Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvailkaa ensimmäinen päivänne kun muutitte HELSINKIIN

Vierailija
15.08.2025 |

Miten meni? 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin Helsingissä. Parkanon ensi itkun

Vierailija
42/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkasin🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä vuosia sitten isän ja veljen kanssa erään serkun soluasuntoon lattialle maate ilman patjaa. Serkun kämppä oli meille luovutettu toisen serkun toimesta ilman haltijan lupaa, ja tämä pikkusielu uskovainen tuli mussuttamaan seuraavana päivänä. Luulen, että sen mulkku matikan opiskelija solukaveri oli ilmoittanut kutsumattomista vieraista. Oltiin sentään se yksi yö muistaakseni ja siitä liuettiin johonkin tilapäissuojiin. Kaveri uusille työkavereilleen, isä junalla kotiin ja minä toisen serkun kämpille, sen joka tämän tilapäisyön oli meille järjestänyt.

Että haista paska, Mikko!

Vierailija
44/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä ei voi kuin vihata!

Miksi ihmeessä? Minä rakastan 45 vuoden kokemuksella, tulin maalta, juorujen pesästä.

Vierailija
45/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki oli aluksi vieras ja iso, oli yksinäistä se koko kesä 80-luvulla. Töihin ylihuomisesta. Kartta kädessä piti paikat etsiä. Nyt en pois lähtisi, jos ei ma.mu.tulva liian laveaksi äidy.

Vierailija
46/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaunis aurinkoinen syysruskainen päivä.

Vierailija
47/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Minä rakastan 45 vuoden kokemuksella, tulin maalta, juorujen pesästä.

Minua on kohdeltu siellä niin huonosti etten ikinä anna anteeksi!

Vierailija
48/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista koska eka päivä oli kättärillä.

Mulla taas kuulemma Naikkarilla, mutta en itse muista.

Vierailija
49/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoasin soluasunto piti olla odottamassa mutta ei sitten ollutkaan. Pieni paniikki iski maalaistytölle ja soitin puhelinkioskista koululle, etten voikaan aloittaa opintoja. Olin saanut opiskelupaikan varasijalta kun lukuvuosi oli jo alkanut. Koululta soittivat Hoasille ja soluhuone järjestyi Kontulasta. Itäkeskuksen Anttilasta kävin ostamassa patjan ja kuskasin sen metrossa kämpille. Seuraavana aamuna kouluun. Vuosi oli 1992, myöhemmin valmistuin sitten sairaanhoitajaksi.

Vierailija
50/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ennemmin juorut kestän kuin avoimen paskamaisen käytöksen. 

Vierailija
51/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on kokonaan unohdettu että syntymä Heseissä ei tarkoita sitä että olisi asunut siellä.

Vierailija
52/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaisena Kallio oli jännittävä paikka nuorena. Vieläkin toki Stadis duunis, vaikka en asu siel enää.

Vierailija
53/57 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/57 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin vähän suuhuni kun astuin junasta. Ulkomaalaisia narkkareita ja juoppoja kaikki paikat täynnä.

Vierailija
55/57 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajeltiin lava-autolla Töölöön, siirrettiin kamat kamat asuntoon, käytiin hakemassa pizzat alakerran pizzeriasta ja avattiin skumppa. Olen viihtynyt jo yli 30 vuotta, muuttanut keskustasta lähiöön perheen kasvaessa ja seuraavaksi ehkä sitten takaisin keskustaan, kun lapset muuttavat pois kotoa. 

Vierailija
56/57 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOAS:n opiskelijakämppään muutin, jo aikaisemmin opinnot aloittaneen lapsuudenystäväni kämppäkaveriksi. Asunto oli Kivikossa mutta uudessa talossa (elettiin 90-luvun alkua), mielestämme asunto oli tosi kiva. Heti ekana iltana suuntasimme juhlimaan silloiseen Arkadiaan eli Arkkuun (olimme 19- ja 20-vuotiaat). Olin innoissani aloittamassa aikuiselämää. Yliopisto-opinnot alkoivat muutaman päivän päästä, alanvalinta osoittautui vääräksi mutta onneksi tuolloin oli vielä suhteellisen helppo vaihtaa pääainetta.

Vierailija
57/57 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea päivä. Kauheat kolme vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän