Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olla katkera lapsuudestaan tai nuoruudestaan?

Vierailija
16.08.2025 |

Se on ollutta ja mennyttä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tapahtunut tosi traumaattista, on sen unohtaminen vaikeaa. Mutta totta se on että katkeruus syö enemmän katkeroitunutta kun katkeroitumisen aiheuttajaa.

Vierailija
2/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että se tulee joka päivä jossain muodossa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten unohtaa?

Vierailija
4/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma

Vierailija
5/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on traumaperäinen stressihäiriö

Vierailija
6/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välittää nykylastenkaan lapsuudesta, cai mitä?

Vierailija
7/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, että sen takia elämä on nykyäänkin pilalla. Vaikeaa sellaisesta on olla katkeroitumatta.

Vierailija
8/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena se on aika tavallista. Jos on huonoja kokemuksia. Aikuisena voi antaa anteeksi, muttei unohtaa, että voi suojata itsensä.

Vierailija
9/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en saanut teini-ikäisenä tavata ketään ikäisiäni, paitsi koulussa. Äitini ei hyväksynyt seurustelusuhteita, halusi pitää minut itsellään, tahdottomina palvelijanaan. Niinpä minulla on nyt, 47-vuotiaana jatkuvasti seurustelusuhteita, vaikka olen ollut saman miehen kanssa yli 20-vuotta. Tämä tuntuu luontevalta näin.

Vierailija
10/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en saanut teini-ikäisenä tavata ketään ikäisiäni, paitsi koulussa. Äitini ei hyväksynyt seurustelusuhteita, halusi pitää minut itsellään, tahdottomina palvelijanaan. Niinpä minulla on nyt, 47-vuotiaana jatkuvasti seurustelusuhteita, vaikka olen ollut saman miehen kanssa yli 20-vuotta. Tämä tuntuu luontevalta näin.

Saman miehen kanssa seurustelusuhteita yli 20 vuotta?

Seurustelu = olla jonkun kanssa vakisuhteessa

Vierailija
11/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa 20 vuotta ja siinä rinnalla seurustelusuhteita, joskus kaksikin samanaikaisesti.

Vierailija
12/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan sinä viisaampana?

Vierailija
13/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se moitä olet lapsena kokenut, ne on osa sinua aina, läpi elämän.

Ihminen muodostuu niistä lapsuuden kokemuksista.  Ne voi aikuisena tiedostaa ja sitä voi ohjailla käytöstään, mutta ne on tunteissa aina mukana.

Vierailija
14/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa 20 vuotta ja siinä rinnalla seurustelusuhteita, joskus kaksikin samanaikaisesti.

Salattua polyamoriaa.

Vierailija
15/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lapsuuskompleksien purkauspaikka tästä palstasta on tullut?

Vierailija
16/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin parantua vanhemman alkoholismista, väkivallasta, pahoinpitelystä, erittäin rajoittavasta uskovaisesta kasvatuksesta, seksuaaliväkivallasta ja koulukiusaamisesta? 

Vierailija
17/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat olis eronneet, isä saisi uuden akan kanssa lapsen ja äiti olis muuten vaan syntymäseko olisin varmaankin ihan tööt.

Vierailija
18/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ap noin tyhmä?

Vierailija
19/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salattua polyamoriaa.

Näinkin asian voi ilmaista. Nelikymppiseksi asti elin uskollisena. Sitten aloin etäännyttää suhdetta äitiini. Lopulta katkaisin välit häneen kokonaan ja samalla alkoivat nämä sivusuhteet. Tavallaan palasin siihen 14 ikävuoteen, johon jokin osa kehityksestäni äitini tahdosta jäi.

Vierailija
20/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole katkera. Olen vaan herännyt siihen, että kyseiset tyypit edelleen tekevät näitä juttuja muille, niin jaan piruttani somessa tietoa henkisestä väkivallasta, että muutkin huomaa ja tunnistaa sen, ja toivottavasti nämä tyypit joutuvat joko a) muuttumaan tai b) vihdoin muiden syrjinnän kohteeksi. Parasta on kun ei edes tarvitse jakaa tyyppien nimiä tai kertoa mitä tekivät minulle, kun puhuu yleisellä tasolla siitä, miltä häiriöitynyt käytös näyttää, niin ihmiset tunnistaa sen kyllä. Ihanan vapauttaa vihdoin puhua siitä kaikesta ja naureskella sille, että ovat nyt sosiaalisen paineen ja häpäisyn alla. Itse elän onnellista ja täyttä elämää nyt, eli siksi tuntuu turvalliselta tehdä tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi