Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä tässä maassa on kun työttömät ei pääse mihinkään??

Vierailija
15.08.2025 |

Ei kokoaikatöihin, ei osa-aikatöihin, ei opiskelemaan eikä edes työvoimakoulutuksiin. Leikataan vaan päivärahoja ihan kuin se auttaisi yhtään mihinkään. Ei saatana sentään ja vttu ja perkele helvetti

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: EI KIROILUA TÄÄLLÄ !!!!!!!!!! Yhtäkään sanaa. Muuten totta. Iteki oon ollu valmistujaisteni jälkeen (ollessani 18-v, nyt 49-v vammainen nainen), en juurikaan ole saanut mitään oikeita töitä. Muutamia on ollut, mutta aika huonopalkkaisia kaikki. Nykyäänkin. Saan vain 14 €/VK. Ja ainakin kerran päiväs saa oikeen hiki hatus tehä NS töitä, ku pitää ulkoiluttaa hulluja ihmisiä, että se HÄVETTÄÄ !!!! Niil mukamas ei oo aikaa ite tehä sitä niil niiden NS hoitajil. Onhan niillä runsaasti aikaa ! Ei kaikkien tarvitse yhtä aikaa ängetä ulos ! Ja useimmat niistä käyttäytyy, kuten pikku vauvat, vaik he aikuisii mukamas ovatkin. Ei se ole kunnon, mielekästä työtä kenellekään. Se o pakottamista. Pitäisi voida itse päättää siitä, minne työ seuraavaksi osuu. Ja me, jotka sielläkin vielä ainakin 2 kertaa tässä kuussa menemme pakosta, meiltäkin pitää kysyä, minne mennään ! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa !!!!! 

Vierailija
102/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi se nyt olikaan ongelma, se että vihataan työtöntä vai se, että vihataan ryssää?

Taisi siellä kirjoittajalla lipsahtaa syy Suomen haukkumiselle?

Hanki aivot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön kieltäytyy palvelutarpeen arviossa työllistävistä toimista kuten kuntouttavasta työtoiminnasta

Mitä hyötyä tällaisesta kuntouttavasta työtoiminnasta konkreettisesti on? Sekö, että työnantaja saa ilmaista työvoimaa eikä tarvi maksaa palkkoja?

Niin: jos työnantajilla on tarvetta tuollaisesta työvoimasta, se tarkoittaa, että on työpaikkoja, joista pitäisi maksaa asiallista palkkaa.

Vierailija
104/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yrityksessä työpaikka avoinna, mutta se ei kelpaa työttömille, koska tässä vaiheessa voidaan luvata vain 3 kk töitä, sitten työkaverin sairausloma päättyy. Paitsi että se todennäköisesti tulee jatkumaan, mutta kun työnantajalla ei ole mahdollisuutta luvata jatkoa, ei työttömän kannata tulla töihin. Kun voi menettää tuet! Mieluummin siis 1500 e/kk verottomana kuin 3200 e/kk verollisena.

Siksi työtön ei pääse mihinkään.

Hohhoijaa noita sun satujasi. 

Juuri näin työttömät suhtautuvat työhön: työnteko on satua ja tarinaa, ei mitään sellaista, mitä heidän tulisi tehdä elääkseen. Valtio antaa kahmalokaupalla rahaa, miksi vaivautua töihin? Kyllä, halveksin jokaista yli 3 kk työttömänä ollutta todella paljon, koska jokainen lähipiirissä opintonsa päättänyt tai ty

No, tässä 58-vuotias, vuosi sitten yt:ssä pihalle potkittu työtön. Etsipä mulle töitä. Saat 1000 euron löytöpalkkion heti, kun olen saanut olla 6kk PALKALLISESSA kokoaikatöissä! Vähän on polvivikaa ja selkäkin renaa usein mutta aika usein työkin onnistuu. Olen hakenut satoihin paikkoihin mutta en tiedä miksi en pääse? Työintoanolisi vaikka kuinka. Autokin löytyisi työmatkoja varten vielä. Kohdakkoin myytävä sitten pois, kun anssari lakkaa ja työmarkkinatuki ei riitä kattamaan enää auton kuluja. Sen jälkeen olen varmasti "sohvatyötön".

Vierailija
105/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa sitten parempaan maahan. Siellä se onni odottaa.

Onpa kulunut vastaus. Suomi menee koko ajan enemmän pilalle, mutta jos siitä valittaa, jotkut vastaavat tylysti, että muuta pois. 

Meillä on ollut vuosikymmenten ajan vastuuttomat hallitukset, jotka eivät ole ennakoineet väestön ikääntymistä, ulkomaalaisten elätettävien määrän kasvua eikä työpaikkojen menetyksiä digitalisaation, itsepalvelukulttuurin ja ulkomaille siirrettävän tuotannon takia. Orpo-Purran hallituskin toteuttaa vain kokoomuksen ilkeää ideologiaa - ei jatkuvilla leikkauksilla todellakaan luoda talouskasvua.

Puolueet pitäisi vaatia tilille - kaikki puolueet, jotka ovat olleet 1990-luvulta alkaen hallituksissa.

Vierailija
106/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yrityksessä työpaikka avoinna, mutta se ei kelpaa työttömille, koska tässä vaiheessa voidaan luvata vain 3 kk töitä, sitten työkaverin sairausloma päättyy. Paitsi että se todennäköisesti tulee jatkumaan, mutta kun työnantajalla ei ole mahdollisuutta luvata jatkoa, ei työttömän kannata tulla töihin. Kun voi menettää tuet! Mieluummin siis 1500 e/kk verottomana kuin 3200 e/kk verollisena.

Ja mikähän helvetin 1500e/kk verottomana? En saa muuta kuin 800e verottomana ja verot pois jää vajaat 600. Töissä ollessa,sainvjust nippanappa tuon 1500 verottomana. Mutta se oli palkkaa. Ei tukea. Mitähän tämäkin heppu sekoilee? Salaliitto juttujako viljelee?

Vierailija
107/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjät leuhottaa julkisuudessa että työpaikkoja on auki mutta työttömät ei tule töihin. Tämä väite ei kuitenkaan pidä vettä kun heti kun haetaan töitä, ainoa vastaus on että työpaikkaa ei ole olemassakaan, se oli vaan "yleisilmoitus", tai ette tulleet valituksi kun muuhunmaattaja vei työpaikan nenäsi edestä.

Vierailija
108/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ikuisuus luuserit mihinkään töihin mene. Osaatte vain ja ainostaan ruikuttaa,valittaa,syytellä itse aiheutetusta ahdingosta muita ja rypeä itsesäälissä. Olette kuvottavia. Lisää leikkauksia ja pakottamista teille rotille.

Höpsis. Muista kun katot sun palkka kuittia, jos sulla mitään töitä edes on, että just sun rahoilla mä makoilen niin kauan kun oikeistohallitus on vallassa. 

Hienoa ! Arvostan sitä kun olet tyytyväinen niihin pennosiin mitä sulle sinne sohvalle maksetaan. Tosin kuulin kyllä kavereilta, että aikovat leikata noista sun tuista vielä pois kunnon siivun. Ja aika pitkään joudut siellä sohvalla makoilemaan koska seuraavassakin hallituksessa me kokkarit heilutamme tahtipuikkoa.

Vierailija
109/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa sitten parempaan maahan. Siellä se onni odottaa.

Onpa kulunut vastaus. Suomi menee koko ajan enemmän pilalle, mutta jos siitä valittaa, jotkut vastaavat tylysti, että muuta pois. 

Meillä on ollut vuosikymmenten ajan vastuuttomat hallitukset, jotka eivät ole ennakoineet väestön ikääntymistä, ulkomaalaisten elätettävien määrän kasvua eikä työpaikkojen menetyksiä digitalisaation, itsepalvelukulttuurin ja ulkomaille siirrettävän tuotannon takia. Orpo-Purran hallituskin toteuttaa vain kokoomuksen ilkeää ideologiaa - ei jatkuvilla leikkauksilla todellakaan luoda talouskasvua.

Puolueet pitäisi vaatia tilille - kaikki puolueet, jotka ovat olleet 1990-luvulta alkaen hallituksissa.

Tätä olen ihmetellyt jo pitkään, miksi puolueilla/ministereillä/kansanedustajilla ei ole mitään vastuuta? Tavan työpaikassa on seurauksensa tuhoisille päätöksille mutta koko valtiota koskevissa asioissa/luottamustehtävissä ei.

Vierailija
110/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ikuisuus luuserit mihinkään töihin mene. Osaatte vain ja ainostaan ruikuttaa,valittaa,syytellä itse aiheutetusta ahdingosta muita ja rypeä itsesäälissä. Olette kuvottavia. Lisää leikkauksia ja pakottamista teille rotille.

En minä ainakaan ryve itsesäälissä enkä syyttele muita enkä ole itse aiheuttanut irtisanomistani. Ei ne leikkaukset auta työtä saamaan. Koko ajan kattelen työtä. Enkä ole rotta vaan ihminen.

Vierailija
111/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on työvoimareservi jonka nyt on vain odoteltava niitä parempia aikoja. 

Kyllä, pitää siivota omaa kotia aamusta iltaan joka päivä.

Vierailija
112/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Muista kun katot sun palkka kuittia, jos sulla mitään töitä edes on, että just sun rahoilla mä makoilen niin kauan kun oikeistohallitus on vallassa. 

Hienoa ! Arvostan sitä kun olet tyytyväinen niihin pennosiin mitä sulle sinne sohvalle maksetaan. Tosin kuulin kyllä kavereilta, että aikovat leikata noista sun tuista vielä pois kunnon siivun. Ja aika pitkään joudut siellä sohvalla makoilemaan koska seuraavassakin hallituksessa me kokkarit heilutamme tahtipuikkoa.

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee kaikkia suomalaisia. Kun sut irtisanotaan, joudut myymään omaisuutesi halvalla, kun tuet on leikattu.

Vierailija
113/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä nimittelee työttömiä rotiksi ja saastaksi? Järkyttävää edes vitsillä heittää tuollaista. Moni menee kohta narunjatkeeksi. Minullakin on velkoja joita pitäisi maksaa tästä 600 euron "työttömyyskorvauksesta". Talvi tulee nyt olen voinut syödä mitä maasta on irronnut mutta pelottaa talven sähkölaskut. 

Vierailija
114/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä nimittelee työttömiä rotiksi ja saastaksi? Järkyttävää edes vitsillä heittää tuollaista. Moni menee kohta narunjatkeeksi. Minullakin on velkoja joita pitäisi maksaa tästä 600 euron "työttömyyskorvauksesta". Talvi tulee nyt olen voinut syödä mitä maasta on irronnut mutta pelottaa talven sähkölaskut. 

Kulakit.

Viedään kulakit leirille oppimaan tapoja!

Vierailija
115/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee kaikkia suomalaisia. Kun sut irtisanotaan, joudut myymään omaisuutesi halvalla, kun tuet on leikattu.

Suomalaisten omaisuudesta tulee halapaa!

Rupean jobbaamaan sitä ulkomaille.

Vierailija
116/133 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene marjastamaan. Sieniäkin on.

Tämä ei mitenkään aloituksen kysymykseen vastaa . Vika on siinä, että me äänestimme väärin. On muissakin Euroopan maissa ollut koronaa, ja Ukrainan sota koskettaa muitakin kuin Venäjän naapureita. Ennen vanhaan 1980-luvulla perussuomalaisten edeltäjän SMP:n työministeri lupasi poistaa työttömyyden puolessa vuodessa. Ei poistanut, mutta ei myöskään lisännyt.

Vierailija
117/133 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yrittäjät leuhottaa julkisuudessa että työpaikkoja on auki mutta työttömät ei tule töihin. Tämä väite ei kuitenkaan pidä vettä kun heti kun haetaan töitä, ainoa vastaus on että työpaikkaa ei ole olemassakaan, se oli vaan "yleisilmoitus", tai ette tulleet valituksi kun muuhunmaattaja vei työpaikan nenäsi edestä.

Tai sitten jostakin syystä sitä paikkaa ei juuri nyt täytetty. Kun yrittäjä väittää, että työttömät eivät ota tarjottua työtä vastaan, kannatta tulla kysymään vaikka minulta, miksi niin on. Ei se syy todellakaan ole suuret tuet! Työnantajan kannattaa silloin katsoa peiliin ja miettiä, mikä siinä työssä tai työpaikassa, tai ihan hänessä itsessään on pielessä, jos ei saa työntekijöitä. Työvoimapula on yleensä aivan itse aiheutettua. Poikkeuksena sellaiset vaativat työt, joihin ei kouluteta riittävästi.

Missä ihmeen kuplassa elävät nuo ihmiset, jotka kuvittelevat työttömien olevan yhtenäistä tukia saavaa massaa? Itse olin suorastaan elämäntapatyötön eräässä elämänvaiheessa. En koskaan saanut aikuisena työttömän ollessa äyriäkään muuta tukea kuin ansiosidonnaisen päivärahan. Pari kertaa elämässäni olen saanut toimeentulotukea yhden erän, eli hyvin nuorena kun ensimmäinen työttömyyskorvaus viipyi ja toisen kerran lapsen syntymän jälkeen tavanomaista suurempien kulujen vuoksi. Asumistukea en ole saanut koskaan, lapset ovat puolison kanssa yhteiset, joten elatustukeakaan en ole saanut. Tavanomaisia Kelan maksamia työttömyydestä riippumattomia päivärahoja, lääkekorvauksia ym. ei tässä nyt huomioida.

Vierailija
118/133 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti pääset ap ammattikouluun opiskelemaan jos haluat. Vaikka lastenhoitajana tai hitsaajana työllistyisit.

Arvaapa toisen kerran. Kuvitteletko tosiaan löytyvän jostakin työnantajan, joka ottaisi töihin vasta ammattikoulusta valmistuneen suomalaisen hitsaajan? Ei vaan ne hankkivat Filippiineiltä testeillä valittuja parhaita ammattilaisia, joilta voi rahastaa x% palkasta parakkimajoituksesta ja joilla ei ole mitään käsitystä suomalaisista työaika-, työsuojelu- ym. säädöksistä.

Vierailija
119/133 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa noita sun satujasi. 

Juuri näin työttömät suhtautuvat työhön: työnteko on satua ja tarinaa, ei mitään sellaista, mitä heidän tulisi tehdä elääkseen. Valtio antaa kahmalokaupalla rahaa, miksi vaivautua töihin? Kyllä, halveksin jokaista yli 3 kk työttömänä ollutta todella paljon, koska jokainen lähipiirissä opintonsa päättänyt tai ty

Olet aivan väärässä. Etkö tosiaan tunne yhtään hyvästä vakituisesta työstä työttömäksi jäänyttä? Et paperitehtaan lopettamisen, valtion säästöjen, työnantajan konkurssin tai muun syy vuoksi irtisanottua? He olivat täysin ammattitaitoisia, ahkeria, työkykyisiä ja -haluisia ensimmäiseen työttömyyspäivään saakka. Sinä päivänä he sinun käsityksesi mukaan muuttuivat työntekoon satuna ja tarinana suhtautuviksi. 3 kuukautta ei todellakaan riitä uuden työn saamiseen, jos entinen oli sellainen, jota ei samalla paikkakunnalla enää ole. Ehkä lokakuussa työttömäksi jäävä kokki Kittilässä tai matematiikan opettaja Itä-Suomessa työllistyy alta aikayksikön, mutta miten käy paperimiehelle Lappeenrannassa?

Iso ongelma on se, että vasta valmistuneita ei oteta töihin. Tässäkin on isoja eroja. Kokille tuli eräänä aamuna puhelu kahdesta eri työpaikasta ennen kuin oli edes noussut ylös. Työttömyys jäi muutamaan päivään. Talonrakentajaksi valmistuneen kahdesta harjoittelupaikasta toinen työnantaja kuoli ja yritys loppui, toinen muutti pois paikkakunnalta. Kahden vuoden työttömyyden jälkeen vaihtoi alaa, kun ei ollut tarjolla kuin muutaman tunnin osa-aikaista tai pientä pätkää. Siinä teille rakennusalan työvoimapulaa.

Vierailija
120/133 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön kieltäytyy palvelutarpeen arviossa työllistävistä toimista kuten kuntouttavasta työtoiminnasta

Millä tavalla kuntouttava työtoiminta auttaa esimerkiksi 20-vuotiasta hitsaajaa työllistymään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän