Kuinkahan moni mies oikeasti haluaa lapsia?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin moni. Omat suhteeni kaatuvat kerta toisensa jälkeen miehen vauvakuumeeseen, vaikka alussa ovat niin velaa että.
Nykyisen mieheni kanssa olen ollut nyt yhdessä 11 vuotta. Viimeisen vuoden aikana olen huomannut huolestuttavia hälytysmerkkejä. Miten söpö vauva telkkarissa näkyykään, ihanan suloinen naurava lapsi opettelee tuolla uimaan, olisit nähnyt, voiiiii sentään miten iso reppu hänellä onkaan, miksei isä kanna sitä yms yms.
Eiköhän se ole ero edessä taas.
Löytysipä tuollainen sporttinen nainen. Olisin ikionnellinen jos nainen vieläpä tykkäisi seksistäkin mutta ei lapsista ja nainen olisi jopa tehnyt tämän eteen jotain toimenpiteitä.
M40
Mies voi myös tehdä toimenpiteitä. Lääkäriin vaan ja nipsnaps johdot poikki. Siinä sitten konkretisoituu se oma tahto myös, kun toimenpidettä harkitsee.
"Haluatko avata tuota miten mies hyötyy perheestä vähä enemmän."
Kirjoitin jo siitä, kyseessä ei ole mikään uskon asia, vaan tutkittu asia. Fatherhood premium.
Täällä yksi, joka halusi. Juuri niin, mennyt aikamuoto. Elämä oli toista mieltä. Nyt on jo myöhäistä.
Hep. Minun mieheni halusi lapsia. Meillä on 2 lasta ja mieheni olisi halunnut vielä 3.kin lapsen mutta minä en. Katsos kun on yhä olemassa perhekeskeisiä perinteisiäkin miehiä. mieheni on todella hyvä ja osallistuva isä.
En oo koskaan halunnu lapsia enkä tule haluamaankaan, paljonko uskaltais nykysistä pyytää että menis kaupaksi? Vain toimiiko huutolaislapsi käytäntö nykyäänkin?
Joo kyllä sitä vois isäksi alkaa mutta ei oo kiire voin vaikka 50 vuotiaana laittaa jonkun 20-35 vuotiaan raskaaksi
116. Esimerkkejä voit luetella vaikka tuhat, mutta tutkittua tietoa ne eivät kumoa.
Vähän vaikea muutenkin uskoa, että kukaan työelämässä vähän paremmin palkatuissa hommissa oleva kuvittelisi tosissaan, että uhrautuva, ylimääräisiin töihin matalalla kynnyksellä venyvä ihminen olisi juuri se paras ihminen johtajaksi. Ei todellakaan. Hän on juuri se väärä valinta johtoon ja uranousuun, hän useimmiten jää suorittamaan ja paikkaamaan muita, koska on liian kiltti ja rajaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut huijataan isiksi.
Jos mies on yksinkertainen, niin hän ei ole oppinut peruskoulussa edes sitä, että seksistä voi syntyä lapsia, jos ei käytä kondomia.
Niin silloin jos haluaa ilman on todella valmis isäksi. Pillerit voi pettää.
Exä halus lapsia ja alko aina itkeä kun otin kumit esille eli seksi loppui. En suostunut lapsiin niin hän lähti menemään.
En kyllä ymmärtänyt hänen logiikkaansa kun mulla on jo useampi lapsi edellisestä liitosta, joita en itse halunnut silloinkaan, ja olimme jo yli 40v molemmat. Kuka hullu haluaa tän ikäsenä enää lapsia imemään viimeisenkin elämänilon?
Olet aika sydämetön typerys. Ei ole mitään väärää haluta lapsia. Siihen on jokaisella oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Useimmille se on statuskysymys. Näyttää paremmalta muiden miesten silmissä kun on vaimo ja lapsia.
Eli miehet hankkivat toistensa takia lapsia 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on yksinkertainen, niin hän ei ole oppinut peruskoulussa edes sitä, että seksistä voi syntyä lapsia, jos ei käytä kondomia.
Exä halus lapsia ja alko aina itkeä kun otin kumit esille eli seksi loppui. En suostunut lapsiin niin hän lähti menemään.
En kyllä ymmärtänyt hänen logiikkaansa kun mulla on jo useampi lapsi edellisestä liitosta, joita en itse halunnut silloinkaan, ja olimme jo yli 40v molemmat. Kuka hullu haluaa tän ikäsenä enää lapsia imemään viimeisenkin elämänilon?
Miksi sulla on useampi lapsi joita et ole halunnut??
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä sitä vois isäksi alkaa mutta ei oo kiire voin vaikka 50 vuotiaana laittaa jonkun 20-35 vuotiaan raskaaksi
Biologian puolesta kyllä - mutta tilastot sanoo, että jos mies on 40-vuotiaana lapseton niin hän on lapseton erittäin todennäköisesti koko loppuelämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla on useampi lapsi joita et ole halunnut??
Koska halusin olla suhteessa naisen kanssa joka halusi joko lapsia tai eron. Eron otti silti kun ei kestänyt lapsiarkea ja minä joudun kantamaan vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen hankkii lapsia vain toisen mieliksi? Lähdet luomaan kokonaan uuden ihmiselämän tähän maailmaan, vaikka vanhemmuus ei kiinnosta? Kuulostaa kyllä todella säälittävältä.
No vaikka joku, jolla on pitkä yli 10v kestänyt parisuhde takana, ennenkuin se painostus sitten todenteolla alkaa. Kyllä toiseen ihmiseen voi kiintyä todella lujasti ja jos oikeasti rakastaa, on helpompaa asettaa puolison toiveet omien toiveiden edelle. Pitkän parisuhteen päättäminen ei ole niin yksinkertaista ja helppoa. Onhan väkivaltaisesta suhteesta lähteminenkin vaikeaa. Lasta haluavan puolison kanssa voi kaikki muu olla täysin kohdallaan. Lapsen haluaminen on ihan inhimillinen perustarve ja moni ajattelee, että minussa on varmaan joku vika kun en halua ja jos en suostu, pilaan toisen elämän jne. Sitten lopulta suostuu, kun ei ole eroakaan saatu aikaan. Siinä on aina kaksi osapuolta. Silti voi lopulta olla oikein hyvä vanhempi, jolta ei rakkautta ja huolenpitoa puutu.
Oma mieheni halusi ja onkin ollut erittäin hyvä isä, osallistuva ja läsnäoleva - siitäkin huolimatta, että on tehnyt ns. kovan ja nousujohteisen, näyttävän uran.
Huvitti kun joku edellä kuvaili lapsettoman miehen lähtevän mielellään Kiinaan, koska omassa tuttavapiirissäni se vela-pariskunta nimenomaan on kieltäytynyt miehen kaikista ulkomaankomennuksista. Siksi tietenkin, koska siitä häiriintyisi vaimon ura. Vaimo ei ole milloinkaan lapsia halunnut, vaan on urakeskeinen nainen ja näyttävä ura hänellä onkin.
Yksin elävä mies on tietysti vapaa lähtemään milloin tahansa mihin vain. Mutta aika harvoin yhteiskunnan avainaloilla johtotehtävissä on perheettömiä miehiä. Ehkäpä siksi, että vielä edelleenkin on olemassa sellaistakin epäilystä, että mies voi olla homoseksuaali. Ikävä sanoa enkä itse ajattele niin, mutta jos puhutaan ulkomaankaupasta, voidaan ajatella, että sellainen mies on altis kiristykselle. Vaikka ihan yhtä lailla heteromieskin voi tehdä jotain sellaista mistä voi kiristää.
Valitettavasti mitä korkeammalle yhteiskunnan tikapuilla mennään, sitä konservatiivisemmin ja varovaisemmin ajatellaan. Vaikkei itse oltaisi homofobisia tai pidettäisi perheetöntä outoina, ajatellaan, että kohdemaissa ollaan konservatiiveja eli perheellinen mies on enemmän mies kuin sinkkumies.
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton perhebarometrin 2023 mukaan 85 prosenttia 20-45-vuotiaista miehistä haluaisi lapsia. Osuus on suurin piirtein samaa luokkaa kuin vastaavilla naisilla.
Haluaisin minäkin lapsia, mutta en oikeasti niitä hanki, koska kaikki se vaiva. Haluaisin ison moottoriveneenkin, harmi vaan että rahat ei riitä.
🇺🇦🇮🇱
"No mitä hyötyä tommosesta "isäkerhosta" on? Saako sitä rahaa?"
Ei suoraan toki, mutta verkostoituminen on nykyään ainakin tämän alan työelämässä ihan mielettömän tärkeää, se ratkaisee saako työpaikan tai ylennyksen yms. Eli kyllä voi saada mutkan kautta taloudellista etua paljonkin, jos on hyvänä tyyppinä pidetty monen henkilökohtainen isikerhokaveri, kuin ehkä vähän outona tai ainakin näkymättömänä pidetty ikisinkku hiippari.
Ainakin politiikassa menestymistä on tutkittu. Miesten osalta tilastoista nousee perheelliset ja lemmikin omistajat. Perheellinen mies näyttää äänestäjien silmissä kunnollisemmalta kuin "säälittävä ikisinkku". Samoin jos miehellä on lemmikkinä koira niin siitä saa sympatiapisteitä. Henkilö vaikuttaa heti paljon empatiakykyisemmältä ja helpommin lähestyttävältä.
Eli jos haluaa menestyä politiikassa niin kannattaa olla:
- Avioliitossa oleva mies jolla on pari lasta.
- Omistaa kiva kultainen noutaja tai joku muu vastaava koira.
Tähänkö maailmaan? Ei kukaan Mies. Tossusedät tässä maailmassa sikiää. Siis ne miehet joiden vaimot on ne manipuloinut tilanteeseen.
Miehet haluaa lapsia samalla lailla kuin lapsi haluaa koiran :D Jaksaa se sitä lenkkeilyttää/vaihtaa vaippoja just sen pari viikoa, jonka jälkeen äiti hoitaa!