Viettekö pyykinpesujauheen lentokoneeseen, jos hotellissa vo pestä vaatteita ilman lisämaksua?
Joissakin hostelleissa ja majataloissa saattaa olla pyykinpesumahdollisuus, mutta en tiedä saako pesujauhetta käyttää vai ottavatko siitä maksun?
Kommentit (60)
Otan pesuainetta ja muovadin mukaan. Kevyt ja vie vähän tilaa, kun sen sisäänkin mahtuu tavaraa.
En vaan ostan matkakohteita pesuainetta.
Kyllä mä viimeksi vein pienessä 100ml pullossa nestemäistä sertoa. Huoneistossa oli pyykkikone ja ajattelin, ettei tarvi rynniä hakemaan pyykkiainetta heti. Sitä paitsi lukuisia kertoja siinä maassa käyneenä ne pyykkiaineet on todella voimakkaan hajuisia. Mua ei sinänsä haju haittaa ja tykkään jopa joistain huuhteluaineista. Mutta liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siellä kauppoja ole minne on menossa? Kyllähän tuota nyt 2800e maksetaan hotellista, alle inclusive ja lennot,mut ei varaa ostaa parin euron pesupulveria kun perille pääsee.
Miksi ihmeessä käyttäisin aikaa kaupoissa juoksemiseen, kun paljon helpommin otan kotoa mukaan tarvittavan määrän?
No joo, kaikki lähtee lomailemaan eikä käy kaupoilla ollenkaan kun se aika menee vaan rannalla tai altaalla. Tarviiko kaupassa juosta? Mene pidemmäksi aikaa lomalle, ettei juosta tartte.
Mitä ihmettä.. En kai nyt pyykkiä pese jossain viikon matkalla, vaan nimenomaan pidemmillä usean viikon reissuilla. Ja en todellakaan ymmärrä mitä ongelmaa on pakata pari minigrip - pussia mukaan, jossa on jauhetta - paljon nopeammin sen hoita
Pidemmillä reissuilla kuiten käydään joka kaupassa hiplaamassa kaikki tuotteet,niin miksei samalla voi hiplata pesuaineita? Hitaampaa mun mielestä alkaa ottamaan ja ostamaan grip pusseja,mitata sinne jauheet,ettei tuu sotkua,laittaa ne kiinni ja miettiä minne pakkaa ettei se aukea laukussa. Ja paljon ottaa ettei lopu kesken,mutta ei tartte kantaa takas. Yks parin euron puteli kaupasta paikan päällä ja loput voi jäädä huoneeseen. Ties vaikka siivooja sen mielellään ottaa tai heittää roskiin muiden roskien mukana. Kyllä mulle ainakin kelpaisi pesuainepurkki vaikka avattu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä viimeksi vein pienessä 100ml pullossa nestemäistä sertoa. Huoneistossa oli pyykkikone ja ajattelin, ettei tarvi rynniä hakemaan pyykkiainetta heti. Sitä paitsi lukuisia kertoja siinä maassa käyneenä ne pyykkiaineet on todella voimakkaan hajuisia. Mua ei sinänsä haju haittaa ja tykkään jopa joistain huuhteluaineista. Mutta liika on liikaa.
Onko Suomi ainut hajuherkkien maa ja muualta ei hajuherkille tai allergisille pesuaineita löydy?
Tähän aikaan illasta ketjuja avaavat trollit jotka ovat sitä ikäluokkaa joka muistaa Lapinlahden Lintujen klassikkosketsit ysäriltä.
"Täällä Napolissa on ihan hirveä pula pesupulverista...'
Ikaalisten kylpylässä oli nestemäistä haajusteetonta tarjolla pesukoneen vieressä pullo.
Aasiassa myydään joka marketissa pieniä pakkauksia jauhetta, pesee 1-2 koneellista sellaisella.
Mulla oli Ranskan lomalla 1dl pesupulveria minigrip pussissa ruumaaan menenvässä laukussa. Ei mitään ongelmaa. Sain sillä 2 viikon lomalla tapellisen koneellisen pestyä.
Mä en käytä jauhemaista pesuainetta vaan nestemäistä hajusteetonta. Mä laittaisin sitä sellaiseen matkapulloon mihin yleensä laitetaan shampoota tai suihkusaippuaa. Pulloon vain merkintä mitä sisältää vaikka kyllä sen hajusta erottaa mikä on mitäkin.
Ostin pyykkilappuja, jos pitää pikkareita ja sukkia pestä.
Pyykinpesuainetta on monessa muodossa. Itse otan yhden arkin voi leikata minugrip pussiin pienemmiksi paloiksi
https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChsSEwj9rta0_oqPAxXfQZEFHbOuIlEYAC…
Vierailija kirjoitti:
Eli tämmöisiä
https://www.dr-beckmann.com/fi-fi/tuotteemme/detail/pyykinpesuaine-liin…
Vierailija kirjoitti:
Normalissahan noita on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomi ainut hajuherkkien maa ja muualta ei hajuherkille tai allergisille pesuaineita löydy?
Siltä välillä tuntuu tai ne on tajuttoman kalliita. Ei huvita maksaa 20 Euroa isosta säkistä jotain sensitiveä, kun tarvii yhteen koneeseen pesuaineet.
Ja kyllä, pesen pyykkiä, jos huoneistossa on kone. Miksen pesisi? Meillä on tapana matkustaa mahdollisimman vähillä kamoilla. Järjen köyhyyttä rahdata johonkin Kreikkaan viikon matkalle isoja laukkuja, jos pyykkiä saa pestyä. Kuumuudessa vaatteet on pieniä ja keveitä, niitä voi vielä yhden koneellisen pestä. Pienet reput riittää kaikille. Joskus kokemattomana matkailijana piti pakata isoa laukku täyteen viikon reissun takia. Mitä enemmän matkustaa, sitä pienemmällä pärjää.
Pitemmillä reissuilla on joskus ollut pulverit mukana kun ei koko ajaksi muuten riitä puhtaita alusvaatteita jne. Ohut levymäinen pesuaine kuulostaa hyvältä, täytyykin katsella kun seuraavan kerran lähden reissuun. Minä voin ostaa myös kaupasta mutta eipä isoa pakkausta tule kanniskeltua mukana.
En vie, mutta pakkaan mukaan pyykinpesuliinoja. Käteviä reissussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä välillä tuntuu tai ne on tajuttoman kalliita. Ei huvita maksaa 20 Euroa isosta säkistä jotain sensitiveä, kun tarvii yhteen koneeseen pesuaineet.
Ja kyllä, pesen pyykkiä, jos huoneistossa on kone. Miksen pesisi? Meillä on tapana matkustaa mahdollisimman vähillä kamoilla. Järjen köyhyyttä rahdata johonkin Kreikkaan viikon matkalle isoja l
Sukat ja kalsarit voi pyöräyttää illalla vaikka käsisaippualla. Karmeaa että jotkut hilloaa kalsareita muovipussissa homehtaen, matkalaukullisen joka painaa jo tyhjänäkin 3-5 kiloa. Reppu painaa puoli kiloa. T-paita kuivuu henkarissa suoraksi yön aikana.
Pidemmillä reissuilla kuiten käydään joka kaupassa hiplaamassa kaikki tuotteet,niin miksei samalla voi hiplata pesuaineita? Hitaampaa mun mielestä alkaa ottamaan ja ostamaan grip pusseja,mitata sinne jauheet,ettei tuu sotkua,laittaa ne kiinni ja miettiä minne pakkaa ettei se aukea laukussa. Ja paljon ottaa ettei lopu kesken,mutta ei tartte kantaa takas. Yks parin euron puteli kaupasta paikan päällä ja loput voi jäädä huoneeseen. Ties vaikka siivooja sen mielellään ottaa tai heittää roskiin muiden roskien mukana. Kyllä mulle ainakin kelpaisi pesuainepurkki vaikka avattu.
No en minä kyllä paria minuuttia kauempaa niitä pesuaineita ole pussittanut ja itsellä ainakin pusseja on valmiiksi. Tuplapussi, niin ei aukea. Jos parin päivän välein vaihtaa kämppää, niin sitähän saa ainakin kolme pulloa ostaa kolmen viikon reissussa, ei mitään järkeä.
Otan pesuainetta mukaan ja pesen usein huoneessa käsin vaatteita, ihan päällyspaitoja ja housujakin kun vaatteita on yleensä vähän mukana ja matkat pitkiä. Mieluiten tietysti itsepalvelupesulassa mutta niitä ei kaikkialla ole. Usein ostan paikan päältä pesuainetta ihan Suomeen mukaan, kiva ostaa ja kokeilla jotain erilaista mitä ei Suomessa ole. Mutta hyvä olla omastakin takaa mukana ettei tarvitse heti lähteä kaupoista etsimään.
Joo, pakkaan pesupulverin aina kerta-annoksena solmittuihin kondomeihin.
Jostain syystä eivät ole päästäneet vielä kertaakaan koneeseen saakka.