Instrumentarium ja alla inclusive sopimukseen painostaminen
Kävin eilen optikolla ja ostin uudet lasit. Hämmästyttävää oli miten voimakkaasti sekä optikko, että henkilö jonka kanssa valitsin kehykset yritti tyrkyttää alla inclusive sopimusta. En tarvitse 3 laseja, enkä halua maksaa 2 vuotta sopimusta, ja sen jälkeen vielä lunastaa lasit eri hintaan. Kun en suostunut soppariin vaan halusin maksaa vain yhdet lasit myyjä oli jotenkin vaivaantunut ja edelleen yritti tarjota sopparia.
Kommentit (50)
Tämä on instrumentariumin huono puoli. Silmäasemalla taas jauhetaan koko ajan silmälääkäristä ja mainostetaan kalliita näönkorjausleikkauksia.
Ketjuliikkeissä voi olla painostava tunnelma. Suosin yksityisiä optikkoliikkeitä.
Henkilökunnalla on kovat tulostavoitteet. Firman johto painostaa tähän ja tuloksia seurataan viikottain. Tulos tai ulos - toimenpidettä on Instrussa aiemmin käytetty.
Kävin myös Instrussa noin 3-vuotta sitten optikko painosti ottamaan osamaksun silmälaseille, kun sanoin monta kertaa, että maksan ne kerralla, niin ei kuunnellut lainkaan ja laskee, että kuinka paljon prosenttia kuluu kk maksut korkojen kanssa? Olin jo siinä vaiheessa niin vihainen, jos ei onnistu kertamaksu, niin lähden pois.
Vierailija kirjoitti:
Kävin myös Instrussa noin 3-vuotta sitten optikko painosti ottamaan osamaksun silmälaseille, kun sanoin monta kertaa, että maksan ne kerralla, niin ei kuunnellut lainkaan ja laskee, että kuinka paljon prosenttia kuluu kk maksut korkojen kanssa? Olin jo siinä vaiheessa niin vihainen, jos ei onnistu kertamaksu, niin lähden pois.
Tämä näin. Ymmärtääkö ne että nr karkoittaa asiakkaita tuolla?
Minultakin sitä kysyttiin mutta ei sen enempää painostettu. En halua myöskään mitään joka kuukausittaista laskua, laskuja tulee jo muutenkin ihan tarpeeksi.
Mulle pakkomyytiin siellä ties mitä erikoispinnoitteita, se myyjä vaan raksi tilauskuponkiin kysymättä mitään!
Johtotaso on ohjeistanut myymälähenkilökuntaa tekemään sopimuksen ihan jokaisen asiakkaan kanssa. Oli asiakkaalla tarvetta tai ei, kaikille kuuluu tarjota sopimusta. Tuloksia seurataan. Varoitus tulee jos ei tarjoa. - entinen instrulainen
Vierailija kirjoitti:
Mulle pakkomyytiin siellä ties mitä erikoispinnoitteita, se myyjä vaan raksi tilauskuponkiin kysymättä mitään!
Valititko siitä?
Sieltä on kuitenkin saanut parhaat lasit, mitä on ollut tarjolla. Nyt suostuin tuohon, koska voin hyvinkin joutua vaihtamaan linssit sopimusaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valititko siitä?
En mutta en ole sen koommin palannut heidän asiakkaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Valititko siitä?
Eli maksoit mukisematta?
Minä erehdyin ottamaan tämän. 2 v sitten. Olen maksanut 50 e kk kaksista silmälaseista joista vain toisia olen käyttänyt. Aurinkolaseja en ole tarvinnut.
Luovutushinta käyttömilleni laseille on edelleen 90 e? Vaikka olen maksanut jo 1400 e? Luovutushinta ei ole muuttunut se on ollut sama jo helmikuussa 25.
Minulla on -10 näkö ja hajataittoa sekä monitehot. En edes voi vaihdella laseja kun laseista riippuen näköalue vaihtelee.
Halvemmaksi tulisi vaikka silmälasit kerran vuodessa eri liiikkeistä tarjouksia käyttäen kuin tämä All inclusive.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on kuitenkin saanut parhaat lasit, mitä on ollut tarjolla. Nyt suostuin tuohon, koska voin hyvinkin joutua vaihtamaan linssit sopimusaikana.
No joo, voihan se olla mahdollista, mutta jos ei joudu, niin maksaa ihan turhasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valititko siitä?
Eli maksoit mukisematta?
No se tilanne oli sellainen ja oikea tarve laseille etten kehdannut alkaa rettelöimään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valititko siitä?
Eli maksoit mukisematta?
No se tilanne oli sellainen ja oikea tarve laseille etten kehdannut alkaa rettelöimään
Nehän on häikäilemättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjuliikkeissä voi olla painostava tunnelma. Suosin yksityisiä optikkoliikkeitä.
Onko sellaisiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ketjuliikkeissä voi olla painostava tunnelma. Suosin yksityisiä optikkoliikkeitä.
Onko sellaisiakin?
Hän tarkoittaa pieniä yhden tai muutaman liikkeen yrityksiä.
Minusta epäeettistä itse hoitoalalla työskentelevänä optikoita olla mukana tälläisessä. Ovat terveydenhoitoalan tutkinnon suorittaneet.
Olisin kävellyt ulos.