoittava kermaperse. Vika on siis sinussa. Kasvata paksumpi nahka ja opettele sanomaan "ei" niin että asia selviää kertasanomisella.