Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta
Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?
Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner- on selvästi Jumalan kutsun alla. Tuhannet ja taas tuhannet ovat esittäneet samoja kysymyksiä. Uskovatkin toisinaan turhautuvat koska Jumala ei anna vastauksia kaikkeen tässä elämässä. Kummasti uskoon tulon jälkeen alkaa saada vastauksia ja moni asia saa järjellisen selityksen.
Kyllä minä olen ihmetellyt miksi Jumalan piti luoda taivaan sotajoukot? Varmaan siksi että Hän näki että tulee sota ja sotia. Sotajoukko tosin oli alkujaan kaikki Jumalan käskyvallan alla, mutta siitä irtaantui 1/3 Häntä vastaan. Ja miksi meidän täytyy syntyä tänne shakkilaudalle ja katsoa kuinka pelin käy? Tosin Suuri peli on jo käyty ja voitettu, sen tähden tämä Squid game päättyy sen mukaan mihin sydämemme taivutamme.
No nyt kun löytyi yksi kunnon uskovainen tähän ketjuu
Jumala ei voinut eksyä tänne avaruudesta sillä hän loi koko maailmankaikkeuden. Jumala on sen ulkopuolella, sinä yrität asettaa sen maailmankaikkeuden sisälle, joksikin itsellesi hahmotettavaksi muodolliseksi olennoksi. Turha vaiva, ei tule onnistumaan. Yhtä lailla kuin tiedekään ei pysty selittämään uskoa, sillä usko on tieteen äiti, ei toisin päin.
Mukanokkelointi ja raamatun kriittinen tarkastelu, spekulaatio ja panettelu eivät myöskään johda mihinkään. Et voi koskaan ymmärtää jumalan salaisuuksia tätä panettelemalla, varmasti tiedät sen itsekin.
Ilmeisesti homoseksuaalisuus ei tee sinua kovin onnelliseksi, kun palaat päivästä toiseen tähän ketjuun kerjäämään huomiota kristityiltä.
Vierailija kirjoitti:
"?? Ateisteilla ei ole uskontoa jonka ydin on luonnon viljely ja varjelu. Ateistit eivät palvo Luojaa. Sinun tulisi olla huomattavasti parempi tässä asiassa kuin ateistit, jotta uskontosi on millään tavalla uskottava. Veikkaan että esim. Vihreiden edustajissa on prosentuaalisesti enemmän ateisteja kuin kristittyjä."
Vihreät, jota aiemmin luonnonsuojelun varjolla mainostettiin, on muuttunut suorastaan hurmokselliseksi kultiksi. Vihreä aate perustettiin WW2:n jälkeen natsismi-kommunismin raunioille, joten vihreän kuoren alla piilee hyvinkin punainen sisältö.
Itse he mainostavat itseään luontoa suojelevina hyviksinä, joten on oikeus odottaa, että he toimivat sanojensa mukaan. Riippumatta muista uskon suuntauksista.
Vaikutat sen verran mustavalkoiselta ihmiseltä, ettei kanssasi kannata keskustella. Joko olet todella syvässä päädyssä tai olet täällä vain provoamasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuta ihmisten lupauksista, vaan Jumalan sanan ennustuksista.
"Jumalan sanasta" tuokin on peräisin.
Matt. 18:19-20:
Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
Mutta kerrohan toki, minkä Raamatun ennustuksien toteutuminen muodostaa objektiivisen todistusaineiston siitä, että kristinusko on totta.
Kun kysyttiin kuka profeetta puhuu totta ja mistä sen tietää, Jumala vastasi että jos puhuttu sana toteutuu, se on oikeaa. Jos ei toteudu, siitä tietää että on väärä profeetta.
Todistusaineisto on luominen, lunastus ajallaan. Se pitää tietysti paljon sisällään.
Kyllä Matt 18:19-20 toteutuu rukouksen ollessa samaa mieltä Jumalan kanssa, vaikka 30v. kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner- on selvästi Jumalan kutsun alla. Tuhannet ja taas tuhannet ovat esittäneet samoja kysymyksiä. Uskovatkin toisinaan turhautuvat koska Jumala ei anna vastauksia kaikkeen tässä elämässä. Kummasti uskoon tulon jälkeen alkaa saada vastauksia ja moni asia saa järjellisen selityksen.
Kyllä minä olen ihmetellyt miksi Jumalan piti luoda taivaan sotajoukot? Varmaan siksi että Hän näki että tulee sota ja sotia. Sotajoukko tosin oli alkujaan kaikki Jumalan käskyvallan alla, mutta siitä irtaantui 1/3 Häntä vastaan. Ja miksi meidän täytyy syntyä tänne shakkilaudalle ja katsoa kuinka pelin käy? Tosin Suuri peli on jo käyty ja voitettu, sen tähden tämä Squid game päättyy sen mukaan mihin sydämemme taivutamme.
No n
Jumala ei voinut eksyä tänne avaruudesta sillä hän loi koko maailmankaikkeuden. Jumala on sen ulkopuolella, sinä yrität asettaa sen maailmankaikkeuden sisälle, joksikin itsellesi hahmotettavaksi muodolliseksi olennoksi. Turha vaiva, ei tule onnistumaan. Yhtä lailla kuin tiedekään ei pysty selittämään uskoa, sillä usko on tieteen äiti, ei toisin päin.
Mukanokkelointi ja raamatun kriittinen tarkastelu, spekulaatio ja panettelu eivät myöskään johda mihinkään. Et voi koskaan ymmärtää jumalan salaisuuksia tätä panettelemalla, varmasti tiedät sen itsekin.
Ilmeisesti homoseksuaalisuus ei tee sinua kovin onnelliseksi, kun palaat päivästä toiseen tähän ketjuun kerjäämään huomiota kristityiltä.
ja mistähän päivästä lähtien SINÄ olet ollut kristinuskon auktoriteetti palstalla ja sinun mutusi tai jumalteoriasi on se kaikista uskottavin ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei luo ketään homoseksuaaliksi. Ihminen saa syyttää omasta kohtalostaan vain ja ainoastaan itseään. Jos haluat syyttää jotain muita kuin itseäsi, syytä vanhempiasi, jotka eivät kasvattaneet sinua kristillisen perinteen mukaan heteroseksuaaliksi.
Jumalan loi ihmiset miehiksi ja naisiksi ja tahtoi näiden yhtyvän yhdeksi lihaksi, lisääntymään ja täyttämään maan. Homoseksuaalisuus ja transseksuaalisuus ovat kauhistus Jumalalle, joka tuomitsee homot ja transseksuaalit, samoin transvestiititkin kadotukseen, missä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Niin kuin Paavali eräässä kirjeessään toteaa: ihmistä ei kiusaa koskaan Jumala, vaan ihmisen oma lihallinen halunsa.
Voi eihän siihen kasvatus auta. Homoja ym on yhtä paljon uskovien perheissä. Syyt ovat paljon syvemmällä esim raskauden aikaisissa hormonaalissa asioissa. Etkö yhtään lue tutkimuksia tai asiallista tietoa? TV7 ei ole sellaista.
Mikä siinä on kun mies himoitsee toisen miehen peppureikää ?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on kun mies himoitsee toisen miehen peppureikää ?
Vasta kokeilemalla itse se selviää ;D
Tee se jo tänään, huomenna voi tulla jo se Tempaus ja sitten harmittaa kun ei voi ikinä enää kokeilla.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
Mutta kerrohan toki, minkä Raamatun ennustuksien toteutuminen muodostaa objektiivisen todistusaineiston siitä, että kristinusko on totta.
Kun kysyttiin kuka profeetta puhuu totta ja mistä sen tietää, Jumala vastasi että jos puhuttu sana toteutuu, se on oikeaa. Jos ei toteudu, siitä tietää että on väärä profeetta.
Todistusaineisto on luominen, lunastus ajallaan. Se pitää tietysti paljon sisällään.
Kyllä Matt 18:19-20 toteutuu rukouksen ollessa samaa mieltä Jumalan kanssa, vaikka 30v. kuluttua.
Olen täysin tietoinen, yritinkin kysyä, mitkä ennustukset ovat toteutuneet? Toki näissä pitää muistaa se, että jos ennustan, että olen huomenna puoli tuntia etuajassa työpaikalla, ja sitten laitan herätyskellon soimaan puoli tuntia aikaisemmin ja teen aamutoimet normaalisti ja lähden ilman ylimääräistä viivyttelyä, niin kyseessä ei ole ennustus vaan itsensä toteuttava ennustus, joka toteutuu vain siksi, että ennustus on tehty ja toimijat halusivat saada sen toteutumaan.
Luominen ja lunastus on niitä asioita, joita tässä yritetään osoittaa totuudeksi. Et voi käyttää kristinuskon teologiaa todistamaan kristinuskon teologian todeksi, se on kehäpäätelmä. "Jumala on, koska Raamattu sanoo niin, ja Raamattu on totta, koska Jumala sanoo niin". Yhtä hyvin voisi käyttää islamin teologiaa todistamaan islamin oikeaksi, ja argumentti olisi tasan yhtä pätevä.
Matt. 18:19-20 ei tee mitään varauksia samaa mieltä Jumalan kanssa olemisesta tai kymmenien vuosien aikajänteistä, vaan kyseessä on ad hoc -apologia, joka on keksitty vain siksi, että kirjoitettu sana ei toteudu sellaisena kuin se on kirjoitettu.
"Jumalan loi ihmiset miehiksi ja naisiksi ja tahtoi näiden yhtyvän yhdeksi lihaksi, lisääntymään ja täyttämään maan. Homoseksuaalisuus ja transseksuaalisuus ovat kauhistus Jumalalle"
On hyvä ymmärtää että Jumala salli myös moniavioisuuden vaikka sekään ei ole luomiskertomuksen mukainen perhemalli.
Uskovia ei kannata kuunnella. Jokainen voi itse tulkita ja kuunnella omaatuntoaan kun tekee ratkaisut.
"Matt. 18:19-20 ei tee mitään varauksia samaa mieltä Jumalan kanssa olemisesta tai kymmenien vuosien aikajänteistä, vaan kyseessä on ad hoc -apologia, joka on keksitty vain siksi, että kirjoitettu sana ei toteudu sellaisena kuin se on kirjoitettu."
Otetaan UT:stä rinnakkaiskohtia, josissa puhutaan samasta asiasta:
1Joh. 3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
1Joh. 5:14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
"Luominen ja lunastus on niitä asioita, joita tässä yritetään osoittaa totuudeksi. Et voi käyttää kristinuskon teologiaa todistamaan kristinuskon teologian todeksi, se on kehäpäätelmä. "Jumala on, koska Raamattu sanoo niin, ja Raamattu on totta, koska Jumala sanoo niin". Yhtä hyvin voisi käyttää islamin teologiaa todistamaan islamin oikeaksi, ja argumentti olisi tasan yhtä pätevä."
Islam ei ole sidottu historiaan.
Raamatussa kerrotaan paljon Israelin kansan historiasta, joka on tapahtunut kirjotusten mukaan.
Håmåksi ei luoda.
Mies JA Nainen
Vierailija kirjoitti:
Håmåksi ei luoda.
Mies JA Nainen
Niin. Silti jokainen homo maan päällä on syntynyt miehen ja naisen keskinäisestä seksistä ja siinä luodusta vauvasta. Onko lopputulos siis Jumalan, isän, äidin, opittujen käytösmallien vai uskonnon tuotos?
Kerro.
-winner-
Jeesus rakastaa teitä kaikkia paitsi Kok,Pers,RKP, ja varsinkin "kristillis" " demokraatteja",jotka päätyvät Helvettiin.
"Otetaan UT:stä rinnakkaiskohtia, josissa puhutaan samasta asiasta:
1Joh. 3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
1Joh. 5:14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä."
Ihan herttaista, Matteuksessa silti lukee mitä lukee, eikä siinä puhuta yhtikäs mitään yhtikäs mistään Jumalan tahdon mukaisuudesta. Ihan minimissään väite valehtelee jättämällä oleellista informaatiota pois. Joka tapauksessa se on piste miinus-koriin.
"Islam ei ole sidottu historiaan.
Raamatussa kerrotaan paljon Israelin kansan historiasta, joka on tapahtunut kirjotusten mukaan."
Sitomattomuus historiaan on täysin merkityksetöntä, mikäli ei väitetä olevan sidottu historiaan. Antiikin historiankirjoitukselle on hyvin tyypillistä se, että oikeiden tapahtumien joukkoon sisällytetään ihmetekoja ja jumalallisia väliintuloja. Kreikan ja Rooman historioissa on näistä lukuisia esimerkkejä. Niiden sisältämää historiaa pidetään tyypillisesti melko luotettavana, mutta ihmeisiin ei usko (juuri) kukaan.
