Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinulle ok, että perheenne eläisi tasan sellaista elintasoa, johon molemmilla on varaa tasan puolet maksaen?

Vierailija
15.08.2025 |

Jos siis esim mies tienaa enemmän, tai sinä olet enemmän hoitovapailla, niin asutte sellaisessa asunnossa, että molemmilla on varaa maksaa oman puolensa. Enemmän tienaava voi käyttää ylimääräisen rahan vaikka kalliiseen harrastukseen, reissuihin, sijoittamiseen tms (suojattuna avioehdolla).

Jos tienaat puolisosi kanssa saman verran, tämä kysymys ei ole sinulle

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin outona, että perheen elintasoa laskettaisiin hoitovapaan tai opiskelun takia ja enemmän tienaava laittaisi extran omiin sijoituksiinsa. Yhtälailla se lapsi on sen paremman tienaavan juttu.

Vierailija
22/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu olemaan kenenkään kanssa missään tekemisissä (oli kyseessä sitten puoliso, kumppani, fwb, ystävä, kaveri, työkaveri, työnantaja, sukulainen, oma lapsi, pappi, poliisi, lääkäri, jne.), mikäli hän ei suostu maksamaan kaikkia menojani sentilleen. Olen vaikka mieluummin täysin yksin. Näin kaikki toimii parhaiten. Mitä vähäisiä kokemuksia minulla on ollut tällaisesta, ei ole ollut valittamista (paitsi se kun yhden kerran pyysin 500€ huvitteluun vaikka kaikki menot oli jo maksettu, se oli jostain syystä este ystävyyden jatkamiselle, no omapahan oli menetyksensä).

Suosittelen jokaiselle, älkää ikinä tyytykö vähempään, Jumala ei anna enkelipisteitä uhrautumisesta, verottaja (eli paholainen) perii siitä maksunsa. Muun hedelmä paras hedelmä. Tie onneen käy naapurin jääkaapin kautta. Opin jo tenavana pöllimään äidin keksipurkista, sille tielle olen jäänyt ja siellä myös pysyn. Kiitos kaikille katsojille. Antakaa rahaa, mikä

Niinpä. Pysytään myös kaikki OMISSA HOUSUISSAMME eikä yritetä kaivautua toisten pilluihin, kohtuihin, tai nisille. Jookos kookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on ok. Tienataan muutaman kympin tarkkuudella saman verran. Mutta kun olin lasten kanssa kotona muutaman kuukauden äitiysloman jälkeen, mies tienasi huomattavasti paremmin ja siksi maksoi kaikki isot laskut. Tottakai se maksaa joka pystyy. Jos mies lähtee opiskelemaan, minä maksan isot laskut.

Vierailija
24/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noup.

Ensinnäkin elämäntaso laskee välittömästi kun mies astuu elämään. Tämän täyty kompensoida se heti.

Toisekseen nainen ja mies eivät ole robotteja vaan naisella on eityinen biologinen rooli perheessä, kuten tavallaan miehelläkin: pysyä poissa jaloista ja hankkia ravintoa kodin ulkopuolelta.

Kolmanneksi avioliitto ja perheellistyminen ovat yhteisöllisiä asioita ja miehen tulisi kyetä aitoon monogamiaan, jotta suostuisin hänen kanssaan yhteishuoltajuuteen.

Tässä on jo 3 deal breakeria, miksi nykymiehistä ei ole suhteisiin, eikä varsinkaan mihinkään "kumpanuuksiin" naisten kanssa. Hey ksinkertaisesti yrittävät loisia pillussa ja äitiydessä. Jos mies ei hoida aviomiehen velvollisuutta, naisen on sama ottaa siemen lääkäriltä ja tehdä vaan 1 lapsi, ja näin pääsee eroon miehen aiheuttamsita ongelmista ja haitoista samalla. Lapsenkin voi siten opettaa vaan välttelemään miehiä.&nb

Kannattaa etsiä kumppaneita kissakodin kissoista, ne ehkä vielä juuri ja juuri huolivat sinut. Kannattaa kuitenkin ruokkia ne vaikka kalliiksi varmaan tulisikin kerran viikossa 5 euron ruokapaketti. Muuten ne viiltelevät kaikki paikat ja varsinkin sinut. 

Vierailija
25/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tajutonta hyväksikäyttöä maksattaa tulottomalla ihmisellä elintasoa, jos tulottomuus johtuu esim. vauvasta. Miten nämä edes käytännössä menisivät? Asunnot myytäisiin, kun toinen jää työttömäksi ja etsittäisiin joku vuokrayksiö, johon peruspäivärahaisella on varaa tai vauvan kanssa pienempään asuntoon? Ihan pimeää. 

Vierailija
26/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. En lähtisi minkäänlaiseen tuollaisella ajatuspohjalla enkä suosittele muillekaan. Varsinkaan, jos tehdään lapsia. 

Vierailija
27/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko AP, että tällaisella keskustelunavauksella saat kaikki naiset hylkäämään varakkaat puolisot ja rakastumaan tyhjätaskuisiin incceleihin? Vai mikä on motiivisi omituisen fantasiasi jakamiseen?

Vierailija
28/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noup.

Ensinnäkin elämäntaso laskee välittömästi kun mies astuu elämään. Tämän täyty kompensoida se heti.

Toisekseen nainen ja mies eivät ole robotteja vaan naisella on eityinen biologinen rooli perheessä, kuten tavallaan miehelläkin: pysyä poissa jaloista ja hankkia ravintoa kodin ulkopuolelta.

Kolmanneksi avioliitto ja perheellistyminen ovat yhteisöllisiä asioita ja miehen tulisi kyetä aitoon monogamiaan, jotta suostuisin hänen kanssaan yhteishuoltajuuteen.

Tässä on jo 3 deal breakeria, miksi nykymiehistä ei ole suhteisiin, eikä varsinkaan mihinkään "kumpanuuksiin" naisten kanssa. Hey ksinkertaisesti yrittävät loisia pillussa ja äitiydessä. Jos mies ei hoida aviomiehen velvollisuutta, naisen on sama ottaa siemen lääkäriltä ja tehdä vaan 1 lapsi, ja näin pääsee eroon miehen aiheuttamsita ongelmista ja haitoista samalla. Lapsenki

Ei ole mitään tarvetta, sillä parisuhde on muutenkin alatyylinen juttu enkä koe mitään erityistä vetoa alatyylisyyteen. 

Lemmikkien pitäminen on sitä paitsi epäeettistä, ellei ole aitoa tarvetta niille (kuten vaikkapa jyrsijäongelma). Asun kaupungissa ja täällä jyrsijäongelma pysyy kurissa hygienialla. 

Mutta kiitos yrityksestäsi olla ystävällinen ja avulias!

Vierailija
29/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko AP, että tällaisella keskustelunavauksella saat kaikki naiset hylkäämään varakkaat puolisot ja rakastumaan tyhjätaskuisiin incceleihin? Vai mikä on motiivisi omituisen fantasiasi jakamiseen?

Jos mies pystyy ja saa, tämä alistaa naisen nyrkillä. Sitten huijaamalla. Ap on tässä huijausvaiheessa vielä.

Vierailija
30/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on OK että perhe elää - itse elän parempaa elintasoa.

Vierailija
31/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan nettona lähes kymmenkertaisesti sen mitä mediaanipalkkainen vaimoni. En ikimaailmassa haluaisi elää niin vaatimattomasti kuin hänen tulotasonsa mahdollistaisi. Eikä avioliitossa voi olla kahta eri elintasoa, ei se vaan toimi. Tottakai kustannan valtaosan yhteisistä menoista, ja pyritään mahdollisuuksien mukaan puliveivaamaan tulot niin että verottaja ei pääsisi nillittämään. Suoraanhan vaimoni ei voi omiin nimiin esim sijoittaa niitä rahoja, joita olen yhteiselle tilille laittanut, se tulkittaisiin lahjaksi. Kun kyseessä on vuositasolla riittävän isot summat, verottaja kyllä alkaisi kyselemään. Sen sijaan tavanomaiset menot tietysti saa maksaa kumpi tahansa.
Ja on meillä toki myös omat tilimme, yhteisen tilin lisäksi, että molemmat voi käyttää rahaa ilman että toinen pääsee edes näkemään mihin ne nyt on laitettu. Mutta yhteiset menot tulevat yhteiseltä tililtä, jonka varat on käytännössä minulta peräisin.

Vierailija
32/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan selvää, että hoitovapaalla ollessani mies maksoi suurimman osan kuluista. Ekan lapsen kohdalla olin vain puoli vuotta, mutta seuraavan hoitovapaan pidin lapsen 3-vuotispäivään asti. Olisi ollut tyhmää myydä asunto siinä vaiheessa, lamavuosina kun asuntojen hinnat muutenkin oli alhaalla. Jos me oltaisiin muutettu vuokralle, niin myös miehen kulut olisi nousseet.

Vierailija
33/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe on perhe, eikä siinä lasketa ruokapyödässä, kuka ottaa isomman leipäpalasen. Onko nykyavioliitot jotain stanan bisnessopimuksia. Missä Rakkaus???

Se loppui kun seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta ja riisto alkoi. Voi voi!

Eli naisten vika kun alkoivat noita miehiinsä kohdistamaan.

Vierailija
34/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtis siihen että mun pitäis maksaa vaimon elintasoa, maksakoot ite kulunsa. Lapsiahan en ala enää tekemään tässä iässä eikä opiskelujakaan ole ollut yli 20 vuoteen.

Vierailija
35/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä lähtis siihen että mun pitäis maksaa vaimon elintasoa, maksakoot ite kulunsa. Lapsiahan en ala enää tekemään tässä iässä eikä opiskelujakaan ole ollut yli 20 vuoteen.

Te siis elätte vaimon tulojen mahdollistamaa elintasoa. Millaista se on?

Vierailija
36/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran olette laskuttaneet raskausajasta?

Vierailija
37/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkälle noin, mä olen se paremmin tienaava. Hoitovapaalla oltiin molemmat ja silloin työssäkäyvä maksoi kaiken. Äitiysvapaalla päivärahani oli sama kuin miehen palkka.

Me on puolitettu yhteinen budjetti. Budjetin ulkopuolella on autot, harrastukset, puhelimet, omat ostokset ja huvit. Kieltämättä maksan lapsen ostoksia enemmän kuin puolet, mutta ne on lapselle ei puolisolle.

Kakkosasunto on mun, se on miehen kotiseudulla, mies käyttää sitä kuin omaansa ja maksaa juoksevista kuluista puolet. Ei  mulle ole ongelmaa säilöä rahaani siinä asunnossa eikä mulle olisi ongelmaa myöskään luopua siitä. Ylipäänsä en näe mitään huonoa siinä että mulla on mm. asumiskulut pienet kun ne on mitoitettu niin että mieskin pärjäisi tarvittaessa omillaan tässä. Mies myös tekee paljon itse, mm. huoltaa mun auton, vastineeksi ostan öljyt ja suodattimet hänellekin ja maksan talon remmpatarvikkeita enemmän.

Tällä hetkellä miehelläkin jää nettopalkasataan puolet, liki tonni, säästöön/myöhemmäksi.

Vierailija
38/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseni asuu omassa kerrostaloasunnossa lapsensa kanssa ja minä asun okt:ssa omien lasteni kanssa. Nähdään seksin merkeissä lapsettomilla viikoilla päivittäin.

En todellakaan haluaisi muuttaa yhteen.

Vierailija
39/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseni asuu omassa kerrostaloasunnossa lapsensa kanssa ja minä asun okt:ssa omien lasteni kanssa. Nähdään seksin merkeissä lapsettomilla viikoilla päivittäin.

En todellakaan haluaisi muuttaa yhteen.

Ai te vasta tapailette. Miksi ihmeessä kirjoitit vaimosta, kun ette ole naimisissa?

Vierailija
40/126 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran olette laskuttaneet raskausajasta?

Mistä raskausajasta? Luulekko että alkasin jotain lapsia hommaa kun en sallasia halua? Jos vaimo haluaa niin maksaa omasta pussistaan kaikki kulut.