Säästämisvinkkejä?
Itse teen leivät ja ruoat itse, ei ravintoloita eikä eineksiä.
Ostolakko.
Palkkapäivänä siirän rahat säästötilille ja käyttötilille jätän vain niukasti sen mitä kuluu ruokaan ja muuhun.
Muita vinkkejä?
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan vuodesta metsät on täynnä ilmaista ruokaa!
Ämpärillinen mustikkaa maksaa 50 €, mutta kun käyt itse poimimassa niin se on 0 €. Kantarellit on vielä arvokkaampia.
En tarvitse ämpärillistä mustikkaa mihinkään.
En edes suuremmin pidä mustikoista. Olkoon miten ilmaista tahansa. Eli voin aivan hyvin olla niitä ilman.
Kantarelleja söisin, mutta en ole ikinä löytänyt ainuttakaan näistä lähimetsistä.
Tiedän, että nyt kun syksy tulee, saan taas muovikassillisia omenoita. Ihmiset tuo niitä innoissaan ja luulee minun olevan niistä yhtä innostunut. Harmi kun ei ole hevosta edes kellään tutullakaan, jolle niitä veisin.
Minä kyllästyin myös vähän tuohon omena-antamiseen. Parhai
Ei ole pakko syödä mustikoita, tietenkään.
Eikä omenoitakaan sen puoleen. Tarjoajille voi ihan nätisti sanoa, ettei tarvitse. Mutta tätä pudokkaiden vähättelyä ihmettelen. Harvalla on puussakaan ihan täysin ruvettomia priima-omenoita. Käytän itsekin kaksi omenapuuta omistavana pudokkaita mehuun, hilloon, lohkon omenapiirakoihin ja -paistoksiin. Kuivatan omenalastuja naposteluun. Teen myös itse omenagranolaa.
Mutta ei tietenkään ole mikään pakko noudattaa yhtään mitään ketjun vinkeistä, jos se ei itselle sovi.
Jos rahat tuntuvat loppukuusta olevan vähissä niin hommatkaa pakastimeen vararuokaa, esim. jauhelihaa, makkaraa, kalaa/kalapuikkoja ym. tarjouksia, kaali on nyt halpaa ja hyvää, siitä saa vaikka mitä hyvää ja monipuolista, suosittelen!
Käyttäkää ihmiset järkeänne, älkää ostako mitään verkosta ja Torilta, se on huijareitten markkinapaikka! Minä en edes uskaltaisi!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää ihmiset järkeänne, älkää ostako mitään verkosta ja Torilta, se on huijareitten markkinapaikka! Minä en edes uskaltaisi!
Yleensä kokemuksesta olisi parempi lähteä neuvomaan kuin kokemattomuudesta. Mätiäkin omenoita pyörii myyntipaikoilla, mutta hyvin suurelta osin kaikki menee hyvin.
Omissa torikaupoissani olen tullut huijatuksi noin kahdessa promillessa tapahtumia, eli kaksi tuhannesta. Yrityksiä on ollut noin 4-kertainen määrä, mutta useimmat niistä melko tökeröitä.
Aina on riskejä, mutta ne pitää huomioida ja liian isot riskit jättää kokonaan ottamatta.
Kävin Lidlissä ja noin 40€ sain 4-5 päivän ruoat neljälle ihmiselle. Kotona on toki kaapeissa tavaraa, mutta aivan hyvin mun mielestä, perunaa, salaattisekoitus (tosi hyvä, Asian style coleslaw, hyvin monipuolinen ja ravinteikas). Viinirypäleitä, nektariineja, suolakurkkua, perunoita ym.
Lihoina kinkkusuikaleita, makkarapihvejä ja jauhelihaa.
Lidl on aika hyvän kokoinen kauppa. Olen vähän vierastanut monia tuotteita, nyt olin tyytyväinen. En ole ollut aikoihin tyytyväinen Prismaan, nyt oli sopiva hetki testata muita vaihtoehtoja.
Jos saa ilmaiseksi omenoita, niitä kannattaa pakastaa lohkoina joista voi talvella tehdä piirasta. Ja luonnollisesti vain, jos pitää omenoista ja pakkasessa on tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Lidlissä ja noin 40€ sain 4-5 päivän ruoat neljälle ihmiselle. Kotona on toki kaapeissa tavaraa, mutta aivan hyvin mun mielestä, perunaa, salaattisekoitus (tosi hyvä, Asian style coleslaw, hyvin monipuolinen ja ravinteikas). Viinirypäleitä, nektariineja, suolakurkkua, perunoita ym.
Lidl on aika hyvän kokoinen kauppa. Olen vähän vierastanut monia tuotteita, nyt olin tyytyväinen. En ole ollut aikoihin tyytyväinen Prismaan, nyt oli sopiva hetki testata muita vaihtoehtoja.
Olen vuosia sitten antanut potkut K- ja S-ryhmille. Teen itse ruokani ja se koostuu VAIN ulkomaalaisista aineksista. En viitsi soponsoroida suomalaisia tuotteita koska saavat ylisuuria yritystukia ja hinnat ovat silti korkeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia sitten antanut potkut K- ja S-ryhmille. Teen itse ruokani ja se koostuu VAIN ulkomaalaisista aineksista. En viitsi soponsoroida suomalaisia tuotteita koska saavat ylisuuria yritystukia ja hinnat ovat silti korkeita
Nyt en näe logiikkaa. Miten suomalainen tuottaja on syyllinen duopoliin ja sen ahneuteen?
Tuottajahinnat Suomessa ovat alemmat kuin muualla Euroopassa. S ja K boikotointi on ok, joskin vaikeaa se saattaa olla.
Suomalaisia tuotteita saa Lidlistä, torilta ja suoramyynnistä, ja niitä kannattaa suosia.
Jos asuu toripaikkakunnalla, kannattaa olla sulkemisaikohin paikalla. Silloin saa viimeisiä tuotteita usein tosihalvalla!
Vierailija kirjoitti:
Viinirypäleitä, nektariineja, suolakurkkua,
Jos on säästämisen tarvetta, niin tuskin kannattaa ostella mainittuja tuotteita edes alennuksesta.
Paita joka oli rikkoutunut, mutta hihat ehjät, yhdistin t-paitaan. Lämmittää kivasti pitkät silkkineulehihat.
Tee selvä ero haluamisen ja tarvitsemisen välillä.
En edelleenkään keskity triviaalisäästöjen hakemiseen ja siten elämäni kurjistamiseen.
Maanantaina nostin tulevia tulojani, eilen nostin reippaasti tulojani (menen uuteen työpaikkaan). ja tänään nostan jälleen tulojani.
Paljon järkevämpää kuin nuo muutamien senttien hiomiset pois kulutuksesta.
Eli tälläkin viikolla kasvatin 3 kertaa tulojani.
Yhden kuukauden menojen selvittäminen ei riitä. Monet vakuutukset, lehtitilaukset tai muut isot laskut maksetaan vain kerran tai kaksi kertaa vuodessa. Niihin kannattaa varautua pitämällä lukua vuoden jokaisen kuukauden menoista, jotta tietää, milloin tällaisia säännöllisiä laskuja on tulossa. Lisäksi voi tulla hammaslääkärilaskuja tai muita, joita ei voi tietää etukäteen.
Monet voisivat säästää paljon rahaa, jos oppisivat välttämään ruokahävikkiä. Kotitaloudet heittävät tarpeettomasti paljon ruokaa pois.
Keitämme yksinkertaisia hyviä kotiruokia joka päivä
Syö tarpeeseen, ei huvikseen. Puuro ja perunat kunniaan. Isot satsit kerralla ruokaa. Sieniä ja marjoja poimiin kellä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Keitämme yksinkertaisia hyviä kotiruokia joka päivä
Just näin, perusruokaa ja marjakiisseliä/ vispipuuroa pöytään, leivät tekee itse nopeasti.
Ruuassa helppoa säästää rahaa. Sitten tulee lääkäri/ sairaalan käyntejä, vakuutusmaksuja. Menee satoja euroja kuukaudessa että heilahtaa. Maksut nousi kunnolla vuoden alusta.
- Kohtuullisesti kuluttavalla kotitaloudella suuriN osa sähkön siirtolaskua on kulutuksesta riippumatonta kuukausimaksua. Joka on kyllä merkittävä summa sinänsä, mutta ainakin Carunalla inflaatio huomioiden "vain" samaa luokkaa kuin Fortum aikanaan velotti. Kotipyykinpesukoneessa 40 minuutin ohjelma ei tee puhdasta jälkeä. Vaatteiden pesu pyykkituvan koneilla on nopeampaa, tehokkaampaa ja monesti myös ediullisempaa.
- Riippuu siitä, mihin hyödykkeeseen tulee pienvika ja mitä sillä kukakin ymmärtää. Esimerkiksi rispaantunut sähköjohto, josta kuparit ovat näkyvissä altistaa sekä sähköiskulle että tulipalovaaralle eli se ei ole pikkuvika, vaan korjausta/vaihtamista vaativa ongelma.
- Netin jakaminen puhelimesta lyhentää puhelimen käyttöikää. Eli säästö häviää kun joutuu uusimaan puhelimen useammin.
- Kuinka turvallista on ostaa mitään Torista? Tuleeko vain huijatuksi.