Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvailkaa ensimmäinen päivänne kun muutitte HELSINKIIN

Vierailija
15.08.2025 |

Miten meni? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää oli, kun oli tammikuinen yö. Ja varmaan kylmä ulkona. Kätilöopistolla oletan olleen ihan toki lämmin. Itsellä ei ole mitään muistikuvaa, ja äitikin kuollut, niin ei voi kysyäkkään. Jos joku muistaa, millainen tammikuu 1971 oli, saa kertoa.

Vierailija
22/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on yli 30 vuotta kun muutin Domus Academicaan Etu-Töölöön tullessani opiskelemaan. Olen tykännyt asua Stadissa, pois en muuttaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Helsingissä.

Vierailija
24/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kamat soluboksiin, kävin ihmettelemässä paikkoja. Totesin kaupungin paskaksi ja odotin vain pois pääsyä. Neljä vuotta, tutkintotodistus kouraan ja pois. En enää palaa

Vierailija
25/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että ensimmäisenä iltana itkin ilosta, kun katsoin ikkunasta ulos. Mutta minä muutinkin Kumpulaan, se selittää asian.

Vierailija
26/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivänä vöhän purkutöitä ja sängyn kasaus. Kaupassakäynti Herttoniemessä.

Illalla metroajelua Itäkeskukseen, siellä syömään kiinalaiseen ravintolaan, käynti venäjäläisessä ruokakaupassa ja kauniiden venäläisnaisten katselua, sitten takaisin kotiin. 

Vierailija
27/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin Helsinkiin junalla 80-luvun lopulla opiskelemaan. Pitkästä junamatkasta nuutuneena päätin käydä juomassa yhden oluen ennen lähtöä metrolla Kurkimäkeen jossa minulle oli HOAS:In soluhuone. Menin Kaivopihalle josta ainakin osaisin mennä metroon. Siellä oli siihen aikaan Vanhan Kellari - niminen ravintola. Ihmettelin kun en juuri saa rauhassa nautiskella olutta kun koko ajan miehet yrittävät juttusille. Joku tarjosi saunomistakin luonaan. Ajattelin että nämä hesalaisethan ovat ylen ystävällisiä, toisin kuin heitä kuvaillaan ynseiksi. Vasta myöhemmin minulle selvisi ko ravintolan luonne eli lähinnä "miesten kohtauspaikka". 

Mikko

Vierailija
28/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muuttanut Helsinkiin, asun Helsingissä.

Minulta puuttuu tuo monen suomalaisen ydinkokemus. Toinen ydinkokemus mikä puuttuu, on millaista on kaivata takaisin kotiseudulle kun on muuttanut Helsinkiin. Minulla ei ole mitään hajua.

Vierailija
29/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pyörällä täällä Tapanilan kiipeilyhallin kulmilla.

Vierailija
30/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan muuttanut Helsinkiin, asun Helsingissä.

Minulta puuttuu tuo monen suomalaisen ydinkokemus. Toinen ydinkokemus mikä puuttuu, on millaista on kaivata takaisin kotiseudulle kun on muuttanut Helsinkiin. Minulla ei ole mitään hajua.

No kaipaus puuttuu multakin, tosin muutin alle 100 km päästä. Nyt olen asunut täällä yhtäjaksoisesti 22 vuotta eikä ole poismuuttoaikeita, ellei taloustilanne pakota.

Vierailija
31/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi on mun hima

Vierailija
32/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samallatavalla kun olen aiemmin muuttanut muihinkin kaupunkeihin. Tutustuminen paikkoihin ja sitä se lähtee..Ei sen kummempaa   ihmiset ovat samoja joka paikassa. Kun itstse käyttäytyy normaalisti  niin niin tekee toisetkin. 

Vierailija
33/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää, koska siitä on jo 39 vuotta.

Vierailija
34/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiä ei voi kuin vihata!

Vierailija
35/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan että ensimmäisenä iltana itkin ilosta, kun katsoin ikkunasta ulos. Mutta minä muutinkin Kumpulaan, se selittää asian.

Todellakin 🍀🌿

Vierailija
36/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Helsingissä.

Sitähän ei nyt tässä ollenkaan kysytty.

Vierailija
37/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en asu siell 🤮

Vierailija
38/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä ei voi kuin vihata!

Oikeasti? Käytät aikasi jonkun paikan vihaamiseen? No jokainen vissiin tyylillään

Vierailija
39/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeruisku lävisti ohuen kenkäni pohjan, kävin päivittämässä hepatiittirokotteeni.

Illalla minut vielä kevyesti ryöstettiin.

Vierailija
40/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistyttö muutti Helsinkiin erään mummon kotihoitajaksi. Yllätys, kun mummon poika tuli hakemaan minut asemalta ja lähti ajamaan pohjoiseen. Mummo asuikin kaukaisessa lähiössä...en tiennyt, että Hki on niin laaja alue. 

No, nyt asunut täällä eri paikoissa yli 40v ja viihdyn hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi