Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä tässä maassa on kun työttömät ei pääse mihinkään??

Vierailija
15.08.2025 |

Ei kokoaikatöihin, ei osa-aikatöihin, ei opiskelemaan eikä edes työvoimakoulutuksiin. Leikataan vaan päivärahoja ihan kuin se auttaisi yhtään mihinkään. Ei saatana sentään ja vttu ja perkele helvetti

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mustikka-aika ohi????

Vierailija
62/133 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön kieltäytyy palvelutarpeen arviossa työllistävistä toimista kuten kuntouttavasta työtoiminnasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mustikka-aika ohi????

On vielä mustikoita. Kävin toissapäivänä poimimassa. 

Vierailija
64/133 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön kieltäytyy palvelutarpeen arviossa työllistävistä toimista kuten kuntouttavasta työtoiminnasta

Tietenkin kieltäytyy. Kuntouttava työtoiminta on käytännössä palkatonta joutavuutta. Siitä saattoi aikanaan olla jopa hyötyä joillekin reppanoilla, joita suurin osa työttömistä ei ole. Kaikille kuitenkin yritettiin pakolla survoa samaa lääkettä, koska mitään oikeasti hyödyllistäö ei tarjontaan kuulunut.

Käytännössähän kuntouttava kuului kuntien järjestämisvastuulle ja sillä yritettiin nimenomaan säästää ns. sakkomaksuissa. Kun tämä etu kunnilta on nyt poistettu, aivan yllättäen kuntouttavan työtoiminnan tarvekin "asiakkaista" katosi kuin taikaiskusta.

Vierailija
65/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusnuoret ne vaan jaksaa päivystää, no vaaligallupit kertoo tilanteen

Vierailija
67/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä miten vähän järjen omaavat ovat päässeet johonkin töihin. Huh jos meillä olisi noin tyhmiä, miin äkkiä mentäisiin konkurssiin. 

Ensinnäkin jotkut vaikuttavat oikeasti luulevan, että kaikkityöttömät saisivat jotain 1500 kun ovat keskutelupalstoilta lukeneet niin, Luetteko töissännekin ohjeet vauva.fi:lta ja uskotte ne totena. Spoiler: Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa ja tämän jokainen normaaliälyinen kyllä tietää, jos ei tiedä että työttömänä on mm. ihmisiä joilla on hyvätuloinen puoliso, on tyhmä. Silloin ei saa muuta kuin työmarkkinatuen. Samoin oikeasti joku luulee, että työttömät ovat kouluttamattomia, jotka eivät ole koskaan olleet töissä? Sellaisen ymmärtää joltain pappabetalar-perheessä kasvaneelta 13-vuotiaalta, mutta ei aikuiselta, joka osaa kirjoittaa ja lukea. Tai sitten ei lueta muuta kuin tiktokkia ja vauvaa. 

Miksi joku ei perusta myyntikojua kuten thaimaassa. Ennen kuin antaa neuvoja miten muissa maissa toimitaan ja toimii, kannattaa tutustua Suomen lainsäädäntöön ja verratta sitä kyseisen maan säädäntöön. Vaikka kokeilla leikkiyritystä. sellaista nyt ei kannata neuvoa, mistä ei omaa mitään tietoa tai ole kokemusta itsellään. Siellä Thaimassa on kaksi asiaa: höllempi lainsäädöntö hygienian suhteen ja tärkeämpi: ostavia asiakkaita. En tiedä saako Thaimassa mennä mihin vaan kojunsa kanssa, Suomessa ei todellakaan saa ilman lupaa mennä mihinkään toisen omistamalle tontille tai tien varteen, ei edes valtion tai kunnan, myymään. Tienvarsipaikoille pitää olla väyläviraston lupa. Täällä kävin kaupassa toissa päivänä. Vielä kuuden aikana oli kojuja, joissa oli paljon myymättä jääneitä laatikoita marjoja, sieniä yms eikä asiakkaita kojulla yhtäkään. Joo ehkä olisi jos hinta olisi kohdillaan, mutta silloin eivät saisi takaisin edes bensakuluja ja torimaksuja. Lisäksi myymään ei voi mennä Suomessa yksityishenkilönä, vaan pitää olla toiminimi, koska se on alv-alaista toimintaa. Yksityiselle saat myydä marjoja verottomasti, torilla enää et.  

En ole työtön. Osaan ottaa asioista selvää, vaikka käynkin töissä. Moni ei näköjääno saa. Ei ihme, että suomalaisen työn laatu on nykyään umpisurkeaa lukuunottamatta muutamaa poikkeusta. Tosin tiedän, että moni suomalaiseksi naamioitu ei sitä ole, mutta myös tekevän työn laatu on surkeaa, silloinkin kun on vain suomalaisia töissä. Ihan osaa suomalaiset fuskata itsekin esim. raksalla vaikka ei olisi yhtään virolaista tms. työmaalla. Nähty on omassa työssä. Me ei pärjätä enää tarjouksissa, kun meillä ei lasketa fuskulisää. Onneksi on tyyppejä, jotka haluavat laatua. Sitten  ne halvan tilanneet ottavat meihin yhteyttä ja kysyvät missä meni vikaan. Ei tartte kuin vilkaista papereita niin vikoja näkee heti. Nämä fuskarit ne kai vauvalla ovat päivät pitkät, vähän tekevät jotain sinne päin ja lopun aikaa haukkuvat työttömiä. 

Vierailija
68/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät voisivat itse elättää itsensä. Esim. Thaimaassa on joka paikassa katujen varsilla kaikenlaista myyjää ja palveluiden tarjoajaa, mutta Suomessa ei ole käytännössä missään. Eli siitä vaan perustaa firman ja alkaa elättää itseään. Ei siihen tarvita mitään isoja rahoja vaan hyvin pienellä pääsee alkuun. Eli tyyliin on vaikka joku käytetty pöytä jonka ottaa myyntipöydäksi.

Suomessa joutuu linnaan jos noin tekee. Pitää olla y-tunnus, alv rek. hygieniapassi, katumyyntilupa, maksupääte, ennakkoperintärekisteri, työterveys... 

Samalla menetät kuluttajansuojan ja kaikki Kela-palvelut. Maksat eläkkeesi itse.

Vierailija
69/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene marjastamaan. Sieniäkin on.

Paljonko maksat ämpäristä puhdistettua mustikkaa?

Voin mä sieniäkin poimia, mutta en ota vastuuta siitä mitä tapahtuu. Paljonko maksat niistä?

Keräänkö myöhemmin sulle risuja ostettavaksi?

Omaan käyttöön tolvana, ettei tarvitse ruikuttaa miten kalliita marjatkin ovat kaupassa. Aikaa työttömällä pitäisi olla,mutta marjastaminen ei tietenkään ole yhtä hauskaa kuin palstalla roikkuminen ja valittaminen.

Vierailija
70/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit iloita siitä kun valtion velka laskee ja oikeistosedät tyytyväisenä laskeskelee paljonko on taas säästetty ja paljonko pitäis vielä leikata, ei eläkkeistä tietenkään.

No tää nyt oli tällainen kevennys, eihän se velka oikeasti tietenkään laske eikä se mikään päätarkoitus ole ikinä ollutkaan, kunhan nyt saatais jotain numeroita pienemmäksi niin voidaan sitten taas onnitella itseä hyvin tehdystä työstä.

Vierailija
71/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene marjastamaan. Sieniäkin on.

Tunnissa poimii ämpärin mustikoita 50€/ämpäri.

Oletkos itse kokeillut, vai oletko valehteleva vähä-älyinen?

Vierailija
72/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaas persut torille huutelemaan että "menkää töihin" Täällä kyllä uskallatte avautua mutta haluaisin oikeasti nähdä teitä enemmän julkisuudessa solvaamassa työttömiä.

Vierailija
73/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei enää kyllä löydä mustikoita, mutta on varmaan alueellista. Voi täälläkin löytää paikoista, missä en ole käynyt. Minulla on jo tarpeeksi, joten en viitsi enää mennä. En ole työtön enkä poimi vieraille. Jos olisin, ostajia löytyisi kyllä ilman välittäjää maaseudulta. Tässä kaupungissa on aiempina vuosina mennyt mustikat hyvin kaupaksi eikä ole riittänyt halukkaille. Nyt oli  myyjiä jatkuvasti puskaradiossa ja kirpparilla ilmoittamassa "minulla on vielä x määrää" ja hintakin on laskenut. Mansikoita en tänä vuonna ostanut itsekään, koska minä kuulun siihen ryhmään joka säästää pahan päivän varalle. Kirsikoita olen ostanut joka vuosi syötäväksi pari kertaa, nyt en tehnyt edes sitä. Yleensä poimin itse mustikat, mutta jos ei ole ollut lomaa marja-aikana ja viikonloput olleet sateisia, silloin olen ostanut. Nyt oli loma marja-aikaan ja löysin hyvin, mutta jos en olisi löytänyt, en olisi ostanut. Vadelmia en osta koskaan. Jos niitä ei löydä sitten olen ilman. Tänä vuonna löysin pari litraa, mutta laatu huono. Olisi niitä vielä ja mulla on paikka hieman piilossa isompien vadelmikkojen takana johon kukaan muu ei ole vielä löytänyt, mutta ei kiinnosta kun laatu on mitä on. 

Mutta tuossa joku jo luettelikin mitä kaikkea pitää olla jos torikojun laittaa. Kyllä ne perustamiskulut joitakin satasia vie. Maksupäätettä ilman ei suomessa kyllä pärjää missään enää. Sellaisia pieniä kuluja, joista yritystoiminnasta mitään tietämättömät eivät  osaa edes ajatella, on yllättävän paljon ja ne liittyvät byrokratiaan.

Vierailija
74/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa sitten parempaan maahan. Siellä se onni odottaa.

Vierailija
75/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poimin mustikoita n. litran tunnissa. Tosin poimin käsin mutta se säästää aikaa puhdistamiselta. Kun on tarve poimia vain omaan käyttöön poimin mieluummin puhtaita ja valikoiden.  Ei ole tarvetta tienata, palkka riittää elämiseen.  

Kainuun korvessa hyvinä vuosina poimittiin parikin ämpärillistä tunnissa poimurilla, mutta niiden putsaus vei kolme tuntia.  Enää ei ole siellä päin tukikohtaa. Ennen asui anoppi ja appi siellä ja se oli puolisoni lapsuudenkoti. Win-win tilanne kun anoppi sai minulta kyydin ja hän neuvoi minulle paikat, lisäksi oli seuraa kun olen aika hyvä eksymään jo kauppakeskuksiinkin, saati sitten metsään.  

Vierailija
76/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä hommassa ole järjellä mitään tekemistä. Tämä on aivan tavanomaista perinteistä oikeistopolitiikkaa: kurjistetaan ennestään huonossa asemassa olevien tilannetta.

Kyllä tässä saa siunata itseään siitä, että kaikilla perheenjäsenillä oli tämän hallituksen aloittaessa vakituinen työpaikka eikä kukaan ollut sairaana, työttömänä tai opiskelijana.

Vierailija
77/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "moni"? Olisi paljon parempi tarjota niille työttömille oikeita palkkatöitä, vaikka edes määräaikaisena kuin palvelutarpeen arviointia ja kuntouttavaa.

Vierailija
78/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan ei nälkään näänny, Työtön kyllä voi ihan vapaasti mennä muuhunkin maahan  kun tämä maa on niin kurja. Se on niin iso etu, että moni ei käsitäkään millainen vapaus meillä on.

Vierailija
79/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menepä johonkin toiseen maahan. Kerro sitten, mikä on paremmin.

Vierailija
80/133 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta monessa maassa se on paremmin, että hintataso on alhaisempi ja työttömyys ei ole niin paha asia kuin Suomessa, vaan voi ihan rehellisesti sanoa että en saanut töitä Suomesta joten tuli siksi tänne ja töitä voi saada. 

Moni elää selaisessa kuplassa että uskoo saavansa heti töitä vaikka oma työpaikka jostain syystä lähtisi alta. Sellaisessa kuplassa että  hän on top1 työttömien joukossa koska kaikki muut ovat varmaankin kouluttamattomia ja kokemattomia pitkäaikaistyöttömiä. Eihän se niin ole .Osa on niin tyhmiä, että osaamistaso on oikeasti heikoimman 20 % joukossa. Osa luulee olevansa työpaikalleen välttämättömyys, mutta eivät ole. Ihmisiä kuolee, vaihtaa työpaikkaa jne vaikka työpaikan tärkein lähtee ja silti työpaikka jatkaa. Käy niinkuin sukulaismiehen työpaikoille. Ensimmäinen oli huono missä kukaan ei osaa mitään ja hän vaihtoi paikkaa. Se ensimmäinen jatkoi vaan ja teki hyvää tulosta eikä paikkojakaan ollut jatkuvasti auki, mikä usein kertoo huonosta ilmapiiristä. Toisessa sama homma, mutta meni kuolemaan äkillisesti. Seuraavana vuonna ko. firma oikein oli uutisissa kuinka on tehnyt historiansa parhaan tuloksen.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän