Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästämisvinkkejä?

Vierailija
16.08.2025 |

Itse teen leivät ja ruoat itse, ei ravintoloita eikä eineksiä.

Ostolakko.

Palkkapäivänä siirän rahat säästötilille ja käyttötilille jätän vain niukasti sen mitä kuluu ruokaan ja muuhun.

Muita vinkkejä?

Kommentit (535)

Vierailija
121/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sisäistää se että säästää ei voi määräänsä enempää, mutta tuloja voi kasvattaa rajattomasti. 

->himosäästämisen sijaan keskity TULOJEN NOSTAMISEEN. Näin minä teen. Viimeksi eilen nostin kuukausitulojani hiukan. Saman teen kerran tai kahdesti ensi viikollakin. 

Tämä asia on täysin päin vastoin. Maailmassakin elää miljoonia ihmisiä nolla tuloilla, tämäkin on hyvä muistaa, enkä ole vielä länsimaista ihmistä tavannut, jolla ei säästövaraa olisi.

no paljonko olet tavannut ihmisiä joilla EI OLE tulojen NOSTOvaraa? Veikkaan että vielä vähemmän. 

Vierailija
122/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihat Liitiin, voitat 30%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholijuoman teen itse.

Minä säästän sinua enemmän. En tarvitse alkoholijuomia ollenkaan.

Keskitytään säästämiseen eikä jeesusteluun, jooko? Ei ole minulta pois, vaikka olet mielestäsi parempi ihminen.

Vierailija
124/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa kotimaisen lihan ja kasvikset ulkomaalaisiin. Säästö on joskus puolet.

Vierailija
125/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki luottokortti, jossa on cashback. Näitä on ihan maksuttomia, kuten Morrow Bank, joka mulla käytössä. Aina kun maksan ostoksen tuolla luottokortilla, saan 1% (ja verkko-ostoista 2%) takaisin bonuspisteinä. Jos mun kuukausimenot olis esim. 1000€ ja maksaisin kaiken luottokortilla, niin saan rahaa takaisin 10€ jonka voin käyttää laskun maksamiseen. Lyhennän tietty luoton joka kuukausi kokonaisuudessaan, ettei pääse korot juoksemaan.

Tuollaiset kortit kannustavat tietynlaisia ihmisiä ostamaan lisää ja lisää eli säästöä ei tule yhtään. Saako niistä edes bonuspisteitä kun maksaa vuokraa tai huoneiston vastiketta? Nehän ovat ihmisillä suurimpia menoja kuussa. 

Vierailija
126/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisessa säästää ainakin merkittävästi kun tekee remontit itse. Omakotitalossa säästää kun ahkeroi polttopuiden parissa. Elää ihan kuin jotkut eläkeläispapparaiset.... Ehkä ne on oivaltaneet jotain.

Mulla on 1100e/kk bruttopalkka, voit laskea montako sataa vuotta mun täytyy elää, että saan ostettua Helsingistä omakotitalon?

Niin sun on täysin pakko pysyä Helsingissä ja nykyisessä työpaikassasi säästämisesi ajan? Sitten kannattaa ehkä vaihtaa sitä asumishaavetta.

Vierailija
127/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskitytään säästämiseen eikä jeesusteluun, jooko? Ei ole minulta pois, vaikka olet mielestäsi parempi ihminen.

Tuolla perusteella ei kannata antaa säästämisvinkkejä lainkaan. Siis jos mielestäsi kaikki vinkit ovat vain sitä, että ollaan parempia ihmisiä, kun ei tarvita sitä sun tätä tavaraa tai palvelua. 

Vierailija
128/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän edukseni tarjoukset eli kun on hyvä hinta, ostan tuotetta useamman kappaleen kuten hammastahna, wc-paperi, käyttämäni shampoo, pyykinpesuaine jne.

Eilenkin juuri ostin Paradontax Tokmannilta 3,99, tottakai otin kalleinta (a joku päälle 6 €) ja heti 4 kpl kylppärin kaappiin.

Esim tällaiset tuotteet ostan jo suoraan ulkomailta paljon edullisemman hinnan vuoksi. 

Ai joku 30 tuubia vaikka hammastahnaa, joissa on 3 viikon kuluttua päivämääärä umpeutumassa.

Päästöjä tässä ei ainakaan säästetä, se on varma.

Onko hammastahnassa päiväys?

Nopealla googletuksella valmistajat lupaa kaksi vuotta valmistuspäivästä.

=> Hyvin voi ostaa vuoden tai kahden hammastahnat kerralla tarjouksesta valmiiksi.

Vierailija
129/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin pari vuotta sitten ostamaan ulkomaalaisia tuotteita, säästöä tulee valtavasti. Tämän lisäksi teemme itse ruoan. 

Vierailija
130/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidemmän päälle voi tulla kalliiksi jos kotimainen maatalous romahtaa. Säästäväisyyttä ei kannata tehdä hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
131/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän edukseni tarjoukset eli kun on hyvä hinta, ostan tuotetta useamman kappaleen kuten hammastahna, wc-paperi, käyttämäni shampoo, pyykinpesuaine jne.

Eilenkin juuri ostin Paradontax Tokmannilta 3,99, tottakai otin kalleinta (a joku päälle 6 €) ja heti 4 kpl kylppärin kaappiin.

Esim tällaiset tuotteet ostan jo suoraan ulkomailta paljon edullisemman hinnan vuoksi. 

Ai joku 30 tuubia vaikka hammastahnaa, joissa on 3 viikon kuluttua päivämääärä umpeutumassa.

Päästöjä tässä ei ainakaan säästetä, se on varma.

Onko hammastahnassa päiväys?

Nopealla googletuksella valmistajat lupaa kaksi vuotta valmistuspäivästä.

Siinä isossa erässä hammastahnaa voi valmistuspäivästä olla jo kaksi vuotta, mistään ei voi tarkistaa minkä ikäistä tavaraa toimittaja lähettää.

Vierailija
132/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidemmän päälle voi tulla kalliiksi jos kotimainen maatalous romahtaa. Säästäväisyyttä ei kannata tehdä hinnalla millä hyvänsä.

Kyllä kannattaa, mun puolesta suomalainen maatalous saa romahtaa. Saavat jo liikaa yritystukiakin

Vierailija
133/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa asuvan kannattaa vaihtaa auto sähköiseen. Säästö on suuri.

Jos ajaa vain vähän niin vanha halpa pieni bensa-auto on ylivoimaisesti edullisin. Paras tietysti jossei ole autoa ollenkaan, mutta usein se on välttämätöntä luksusta.

Kaikista halvimpia on kilometrit jotka jätetään ajamatta kokonaan!

Vierailija
134/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki luottokortti, jossa on cashback. Näitä on ihan maksuttomia, kuten Morrow Bank, joka mulla käytössä. Aina kun maksan ostoksen tuolla luottokortilla, saan 1% (ja verkko-ostoista 2%) takaisin bonuspisteinä. Jos mun kuukausimenot olis esim. 1000€ ja maksaisin kaiken luottokortilla, niin saan rahaa takaisin 10€ jonka voin käyttää laskun maksamiseen. Lyhennän tietty luoton joka kuukausi kokonaisuudessaan, ettei pääse korot juoksemaan.

Tuollaiset kortit kannustavat tietynlaisia ihmisiä ostamaan lisää ja lisää eli säästöä ei tule yhtään. Saako niistä edes bonuspisteitä kun maksaa vuokraa tai huoneiston vastiketta? Nehän ovat ihmisillä suurimpia menoja kuussa. 

Cashback ansaitaan ostoksista, ei tilisiirroista.

Vierailija
135/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä omista autoa.

Tämä on ehkä tärkein käytännön neuvo. Peltilehmä on loputon rahareikä. Usein ihmiset on myös tosi taitavia selittämään itselleen miksi on "pakko" olla auto. Ei ole.

24 km. Kylille ja toinen takas. 48 yhteensä. Kyllä. On oltava auto. Perustele, miksi ei muka? Ja Huom. Ei kulje yleisiä. Niin ja tiedoksi. En muuta. Asun maksetussa talossa. Muualla menisi vuokra ja se on varmasti isompi, kuin autoni kk kulut.  Talon ostoon muualta taas ei ole rahaa. Tästä nykyisestä ei saa enää mitään. Sivussa kaikesta.

Miten sinä et tajua, että aina on poikkeuksia? Sinä voit olla poikkeus. Se, että sinulla on tietty tilanne (esim. jo maksettu, edullinen asunto syrjäkylällä), ei poista sitä faktaa, että auton pitäminen on kallista ja moni muu voisi säästää luopumalla siitä? Enkä minä edes tarkoita, että pitäisi luopua. Pitäkööt autonsa, jos haluavat, koska ovat varmaankin todenneet, että saavat jotain etua autosta, vaikka se viekin rahaa. Ei ole kuitenkaan mikään ratkaisu, että kaikki muuttavat asumaan kuten sinä. 

Vierailija
136/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla perusteella ei kannata antaa säästämisvinkkejä lainkaan. Siis jos mielestäsi kaikki vinkit ovat vain sitä, että ollaan parempia ihmisiä, kun ei tarvita sitä sun tätä tavaraa tai palvelua. 

Ei se ole mikään säästövinkki, että kehuu olevansa raitis. Säästöä sen sijaan on juoda kiljua pulikuparin sijaan. Joka kerta jonkun pitää päästä pätemään, jos joku säästää tupakoinnissa sätkiä polttamalla, ettei polta.

Vierailija
137/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisessa säästää ainakin merkittävästi kun tekee remontit itse. Omakotitalossa säästää kun ahkeroi polttopuiden parissa. Elää ihan kuin jotkut eläkeläispapparaiset.... Ehkä ne on oivaltaneet jotain.

Mulla on 1100e/kk bruttopalkka, voit laskea montako sataa vuotta mun täytyy elää, että saan ostettua Helsingistä omakotitalon?

Talojen hinnat nousee nopeammin kuin saat säästettyä, eli et saa ikinä ostettua taloa.

Vierailija
138/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä elä. Ole vain olemassa.

Tämä on aika mielikuvituksetonta ajattelua. Jos et kuluta, et elä.

Vierailija
139/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cashback ansaitaan ostoksista, ei tilisiirroista.

Kiitos, että vahvistit epäilykseni. Jos haluaa säästää rahaa, kukaan järkevä ei kuluta 1000 euroa kuussa, mikäli summa ei edes sisällä asumismenoja. Kuluttamalla tonnin kuussa saadakseen kympin takaisin on täysin älytöntä. 

Vierailija
140/535 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän höperöltä lähteä tilailemaan jotain pesuaineita ulkomailta, anteeksi nyt vain.

Iso osa niistä tulee ulkomailta joka tapauksessa.

Juu mutta että jokainen kuluttaja lähtisi tilaamaan oman tarpeen yhtä pakettia sen sijaan että tukku tuo niin...

Se on viesti tukulle ja kaupalle että vetävåt liikaa välistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi