Hyi että! Kamala aggressio konvehtien syönnistä
Eilen sama juttu. Väsyttää niin että tarvisi tunnin väliunet, silmät menee väkisin kiinni. Samalla ärtyneisyys huipussaan. Pienikin ääni ottaa hermoon ja tekee ihan mieli heittää jokin pieni tavara jonnekin kun jokin ärsyke osuu aisteihin. Sokeri on myrkkyä!
Tosi vaikea vastustaa makuulle menoa ja silmien sulkemista.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syö suklaata jouluna. relaa!
Kyllähän minä relaan muina hetkinä. Konvehtien vaikutus ainakin minuun on uskomaton.
..kuinka paljon vähemmän olisi ollut riitaa aikoinaan parisuhteessa ilman jatkuvaa herkuttelua 🙄 Juhlapyhien ulkopuolella en enää syö makeaa.
Ap
Paljonko saat hiilareita arkena? Itse olen todella pahassa sokerikoukussa ja elämä meneekin sumussa ja pahassa olossa. Jännä, miten tuosta ei pääse eroon, vaikka yrittää. Hetkellisesti onnistunut aiemmin ja olotila on heti ihan eri.
Suklaa sisältää reilusti raskasmetalleja yms. myrkkyjä, joten en ihmettele.
Sokeri on saatanasta! Oikeassa suklaassa sitä ei ollut, mutta paha aine se on sekin. Azsteekit söivät sitä ja uhrasivat miljoonia sen vaikutuksen alaisena!
Sokerihumala (sokerikooma) voi tulla aikuisellekin ja vaikkei diabetesta olisi. Ehkä se on elimistön viesti sinulle että mietit syömisiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat hiilareita arkena? Itse olen todella pahassa sokerikoukussa ja elämä meneekin sumussa ja pahassa olossa. Jännä, miten tuosta ei pääse eroon, vaikka yrittää. Hetkellisesti onnistunut aiemmin ja olotila on heti ihan eri.
Hiilarien määrä vaihtelee budjetista riippuen. Suosin täysjyvää mutta olen lisännyt proteiinia ruokiin koska olo on parempi siten.
Olin sokerikoukussa. Sitten lopetin kaiken makean syönnin kuukaudeksi. Tuli niin hirveät vieroitusoireet että oli pidettävä (luontaisesti sokeria sisältävä) appelsiinimehu ruokavaliossa. Alkupäivinä join kolmekin 2,8dl lasillista sitä. Pian kuitenkin vain yhden lasillisen aamulla. Ja omenaa puuroon illalla.
Lisäapuna toimi riisipuuro +kaneli ja päivittäinen tunnin hikiliikunta. Oli pakko myös katsoa että ruoka oli muutakin kuin perunaa tai pastaa. Rahkaa tai maitoa niin pysyi nälkä poissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liköörikonvehteja? Tulee humala?
Heh ne oli Fazerin klassikoita, koko rasia kahdessa osassa syötynä.
Ap
Mulla ja mun pojalla tulee tosi paha olo sokerista. Pojalla vielä hirveämpi oksetus. En ole koskaan syönyt karkkeja tai juonut limsoja. Poika ei aina kestä edes sokeroituja jogurtteja. Ole syömättä sitä suklaata ap, sun keho ei halua sitä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja mun pojalla tulee tosi paha olo sokerista. Pojalla vielä hirveämpi oksetus. En ole koskaan syönyt karkkeja tai juonut limsoja. Poika ei aina kestä edes sokeroituja jogurtteja. Ole syömättä sitä suklaata ap, sun keho ei halua sitä!
Joo kyllä nyt aloin ajatella että pitääköhän se jättää kokonaan pois. Olen miettinyt sitä hiljakseen tässä viikkojen aikana jo ennestään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilarien määrä vaihtelee budjetista riippuen. Suosin täysjyvää mutta olen lisännyt proteiinia ruokiin koska olo on parempi siten.
Olin sokerikoukussa. Sitten lopetin kaiken makean syönnin kuukaudeksi. Tuli niin hirveät vieroitusoireet että oli pidettävä (luontaisesti sokeria sisältävä) appelsiinimehu ruokavaliossa. Alkupäivinä join kolmekin 2,8dl lasillista sitä. Pian kuitenkin vain yhden lasillisen aamulla. Ja omenaa puuroon illalla.
Lisäapuna toimi riisipuuro +kaneli ja päivittäinen tunnin hikiliikunta. Oli pakko myös katsoa että ruoka oli muutakin kuin perunaa tai pastaa. Rahkaa tai maitoa niin pysyi nälkä poissa.
<
Pieni korjaus.. ei niinkään nälkä vaan olo kehossa pysyi tasapainoisempana kun oli/on normaali määrä proteiinia ruuassa. Nälän kanssa kävi itseasiassa niin että ruokahaluni hiipui. Piti nähdä vaivaa että söi päivien aikana tarpeeksi. Hajuaisti parani. Mielialan vaihdokset jäivät pois. Ajatusta vaativat tehtävät alkoivat sujua paljon paremmin. Kaikki oli paremmin.
Ap
Hirveä osattomuus ja näköalattomuus iski konvehtien päälle.
Syö nyt edes appelsiineina se mehu. Saat jotain hyötyäkin ja on se parempaakin. Appelsiinimehusta sokeri menee suoraan suoneen että soi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hillitön makeanhimo, mitä todennäköisemmin on elimistössä sinkin puute. Kokeile, jos syöt sinkkipitoisia ruokia enemmän, lähteekö makeanhimo.
Vierailija kirjoitti:
Liköörikonvehteja? Tulee humala?
Ei ole likööriä nähnytkään.
Kaikki syö suklaata jouluna. relaa!