Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin kuulette naapurin äänet?

Vierailija
15.08.2025 |

Itse kuuntelen naapurin yskimistä nytkin... Ihan kuin samassa asunnossa yskisi. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapurit biletti joskus keskellä viikkoa. Valitettiin isännöitsijälle ja rauhoittuivat, emme olleet ainoat valittajat.  Muuten on hiljainen talo. Kun tulee iltavuorosta, kaikki ikkunat pimeenä. Seinänaapuri yksinäinen miesoletettu, tekee reissuhommia, harvoin kotona ja silloinkin hiljainen. 

Vierailija
102/110 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stetoskoopilla seinää vasten kuuluu nyt huohotusta naapurista.

Juomalasi toimii myös hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin nyt kaikilta herkkäkorvilta: Oletteko sinkkuja, jotka elävät itse täydellisessä hiljaisuudessa? Ei vieraita, ei lapsia, ei lemmikkejä. Ei TV:n tai radion ääntä, ei puheluita huonokuuloisen sukulaisen kanssa. Vain hiljaista paikallaan istumista ja hipsuttelua.

Teille pitäisi olla omat taloyhtiöt.

Ja meluisat naapurit kaikki ylipainoisia? Vähän epäilen.

Tutkitusti melusaaste altistaa esimerkiksi ylipainolle. 

Vierailija
104/110 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein kuulu puolen kilsan päästä.

Vierailija
105/110 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni asunut kerrostaloissa, mutta vasta tässä pahvimörskässä olen saanut kokea häiritsevää meteliä. On helppo väittää ihmisiä yliherkiksi, kun itse ei ole koskaan meteliä tai välinpitämättömiä naapureita joutunut kohtaamaan. Se on todella stressaavaa, kun kodissaan ei koskaan ole hiljaista hetkeä. Kun univelka kasvaa, alkaa ne pienimmätkin äänet jo ärsyttää. Metelöijä nostaa kierroksia, koska haluaa savustaa valittajan pois talosta ja hyvin usein siinä onnistuukin. Päälle muu kiusanteko ja kotirauhanhäirintä. 

Väitän ettei kukaan valita turhasta. Ainakaan juro suomalainen. Jos suomalainen valittaa metelistä, hän on yleensä joutunut kärsimään siitä jo pitkään. Jatkuva meteli saa kyllä vahvimmankin mielen jossain vaiheessa järkkymään. Niin kuluttavaa se on. 

Voi kuinka osuvasti ja hyvin kirjoitit.

Vierailija
106/110 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulen jos naapurin auto lähtee. Okt-talo hyvällä alueella

Miksi piti mainita tuo hyvällä alueella?

Vierailija
107/110 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulen jos naapurin auto lähtee. Okt-talo hyvällä alueella

Miksi piti mainita tuo hyvällä alueella?

Narsismi

Vierailija
108/110 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jotain pihinää kuuluu. Matkan, 4,2 km, päästä.

Vierailija
109/110 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kun yläkertaan muutettiin. Sen jälkeen olen kuullut imuroinnin ja vessakäynnit vain, ei haittaa mua. Talossa on jossain asunnossa koira, joka ei tykkää jäädä yksin ja haukkuu. Sen kuulen ja oma koira ärähtää sille. Asun luhtitalossa, jossa pieniä asuntoja. Vastapäätä talo, jossa isompia perheasuntoja ja sieltä kuuluu lähes aina mökää, jos keittiön ikkuna auki.

Vierailija
110/110 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu oikeastaan mitään. Siis tällä hetkellä ja yleensäkään. Kaksikerroksinen asorivitalo, kaksi naapuria. Toisesta ei kuulu pihaustakaan ihmisten äänistä, vanha koira haukahtaa kolme-neljä kertaa, kun ovikello soi, mutta muuta ei kuulu. Toisella puolella kuuluu joskus pesukoneen lingon pyörähtäminen päälle ja jotain vaimeaa radion tai muun vastaavan posotusta, mutta mitenkään häiritsevää se ei ole, eikä yleensä edes kestä kovin kauan kerrallaan. 

Talo on rakennettu 1995, peruskorjattu viime vuonna. Yllättävän hyvin tehty talo ja hyvistä materiaaleista. Pari viikkoa sitten istuin patiolla ja "koiranaapurissa" oli ovi raollaan ja sieltä sisältä kuului ulos mielestäni hyvää musiikkia, jollaista en olisi arvannut kyseisen naapurin kuuntelevan, on sen verran nuori. Pujahdin meille sisään kertoakseni miehelleni ja vedin pation oven perässäni kiinni. Yllätyin, miten musiikki ei enää kuulunutkaan, ovi valmensi sen täysin meille sisälle. Ilmeisesti uusitut patioiden ovet ovat tosi tiiviitä ja asuntojen väliset seinät ovat yleisesti ottaen paksuja ja hyvin eristettyjä. Suunnaton helpotus vuosikymmenten kerrostaloasumisen jälkeen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan