Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen muun mielestä paras lääke masennukseen on itseään niskasta kiinni ottaminen?

Vierailija
16.08.2025 |

On tabu sanoa masentuneelle, että mene lenkille, vaikka todellisuudessa se on kaikista paras hoito. Maksatko mielelläsi veroa, jota käytetään muiden ihmisten saamattomuuteen?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle ihminen itse on vastuussa onnellisuudestaan.

Tänä päivänä tuntuu, että ihmiset ovat myös henkisesti heikompia ja ei osata käsitellä elämän vastoinkäymisiä.

Vierailija
82/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö (ja oletettavasti myös dissosiatiivinen identiteettihäiriö) johtuen traumaattisista tapahtumista lapsuudessa. Minulla ei ole itseä. Olen eri päivinä eri. Jonain päivänä olen rikas ja menestyvä, jonain toisena taas köyhä ja masentunut.

Maisterintutkinto, työpaikka, omistusasunto, aviopuoliso ja lapset löytyy, eli päällisin puolin kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä tuntuu, että ihmiset ovat myös henkisesti heikompia ja ei osata käsitellä elämän vastoinkäymisiä.

Tämä!

Vierailija
84/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! On sulaa paskaa.

Tämä!

Vierailija
85/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Käytännössä menet asetuksiisi ja etsit onnellisuus painikkeet ja painat sen päälle on- tilaan off-tilasta.

Vierailija
86/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekannabis auttaa. Yksi hönkäys ja alat tuntea oloa erilaiseksi ja näet asioita optimistisemmin. Ruoka maistuu paremmalta ja uni tulee hyvin. Perusasiat käynnistyy kehossa.

Mun mielestä kaikkien pitkään masentuneiden kannattaisi kokeilla lääkärin avustuksella.

Vierailija
87/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen. Mutta kuinka moni masentunut siihen pystyy onkin toinen kysymys. Terveetkään eivät siinä onnistu. Esim. mitä ap olet jättänyt tänään tekemättä, joka on roikkunut ehkä jo viikkoja tekemättömänä?

Vierailija
88/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kommentoija vaikuttaa olevan tietämätön siitä, että AP on ihan oikeassa:

https://yle.fi/a/74-20085358

"Laaja tutkimus paljasti: Liikunta saattaa hoitaa masennusoireita joskus paremmin kuin pelkkä lääkitys"

Monet masentuneet liikkuvat ja ovat silti masentuneita. No voidaanhan tietysti arvailla, miten paljon masentuneempia he olisivat ilman liikuntaa, mutta huom. tuossakin sanat SAATTAA ja JOSKUS.

Vierailija
89/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen. Mutta kuinka moni masentunut siihen pystyy onkin toinen kysymys. Terveetkään eivät siinä onnistu. Esim. mitä ap olet jättänyt tänään tekemättä, joka on roikkunut ehkä jo viikkoja tekemättömänä?

Ei mulla jää mitään tekemättä. Tässäpä mun eilinen päivä: Tein täyden työpäivän, hain lapsen päiväkodista ja lähdettiin suoraan kirjastoon. Tultiin kotiin, syötiin, käytettiin koira lenkillä, tein lauantain lounaan valmiiksi jääkaappiin, tein lapsille banaanipannaria, siivosin yläkerran, kävin suihkussa, luin lapselle kirjan, söin itse iltapalaa ja sit KYLLÄ katoin tunnin telkkaria, kunnes nukahdin pystyyn. 

Siitä mallia miten asiat hoidetaan. Ei se oo kun tehdä.

Vierailija
90/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle siitä joutuu vastaamaan?

Vierailija
91/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen masentunut, käyn lenkillä eikä auta yhtään. Silti tekee mieli kuolla ja pää on täynnä pimeyttä ja sumua. Muita ehdotuksia?

Pitää lisäksi vielä ottaa itseään niskasta kiinni. 

Vierailija
92/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri diagnosoi minulle keskivaikean masennuksen toissatalvena, vaikka askelmittarini keskiarvo on yli 20.000 askelta päivässä. Mitäs siitä sanot?

Koiravarkaat joutuu Tulikivi järveen ja pyörä varkaat kuin treenipenkkien välineiden varkaat kuin ruuanlaittoa välineitä varastaneet kuin toisten kirjoja varastelleet jne kenkiä vaatteita kasseja . Tulikivi järvi odottaa ilkeitä pahoja kiusaajia. 

Vierailija
93/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti niitä jotka on syönyt köyhien maksamia ruokia ilmaiseksi. Hävetkää.  

Vierailija
94/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu syövän kanssa.

Vierailija
95/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatus on kohta uusi testamentti missä Rikas mies ja Lasarus juttelee Abraham . Et ku se rikas mies ei köyhiä auttanut eikä ruokkinut.   Niin se joutu tuliseen pätsiin.   

Vierailija
96/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla jää mitään tekemättä. Tässäpä mun eilinen päivä: Tein täyden työpäivän, hain lapsen päiväkodista ja lähdettiin suoraan kirjastoon. Tultiin kotiin, syötiin, käytettiin koira lenkillä, tein lauantain lounaan valmiiksi jääkaappiin, tein lapsille banaanipannaria, siivosin yläkerran, kävin suihkussa, luin lapselle kirjan, söin itse iltapalaa ja sit KYLLÄ katoin tunnin telkkaria, kunnes nukahdin pystyyn. 

Siitä mallia miten asiat hoidetaan. Ei se oo kun tehdä.

No niin eli et ole masentunut. Onnea nyt siitä.

Vierailija
97/97 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lääke tyhmyyteen ja ilkeyteen vauva-aloituksissa on netin sulkeminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän