Miksi tuomitsette sen jos mies haluaa paljon nuoremman naisen muttei sitä jos tavallinen nainen haluaa paljon omaa tasoansa paremman miehen?
Entä jos sillä miehellä ei vaan ole sitä "kemiaa" saman ikäisten naisten kanssa?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turisin viime viikolla jonkin aikaa erään 19v yliopiston aloittavan naisen kanssa, jolla oli selvästi minua paremmat keskustelutaidot, vaikka olen 46v mies. Siltikin sain hänen olemisestaan vaikutelman, että tässä on vielä hyvin lapsenomainen henkilö kyseessä. Olisi vaikea kuvitella minkäänlaista kemiaa välillemme.
Voi olla toki että itse olen keskimääräistä miestä kypsempi, ja kenties useimmilla kypsyminen loppuu 25 ikävuoteen. Sen jälkeen siitä on otettava vastuu itse, se ei tapahdu enää automaattisesti. Eli jos on vielä 25-vuotiaan tasolla oleva neljäkymppinen, niin miksei sitä kemiaa löytyisikin 19-vuotiaan kanssa.Missä se sinun kypsyytesi näkyy, jos 19-vuotias päihittää sinut keskustelutaidoissa?
Naiset ovat täysin sokeita sille, että kun nainen on fiksu ja sivi
Pidätkö sinäkin nyt naisia yhtenäisenä ryhmänä? Olen pettynyt, edeltävässä kommentissasi olit niin fiksun kuuloinen. Mutta itse asiasta olen jälleen samaa mieltä. Älykkyysosamäärä on yhtä korkea nuorella kuin vanhallakin. Nuorella voi olla myös kypsyyttä enemmän kuin vanhemmalla, mutta kyllä se usein taitaa olla niin, että nuorista naisista kiinnostuneet ovat niitä vähemmän kypsiä, siis lapsellisia miehiä. Ainakin nuo minun poikaystäväni olivat minua vähemmän kypsempiä eli ikäistään lapsellisempia miehiä. Tosin miehet pääsääntöisesti kypsyvät naisia myöhemmin, joten olimme tasoissa, vaikka olinkin 10 vuotta nuorempi, kunnes aikuistuin ja heidän elämäntapansa ei enää tuntunut fiksulta.
Ihminen on muutakin kuin ikänsä, itse asiassa enemmän kaikkea muuta. Ison ikäeron suhteet ovat harvinaisia ja suurin osa varmasti ihan aitoja rakkaussuhteita. Näen sen kyllä riskinä, jos kuvitellaan kaikkien nuorten naisten viehättyvän nimenomaan miehen iästä ja varallisuudesta. Jos on noin naiivi, niin päätyy varmasti helposti huijatuksi. Tiedän pari karmeaa tapausta missä mies putsattiin putipuhtaaksi. Toinen mies toipui, toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut teini/nuori nainen, jota setämiehet ovat ahdistelleet.
Edelleenkin pidän keski-ikäisiä ja vanhempia setämiehiä ällöttäviä.
N34
Olet itse tätä nykyä viittä vaille naaraspuolinen setämies ikäsi puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa haluta ihan mitä vaan. Jos minä esim. olen kiinnostunut ikäisestäni 50v miehestä, mutta hän haluaa 25-30v naisen, se on ihan ok. Kiinnostuksni häneen lopahti jo.
Olet liian vanha tuon ikäiselle miehelle.
Olen eri, mutta pakko todeta että kaikin mokomin näin voi olla, jos kyseiset miehet niin kokevat. Vastaavasti ne viisikymppiset miehet ovat liian vanhoja nuoremmille naisille. Eli johtopäätös lienee, että heterosuhteet ovat mahdittomia, kun kiinnostukset menevät ristiin. Mutta onneksi pariutuminen ja muukin kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa on täysin vapaaehtoista, joten itsekseenkin voidaan kaikki olla 😊
Omituinen johtopäätös, kun ikäerosuhteita kuitenkin on yhä enemmän. Se mikä minua vanhemmissa naisissa hämmästyttää, että ryhdytte vanhoina naisina puhumaan nuorten naisten suilla, vaikka nuorissa naisissa on todella paljon niitä, jotka haluavat seksisuhteita vanhempien miesten kanssa ja nuoria naisia, jotka haluavat perustaa perheen avqnhemman miejen kanssa.
Jos näillä vanhemmilla miehillä on nyt sitten ihana elämä nuorempien naisten kanssa, niin minkä ihmeen takia he ovat niin epävarmoja omasta itsestään, että pitää tehdä tälle palstalle tällaisia aloituksia (kuten tämä ketju)?
Ai niin, aloituksia eivät teekään tasapainoiset, nuorten naisten kanssa suhteissa olevat miehet, vaan ne, jotka eivät millään pääse suhteisiin kenenkään kanssa. He ovat kateellisia muille miehille, mutta koska huono itsetunto ei kestä tunnustaa tosiasioita ja omaa kateuttaa, syy omasta sinkkuudesta laitetaan vanhempien naisten syyksi ("yhyy, miksi he eivät hyväksy vanhojen miesten ja nuorten naisten suhteita?"). Oikeasti jos heillä olisi tuollainen suhde, eivät he välittäisi pätkääkään siitä, jos joku vanha nainen ei hyväksy asiaa.
Musta suoraan sanottuna tuntuu, että moni mies himoitsee nuoria naisia vain koska yhteiskunta on opettanut heidät siihen että niin kuuluu tehdä ja että itseä nuorempi nainen viestii vaikutusvallasta. Kyse on siis enemmän statussymbolista kuin aidosta mielenkiinnosta nuoriin naisiin kumppaneina.
Olen itsekin mies, kohta nelikymppinen enkä kyllä voisi kuvitella kiinnostuvani parisuhdemielessä jostain parikymppisestä. Harrastuspiirissäni on paljon nuoria naisia ja ne herättävät mussa toki positiivisia tunteita mutta ennemminkin suojelunhalua ja vähän sellaista isovelimäistä fiilistä. En halua sanoa isällistä, koska siitä tulisi itselle seniili olo.
Olen aina viehättynyt seksuaalisesti ja fantasioinut femme fatale -tyyppisistä naisista ja satun tietämään varsin hyvin, että en ole mikään poikkeus. Tähän kuuluu ajatus siitä, että nainen on nimenomaan aikuinen, tietää mitä haluaa ja omistaa naisellisuutensa. Tyttömäisyys ja viattomuus viehätti viimeksi kun olin itsekin teini/nuori aikuinen. Omat kumppanit on olleet aina suunnilleen saman ikäisiä kuin itsekin olen. Alle kolmikymppisen kanssa en usko että voisin harrastaa seksiä tuntematta jollain tapaa outoutta.
"Pidätkö sinäkin nyt naisia yhtenäisenä ryhmänä? Olen pettynyt, edeltävässä kommentissasi olit niin fiksun kuuloinen."
Mistä moisen käsityksen sait? Oletan, että naiset, jotka ovat itsekin olleet nuoresta pitäen fiksuja, ymmärtävät mitä ajan takaa. Toisenlaisille naisille on ihan kokemuspohjaisestikin melko mahdotonta saada ajatuksensa avautumaan, vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta. Kertaan vielä, etten todellakaan pidä naisia yhtenäisenä joukkona, vaan heihin mahtuu siis erittäin fiksuja nuoria ja vähemmän fiksuja vanhoja naisia.
"Pidätkö sinäkin nyt naisia yhtenäisenä ryhmänä? Olen pettynyt, edeltävässä kommentissasi olit niin fiksun kuuloinen. "
Lainaus ei onnistu kunnolla, mutta keskityn nyt vain tuohon lauseeseen. Sinun pitää ymmärtää, että täällä trollaa aika moni, joka kirjoittaa kahdella eri tavalla. Ensin he esiintyvät tasapainoisina ja järkevinä miehinä, mutta aika pian käy ilmi, että he ovatkin pahimpia palstaulisijoita. Eivät he jaksa kauan esittää kunnollista, vaan lopulta sieltä tuleekin taas sitä väsyttävää "kaikki naiset ovat samanlaisia" -tuubaa.
Saa haluta nuoremman naisen ja saa haluta parempitasoisen miehen. Fakta vain on, että ihmiset pariutuvat samantasoisten kanssa ja vain varakas mies saa nuoren naisen jos nuorella naisella tarkoitetaan aidosti kaunista ja fiksua nuorta naista eikä linnunpelättiä.
"Puhun pappasuhteista ja setämiehistä koska niin nuoret naiset puhuvat."
Vähän epäilen, että heillä on ollut suhteita itseään vanhempien kanssa ja kuten itsekin paljastit, sinullakin omat käsityksesi ja ennakkoluulosi perustuvat omiin mielikuviin, koska et edes tiedä yhtään ikäeroparia.
Vierailija kirjoitti:
"Pidätkö sinäkin nyt naisia yhtenäisenä ryhmänä? Olen pettynyt, edeltävässä kommentissasi olit niin fiksun kuuloinen."
Mistä moisen käsityksen sait? Oletan, että naiset, jotka ovat itsekin olleet nuoresta pitäen fiksuja, ymmärtävät mitä ajan takaa. Toisenlaisille naisille on ihan kokemuspohjaisestikin melko mahdotonta saada ajatuksensa avautumaan, vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta. Kertaan vielä, etten todellakaan pidä naisia yhtenäisenä joukkona, vaan heihin mahtuu siis erittäin fiksuja nuoria ja vähemmän fiksuja vanhoja naisia.
Omasta tekstistäsi, kommenttisi alkoi palstalle niin tyypillisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
"Pidätkö sinäkin nyt naisia yhtenäisenä ryhmänä? Olen pettynyt, edeltävässä kommentissasi olit niin fiksun kuuloinen. "
Lainaus ei onnistu kunnolla, mutta keskityn nyt vain tuohon lauseeseen. Sinun pitää ymmärtää, että täällä trollaa aika moni, joka kirjoittaa kahdella eri tavalla. Ensin he esiintyvät tasapainoisina ja järkevinä miehinä, mutta aika pian käy ilmi, että he ovatkin pahimpia palstaulisijoita. Eivät he jaksa kauan esittää kunnollista, vaan lopulta sieltä tuleekin taas sitä väsyttävää "kaikki naiset ovat samanlaisia" -tuubaa.
Voihan se olla, yritän kuitenkin ajatella positiivisesti ja nähdä hyvää, kunnes toisin todistetaan. Niin palstalla kuin elämässäkin se on periaate kanssakäymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34
Entä sitten? Ilmeisesti hän ei ahdistele nippanappa täysi-ikäisiä poikia.
Mulle kelpais oman ikäinen nainen mut olen huomannut et keski-ikäisiä muijia ei miehet kiinnosta vaan haluavat elellä yksikseen ja mikäs siinä.
M41
Vierailija kirjoitti:
Musta suoraan sanottuna tuntuu, että moni mies himoitsee nuoria naisia vain koska yhteiskunta on opettanut heidät siihen että niin kuuluu tehdä ja että itseä nuorempi nainen viestii vaikutusvallasta. Kyse on siis enemmän statussymbolista kuin aidosta mielenkiinnosta nuoriin naisiin kumppaneina.
Olen itsekin mies, kohta nelikymppinen enkä kyllä voisi kuvitella kiinnostuvani parisuhdemielessä jostain parikymppisestä. Harrastuspiirissäni on paljon nuoria naisia ja ne herättävät mussa toki positiivisia tunteita mutta ennemminkin suojelunhalua ja vähän sellaista isovelimäistä fiilistä. En halua sanoa isällistä, koska siitä tulisi itselle seniili olo.
Olen aina viehättynyt seksuaalisesti ja fantasioinut femme fatale -tyyppisistä naisista ja satun tietämään varsin hyvin, että en ole mikään poikkeus. Tähän kuuluu ajatus siitä, että nainen on nimenomaan aikuinen, tietää mitä haluaa ja omistaa naisellisuutensa. Tyttömäisy
Olet normaali mies. Valtaosa miehistä viehättyy aikuisista naisista, pieni osa vain pitää erityisen nuorista naisista, mutta heitä on kerääntynyt palstalle paljon. Käytännön syistä he jäävät parittomiksi, koska fetisistit (tai pahemmat) ovat mieltymyksensä vankeja sikäli, etteivät voi muunlaisista kiihottua. Niinpä pysyvä suhde muodostuu vaikeaksi heti kun itse vanhenee "setämieheksi", sikäli kun mitään suhteita koskaan on ollutkaan. Naispuolisilla vastaavilla on paljon helpompaa. Nuorille miehille seksi kelpaa oikein hyvin vanhemman naisen kanssa ja osalle suhdekin. Ison ikäeron suhteet ovat silti tilastollisesti harvinaisia keskittyen sosioekonomisesti huonompiosaisten ryhmään. Joukossa on todennäköisesti paljon elämänhallintaongelmien kanssa kamppailevia pareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ikäerosuhteiden määrä on vähentynyt koko ajan viime vuosikymmeninä ja enää niitä ei juurikaan synny. Tämä johtuu siitä että menneinä vuosina naisen asema oli huonompi ja joidenkin naisten oli pakko tyytyä vanhempiin miehiin. Nykyään nainen voi olla - ja usein onkin mieluummin - yksin. Olen itsekin melko nuori nainen ja työskentelen vielä nuorempien parissa, ja nykyajan naiset haluavat tasavertaisen suhteen ikäisensä miehen kanssa, pappasuhteita katsotaan tosi vieroksuen. Maailma on tässä asiassa muuttunut paljon. Nykyään nuoret naiset ottavat mieluusti jopa vähän itseään nuoremman miehen kun taas vielä parikymmentä vuotta sitten sitä olisi varmaan pidetty vähän outona. Että siksi puhumme nuorten naisten suulla kun asiasta tiedämme setämiehen haaveita enemmän."
Paljastit itsesi. Puhut pappasuhteista ja setämiehistä, eli sinullakin on todella vääristynyt käsitys o
Tosiaan ihan tietoa on siitä, että ennen vanhaan nuoren naisen elämän päätarkoitus oli päästä naimisiin. Mielellään mahdollisimman vauraisiin naimisiin. Siksi ikäeroa saattoi olla jopa 30 vuotta. Romanttista rakkautta pidettiin arvossa, mutta aina ei ollut mahdollisuutta valita, eikä tytöiltä aina kyselty.
Toisaalta Suomessa myös leskirouvia on pidetty hyvänä vaimomateriaalina, jos olivat osoittaneet kyvykkyytensä synnyttäjinä ja taloudenpitäjinä. Ikäeroa saattoi siis olla toisinkinpäin. Tiedetään olleen naisia, jotka naivat uudelleen kaksikin kertaa, nuoremman miehen kanssa, ja synnyttivät joka liitossa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Saa haluta nuoremman naisen ja saa haluta parempitasoisen miehen. Fakta vain on, että ihmiset pariutuvat samantasoisten kanssa ja vain varakas mies saa nuoren naisen jos nuorella naisella tarkoitetaan aidosti kaunista ja fiksua nuorta naista eikä linnunpelättiä.
Tuota samantasoisuutta en epäile hetkeäkään, kun on täällä saanut lukea kuvailuja, millaisia miehiä palstan naisilta löytyy tai on löytynyt kotoa. Olen myös ymmärtänyt, että jopa linnunpelättimen näköisillä palstanaisilla on (omien sanojensa mukaan) komeita, pitkiä ja varakkaita miehiä hevosenkyrvällä varustettuina. Sen onnellisuuden ihan aistii kyllä naisten teksteistä täällä eikä ole mikään ihme, että kaikki maailman muut miehet tuntuvat inceleiltä.
Pelkän pillun takii ei naista kannata valita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota samantasoisuutta en epäile hetkeäkään, kun on täällä saanut lukea kuvailuja, millaisia miehiä palstan naisilta löytyy tai on löytynyt kotoa. Olen myös ymmärtänyt, että jopa linnunpelättimen näköisillä palstanaisilla on (omien sanojensa mukaan) komeita, pitkiä ja varakkaita miehiä hevosenkyrvällä varustettuina. Sen onnellisuuden ihan aistii kyllä naisten teksteistä täällä eikä ole mikään ihme, että kaikki maailman muut miehet tuntuvat inceleiltä.
Vaikutat melko lapselliselta setämieheksi. Ehkä sinä olet juuri niitä miehiä, joita aiempi mieskirjoittaja kuvaili kypsymättömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34
Varmaan niiden 15-vuotiaiden silmissä olen, entä sitten?
Puhun pappasuhteista ja setämiehistä koska niin nuoret naiset puhuvat. En jaksanut sinun mieliksesi etsiä termejä joita vanhat miehet käyttää, enkä niitä edes tiedä. Oikeista, toimivista ikäerosuhteista minulla ei ole minkäänlaista käsitystä, koska niitä on Suomessa ihan hirveän vähän eikä minun laajaan tuttavapiiriini ole niitä osunut. Itselläni on kanssani samanikäinen mies, alle kolmekymppisiä olemme molemmat.
Tämä aihe minun osaltani oli nyt tässä, koska lähden mieheni kanssa salille. Halusin vain oikaista tuon virheen että nykyään ikäerot olisivat isompia kuin ennen. Näin ei ole. Tästä löytyy myös tilastoa jos haluaa.