Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka johon on haku auki jatkuvasti

Vierailija
16.08.2025 |

Mitä ajatuksia herättää? Kyseessä harjoittelupaikka, jonne todella usein haku päällä. Kehtaako haastattelussa kysyä, onko heillä aito tarve jatkuvalle rekrytoinnille? 

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on itselleni käynyt niin, että haku oli jatkuvasti päällä. Laitoin hakemuksen ja minulle vastattiin, että kiitos mielenkiinnosta olemme yhteydessä. Koskaan ei otettu yhteyttä.. sitten haku tuli monta kertaa uudelleen auki . En tiedä mikä homma

Vierailija
2/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso firma niin voihan ollakin tarvetta osaajille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko työpaikkaa ei oikeasti ole, kriteerit on asetettu epärealistisen korkealle ja/tai kukaan ei kestä siellä kauaa.

Vierailija
4/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko etsivät yksisarvista tai ovi käy tiuhaan

Vierailija
5/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko työpaikkaa ei oikeasti ole, kriteerit on asetettu epärealistisen korkealle ja/tai kukaan ei kestä siellä kauaa.

Näyttää pörssissä hyvälle jos laittaa pari feikki-ilmoitusta. Näyttää siltä, että nyt kasvetaan ja kohta osakkeiden hinta raketoi.

Vierailija
6/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstöpalveluyrityksillä on näitä "avoimia" työpaikkoja, joita ei välttämättä ole edes olemassa. Tai he tulkitsevat asiakkaan toiveita niin kirjaimellisesti, ettei sopivaa hakijaa löydy koskaan. Voi myös olla, että hakija täyttäisi asiakkaan kriteerit, mutta hänen pitäisi ensin täyttää rekryfirman kriteerit, joilla pääsee etenemään heidän prosessissaan.

Vierailija
7/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan täältä vinkkiä tähän. Hain siis harjoitteluun johon on jatkuvasti Haku auki. Sieltä otettiin yhteys ja sovittiin haastattelu, mutta sanottiin, että muitakin haastateltavia on. Kannattaako odottaa liikoja täältä...

Vierailija
8/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle olisi samantekevää palkataanko minut vai ei niin todellakin kysyisin onko tarvetta rekrytoida jatkuvasti . 

Siinä vaiheessa kysyisin kun tulee tämä loppuhuipennus rekrytoijalta  "onko mitään kysyttävää vielä "? 

Vierailija
9/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan  pyöröovi efektiä. Jotakin mätää oltava.

Vierailija
10/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiskohan täältä vinkkiä tähän. Hain siis harjoitteluun johon on jatkuvasti Haku auki. Sieltä otettiin yhteys ja sovittiin haastattelu, mutta sanottiin, että muitakin haastateltavia on. Kannattaako odottaa liikoja täältä...

Kysyt reilusti, onko heillä osaajille tarvetta, kun haku on auki jatkuvasti 

Vierailija
11/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Todennäköisesti sietämättömien olosuhteiden tai ala-arvoisen palkan vuoksi tekijät pakenevat.

Vierailija
12/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Todennäköisesti sietämättömien olosuhteiden tai ala-arvoisen palkan vuoksi tekijät pakenevat.

Kyseessä harjoittelu, ei vakipaikka

Vierailija
13/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus voi olla myös yrityksen "mainos". Haluavat antaa esim. kasvun kuvaa yrityksestä, mitään työpaikkaa ei oikeasti ole. 

Vierailija
14/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle olisi samantekevää palkataanko minut vai ei niin todellakin kysyisin onko tarvetta rekrytoida jatkuvasti . 

Siinä vaiheessa kysyisin kun tulee tämä loppuhuipennus rekrytoijalta  "onko mitään kysyttävää vielä "? 

Juuri tätä kohtaa itsekin odotan. Kun kysytään onko vielä kysyttävää, niin tämän ässän vedän hihasta

Vierailija
15/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelupaikkaan otetaan vähän väliä uusi harjoittelija. Ei tarvitse palkata vakinaista työntekijää. Olin kerran harjoittelijana paikassa jossa suurin osa työntekijöistä oli harjoittelijoita.

Vierailija
16/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus; mitään paikkaa ei ole

Vierailija
17/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelupaikkaan otetaan vähän väliä uusi harjoittelija. Ei tarvitse palkata vakinaista työntekijää. Olin kerran harjoittelijana paikassa jossa suurin osa työntekijöistä oli harjoittelijoita.

No mikä oli kokemukseksi tällaisesta paikasta?

Vierailija
18/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain mainosta 

Vierailija
19/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihan hyvä merkki, että oikeasti otetaan yhteyttä harjoittelua hakevalle. Itse olen hakenut pian vuoden ja usein en saa mitään vastausta 

Vierailija
20/99 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haettiin useita tekijöitä kerran. Sain nollasopparin. Oikeasti töitä tarjottiin koko ajan, mutta kun otin asian esiin, että työsopimus tulisi vaihtaa toisenlaiseen, minusta tulikin sitten silmätikku. Homma siis meni oikeasti niin, että mulle laitettiin vuoroja listaan kysymättä ja menin sanomaan, että nyt varmaan pitäisi vaihtaa soppari sellaiseksi, että siinä on tietty tuntimäärä. Mutta ei auttanut. Lähdin menemään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän