Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästämisvinkkejä?

Vierailija
16.08.2025 |

Itse teen leivät ja ruoat itse, ei ravintoloita eikä eineksiä.

Ostolakko.

Palkkapäivänä siirän rahat säästötilille ja käyttötilille jätän vain niukasti sen mitä kuluu ruokaan ja muuhun.

Muita vinkkejä?

Kommentit (535)

Vierailija
461/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään alkoholin ja nikotiinituotteet poisjättämällä säästää vuodessa tuhansia euroja.

Tämä on säästövinkki, jossa oletuksena on, että kaikki tupakoi ja juo alkoholia.

En ole koskaan tehnyt kumpaakaan, mutta silti mulla ei ole tuhansia euroja missään säästyneenä.

Kaikki on niin järkyn kallista muutenkin.  

Kävin noukkimassa karviaisia kaverilta, kun sain ilmaiseksi, mutta niiden keittämiseen hilloksi piti ostaa hillosokeria, joka maksaa kaksi kertaa sen mitä tavallinen sokeri.  

Sitä  hillosokeria ei tarvitse laittaa kuin puolet siitä paketin ohjeesta. Tai ne karviaiset voi semmoisenaan pakastaa.

Vierailija
462/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pihistelijä jatkaa.....Mä olen korjannut rikkinäisiä kenkiä ym. liimalla, kun pohjat irvistää. Monet rakennusliimat on ällistyttävän hyviä tässä. Ensin pitää ottaa paskat pois, sitten vasta liima.

Palasaippua on pidempikestoisempaa kuin nestesaippua, joka on veteen liuotettua saippuaa kalliimmalla kilohinnalla.

Mummoni eleli pienellä kansaneläkkeellä ja oli sen vuoksi tosi pihi. Hänellä oli tapana kääntää paperit ja toisellekin puolelle piirrettiin, samoin kaikki pahvit ym. säästi lastenlapsille ja lastenlastenlapsille piirtämiseen. Mummulta opin ompelemaan mollamaijan ja nukeille ja barbeille vaatteita. Mummulla oli ehtymätön nappi, vetoketju- ja pitsivarasto. Pienetkin kankaanpalat päätyi vähintään räteiksi tai pannulapuiksi tai hän saattoi ratkoa vaatteen, leikata neliöitä, ommella ne yhteen kankaaksi ja niistä tuli hame, vuorikangaskin oli jostain vanhasta..... Tilkkuhommat oli hallussa.

Ehdotin mummolle että

Mene SKE satuilemaan sinne satasen ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei tue S mafiaa, monopoli joka kuluttajalle haitallinen. Käykää K ja Lidl!

K on ylivoimaisesti kallein, mutta kukin tavallaan. Hintataso erottaa, mutta näen K ja S molemmat mafiana, vaikka toimintatapansa hiemat poikkeavat ovatkin.

On mutta ei ne muut halpoja ole. Suomessa on euroopan kalleinta ruoka.

Ja paskan vitut ole!

Vierailija
464/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyykkaa, kierrätä, kasvata oma ruoka, käytä kaikki loppuun ennen kuin ostat uutta. Hyväntekeväisyyskirppareilla on halpaa.

Vierailija
465/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kylässä paljon saat ehkä ruokaa ja voikut kahvin kanssa. Säästät myös wc-paperia, isot tarpeet töissä, suihkussa töissä jos mahdollista.

Vierailija
466/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kylässä paljon saat ehkä ruokaa ja voikut kahvin kanssa. Säästät myös wc-paperia, isot tarpeet töissä, suihkussa töissä jos mahdollista.

Siis suihku töissä! Ei tarpeita suihkuun)) 

Vierailija
467/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin säästät, Onko tarve että kidut elämän läpi? Vai joku kohde mitä varten säästät suuren osan palkasta?

Vierailija
468/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tapana pestä hiukset useampi kerta viikossa, niin siirtyy esim. 2krt/viikko. Shampoo kulut helposti puolittuu, mikä voi olla aika isokin summa jos tapana on ollut käyttää jotain kalliimpaa merkkiä. Lisäksi vedenkulutus pienentyy. Mulla kesti 8kk hiusten tottua uuteen pesuväliin, mutta kyllä se kannatti.

Lähtökohtaisesti fiksumpaa on löytää shampoo, joka sopii omalle hiuspohjalle. Itse käytän linnashampoota ja pesu max 2 kertaa /vko. Monessa muussa pesuteho on liian kova ja hiuspohja rasvoittuu todella nopeasti pesun jälkeen.

N28

Vierailija
469/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen joidenkin kaupunkien roskalava ryhmiä missä oikeasti tarjotaan ihan hyvältä näyttäviä huonekaluja ja muuta tavaraa sekä vaatteita. Toki niissä sitten kuljetus ongelmana, mutta itse kyllä mieluummin vuokraisin esim pakun tunniksi pariksi kuin maksaisin esim uudesta  sohvasta satasia.

Samalla ne jotka uskaltavat niin kannattaisi dyykata ruokaa. Minä en itse ole kokeillut, koska asun missä asun, mutta kaupungeissa olisi varmaan tarjontaa enemmän. Mietin, että ainakin vihanneksia ja hedelmiä voisi dyykata varmaan melko turvallisesti. Ehkä muutakin. Onni Tonkijan esimerkkiä seuraten.

Samoin suosittelen seuraamaan Facebook yms ryhmiä missä annetaan omenoita tai muuta puutarhan satoa. Moni haluaa esim omenoita antaa. 

Vierailija
470/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ostolakko. Mulla on tolkuttomasti ihan kivoja vaatteita, joita en vaan jostain syystä pidä. Kaappi täynnä: kahdet farkut, 20 t-paitaa, 15 paitapuseroa/tunikaa, 10 kolttua ( lyhyttä ja pitkää, monta väriä ). Kahdet tennarit, kahdet lenkkarit, kahdet sandaalit, kolmet talvikengät. Takkiosasto: 3 toppatakkia, 3 villakangastakkia, 3 farkkutakkia eri väreissä. 5 villapaitaa/-takkia. 4 pipoa, 5 lippistä, 8 huivia, 10 lapaset, 8 villasukat...

Mihin ihmeeseen enää tarvitsisin lisää vaatteita, nämä riittää loppuiäksi.

Vierailija
471/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkona syömistä, wolttaamista missään tapauksessa. Tarjoustuotteiden ostamista, edullista kotiruokaa esim. keitot. Älä osta mitään. Siivoa kotisi viihtyisäksi. Paljon viherkasvien taimia ystäviltä. Huolla vaatteesi, laukkusi, kenkäsi. Tee käsitöitä.

Vierailija
472/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläunsuojeluyhdistysten kirppiksiltä olen tehnyt parhaimmat löydöt 🐶🐱👍

Vierailija
473/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pihistelijä jatkaa.....Mä olen korjannut rikkinäisiä kenkiä ym. liimalla, kun pohjat irvistää. Monet rakennusliimat on ällistyttävän hyviä tässä. Ensin pitää ottaa paskat pois, sitten vasta liima.

Palasaippua on pidempikestoisempaa kuin nestesaippua, joka on veteen liuotettua saippuaa kalliimmalla kilohinnalla.

Mummoni eleli pienellä kansaneläkkeellä ja oli sen vuoksi tosi pihi. Hänellä oli tapana kääntää paperit ja toisellekin puolelle piirrettiin, samoin kaikki pahvit ym. säästi lastenlapsille ja lastenlastenlapsille piirtämiseen. Mummulta opin ompelemaan mollamaijan ja nukeille ja barbeille vaatteita. Mummulla oli ehtymätön nappi, vetoketju- ja pitsivarasto. Pienetkin kankaanpalat päätyi vähintään räteiksi tai pannulapuiksi tai hän saattoi ratkoa vaatteen, leikata neliöitä, ommella ne yhteen kankaaksi ja niistä tuli hame, vuorikangaskin oli jostain vanhasta..... Tilkkuho

Kuule, satuilut on tästä kaukana. Olen se, joka kertoi neuloneensa mummin langanpätkistä villapaidan, kun paleli yliopistolle kävellessä. Ei ole meidän suvussa uitu rahassa, on työttömyysjaksotkin tulleet tutuiksi. Ja koiranruokaakin olen syönyt kaupan pakkasesta, kun työttömyystuki oli 1800 markkaa ja vuokra 1300 markkaa. Isäkin oli samaan aikaan työttömänä, niin oli ihan turha pyytää mutsilta mitään. Kokemusta on.

Nyt kun olen hyväpalkkaisissa hommissa, en vaan osaa olla elämättä muutenkaan. Pihistelen. Lämmitän mikrossa ylijäänyttä kahvia. Ja poljen joskus Singeriä, että mies saa nukkua!

Vierailija
474/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä KOSKAAN säästä maksattamalla kulujasi läheisilläsi!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
475/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAI Jos tarttee jottain lissää ni eukko laiittaapi isomma rahtihammeen pääleen ja käyp usseemmin kaupoissa

-Dimitri ... ostat sie hyvä köyven kah toises päässä on hevoinen

Vierailija
476/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiviini

Vierailija
477/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen palautus roskakori saa on tyhjiä muovipusseja joita voi ottaa kotiin roskikseksi. Voi olla vähän tahmasia

Vierailija
478/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei tue S mafiaa, monopoli joka kuluttajalle haitallinen. Käykää K ja Lidl!

K on ylivoimaisesti kallein, mutta kukin tavallaan. Hintataso erottaa, mutta näen K ja S molemmat mafiana, vaikka toimintatapansa hiemat poikkeavat ovatkin.

On mutta ei ne muut halpoja ole. Suomessa on euroopan kalleinta ruoka.

Ja paskan vitut ole!

Mistä moinen kiihko? Missä on kalliimpaa?

Vierailija
479/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tee lapsia niin säästää paljon. Mutta pitää varoa että ei ota lemmilkki eläintä korvikkeeksi toteuttamaan hoivaviettiä muuten tulee kalliiksi taas.

Vierailija
480/535 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi melko mitätön vinkki: kestää niin kauan että hanasta tulee aamulla raikasta vettä, niin otan silloin kukille kasteluvettä ja pesen naamani keittiössä kun tekee pahaa lorottaa hukkaan vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan