Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästämisvinkkejä?

Vierailija
16.08.2025 |

Itse teen leivät ja ruoat itse, ei ravintoloita eikä eineksiä.

Ostolakko.

Palkkapäivänä siirän rahat säästötilille ja käyttötilille jätän vain niukasti sen mitä kuluu ruokaan ja muuhun.

Muita vinkkejä?

Kommentit (536)

Vierailija
141/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholijuoman teen itse.

Minä säästän sinua enemmän. En tarvitse alkoholijuomia ollenkaan.

Keskitytään säästämiseen eikä jeesusteluun, jooko? Ei ole minulta pois, vaikka olet mielestäsi parempi ihminen.

Tuolla perusteella ei kannata antaa säästämisvinkkejä lainkaan. Siis jos mielestäsi kaikki vinkit ovat vain sitä, että ollaan parempia ihmisiä, kun ei tarvita sitä sun tätä tavaraa tai palvelua. 

Ei se ole mikään säästövinkki, että kehuu olevansa raitis. Säästöä sen sijaan on juoda kiljua pulikuparin sijaan. Joka kerta jonkun pitää päästä pätemään, jos joku säästää tupakoinnissa sätkiä polttamalla, ettei polta.

Ok, olet juoppo sauhuttelija. Älä vaan lopeta. 

Vierailija
142/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano irti kaikki maksulliset kanavat. Vuoden mittaan tulevat kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kilpailuttaa vakuutukset. Samalla harkita ihan tosissaan mitkä vakuutukset on tarpeellisia. Ylivakuuttaminen ei kannata. Vanhassa autossa ei kannata olla tonnin vuodessa maksavaa vakuutusta. Samoin jotain läpimätää kesämökin rötisköä ei kannata vakuuttaa. Palakoot! Pitää harkita ja laskea onko hyöty ja haitta suhteessa toisiinsa tasapainossa. Tosi laaja kotivakuutuskin on yleensä kannattamaton ostaa. Kaikissa vakuutuksissa teoriassa keskimäärin vakuutusyhtiö jää aina voitolle ja vakuutuksen ostaja häviölle.

Kannattaa myös katsoa omavastuun vaikutus  vakuutuksen hintaan. Meillä on kotivakuutuksessa 2000, eli ei ole tarkoituskaan vakuuttaa kuin täystuho ja puhelimen näytöt maksetaan itse.

Vierailija
144/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä elä. Ole vain olemassa.

Tämä on aika mielikuvituksetonta ajattelua. Jos et kuluta, et elä.

Mainostoimistot on tehneet tehokasta työtä. Ihmiskunta on elänyt satoja tuhansia vuosia ilman kulutushysteriaa, mutta nykyisin voidakseen kokea olevansa elossa pitää ostopäätöksiä syntyä!

Vierailija
145/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisessa säästää ainakin merkittävästi kun tekee remontit itse. Omakotitalossa säästää kun ahkeroi polttopuiden parissa. Elää ihan kuin jotkut eläkeläispapparaiset.... Ehkä ne on oivaltaneet jotain.

Mulla on 1100e/kk bruttopalkka, voit laskea montako sataa vuotta mun täytyy elää, että saan ostettua Helsingistä omakotitalon?

Talojen hinnat nousee nopeammin kuin saat säästettyä, eli et saa ikinä ostettua taloa.

Talojen hinnat ovat putoamaan päin, joten nyt ei kannata pitää kiirettä ostojen kanssa.

Vierailija
146/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailussa tulee iso säästö kun matkustaa kohteeseen, jossa on halpaa olla, vaikka matka olisikin kalliimpi. Esimerkiksi All-inclusive Meksikossa on edullisempi kuin tavallinen Kreikan matka.

Vierailija
147/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisessa säästää ainakin merkittävästi kun tekee remontit itse. Omakotitalossa säästää kun ahkeroi polttopuiden parissa. Elää ihan kuin jotkut eläkeläispapparaiset.... Ehkä ne on oivaltaneet jotain.

Mulla on 1100e/kk bruttopalkka, voit laskea montako sataa vuotta mun täytyy elää, että saan ostettua Helsingistä omakotitalon?

Talojen hinnat nousee nopeammin kuin saat säästettyä, eli et saa ikinä ostettua taloa.

Talojen hinnat ovat putoamaan päin, joten nyt ei kannata pitää kiirettä ostojen kanssa.

Jossain Sonkajärvellä ehkä. Helsingistä tuskin saat kymmenen vuoden päästä omakotitaloa halvemmalla kuin nyt ostamalla.

Vierailija
148/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän edukseni tarjoukset eli kun on hyvä hinta, ostan tuotetta useamman kappaleen kuten hammastahna, wc-paperi, käyttämäni shampoo, pyykinpesuaine jne.

Eilenkin juuri ostin Paradontax Tokmannilta 3,99, tottakai otin kalleinta (a joku päälle 6 €) ja heti 4 kpl kylppärin kaappiin.

Esim tällaiset tuotteet ostan jo suoraan ulkomailta paljon edullisemman hinnan vuoksi. 

Kuulostaa vähän höperöltä lähteä tilailemaan jotain pesuaineita ulkomailta, anteeksi nyt vain.

Jos tilaat suuria määriä kerralla niin on kannattavaa. Meitä on jo paljon kun tekee näin ja määrä kasvaa. Kukkaro kiittää

Ei se säilytystila ole ilmaista. 

Voi tehdä kimppatilauksia kavereiden, sukulaisten tai työkavereiddn kanssa. Näin myös postikulut pienenevät.

Vierailija
149/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on säästöä, jos lopettaa alkoholin juonnin eikä vaan tilaa sitä ulkomailta. Säästöä on tupakoimattomuudestakin. Itse lopetin karkin syömisen, yhtenä syynä oli nimenomaan rahansäästö. Karkkiin meni viikossa muutama euro, vuodessa reilusti yli satanen.

Vierailija
150/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään, jos ei ole ihan pakko. Osta ruokaa harkiten, tee itse, vältä hävikkiä. 

Vierailija
151/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kilpailuttaa vakuutukset. Samalla harkita ihan tosissaan mitkä vakuutukset on tarpeellisia. Ylivakuuttaminen ei kannata. Vanhassa autossa ei kannata olla tonnin vuodessa maksavaa vakuutusta. Samoin jotain läpimätää kesämökin rötisköä ei kannata vakuuttaa. Palakoot! Pitää harkita ja laskea onko hyöty ja haitta suhteessa toisiinsa tasapainossa. Tosi laaja kotivakuutuskin on yleensä kannattamaton ostaa. Kaikissa vakuutuksissa teoriassa keskimäärin vakuutusyhtiö jää aina voitolle ja vakuutuksen ostaja häviölle.

Kannattaa myös katsoa omavastuun vaikutus  vakuutuksen hintaan. Meillä on kotivakuutuksessa 2000, eli ei ole tarkoituskaan vakuuttaa kuin täystuho ja puhelimen näytöt maksetaan itse.

Kaikista typerimpiä on juuri tuollaiset kännyköiden ja telkkareiden vakuutukset. Kenenkään ei missään tilanteessa kannata sellaista ostaa.

Vakuutus kannattaa olla pelkästään isojen ja taloudellisesti sietämättömien vahinkojen varalta. Jos talo palaa niin se on katastrofaalinen tuho josta on vaikea selvitä ilman vakuutusta. Sellaisen varalta kannattaa vakuuttaa.

Joku vanha tiskikone tai silmälasit on vakuutusyhtiön papereissa arvottomia. Ei niitä kannata vakuuttaa ollenkaan. Jos menee rikki niin ostaa ihan omalla rahalla uuden.

Vierailija
152/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistely kaikissa ostoksissa on tietysti ainut arjen säästökeino. Ja jo olemassaolevan rahan laittaminen poikimaan.

Vierailija
153/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu mummo keräsi tupakantumppeja ja kuivatti niitä mikrossa. Liian ekstriimiä, en suosittele.🤪

Vierailija
154/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on säästöä, jos lopettaa alkoholin juonnin eikä vaan tilaa sitä ulkomailta. Säästöä on tupakoimattomuudestakin. Itse lopetin karkin syömisen, yhtenä syynä oli nimenomaan rahansäästö. Karkkiin meni viikossa muutama euro, vuodessa reilusti yli satanen.

Lopettamineen on säästöä, mutta synnynnäinen raittius ei ole. Jos ei ole polttanut, ei voi säästää lopettamalla, sätkillä tai mitenkään muutenkaan mitä tulee tupakointiin.

Vierailija
155/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa kotimaisen lihan ja kasvikset ulkomaalaisiin. Säästö on joskus puolet.

Pidemmän päälle voi tulla kalliiksi jos kotimainen maatalous romahtaa. Säästäväisyyttä ei kannata tehdä hinnalla millä hyvänsä.

Itse valitsen aina kotimaisen tuotteen, ja jos ei ole, niin tyydyn siihen ettei ole, tai vaihdan johonkin toiseen kotimaiseen tuotteeseen. 

Vierailija
156/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mainoksia, kiitos!"

Postikusti kantaa selkä vääränä mainoksia joka kotiin jossei laita kieltoa. Mitä enemmän luet mainoksia niin sitä enemmän ostat tavaraa. Eihän mainostajat niitä mainoksia isolla rahalla jakelisi joka talouteen jossei ne selvästi vaikuttaisi ostokäyttäytymiseen.

Vierailija
157/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin voi hyvin jakaa kotona kännykällä. 

Tupakka ja viina pois. 

Mässypäivä kerran viikossa, ei joka päivä. Tarkista sun kuitit ja osta vain välttämätöntä. Esim. energiajuomat ei ole sitä...kahvinkin juontia voi harventaa, ja ylijäämät lämmitän mikrossa. 

Pakastin on meillä välttämätön säästöväline. Joskus menee viikkokin, että syödään punalaputettuja pakkasesta ja kaupasta haetaan tosi vähän. 

Valmisruoka on yllättävän kallista kotitekoiseen verrattuna.

Leipää voi hyvin tehdä itse ja vähällä vaivalla, googleta vaikka pataleipä tai yön yli sämpylät tai teeleipä. 

Harvenna lihansyöntiä. 

Pesuainepurkkien pohjat saa ulos lisäämällä vähän vettä. 

Liotan pyykkiä ennen koneeseen laittoa saavissa, jonka jälkeen lyhytpesuohjelmalla pesu. Pörssisähköllä. 

Jos olet tosissaan tiukilla, älä ota koiraa tai kissaa, koska ne tuo kuluja kuten vakuutus ja ruoka. Pelkkä koiran hammasremppa voi maksaa 1500.  

Fillarilla sieneen ja jos saalista tulee, halpa murkina on keitetyt potut, sienikastike ja kananmuna. Ja pakasta. 

Keskitän vaateostot aleisiin listan kanssa. Todellisiin tarpeisiin!

Mietin verkko-ostoja pari yötä. Yleensä jo unohtuu...

Vierailija
158/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä muita lainoja kuin asunto-. Ei varsinkaan mitään pikavippejä. 

Vierailija
159/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että vahvistit epäilykseni. Jos haluaa säästää rahaa, kukaan järkevä ei kuluta 1000 euroa kuussa, mikäli summa ei edes sisällä asumismenoja. Kuluttamalla tonnin kuussa saadakseen kympin takaisin on täysin älytöntä. 

Joo tässä säästövinkissä ei kyllä ollut järkeä pienituloisille enkä itsekään kerryttäisi cashbackia päivittäisostoilla, jotka olen tottunut maksamaan debit-kortilla. Sen sijaan isoissa ostoksissa cashback on helppo tapa tienata hiukan ekstraa. Järkevällä rahankäyttäjällä olisi nuo rahat kuitenkin säästössä tai tulossa tilille esimerkiksi palkan muodossa, jolloin korttia tulee käytettyä maksuaikakorttina eikä luottokorttina.

Vierailija
160/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailussa tulee iso säästö kun matkustaa kohteeseen, jossa on halpaa olla, vaikka matka olisikin kalliimpi. Esimerkiksi All-inclusive Meksikossa on edullisempi kuin tavallinen Kreikan matka.

All-inclusive on todella epäeettistä toimintaa. Paikallisille ei jää mitään tuloja, kun hotellit on ulkomaalaisten omistuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän