"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"
Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.
Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.
Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Ei edes mopokypärällä saa mennä kauppoihin. Että näin.
Tämä asia on ihan sama kuni suomalaisille asetettu kielto ja miksei se tepsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät.
Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.
Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.
Tuollainen pään peittävä mutta kasvot paljastava huivihan on Suomessa ollut perinteinen vuosisatoja. Vieläkin niitä näkee joskus ihan suomalaisilla mummoilla.
Kommandopipo, jota ihan tavalliset kantasuomalaiset saattavat käyttää esim. talvella pyöräillessä, peittää vielä enemmän.
Kielletäänkö nämäkin? Miksi? Miksi pitää kieltää aivan normaaleja asioita vain, jotta estetään myös muslimeita käyttämästä niitä?
Ainoo vaan, että se suomalainen mummo voi ottaa huivin päästään julkisella paikalla jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveiset Itä-Helsingistä. Huiveja on kirjaimellisesti jokaisessa kadunkulmassa, niqabeja näkyy päivittäin. Vielä 2000-luvulla näin YHDEN niqabin monen vuoden aikana. Nyt olen nähnyt jopa ala-astelaisen niqabissa. Ihan sairasta, että jopa lapset puetaan miehen katseelle ja seksualisoidaan. Luuletteko että esim. 2-vuotias huivipää voi itse päättää asiasta? :D Entäs vauva? Olen nähnyt huiveja jopa vauvoilla.
Turha tulla Suomeen sortamaan naisia. Me olemme taistelleet itsellemme oikeudet ja nyt nämä akat tulevat tänne sortamaan minua. Sairasta.
Nimenomaan tänne ei kaivata minkäänlaisia naista alistavia uusia tapoja. Muutenkin näitä yhteiskunnan elättejä on täällä jo ihan liikaa. Yhden elättäminen maksaa yli 10 000 euroa vuodessa. Siitä voitte alkaa ynnäilemään, mitä maksaa koko populan elättäminen vuositasolla ja 10 vuoden aikana jne.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, ettei aivan tavallisia asioita, joista ei ikinä ole ollut kenellekään harmia, kielletä kaikilta vain siksi, että jollakulla on pakkomielle rajoittaa muslimien pukeutumista.
kukaan ei oo kieltämässä esim talvipukeutumista. järki käteen
Täällä itä-Helsingissä olen nähnyt vuosien varrella muutamia koko kasvonsa peittäneitä, mutta en koskaan lapsia. Sellaista taleban-tyyppistä silmäverkkoa en ole nähnyt koskaan, ja onneksi, koska se on karmiva. Vähintään silmät on näkynyt.
Huivipäisiä lapsia on kyllä aika paljon.
Joku väittää meidän suomalaisten käyttämää huivia vastaavaksi. Ei, ei, ei se ole sama. Asian ero on huivin sitominen päähän. Ne ovat ihan erilaisia verrsttuna näihin kaulankin peittäviin. Ei, ei, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset Itä-Helsingistä. Huiveja on kirjaimellisesti jokaisessa kadunkulmassa, niqabeja näkyy päivittäin. Vielä 2000-luvulla näin YHDEN niqabin monen vuoden aikana. Nyt olen nähnyt jopa ala-astelaisen niqabissa. Ihan sairasta, että jopa lapset puetaan miehen katseelle ja seksualisoidaan. Luuletteko että esim. 2-vuotias huivipää voi itse päättää asiasta? :D Entäs vauva? Olen nähnyt huiveja jopa vauvoilla.
Turha tulla Suomeen sortamaan naisia. Me olemme taistelleet itsellemme oikeudet ja nyt nämä akat tulevat tänne sortamaan minua. Sairasta.
Nimenomaan tänne ei kaivata minkäänlaisia naista alistavia uusia tapoja. Muutenkin näitä yhteiskunnan elättejä on täällä jo ihan liikaa. Yhden elättäminen maksaa yli 10 000 euroa vuodessa. Siitä voitte alkaa ynnäilemään, mitä maksaa koko populan elättäminen vuositasolla ja 10 vuoden aikana jne.
siinä varsinainen naisten puolustaja taas. joo burkat pitäs kieltää mutta oikeastaan nää kaikki voitais lähettää takas sinne arabimaihin joissa voivat sitten vapaasti sortaa niitä naisiansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät.
Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.
Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.
Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.
Voi näitä persujen juttuja.
Ehkä jossain Järvenpäässä noin on. Kannattaa edes kerran elämässä käydä Helsingissä, Espoossa tai Vantaalla.
Nahkatukat vauhdissa. Tatuoikaa se risti otsaanne niin teidät erottaa vastaan tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen pään peittävä mutta kasvot paljastava huivihan on Suomessa ollut perinteinen vuosisatoja. Vieläkin niitä näkee joskus ihan suomalaisilla mummoilla.
Kommandopipo, jota ihan tavalliset kantasuomalaiset saattavat käyttää esim. talvella pyöräillessä, peittää vielä enemmän.
Kielletäänkö nämäkin? Miksi? Miksi pitää kieltää aivan normaaleja asioita vain, jotta estetään myös muslimeita käyttämästä niitä?
Kyllä ja ennen istutettiin ihmisiä jalkapuussa, huutolaislapset olivat ihan normaali asia ja hirttäjäiset vuoden päätapahtuma. Aivan normaaleja asioita, miksiköhän näin ei toimita enää. Siinäpä sinulle miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Natsisymbolit ovat kiellettyjä jossain maissa koska ne edustaa tiettyjä ihmiskäsityksen vastaisia asioita, mutta naisen kaavuttaminen on sallittua vaikka se edustaa aivan SAMOJA ASIOITA. En käsitä miten jotkut vasemmistolaiset ja esim. Vihreiden kansanedustaja Saara Hyrkkö sinä juuri Saara Hyrkkö puolustat tätä naisten kaavuttamista. Kuuntelin sinun puhettasi radiossa ja olin pöyristynyt, teille vihreille naisten tasa-arvo on pelkkää puhetta ja omien etujen ajamista. Häpeä itseäsi!
Naaaaaatsisymboli....kyllä se haka tisti on tuhansia vuosia vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva, mi
Kuvia on hyvä laittaa erottaakseen sen huivin sitomisen tekniikan. Minulla on huivi päässä, mutta sidon sen eri tavalla. Voi teitä, ei, ei, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö helluntailaistunnukset poistaa?
Miksi länsimainen, kristitty nainen joutuu laittaa rätin päähän vieraillessaan esim. Iranissa? Miksi siellä ei kunnioiteta muita uskontoja?
Joutuu? Laitan ja pukeudun siellä ihan mielelläni peittäviin vaatteisiin. Se on itse asiassa aika vapauttavaa. Itse olen tyytyväinen, kun oman teiniaikni muoti oli löysää, isoa ja peittävää. Siam kasvaa muotoihin, ilman paineita ja piilossa katseilta. Tänä siis Suomessa.
naurettava ajatus ettei länsimaissa nainen sais pukeutua peittäviin vaatteisiin.
Niin mikä ero on jos pakotetaan pukeutumaan peittävästi tai pakotetaan olemaan pukeutunutta peittävästi? Luulisi, että.länsimaissa saisi itse valita. Ja jos joku pakottaa, siihen pitää puuttua hienovaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natsisymbolit ovat kiellettyjä jossain maissa koska ne edustaa tiettyjä ihmiskäsityksen vastaisia asioita, mutta naisen kaavuttaminen on sallittua vaikka se edustaa aivan SAMOJA ASIOITA. En käsitä miten jotkut vasemmistolaiset ja esim. Vihreiden kansanedustaja Saara Hyrkkö sinä juuri Saara Hyrkkö puolustat tätä naisten kaavuttamista. Kuuntelin sinun puhettasi radiossa ja olin pöyristynyt, teille vihreille naisten tasa-arvo on pelkkää puhetta ja omien etujen ajamista. Häpeä itseäsi!
Naaaaaatsisymboli....kyllä se haka tisti on tuhansia vuosia vanha.
hölömö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni asiasta päättävissä elimissä keskustelu kuuluu asiantuntijoille. Ei esim muslimeita vihaaville tai asiasta mitään tietäville.
Mitä asioita islamin Suomen lakien vastaisesta naiskäsityksestä haluat juurtuvan Suomeen, siveyttä islamissa edustaa myös naisten sukupuolielimien leikkely johon mm. Jannah Instituutin gynekologin koulutuksen saanut Usassa asuva palestiinalainen Haifaa Jounis kannustaa.
Islamissa ei määrätä ympärileikkaamaan tyttöjä, vain pojat.
Suomalaisnainen kulkee takkutukkaisena, haisevissa ja likasissa vaatteissa ja ihmettelee miksi joku kulkee kauniilta tuoksuvana kasvot peitossa
Vierailija kirjoitti:
Juuri tulleen tiedon mukaan suomalaisia on kielletty matkustamasta maihin joissa on väärä ihonväri. Ainoiksi matkakohteiksi jäävät siis pohjoismaat ja niissäkin alueet joissa ei ole väärää väriä.
T:Persut
Juuri tulleen tiedon mukaan en mistään hinnasta matkustaisi Pohjois-Afrikkaan tai Lähi-Itään tai mihinkään muuhunkaan naisvihamieliseen maahan. Toivoisin myös, että porukka siitä suunnasta pysyisi siellä omalla suunnallaan. Se vaellus loppuu heti, kun sos.etuudet poistetaan näiltä sossutulokkailta. Mikään muu ei heitä tänne houkuttele kuin ilmainen ylöspito. Tästä asiasta voin laittaa pääni pantiksi.
Kun sellainen kaapuun pukeutunut leidi kävelee vastaan, alkaa mielikuvitus laukata eli kuvittelee kropan muotoineen.
Tähänhän kuuluu myös se, että nainen ei saa puhua kadulla kulkiessa, pitää olla mies mukana. Nainen ei saa edes kotona laulaa tms. kovaan ääneen, koska se voisi kantautua oven tai seinän läpi.
Mitähän muuta? Taaperoikäinen poika saa määräillä naisia jne. Naisten muut vaatteet, saako he käyttää rintaliivejä, sukkahousuja, terveyssiteitä, ehkäisyä? Näkyykö silmälaseja ikinä näillä naisilla? Ei näy. Päästääkö mies naista mihinkään kouluun?
ihankun inceliä naisten asema kiinnostas. inceliä haittaa vaan se, että joku muu määrää naisten asemasta eikä hän itse