Välttelevästi kiintynyt mies joka ei koskaan halua olla läsnä
Ainostaan seksin aikana on ns läsnä. Muuten hän on aina vähän pois. Puhuu kyllä paljon niitä näitä, mutta silloin kun ei ole mitään kotitöitä tms niin katoaa aina jonnekin, ei aloita mitään keskustelua tms joka loisi läheisyyttä. Ei myöskään osaa kuunnella tai ymmärrä kun nostan tätä aihetta esille. Olen tosi yksin, vaikka päällisin puolin kaikki toimii.
Kommentit (54)
Välttelevä kiintymyssuhde ei oo mikään ikuinen tuomio, siitä voi päästä pois toki se edellyttää vaivannäköä molemmilta ja pitää ensin tietysti tunnistaa ongelman olemassaolo. Uusimman psykologisen tutkimuksen mukaan eri kiintymyssuhdemallit voivat jopa vaihdella elämän aikana.
Tämä on keksimällä keksitty juttu ja koodikieltä sille että on muitakin kierroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas yksi ero jossa mies jää ihmettemään että mitä tapahtui, mikä sille yhtäkkiä tuli, kaikkihan oli ihan hyvin.
Toiset ei vaan tajua.
Tämä. Jos haluaa viettää kaiken aikansa muualla tai yksin suljetun oven takana ja koko perhe elää omaa elämäänsä, niin ei tarvitsisi kyllä ihmetellä, kun jonain päivänä se perhe onkin ihan oikeasti poissa. Missään ei ole niin yksin kuin tuollaisen ihmisen kanssa parisuhteessa.
Eihän tuollaisesta mitään saa, muuta kuin särkyneen sydämen. Ja mitä se välttelevästi kiintynyt hakee muuta kuin seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas yksi ero jossa mies jää ihmettemään että mitä tapahtui, mikä sille yhtäkkiä tuli, kaikkihan oli ihan hyvin.
Toiset ei vaan tajua.
Mutta voiko tällainen ihminen itselleen mitään?
Tietenkin voi. Kiintymystyyli ei ole kuin pituus tai silmien väri - siihen voi vaikuttaa. Vaatii toki sen, että katsoo itseään ja käytöstään rehellisesti ja pyrkii käsittelemään traumansa. Siitä hyötyy myös välttelevä itse.
Vierailija kirjoitti:
Onko hän edes kiintynyt.
Niin, ei siltä oikein vaikuta...
Ex-vaimo aina valitteli että en ollut tarpeeksi läsnä. Kun tulin työpäivän jälkeen väsyneenä kotiin hän aloitti puhumisen joka jatkui koko illan. Hän rakasti omaa ääntään, mutta se oli rankkaa kuunnella kun ei saanut yhtään hengähdystaukoa. Jos yritin omia juttuja kertoa niin ne ohitetiin että ei kiinnosta ja sitten se oma monologi jatkui. Ja sitten syytettiin vetäytyväksi ja välinpitämättömäksi kun yritti saada hetken omaa rauhaa. Ja hän ei edes koskaan soittanut ystävilleen tai sukulaisilleen, mutta jos minä olin käymässä jossain kauempana niin hän soitteli perään ja halusi puhua - ja suuttui jos sanoin että en nyt pysty puhumaan.
Muutin sitten lopulta itse pois ja exän ainoa kysymys oli että kenen kanssa mä nyt juttelen? Onneksi ei ollut vielä lapsia niin pystyin blokkaamaan puhelut joita tuli vielä eron jälkeenkin paljon.
Just joo. Taas yksi typerä tiede-fani- ä m m ä joka yrittää jargonisoida kirjaimellisen siittävän elukan täysin lajityypillistä siittävän elukan koiraskäytöstä jollain vammaisilla lasta ja emoa koskettavilla psykoositeorioilla.
Mies on SIITTÄVÄ KOIRAS ja käyttäytyy JUURI NIINKUIN SIITTÄVÄN KOIRAAN KUULUU kuvaamassasi esimerkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuttaa häntä mitenkään.
Juu en voi. Voiko tuollainen ihminen edes muuttua? Kun ei hän kaipaa kai muuta. Vai eikö sitten vaan oikeasti rakasta vaikka niin väittää. T. Ap
Loppujen lopuksi mitä väliä sillä on rakastaako vai ei jos sulla on kuitenkin lopulta vaan paha mieli? Pelkäätkö olla yksin niin paljon että mielummin jumitat suhteessa josta et saa mitä haluat kuin lopetat ja mahdollisesti tapaat jonkun joka rakastaa tavalla josta sulle tulee hyvä olo?
Eikö riitä edes se, että joutuu lähtemään aseella uhaten itärajalle dronensyötiksi? Vielä pitäisi kukkiakin tuoda tullessa. Naiset ovat kyllä erkaantuneet miesten elämästä, jossa kuoleman merkki seuraa heitä kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset ei vaan tajua.
Mutta voiko tällainen ihminen itselleen mitään?
Tietenkin voi. Kiintymystyyli ei ole kuin pituus tai silmien väri - siihen voi vaikuttaa. Vaatii toki sen, että katsoo itseään ja käytöstään rehellisesti ja pyrkii käsittelemään traumansa. Siitä hyötyy myös välttelevä itse.
Ei se ole mikään trauma vaan juuri noin SIITTÄVÄN KOIRAAN kuuluu toimia. Keskittyä mököttämiseen ja reviirin vahtimiseen, paitsi silloin kuin siittää. Katsokaa joskus joku luontodokumentti, mieluiten vaikka gorillasta tai muusta kädellisestä. Lopettakaa miesten inhimillistäminen ja itse asiassa myös perversointi, enemmän haittaa aiheuttaa naista tai lasta larppaava siittävä koiras, kuin lajityypillistä käytöstä edustava siittävä koiras.
Nämä miehet eivät muutu. Ei ainakaan niin kauan kuin ovat vielä siinä suhteessa. Älä ap tuhlaa aikaasi enempää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitä edes se, että joutuu lähtemään aseella uhaten itärajalle dronensyötiksi? Vielä pitäisi kukkiakin tuoda tullessa. Naiset ovat kyllä erkaantuneet miesten elämästä, jossa kuoleman merkki seuraa heitä kaikkialle.
Itsehän te tuon sotapsykoosin itsellenne ja toisillenne luotte. Sillä ei ole mitään tekemistä naisten kanssa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että sotapsykoosissa elävä mies on erittäin huono puoliso tai edes parittelukumppani. Heikompaa ainesta, mieli murentuu kuin halpa näkkileipä.
Vierailija kirjoitti:
Yliaktiivinen mantelitumake eli amygdala tarkoittaa sitä, että aivojen mantelitumake on liian herkkä ja ylireagoi normaaleihinkin ärsykkeisiin, mikä voi johtaa liialliseen pelkoon, ahdistukseen ja aggressiivisuuteen. Tämä voi aiheuttaa tunne-elämän epätasapainoa ja vaikuttaa negatiivisesti arjen toimintakykyyn ja hyvinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat niiden sotilaiden äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuttaa häntä mitenkään.
Ei toista voi alkaa muuttamaan. Muuttukoon ap itse jos kumppani ei enään kelpaa, tai etsiköön taas kerran uuden ihmisen kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sut aseella uhaten viedään sinne itärajalle, niin jutellaan sitten uudestaan. Nyt istut vähän ylipainoisella perseelläsi himassa pläräämässä nettiä, älä kehtaa omia muiden miesten urotöitä kun et itse ole tehnyt niistä mitään.
Takana 3 vuoden suhde tällaiseen mieheen. Kuorensa alla todella välittävä, hyvää läheisilleen haluava ihminen. Parisuhde oli lopulta liian vaikea minulle, koska minun olisi aina pitänyt jaksaa ja pystyä olemaan se aktiivinen osapuoli kaikilla elämän osa-alueilla ja aina hyvällä tuulella. Jos minulla oli huono päivä, oli vaikka sattunut jotain ikävää, mies ahdistui hirveästi ja sulkeutui. Hän muisti jokaisen päivämäärän, jolloin olin vaikka vastannut johonkin hänen kysymykseensä hänen mielestään jotenkin töksähtäen, ikävällä äänensävyllä. Ja siitä hän meni täysin lukkoon ja jäi hiljaisena odottamaan että asia menee ohi itsestään. Emme koskaan riidelleet ja rakastan häntä, mutta ero lopulta tuli kun itse koin olevani yksin vastuussa molempien onnellisuudesta.