Tapailemallani 40v naisella on aivan huikea keho. Miten voi olla noin kaunis ja notkea.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on elänyt terveellisti eikä ole tehnyt lapsia, ei ole mitään syytä miksi 40v näyttäisi kropaltaan jotenkin erilaiselta kuin sama ihminen 25v.
Miksi lapsien teon pitäisi kroppaa pilata? Mulla on timmi vyötärö vaikka lapsia on 3 kpl ja ikää 40v.
Mun kropan raskaudet ainakin pilasi aiheuttamalla järkyttävän määrän venymäarpia. Rinnat on ihan pilalla ja vatsa on ryppyinen ja roikkuva pussi.
Minulle taas tuli vatsaan vain yksi pieni raskausarpi, vaikka vatsa oli raskaudessa suhteellisesti niin iso että kyseltiin, odotanko kaksosia. Murrosikä kyllä aiheutti venymäarpia peppuun ja reisiin, pituuskasvu polviin, mutta eivät nuo juurikaan näy. Rinnat 3 vuoden imetyksen jälkeen itseä miellyttävämmät kuin ennen raskautta, jolloin olin lähes rinnaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on elänyt terveellisti eikä ole tehnyt lapsia, ei ole mitään syytä miksi 40v näyttäisi kropaltaan jotenkin erilaiselta kuin sama ihminen 25v.
Miksi lapsien teon pitäisi kroppaa pilata? Mulla on timmi vyötärö vaikka lapsia on 3 kpl ja ikää 40v.
Mun kropan raskaudet ainakin pilasi aiheuttamalla järkyttävän määrän venymäarpia. Rinnat on ihan pilalla ja vatsa on ryppyinen ja roikkuva pussi.
Minulle taas tuli vatsaan vain yksi pieni raskausarpi, vaikka vatsa oli raskaudessa suhteellisesti niin iso että kyseltiin, odotanko kaksosia. Murrosikä kyllä aiheutti venymäarpia peppuun ja reisiin, pituuskasvu polviin, mutta eivät nuo juurikaan näy. Rinnat 3 vuoden imetyksen jälkeen itseä miellyttävämmät kuin ennen raskautta,
Itselläni sama, raskaus ei vaikuttanut kehoon mitenkään paitsi hieman positiivisesti tavalla, josta en tässä viitsi kertoa :)
Ratkaisevaa on ihotyyppi. Äsken lukemassani plastiikkakirurgin kirjassa kerrottiin, miten paljon ihotyypit eroavat kollageenisäikeiden lujuuden ja ihon paksuuden ja rasvaisuuden suhteen. Toisten iho on (plastiikkakirurgin sanojen mukaan) kuin purukumia, joka venyessään ei palaudu lainkaan ja johon jää jälkiä herkästi. Toisten iho taas palautuu kaikesta ja säilyttää kimmoisuutensa vanhuuteen asti niin että kehokin voi olla kuin paljon nuoremman ihmisen.
Ei 40v ole vielä mikään ikäloppu, vaan pikemminkin parhaassa iässä
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole tehnyt lapsia?? Ei lasten saaminen välttämättä lihota. Itse kolme lasta synnyttänyt ja sen nuorimmankin jälkeen paino oli 55 kg ja pituus 176 cm. Esikoisen syntymän jälkeen paino tosin oli vain 44 kg. Joo olen hoikan puoleinen muutenkin mut en vieläkään lihava ja olen jo eläkkeellä. Kyllä ne geenit ja elämäntavat on ne tärkeimmät tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroneulaus auttaa arpiin ja ryppyihin. Sen voi tehdä kotona. Etsi microneedling-videoita YouTubesta. Laserointi auttaa myös, mutta kalliimpaa. Laadukas punavalopaneeli on käypä sijoitus. Tretinoin-rasvaa lääkärin reseptillä. Vähentää ryppyjä myös kasvoissa. Ja tietenkin kuntosalia. Rintoihin auttaa vain leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen arjessa ei paljon salilla käydä. Ei imetys sinänsä pilaa rintoja mutta tietty aika venyttää kudokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen arjessa ei paljon salilla käydä. Ei imetys sinänsä pilaa rintoja mutta tietty aika venyttää kudokset.
Mun rinnat pilasi ihan vaan se, että ne on täynnä raskausarpia. Ehjää ihoa ei käytännössä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten edes tehdä kolmea lasta, jos ei ehdi pitämään huolta perusterveydestä? Kolme tuntia salilla viikossa on jo oikein hyvä määrä. Missä lasten isä on? Tai pyydä lastenhoitaja avuksi. Kotonakin voi tehdä paljon. Sandy Sklar (Instagram) on 48, lapsia ja työ, mutta treenaa kotona.
Niin. Se on se nainen itse, ei mikään hänestä erillinen keho.
Vierailija kirjoitti:
4-kymppinen ei ole edes kunnolla vielä keski-iässä, joten siten. Monella vanhemmallakin on vielä hyvä kroppa. Painnonnousu ei ole vanhetessa pelkkä syömisasia, vaan myös mm. aineenvaihdunta- ja hormoniasia. Hidastunu aineenvaihdunta ja naissukuhormonin puutos nostavat painoa. Kiloja on myös huomattavasti niiden takia saada pois.
Mikäs se ap:n oman kropan tilavuus ja löysyys mahtaa olla? Useimmat suomalaismiehet edellyttävät hyväkroppaisuutta naiseltaan, vaikka ovat itse ihan muuta.
Banteerit vaikuttaa painoon
Vierailija kirjoitti:
On sitä ikäluokkaa joka 2000-luvun alussa vietti teini-ikää jolloin kaikki oli hoikkia. Tuo hoikkuus ja kuntoilu on jäänyt selkäytimeen 👍
Ei hoikkuus jää selkäytimeen vaan on balteeristossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitä ikäluokkaa joka 2000-luvun alussa vietti teini-ikää jolloin kaikki oli hoikkia. Tuo hoikkuus ja kuntoilu on jäänyt selkäytimeen 👍
Tiedätkö mitä koiran sellainen tekee aineenvaihdunnalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta sitäkin, sitäkin, silti merkitystä on myös selkäytimellä eli suhtautumisella painon kohoamiseen. Itse olen kasarin teini ja ysärin nuori aikuinen ja kukaan ei ollut tuolloin lihava lapsi tai nuori. Ei kukaan. Elämäntapa oli toisenlainen, ruokailu oli toisenlaista ja myös asenne syömisen oli se, että ei pidä syödä paljon. Nykyisin on normaalia syödä joka päivä juhlaruokaa ja kun se on hyvää, sitä tulee syödyksi enemmän. Lautaset ovat valtavia, syöminen on aivan toisella tasolla median ja ihmisten mielissä ja ajankäytössä. Valtava määrä erilaisia ruokia eri maista on tarjolla, iso määrä houkutuksia, joita haluaa maistaa.
Itselläni on taipumusta ortoreksiaan ja välillä suorastaan kiukuttaa se, miten kaikkialla noruvat voivanat ja pekonin tirinät :) Kasarilla oli Jaakko Kolmonen ja mikäs se toinen olikaan, nyt on tuhat mestarikokkia kaatamassa pannulle litran oliiviöljyä ja ihmiset haluavat olla gourmet-kokkeja joka päivä. Totta kai lihoo, jos syö joka päivä kuin entisajan kuningas, joilla oli useimmilla kihti ja hirvittävä ylipaino vanhemmiten.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo yllättävää.
Kun katsoo prisman käytävillä herkkukärryjä lyllertäen puskevia mammoja, ei hoikkuus ja notkeus ensimmäisenä tule mieleen.
Joo, lihavuus pistää kyllä silmään ihan katukuvassakin. Olen itse liki kuusikymppinen, aina harrastanut liikuntaa ja syön terveellisesti. Kolme lasta. Nykyään jo pikkulasten äidit ovat valtavan lihavia, pohkeet ja nilkatkin niin turvoksissa että pahaa tekee.
Kun kuitenkin iän myötä alkaa tulla kaikenlaista kremppaa itse kullekin ja kiloja kertyy etenkin vaihdevuosien jälkeen vaikka olisi kuinka ollut normaalipainossa niin en näe kovin tervettä tulevaisuutta heille, jotka jo 20-30v. iässä ovat todella pahoin ylipainoisia. Sairaseläkkeelle päätyvät jo varhain kun ei kestä polvet, nilkat eikä sydän.
"Kehopositiivisuudessa" ei ole mitään ihailtavaa eikä tavoiteltavaa. Ylipaino on valtava rasitus koko kropalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta sitäkin, sitäkin, silti merkitystä on myös selkäytimellä eli suhtautumisella painon kohoamiseen. Itse olen kasarin teini ja ysärin nuori aikuinen ja kukaan ei ollut tuolloin lihava lapsi tai nuori. Ei kukaan. Elämäntapa oli toisenlainen, ruokailu oli toisenlaista ja myös asenne syömisen oli se, että ei pidä syödä paljon. Nykyisin on normaalia syödä joka päivä juhlaruokaa ja kun se on hyvää, sitä tulee syödyksi enemmän. Lautaset ovat valtavia, syöminen on aivan toisella tasolla median ja ihmisten mielissä ja ajankäytössä. Valtava määrä erilaisia ruokia eri maista on tarjolla, iso määr
Just tää. Kasarilla syötiin nälkään eli syötiin elääkseen, ei eletty syödäkseen. "Kotiruoka" oli lähinnä perunoita ja ruskeaa kastiketta. Meillä tosin oli paljon juureksia, vihanneksia, marjoja ym. kun oli omat kasvimaat, mutta kyllä se noin oli kuten kerroit että lihavat olivat heti tapetilla.
Ja kun katsoo kuvia 60-70-luvuilta, kaikki olivat hoikkia. Siis todella hoikkia ja hyvännäköisiä.
Nykyinen mättökulttuuri on paisuttanut ihmiset ihan järkyttäviin mittoihin. Nuoretkin ovat jo täysin obeeseja ja nyt aletaan tehdä lihavuusleikkauksia jo lapsille (käytännössä nuorille noin 16-vuotiaille). Aika järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo yllättävää.
Kun katsoo prisman käytävillä herkkukärryjä lyllertäen puskevia mammoja, ei hoikkuus ja notkeus ensimmäisenä tule mieleen.
Joo, lihavuus pistää kyllä silmään ihan katukuvassakin. Olen itse liki kuusikymppinen, aina harrastanut liikuntaa ja syön terveellisesti. Kolme lasta. Nykyään jo pikkulasten äidit ovat valtavan lihavia, pohkeet ja nilkatkin niin turvoksissa että pahaa tekee.
Kun kuitenkin iän myötä alkaa tulla kaikenlaista kremppaa itse kullekin ja kiloja kertyy etenkin vaihdevuosien jälkeen vaikka olisi kuinka ollut normaalipainossa niin en näe kovin tervettä tulevaisuutta heille, jotka jo 20-30v. iässä ovat todella pahoin ylipainoisia. Sairaseläkkeelle päätyvät jo varhain kun ei kestä polvet, nilkat eikä sydän.
"Kehopositiivisuudessa" ei ole mitään ihailtavaa eikä tavoiteltavaa. Ylipaino on valta
Boomeri ei nyt ymmärrä mitä kehopositiivisuus tarkoittaa.
Onhan noita harvoja jotka paranee vanhetessaan. Pippa Laukka ja Sanna Marin hyviä esimerkkejä.
Boomeri ei nyt ymmärrä mitä kehopositiivisuus tarkoittaa.
Kyllä sitä käytetään ylipainon normalisointiin. Vaikka kuinka ihminen on hyvä, ylipainon terveysriskit ovat silti ihan selvät.
Nykyään ylipaino katsotaan kehopositiivisuudeksi eli olipa vaikka kuinka lihava, pitää vaan suhtautua positiivisesti. Ylipaino ei ole tervettä. Ruumiinrakenne asia erikseen, mutta harvalla on luonnostaan sellainen ruumiinrakenne että hänestä kasvaisi tolkuttoman iso. Siellä on yleensä aina ylensyöntiä ja/tai -juontia (eli alkoholia) takana tai sitten jokin sairaus, joka vaatii lääkärillä käyntiä.
Riittää kun on yliliikkuvat nivelet (monella naisella on), ei tarvita erikseen mitään harjoittelua.