Viettekö pyykinpesujauheen lentokoneeseen, jos hotellissa vo pestä vaatteita ilman lisämaksua?
Joissakin hostelleissa ja majataloissa saattaa olla pyykinpesumahdollisuus, mutta en tiedä saako pesujauhetta käyttää vai ottavatko siitä maksun?
Kommentit (60)
Nämä "ostan kaiken tarvittavan kohteesta" ovat järkkyä matkaseuraa. Rentoutumisen sijaan aikaa kuluu shampoiden ja aurinkorasvojen etsimiseen. Itse mielummin pakkaan tarvittavat asiat mukaan pesupulveria, mustapippuria ja laastaria myöden, jotta reissussa voi vapaasti tehdä mitä huvittaa. On myös varmasti oikean kokoiset pullot kaikkea, jottei tule lentokentillä ongelmaa.
Pakkaan aina minigrip-pussiin pesuainetta. Hikoilen niin paljon että viikon reissullakin pitää pestä nyrkkipyykkiä hotellissa. Ja miksi en käytä hotellin pesulaa? Pesu on hinnoiteltu tyyliin rintsikat 5e 1 kpl, alushousut 4e, siitä tulee äkkiä kolme neljäkymppiä vaikka olisi 1/4 koneellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siellä kauppoja ole minne on menossa? Kyllähän tuota nyt 2800e maksetaan hotellista, alle inclusive ja lennot,mut ei varaa ostaa parin euron pesupulveria kun perille pääsee.
Miksi ihmeessä käyttäisin aikaa kaupoissa juoksemiseen, kun paljon helpommin otan kotoa mukaan tarvittavan määrän?
No joo, kaikki lähtee lomailemaan eikä käy kaupoilla ollenkaan kun se aika menee vaan rannalla tai altaalla. Tarviiko kaupassa juosta? Mene pidemmäksi aikaa lomalle, ettei juosta tartte.
Minä käyn paikan päällä ostamassa suihkugeelit ja sellaiset. En jaksa kymmentä matkaputelia pakata.
Pikkutilkan Fairya otan tahranpoistoa varten. Huulirasvapurkkiin menee, teippaan kiinni, niin ei vuoda. Hotellin pesulapalvelua olen tarvittaessa käyttänyt, mutta useimmiten ei ole tarvinnut.
Itse nautin myös reissussa elää välillä ns. arkea. Tehdä ruokaa ja pyykätä ja lenkkeillä/käydä salilla. Siksi usein hotellin sijasta on majoituksensa asunto, jossa aika usein on pesukoneet. Monesti näissä on pesuaineetkin, mutta hajusteiden takia juurikin parin koneellisen aineet on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ei likavaatteita kannata muovipussiin laittaa vaan kankaiseen pussiin. Ei ala alushousutkaan haista.
Matkustaessa kannattaa ottaa huomioon lutikkauhka. Pyykit tiiviisti muovipussiin ja kotona suoraan koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "ostan kaiken tarvittavan kohteesta" ovat järkkyä matkaseuraa. Rentoutumisen sijaan aikaa kuluu shampoiden ja aurinkorasvojen etsimiseen. Itse mielummin pakkaan tarvittavat asiat mukaan pesupulveria, mustapippuria ja laastaria myöden, jotta reissussa voi vapaasti tehdä mitä huvittaa. On myös varmasti oikean kokoiset pullot kaikkea, jottei tule lentokentillä ongelmaa.
Ihmiset on erilaisia. Ei minulla kulu kaupassa pitkään, jos shampoota ja jotain saippuaa haen. Samalla kun ostaa vettä, niin saa ne muutkin jutut ostettua. Yksi kauppareissu riitää näiden pesuaineiden ostoon, aikaa kuluu ehkä 15min.
Monessa kuumassa maassa on vesipula. Käsipyykin läträäminen on aikamoista veden tuhlausta.
Itse kuljen käsimatkatavaroin ja pyykkiaineena olen tottunut käyttämään nestettä, joten en vie. Nesteet on niin rajattuja muutenkin, tietyt jutut pitää saada mukaan joka tapauksessa. Pesuainetta saa kohdemaastakin.
en nyt helvetti mitään tuollaisia ala roudaamaan mukanani. Jos pyykkiä tarvitsee matkalla pestä niin KAIKISSA paikoissa joissa minä matkustan on sellaisia ihmeellisiä paikkoja kuin KAUPPOJA, joista saa pesuaineet yms.
Vierailija kirjoitti:
ihme kun et vielä ota ruisleipää ja piimää mukaan ja muutkin eväät. "saa sitten vapaasti tehdä mitä huvittaa". Aurinkovoiteiden, laastareiden yms "löytäminen" ei ole mikään ongelma, eikä vie aikaa miltään tekemiseltä.
Ihan noin köyhälle matkalle en lähtisi, kyllä hotellissa voi pesettää pyykkinsä.
Miski veisin, en jauhetta käytä muutenkaan, nestemäinen parempaa
Otan vaatteita mukaan, on tarpeeksi vaihtovaatetta
Kerään koko vuoden lakanapyykitkin mukaan niin on sitten siellä kiva niitä kuivatella. Eikä mene kotona vesilaskua. Juu.
Oon vienyt joskus jauhetta, oli muistaakseni jotain näytepakkauksia minulla, välillä sit ollut vaan saippua mukana ja silläkin jotenkuten onnistui, ei ongelmia kentällä.
Vierailija kirjoitti:
Pidemmillä reissuilla kuiten käydään joka kaupassa hiplaamassa kaikki tuotteet,niin miksei samalla voi hiplata pesuaineita? Hitaampaa mun mielestä alkaa ottamaan ja ostamaan grip pusseja,mitata sinne jauheet,ettei tuu sotkua,laittaa ne kiinni ja miettiä minne pakkaa ettei se aukea laukussa. Ja paljon ottaa ettei lopu kesken,mutta ei tartte kantaa takas. Yks parin euron puteli kaupasta paikan päällä ja loput voi jäädä huoneeseen. Ties vaikka siivooja sen mielellään ottaa tai heittää roskiin muiden roskien mukana. Kyllä mulle ainakin kelpaisi pesuainepurkki vaikka avattu.
No en minä kyllä paria minuuttia kauempaa niitä pesuaineita ole pussittanut ja itsellä ainakin pusseja on valmiiksi. Tuplapussi, niin ei aukea. Jos parin päivän välein vaihtaa kämppää, niin sitähän saa ainakin kolme pulloa ostaa kolmen viikon reissussa, ei mitään järkeä.
No eipä käyny aloituksesta selväksi kun reissuun lähtee niin kaikki vaihtaa yöpaikkaa kahden viikon lomalla parin yön välein. Ja herran pieksut ton kommentin kanssa, et kolme pulloa pitäs erikseen ostaa kun ei voi ottaa mukaan. Varmasti avattu punkkupullo esim. jaksetaan kantaa mukana ( ihan esimerkkinä) lomareissuilla. Tai puolentoista litran avattu vissy juu nou. Puoliksi syöty täytetty patonkikin pakataan mukaan. Mut pesuaine. Tahdot pysyä kannassasi,selvä pläkki. Toiset taas ostaa paikan päällä vaikka shampoot ja sillä selvä.
Nämä äärimmäisen pihit oman elämänsä Mr. Beanit ovat kyllä kaikista raskainta matkaseuraa.
Jos rahameno on niin suuri kauhistus ja nimenomaan, kun siitä ei ole edes pulaa, niin en ymmärrä, miksi maksaa lennot etelään ja majoituksestakin jotain, vaikka siinä pitääkin jo kitsastella typerästi niin, että kaivellaan jostain AirBnB:stä sitten ummikko-Jorgen haciendalta jääkylmä huone, koska saa niin halvalla, ja kävellään joka kerta 7 km bussipysäkille maantien laitaan kun kaupunkiin halutaan ja sama takaisinpäin.
Parhaimmillaan tää jengi ei voi syödä ulkona eikä edes mitään järkevää, vaan huoneistohotellin paskanpintteisessä alumiinikattilassa keitetään joka päivä pussillinen makaronia joka syödään ketsupin kanssa. Kun on menty ulkomaille ja kadulla olisi vieri vieressä mitä mainioimpia paikallisen kulttuurin ja muitakin ravintoloita, joissa ruoka hyvää ja edullista varsinkin Suomen hintoihin verraten. Mutta ei, säästää pitää nyt vaan kaikesta kun lentolippu maksoi niin kovin.
Ja nämä ovat tosiesimerkkejä, ei edes yhtään liioiteltuja. Kotoa raahataan kahvit JA kahvimaidotkin lentokoneella.
Tämä palsta on kyllä kummallinen, kaikesta saadaan tappelu....
Mulla on pieni pala marseillesaippuaa mukana. Se käy nyrkkipyykkiin ja kyllä tuosta jotkut ituhipit liottelevat myös koneeseen aineet. Itse oletan, että jos tarjolla on pyykkikone, niin on myös pyykkiainetta, jos ei ole niin sitten käyn lähikaupasta jonkun pienen paketin.
Ei likavaatteita kannata muovipussiin laittaa vaan kankaiseen pussiin. Ei ala alushousutkaan haista.