Työpaikka johon on haku auki jatkuvasti
Mitä ajatuksia herättää? Kyseessä harjoittelupaikka, jonne todella usein haku päällä. Kehtaako haastattelussa kysyä, onko heillä aito tarve jatkuvalle rekrytoinnille?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on itselleni käynyt niin, että haku oli jatkuvasti päällä. Laitoin hakemuksen ja minulle vastattiin, että kiitos mielenkiinnosta olemme yhteydessä. Koskaan ei otettu yhteyttä.. sitten haku tuli monta kertaa uudelleen auki . En tiedä mikä homma
Mulla vastaava kokemus, itse hain parisen vuotta sitten ko tehtävään. Edelleen jatkuvasti rekry päällä samaan hommaan. Nyt kuulin tuttavaltani, joka työnsä puolesta tekemisissä tän firman kanssa, että niillä on pakka sekaisin ihan jatkuvasti. En tiedä, ovatko saaneet jonkun rekryttyä hommaan, joka sitten häipyy heti kun tajuaa, mihin on kätensä työntänyt, tai eivätkö saa edes rekryä hoidettua loppuun.
Samoiten oli yhdessä ihan karmeassa työhaastattelussa kesällä 22, mutta missasin paikan (pistin ihan lekkeriksi haastiksen, koska se oli epäasiallinen ja täysin absurdi) ja sen jälkeen haettu jatkuvasti tyyppi
Kuulostaa ihan älyttömältä! Että näitä on muillakin osunut haaviin ...
Sain yhden tällaisen paikan. Sitten totuus selvisi miksi haku on koko ajan auki. Koko ajan joku lähti .. :D eräs työntekijä kuvaili tätä tilannetta tulipalojen sammutteluksi. En viihtynyt kauaa. Työ oli aika vaativaa. Haastattelussa pomo kertoi, että mun perehdytys kestää monia viikkoja, jotta selviän. Menikö pari päivää kun hän heitti mut täysin syvään päähän, ilman apua. Sitten hän veti ässän hihasta "sinä sairastuit ensimmäisellä työviikolla, perehdytys meni siinä". Muutenkin tein 0 sopparilla töitä, mutta töitä oli 100 prosentin edestä. Lopulta sain vähän parempia , inhimillisempiä töitä. Tämä yritti vielä saada minua hommiin hiillostamalla. En alentunut.
Kerran myös seliteltiin että "asiakas" ei ole tilannutkaan mitään töitä, paskat siellä mitään asiakasta ole koskaan ollutkaan. Kunhan juonittelevat vaan täysin turhanpäiväisiä valeilmoituksia. Myyvät sitten hakijoiden tiedot hämärille markkinoille, tienaavat sillä varmaan enemmän kuin varsinaisella julkisivullaan esitetyllä alallaan... taitaakin vuokrafirmojen pääasiallinen tulonlähde olla tietojen kalastelu ja myynti hämärille markkinoille...
Olin itse kiinnostunut yhdestä työstä, mutta kiinnostus loppui täysin, kun ilmoituksessa ei saanut täysin selvää mihin firmaan olen hakemassa töihin. Kaikki tiedot olisi pitänyt kysellä erikseen rekryfirman kautta..?
Vierailija kirjoitti:
Kerran myös seliteltiin että "asiakas" ei ole tilannutkaan mitään töitä, paskat siellä mitään asiakasta ole koskaan ollutkaan. Kunhan juonittelevat vaan täysin turhanpäiväisiä valeilmoituksia. Myyvät sitten hakijoiden tiedot hämärille markkinoille, tienaavat sillä varmaan enemmän kuin varsinaisella julkisivullaan esitetyllä alallaan... taitaakin vuokrafirmojen pääasiallinen tulonlähde olla tietojen kalastelu ja myynti hämärille markkinoille...
Eniten mietin, että miten tällaiseen on tuhlata resurssia?
Heti kun olen tehnyt paljon työhakemuksia on samaan aikaan alkanut häirikkönumerot soittamaan...
Täytyy olla töitä niillekin, jotka luovat työpaikkailmoituksia
Yhdessä klinikassa jatkuvasti työpaikkoja auki eri yksiköissä, mutta samalla erikoisalalla. Vuodesta toiseen. Eihän se tietenkään hyvää kerro. Sitten on klinikoita, joissa ei juuri koskaan paikkoja auki missään yksikössä.
Yleensä sinne ei saada työntekijöitä suuria ongelmia työpaikka kiusausta muutenkin huono ilmapiiri pomot osaamattomia.kiusaajiakin
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sinne ei saada työntekijöitä suuria ongelmia työpaikka kiusausta muutenkin huono ilmapiiri pomot osaamattomia.kiusaajiakin
Tämä vain siinä harvinaisessa tapauksessa jossa "työpaikkailmoituksen" takana on edes oikea työpaikka.
Kyse on enimmäkseen vain piilotetusta tietojen kalastelusta näissä feikkityöpaikkailmoituksissa. Miten tällainen voidaan sallia, vai eikö viranomaisetkaan edes älyä mistä tässä savuverhon takana todella on kyse??!!
Hain kerran erääseen hyvältä vaikuttavaan yritykseen töihin. Jo eka puhelu jossa kutsuttiin työhaastatteluun oli omituinen. Menin haastatteluun koska työpaikat olivat kiven alla. Työhaastattelussa sain firmasta entistä huonomman kuvan. Minulle tarjottiin esimerkiksi paljon huonompaa palkkaa mitä olen aiemmin saanut ja tämä firman pomo ei selvästikään pitänyt siitä että tunsin työehtosopimuksen. Lopuksi hän sanoi että on muitakin haastateltavia enkä ikinä kuullut firmasta enää. Kyseinen paikka ilmoittelee aina välillä etsivänsä uutta työntekijää. Alalla on edelleen hiljaista joten pakostikin mietin että siinä firmassa ihmiset eivät vain viihdy. Google arvostelutkin ovat 1-2 tähteä.
Kyllähän sen jo haistaa, että jotain on
Vierailija kirjoitti:
Joskus on itselleni käynyt niin, että haku oli jatkuvasti päällä. Laitoin hakemuksen ja minulle vastattiin, että kiitos mielenkiinnosta olemme yhteydessä. Koskaan ei otettu yhteyttä.. sitten haku tuli monta kertaa uudelleen auki . En tiedä mikä homma
Minä soitan yleensä ja tiedustelen. Yleensä käy niin, että menen suoraan haastatteluun ja heitän sinne sitten keikkaa. Joskus tarjottu vakisuhdetta, en halua. Kesät olen kotona.
Jos harjoittelupaikka, ei tarvitse olla tarvetta. Voivat haluta pyörittää jotain toimintaa harjoittelijoilla.
Maininta "korkeakouluharjoittelija" tarkoittaa että muut eivät saa edes hakea.
En tiedä tehdäänkö jossain poikkeuksia eli palkataanko joku valmistunut tai ei-opiskelija jos sattuvat haluamaan. Mutta mitään lupausta työpaikan jatkumisesta ei työnantajan tarvitse tehdä. Voi ottaa vuodesta toiseen harjoittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Jos harjoittelupaikka, ei tarvitse olla tarvetta. Voivat haluta pyörittää jotain toimintaa harjoittelijoilla.
Maininta "korkeakouluharjoittelija" tarkoittaa että muut eivät saa edes hakea.
En tiedä tehdäänkö jossain poikkeuksia eli palkataanko joku valmistunut tai ei-opiskelija jos sattuvat haluamaan. Mutta mitään lupausta työpaikan jatkumisesta ei työnantajan tarvitse tehdä. Voi ottaa vuodesta toiseen harjoittelijoita.
No mielipide, kannattaako tällaiseen paikkaan mennä harjoittelijaksi?
Rekryfirma vain hakee itselleen rekisteriinsä työntekijöitä. Ei aikomustakaan palkata ketään.
Minä en aina edes hae sellaiseen paikkaan johon joku ulkopuolinen hoitaa rekryt
Mulla vastaava kokemus, itse hain parisen vuotta sitten ko tehtävään. Edelleen jatkuvasti rekry päällä samaan hommaan. Nyt kuulin tuttavaltani, joka työnsä puolesta tekemisissä tän firman kanssa, että niillä on pakka sekaisin ihan jatkuvasti. En tiedä, ovatko saaneet jonkun rekryttyä hommaan, joka sitten häipyy heti kun tajuaa, mihin on kätensä työntänyt, tai eivätkö saa edes rekryä hoidettua loppuun.
Samoiten oli yhdessä ihan karmeassa työhaastattelussa kesällä 22, mutta missasin paikan (pistin ihan lekkeriksi haastiksen, koska se oli epäasiallinen ja täysin absurdi) ja sen jälkeen haettu jatkuvasti tyyppiä samaan tehtävään. Ehkä vältin luodin?
Yhdessä paikassa olin 1,5 vuotta ja lähdin burnnouttisena vetämään -20, on myös sen jälkeen ollut sama paikka haussa ainakin kolmasti. Ehkä se burn out ei tullutkaan ihan tyhjästä...?