Työpaikka johon on haku auki jatkuvasti
Mitä ajatuksia herättää? Kyseessä harjoittelupaikka, jonne todella usein haku päällä. Kehtaako haastattelussa kysyä, onko heillä aito tarve jatkuvalle rekrytoinnille?
Kommentit (99)
Mene rohkeasti haastatteluun jos kutsun saat
Tiedän omasta kokemuksesta että menin harjoitteluun juuri tällaiseen firmaan. Kysyin haastattelussa olisko valmistumisen jälkeen töitä saatavilla niin vastattiin, että katsotaan aina tilanteen mukaan. Suoritin harjoittelun hyvin, mutta ei ollut työntekijälle tarvetta. Edelleen on harjoittelu haku auki kyseiseen, jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko työpaikkaa ei oikeasti ole, kriteerit on asetettu epärealistisen korkealle ja/tai kukaan ei kestä siellä kauaa.
Näyttää pörssissä hyvälle jos laittaa pari feikki-ilmoitusta. Näyttää siltä, että nyt kasvetaan ja kohta osakkeiden hinta raketoi.
Helmikuussa tulin katsoneeksi yhden suuren pörssiyhtiön avoimia työpaikkoja joita oli pari tusinaa ja kaksi niistä sellaisia joihin olisin voinut hakeakin kun nykyinen duuni alkoi ottaa päähän.
Onneksi en haaskannut aikaa kun kuukautta myöhemmin firma antoi tulosvaroituksen ja aloitti massiiviset yt-neuvottelut.
Vasta tämän jälkeen kaikki työpaikkailmoitukset poistettiin. Pörssiyhtiö ei voi paljastaa talouskriisiä ennen kuin kaikille annetaan virallinen tiedote yhtä aikaa.
Erilaisissa sosiaalisen median kanavissa paljastetaan vähän väliä että firmalla jolla on muka kova meno päällä ja avoimia paikkoja ilmoitellaan näyttävästi onkin todellisuudessa rekrytointikielto päällä ja kulissien takana etsitään epätoivoisesti uutta rahoitusta tai ostajaa koko narikalle.
Oli viime viikolla teams haastattelu. Haastattelija oli myöhässä. Ei antanut hyvää kuvaa
Eräs ympärivuorokautinen laitospaikka etsii jatkuvasti sairaanhoitajia, lähäreitä, hoiva-avustajia. Paikka on kammottava, kiusaamista, ylitöitä, "ole sinä hiljaa"-meininkiä. Kiertäkää kaukaa tälläiset paikat, joissa tehdään töitä sillä suurella sydämellä lue: jääkylmällä sydämellä, saat työkavereiden tuen, voi viddu joo. Minä en saanut tukea, vaan alusta alkaen täysin ala-arvoista käytöstä ilman kunnon perehdytystä. Hoitajat ympärillä on kyllä sellanen kauhunpaikka, jonne en koskaan enää mene.
Vierailija kirjoitti:
Oli viime viikolla teams haastattelu. Haastattelija oli myöhässä. Ei antanut hyvää kuvaa
Aika kiusallista
Vierailija kirjoitti:
Eräs ympärivuorokautinen laitospaikka etsii jatkuvasti sairaanhoitajia, lähäreitä, hoiva-avustajia. Paikka on kammottava, kiusaamista, ylitöitä, "ole sinä hiljaa"-meininkiä. Kiertäkää kaukaa tälläiset paikat, joissa tehdään töitä sillä suurella sydämellä lue: jääkylmällä sydämellä, saat työkavereiden tuen, voi viddu joo. Minä en saanut tukea, vaan alusta alkaen täysin ala-arvoista käytöstä ilman kunnon perehdytystä. Hoitajat ympärillä on kyllä sellanen kauhunpaikka, jonne en koskaan enää mene.
Miten tuollainen toiminta saa jatkua
Kysyin haastattelussa suoraan, että onko tarvetta tekijöille. Ei osattu vastata ja sitten alkoi selittelyn maku. "Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää"
Kokemusta on. Harjoittelun jälkeen ei ollut töitä eikä ole sen jälkeen kuulunut muutenkaan
Itse olen saman huomion tehnyt. Sitten ihmetellään miksi kukaan ei saa töitä
Jäi vain itsellä fiilis että työntekijälle on tarvetta, mutta harjoittelija saadaan halvemmalla
Omalla kohdallani usein intuitio on osunut kohdalleen, jos on vähääkään tuntunut, että on jotain outoa
No mulla meinasi koulu jo jäädä kesken, kun mokomaa harjoittelupaikkaa ei meinannut saada. Aina oli haastattelua ja paljon hakijoita.
Haastattelussa vaan kyselee sitten tarkasti
Olkiluotoon haetaan sihteereitä ja muutakin väkeä vaikka kuinka paljon. Moni välittää yhtä ja samaa paikkaa. Voi olla viisikin työpaikkaa tarjolla, mutta vain yksi ainoa toimi olemassa. Joskus voidaan myös laittaa työpaikka hakemus ja katsotaan mitä on tarjolla. Onneksi ei tarvitse olla enää työelämässä.
Hain tällaiseen . Ei sinne ketään oikeasti haettu. Kunhan haastattelivat ja muka ottavat jonkun
Olen töissä suomalaisessa pörssiyhtiössä, jossa miltei kaikki rekryt on ulkoistettu vuokrafirmalle. He etsivät sopivia ehdokkaita, esittelevät heidät meille ja lopulta valkkaamme sopivimman. Työhakemuksia tulee yksinkertaisesti niin paljon, satoja, joskus tuhatkin, parempi että joku muu suorittaa sen alkukarsinnan.
T. HR-Sussu