VT sisältää myös valehistoriaa, esim. exodus ja Jerikon taistelu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fall_of_Jericho#Academic_consensus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Håmåksi ei luoda.
Mies JA Nainen
Niin. Silti jokainen homo maan päällä on syntynyt miehen ja naisen keskinäisestä seksistä ja siinä luodusta vauvasta. Onko lopputulos siis Jumalan, isän, äidin, opittujen käytösmallien vai uskonnon tuotos?
Kerro.
-winner-
Jumala on luonut ihmisen [laji]. Ei sen yksittäisiä henkilöitä.
Homous voi palvella jumalan tarkoitusta samalla tavalla kuin esimerkiksi sota: poistetaan epäkelpoa ainesta seuraavalta kierrokselta. Toisaalta tätä tarkoitusta varten on myös selibaatti ja vino pino ei-syntisiä harrastuksia mihin voi elämäänsä käyttää. Kaipa homoseksuaaleilla on ongelmia saada mielihyvää muista, kuin alkeellisista ruumiintoiminnoista, minkä vuoksi mielihyvän tavoittelu keskittyy tällaiseen touhuun sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei luo ketään homoseksuaaliksi. Ihminen saa syyttää omasta kohtalostaan vain ja ainoastaan itseään. Jos haluat syyttää jotain muita kuin itseäsi, syytä vanhempiasi, jotka eivät kasvattaneet sinua kristillisen perinteen mukaan heteroseksuaaliksi.
Jumalan loi ihmiset miehiksi ja naisiksi ja tahtoi näiden yhtyvän yhdeksi lihaksi, lisääntymään ja täyttämään maan. Homoseksuaalisuus ja transseksuaalisuus ovat kauhistus Jumalalle, joka tuomitsee homot ja transseksuaalit, samoin transvestiititkin kadotukseen, missä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Niin kuin Paavali eräässä kirjeessään toteaa: ihmistä ei kiusaa koskaan Jumala, vaan ihmisen oma lihallinen halunsa.
Voi eihän siihen kasvatus auta. Homoja ym on yhtä paljon uskovien perheissä. Syyt ovat paljon syvemmällä esim raskauden aikaisissa hormonaalissa asioissa. Etkö yhtään lue tutkimuksia tai asi
Tiede on vain tarinaa. Intelektuellisoitua ja älykkäiksi itsensä mieltäville propagoitua. Se ei edusta mitään totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se Jumalan kanta oikeasti nyt on siihen sateenkaareen ja homoihin? Pystyykö heterouskovainen edes katsomaan Jumalansa sovinnon merkkiä ilman ihan jumalatonta homotattia otsassaan?
-winner-
Että on syntiä ja jumala ei kuule paatuneiden rukouksia eikä syntisellä katumattomalla ole asiaa taivaaseen. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Matt 18:19-20 toteutuu rukouksen ollessa samaa mieltä Jumalan kanssa, vaikka 30v
"Luominen ja lunastus on niitä asioita, joita tässä yritetään osoittaa totuudeksi. Et voi käyttää kristinuskon teologiaa todistamaan kristinuskon teologian todeksi, se on kehäpäätelmä"
Eli tieteellisellä metodill ei voi todistaa tieteellisiä ehdotuksia. Hauska lodiikka, harmi että rikotte sitä itse koko ajan :D
No joo, logiikka on ehkä aika typerä asia perustaa maailmankuvansa. Maailma kun ei ole luonteeltaan looginen tai rationaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Tiede on vain tarinaa. Intelektuellisoitua ja älykkäiksi itsensä mieltäville propagoitua. Se ei edusta mitään totuutta.
Kuinka julistat kaikille, että olet täydellisen tietämätön ja ymmärtämätön tieteestä ja tieteellisestä metodologiasta julistamatta kaikille, että olet täydellisen tietämätön ja ymmärtämätön tieteestä ja tieteellisestä metodologiasta.
Rationaalisuus ei ole yhtä kuin totuus eikä varsinkaan elämä. Maailmassa on paljon prosesseja, jotka eivät ole rationaalisia, eikä niitä tule pyrkiäkään rationalisoimaan. Toki näin voi yrittää tehdä, mutta se on ihan yhtä tyhjän kanssa lopulta.