Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvailkaa ensimmäinen päivänne kun muutitte HELSINKIIN

Vierailija
15.08.2025 |

Miten meni? 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoillessa ja tavaroita purkaessahan se meni.

Vierailija
2/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin etelä-helsingissä, enkä tiennyt yhtään missä dallailin. helsinki tuntui niin massiivisen isolta kaupungilta. eipä siinä kyllä kauaa mennyt, kuin ymmärsi miten pieni entinen kalastajakylä helsinki on. todella pieni kaupunki lopulta, sen ymmärsin vuoden asuttuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota muista alle viikon ikäisenä

Vierailija
4/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perse päivä. Tulin opiskelemaan alaa josta en yhtään pitänyt mutta muutakaan ei yhteishaussa herunut.

Koulun alkua edeltävänä päivänä astuin aamulla bussista sille vanhalle asemalle, missä on nykyään se Kamppi-keskus. Kaikki ihmiset ilkeän ja omahyväisen oloisia.

Piti lähteä Pasilaan hakemaan HOAS:lta solukämpän avaimet. En ymmärtänyt pee-junista tuon taivaallista eli menin metrolla Sörnäisiin ja kävelin sieltä.

Oli hankalaa sieltä kiviviidakosta löytää HOAS. Siellä otettiin rahat ja nimi paperiin mutta avaimet piti hakea isännöitsijältä Oulunkylästä. "Ota pee-juna". Joopajoo. 

Kun sitten löysin sen isännöitsijän jostain kerrostalon kellarista sieltä Oulunkylästä olin kyllä ihan loppu.

Ilta alkoi hämärtää kun lopulta pääsin sinne solunkopperoon, mikä sijaitsi meri-rastilassa. Itketti. 

Vierailija
5/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painin nistien kanssa piritorilla ja lähdin kotiin masentumaan

Hauskaahan se oli.

Vierailija
6/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt täällä joten en tiedä

Vierailija
7/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän värkkäilin jotain, sitten heräsin ja huomasin sen olleen painajainen

Vierailija
8/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perse päivä. Tulin opiskelemaan alaa josta en yhtään pitänyt mutta muutakaan ei yhteishaussa herunut.

Koulun alkua edeltävänä päivänä astuin aamulla bussista sille vanhalle asemalle, missä on nykyään se Kamppi-keskus. Kaikki ihmiset ilkeän ja omahyväisen oloisia.

Piti lähteä Pasilaan hakemaan HOAS:lta solukämpän avaimet. En ymmärtänyt pee-junista tuon taivaallista eli menin metrolla Sörnäisiin ja kävelin sieltä.

Oli hankalaa sieltä kiviviidakosta löytää HOAS. Siellä otettiin rahat ja nimi paperiin mutta avaimet piti hakea isännöitsijältä Oulunkylästä. "Ota pee-juna". Joopajoo. 

Kun sitten löysin sen isännöitsijän jostain kerrostalon kellarista sieltä Oulunkylästä olin kyllä ihan loppu.

Ilta alkoi hämärtää kun lopulta pääsin sinne solunkopperoon, mikä sijaitsi meri-rastilassa. Itketti. 

Miksi ihmeessä muutit edellisenä päivänä? Lapseni muutti opiskelemaan eri kaupunkiin ja teki muuton kuukautta aiemmin. Muuttoon ja järjestelyihin meni monta päivää.

Vierailija
9/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kopan kaljaa ja kännissähän se meni. 

Vierailija
10/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttokuorma, hirveä härdelli kantaa kamat ja joku naapuri valitti, ettei tässä saa olla pakkaria parkissa. Hirveä kyylääminen ikkunoista mitä sisään kannetaan. Eli ei nyt mitään mieltä ylentävää kokemusta.

Vierailija
11/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista enää, siitä on aikaa 26 vuotta. Sen muistan paremmin, kun muutin sieltä pois 16, tai lähemmäs 17 vuotta sitten. Piti ehtiä aikaiseen laivaan, joten se paikka, johon meidän avaimet piti palauttaa, ei ollut auki. Yhden ystävän piti käydä ne palauttamassa. Ystävän puhelin kuitenkin oikutteli, enkä meinannut saada häntä millään kiinni. Sitä en ihan tarkkaan muista, miten avainten antaminen sujui ja mikä siinä oli ongelma, mutta säätöä oli. Lisäksi liikkeestä, johon avaimet palautettiin, sanottiin, että avaimia ei voi palauttaa kukaan muu kuin vuokralainen, mutta se oli vähän niin kuin myöhäistä, kun olimme jo matkalla silloin. Kyllä ne ottivat ne vastaan kuitenkin.

Vierailija
12/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mielikuvaa. Soluasuntoon kauaksi kaikesta. Nuorena sitä viitsi matkustaa, enää ei viitsisi.

Vierailija
13/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aamulla. Purin vähät muuttolaatikot päivän aikan.  Illalla menin bussilla ja raitiovaunulla harrastamani lajin treeneihin. Tapasin siellä lajileireiltä tuttuja ihmisiä ja sain treeniaikataulut,  ohjeet harjoitusmaksun maksamiseen jne.

Muistan, että olin yllättynyt siitä, miten helppoa Helsingissä oli liikkua. Olin asunut maalla ja jotenkin kuvitellut, että sopeutuminen ja oppiminen olisi vaikeampaa.

Vierailija
14/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi

Mä oon eri, mutta itse en ainakaan saanut asuntoa ennenkuin viime hetkillä.

Vierailija
15/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi

Kaikkien lapset ei ole kermaperseitä, joilla iso muuttokuorma ja varaa ylimääräiseen vuokraan kuukaudelta, jolta ei saa edes adumislisää ja opintotukea.

Vierailija
16/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska eka päivä oli kättärillä.

Vierailija
17/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muutit edellisenä päivänä? Lapseni muutti opiskelemaan eri kaupunkiin ja teki muuton kuukautta aiemmin. Muuttoon ja järjestelyihin meni monta päivää.

Toivoin viimeiseen saakka että heruisi jotain muuta eikä tarvitsisi mennä sinne. Kotona isääni ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Äiti huusi että "laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun sinusta nyt pääsen!"

Tosin kun lopulta soitin, puhelinkopista koska matkapuhelimet tekivät vasta tuloaan, vollasi täyttä päätä kun olen poissa ja kuulemma sortunut huumeisiin pahassa Helsingissä. 

Vierailija
18/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muuttanut Helsinkiin tai sieltä pois.

Vierailija
19/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, tästä se elämä alkaa!

Jee, jospa se elämä alkaa.

Paska paikka.

Onpa paska paikka.

Äkkiä pois.

Muutto pois.

Vierailija
20/57 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista koska eka päivä oli kättärillä.

Sama täällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi