Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkuvanhempi: miksi sinulle ei käy se, että tapaat uutta kumppaniasi vain lapsivapailla?

Vierailija
17.08.2025 |

Kysymys sinkku henkilöille, joilla on kotona asuvia alaikäisiä lapsia:

Miksi sinulle ei käy se, että jos alat seurustella uuden henkilön kanssa, niin miksi on niin mielettömän ehdottoman tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa kanssasi myös silloin, kun lapset ovat sun luona? Miksei se riitä, että vietätte yhteistä aikaa vain silloin, kun sun lapset ovat toisen vanhempansa luona?

Itse olen pari kertaa törmännyt Tinderissä siihen, että miehellä on pieniä tai isoja lapsia vuoroviikoin kotona ja kun minä olen kysynyt, että sopiiko miehelle sellainen parisuhde, jossa vietetään aikaa yhdessä ilman lapsia, niin se ei ole miehelle käynyt. Itse olen lapseton. Kuulemma uuden kumppanin pitää viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa. Mä en ymmärrä, miksei se riitä, että mies viettää aikaa naisystävän kanssa vain lapsivapailla ja sitten kun lapset ovat kotona, niin keskittyy heihin? Tai sitten ehkä näiden miesten kannattaa suunnata katse toisiin sinkkuäiteihin.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elänyt lapsuuden yh-mutsin kanssa, joka toi minun kotiini vieraita miehiä. En olisi halunnut tutustua heihin. Jos olisin ollut vuoroviikkolapsi, niin mutsi olisi voinut tuoda ne miehet mun kotiin lapsivapailla viikoilla.

Mä taas elin teininä yh-isän kanssa ja oli kiva saada "äiti ehokkailta" pildeä kun iskä oli töissä.

Käys nyt nikopetteri kuule välillä hakemassa sitä talouspaperia, ettei tuu niin paljoa sotkua..

Vierailija
142/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tietenkin haluaa naisen lapsia hoitamaan. Aika selkeä juttu. 

No toisessa jutussa miehellä oli kaksi teiniä vuoroviikoin. Ei kai teinit mitään hoitamista tarvitse?

Toisessa jutussa miehellä oli 5- ja 9-vuotiaat lapset puolet ajasta ja hän nimenomaan painotti, että ei etsi äitiä lapsilleen, mutta kuitenkin tulevan naisystävän pitää tulla toimeen hänen lastensa kanssa ja olla osa heidän elämäänsä.

AP 

No, jos mä alkaisin seurustella jossain kohtaa, niin kyllä mä haluan sellaisen puolison, josta tulee aidosti osa koko mun elämää, ja silloin siihen kuuluu myös mun lapset. Ja nyt siellä jo kiimassa naputetaan alapeukkua, niin sanon vielä, että mun lapset on jo aikuisia,

Mitäs sitten kun on kaksi vuotta seurusteltu salassa ja tulee se juhlahetki jolloin kaveri esitetään lapsille ja lapsilta tuleekin täystyrmäys? Ukko luiskaan?

Ai lapsetko päättäis sen kenen kanssa vanhempi seurustelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ihastuin mieheen, joka toivoi tuollaista, lapset oli silloin 5v ja 8v ja isällään joka toinen viikko. Minun ehtoni oli se, että lasten ollessa isällään meillä ei ole seksiä, minä menen kotiin yöksi tai jos jään, niin nukun sohvalla. Tämä oli miehen mielestä täysin typerää, eihän se lapsilta pois ole, jos nukun kanssaan samassa sängyssä. Vastasin, että eipä olekaan, mutta koska minä haluan, että lapset ovat miehelle ykkösasia lapsiviikolla, en minä, niin tällä mennään.

Miksi jotkut asettavat tuollaisia outoja ehtoja seksin ajankohdalle? En yhtään ihmettele, että mies piti ajatusta typeränä - ja varmaan myös naistakin.

Vierailija
144/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elänyt lapsuuden yh-mutsin kanssa, joka toi minun kotiini vieraita miehiä. En olisi halunnut tutustua heihin. Jos olisin ollut vuoroviikkolapsi, niin mutsi olisi voinut tuoda ne miehet mun kotiin lapsivapailla viikoilla.

Mä taas elin teininä yh-isän kanssa ja oli kiva saada "äiti ehokkailta" pildeä kun iskä oli töissä.

Käys nyt nikopetteri kuule välillä hakemassa sitä talouspaperia, ettei tuu niin paljoa sotkua..

Jaha. Löyty taas yks mammeli joka ei tiedä maailmasta mitään.

Ihmisillä on katos jänniä eroavaisuuksia elämäntyyleissään.

Vierailija
145/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisessa jutussa miehellä oli kaksi teiniä vuoroviikoin. Ei kai teinit mitään hoitamista tarvitse?

Toisessa jutussa miehellä oli 5- ja 9-vuotiaat lapset puolet ajasta ja hän nimenomaan painotti, että ei etsi äitiä lapsilleen, mutta kuitenkin tulevan naisystävän pitää tulla toimeen hänen lastensa kanssa ja olla osa heidän elämäänsä.

AP 

No, jos mä alkaisin seurustella jossain kohtaa, niin kyllä mä haluan sellaisen puolison, josta tulee aidosti osa koko mun elämää, ja silloin siihen kuuluu myös mun lapset. Ja nyt siellä jo kiimassa naputetaan alapeukkua,

Usein kyllä.

Vierailija
146/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

No, jos mä alkaisin seurustella jossain kohtaa, niin kyllä mä haluan sellaisen puolison, josta tulee aidosti osa koko mun elämää, ja silloin siihen kuuluu myös mun lapset

Usein kyllä.

Lapset voi sanoa mielipiteensä mutta eivät koskaan tee päätöstä

Vierailija
147/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee, ihmettelen että miten ihmeessä ihmiset ovat näin sulkeutuneita? Ei missään nimessä haluta edes nähdä jotain lasta tai puolisoa piilotellaan tai se nostetaan esiin ainoastaan tarkalla kellonlyömällä kalenteriin merkittynä ajankohtana. Vasta kun lapsi on tietyn ikäinen, uskalletaan sille toivottaa hyvää joulua ja sitten ei nähdä missään nimessä seuraavaan 364 päivään.

Miten ihmeessä pystytte seurustelemaan yhtään kenenkään kanssa, jos pelkäätte muita ihmisiä näin paljon?

Tai tapaamaan ketään? Eikö teillä käy kavereita ja tuttuja ikinä? Työkavereita ta harrastuksista ihmisiä joita lapsi ei ole ennen tavannut? Aina vaan lapsi lapsi lapsi. Kuulostaa taakalta olla vanhemmalle kaikki. En haluaisi olla kenellekään ainoa ihminen maailmassa. Että hän keskittyisi aina vain minuun. 

Vierailija
148/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihan tavallista, että suhteen alussa ei sotketa lapsia kuvioihin. Lapsiin tutustutaan vasta, kun on jonkinlainen varmuus suhteen jatkuvuudelle. Pitkällä tähtäimellä lapset tietenkin kuuluvat suhteesen, ei heitä voi sulkea ulkopuolelle.

Vierailija
149/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää jaksako tai jaksattehan te. Niin arvattavaa ja väsynyttä. 

Vierailija
150/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

Naiset jauhaa aina tätä samaa virttä. Ne miehet tarvii naisten mukaan lastenhoitajaa vaikka lapset olisivat aikuisia ja muuttaneet Australiaan. Turha tätä on niille jauhaa. 

Ihan samalla tavalla kuin miehellä ei saa olla harrastuksia parisuhteessa, koska lapset. Vaikka parilla ei olisi lapsia. 

Vierailija
151/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapailisit miestä, jolla on lapsia, kun selvästi haluat lapsettoman miehen?

Eihän sillä nyt ap:lle ole välilä ketä tapailee, vaan miksi miehet eivät heti kättelyssä hyväksy hänen sääntöjään. Ei miehellä saa olla parinvalinnassa kriteerejä. 

Vierailija
152/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihan tavallista, että suhteen alussa ei sotketa lapsia kuvioihin. Lapsiin tutustutaan vasta, kun on jonkinlainen varmuus suhteen jatkuvuudelle. Pitkällä tähtäimellä lapset tietenkin kuuluvat suhteesen, ei heitä voi sulkea ulkopuolelle.

Tämä

Vierailija
153/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Tuo

Vierailija
154/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Tuo

Se

Vierailija
155/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

No, jos mä alkaisin seurustella jossain kohtaa, niin kyllä mä haluan sellaisen puolison, josta tulee aidosti osa koko mun elämää, ja silloin siihen kuuluu myös mun lapset. Ja nyt siellä jo kiimassa naputetaan alapeukkua, niin sanon vielä, että mun lapset on jo aikuisia, nuorin 17.

Ja ihan samalla tavalla haluan itse tuntea puolisoni elämän ihan oikeasti ja

Niin, teitenkin. Sinä olet nainen. Sinä saat vaatia ja odottaa ja edellytää, että mies osallistuu kustannuksiin. Ap kysyikin tilannetta, jossa sukupuoliroolit on toisin päin. 

Vierailija
156/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapailisit miestä, jolla on lapsia, kun selvästi haluat lapsettoman miehen?

Eihän sillä nyt ap:lle ole välilä ketä tapailee, vaan miksi miehet eivät heti kättelyssä hyväksy hänen sääntöjään. Ei miehellä saa olla parinvalinnassa kriteerejä. 

Ja jos ap olisi sinkkuäiti niin hän vaatisi miestä kuskiksi ja maksajaksi.

Siksi sinkkuäidit täytyy kiertää kaukaa.

Vierailija
157/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä kirjoittaa, että siksi on todella tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa hänen lastensa kanssa, koska lapset ovat osa hänen elämäänsä. Toisaalta, on vaikka minun vanhemmat ja siskot osa mun elämää ja minulla on läheiset välit heihin, niin en mä silti edellytä, että mun tuleva miesystävä alkaa säännöllisesti viettää aikaa heidän kanssaan. Kyllä mä voin kyläillä esim. mun vanhempien luona yksinkin.

Ap

Vierailija
158/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä lapset tietenkin kuuluvat suhteesen, ei heitä voi sulkea ulkopuolelle.

Miten niin "lapset kuuluvat suhteeseen"? En mä niiden lasten kanssa seurustele.

Ap

Vierailija
159/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Christiiinalla ole vaihtoehtoja. Se on käynyt viime vuosien aikana treffeillä 46 miehen kanssa joista 32 on antanut hänelle pakit ja hän on antanut pakit yhdeksälle ja lopuissa kumpikaan ei ollut kiinnostunut vai miten ne luvut nyt meni. 

Heips! Nyt lukemat on 51 miestä, joista suurin osa antoi minulle pakit, kun lasketaan mukaan myös ne, joiden kanssa tunne oli molemminpuolinen. 

Vierailija
160/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee, ihmettelen että miten ihmeessä ihmiset ovat näin sulkeutuneita? Ei missään nimessä haluta edes nähdä jotain lasta tai puolisoa piilotellaan tai se nostetaan esiin ainoastaan tarkalla kellonlyömällä kalenteriin merkittynä ajankohtana. Vasta kun lapsi on tietyn ikäinen, uskalletaan sille toivottaa hyvää joulua ja sitten ei nähdä missään nimessä seuraavaan 364 päivään.

Miten ihmeessä pystytte seurustelemaan yhtään kenenkään kanssa, jos pelkäätte muita ihmisiä näin paljon?

Mä en usko, että kyse on nyt tästä. Varmaan useimmat lapsettomat ovat valmiita tapaamaan puolison lapset esim. puolen vuoden seurustelun jälkeen ja viettämään aikaa muutama tunti kerrallaan aina silloin tällöin. Esim. lapsiviikoilla isä ja lapset voivat mennä isän puolioson kanssa ravintolaan syömään tai patikkaretkelle ja nuotiomakkaroille. Sen jälkeen isä ja lapset omaan kotiinsa, isän naisystävä omaansa.

Ongelmia tulee siinä, jos naisystävän oletetaan heti ryhtyvän puolison lasten varaäidiksi. Se on tosi paljon pyydetty, ja lapsia tehneen vanhemman on syytä tiedostaa tämä.