Teknologiayhtiön toimitusjohtajalta raju linjaus: "Kukaan ei välitä koulutuksestasi"
"Teknologiayhtiö Palantirin toimitusjohtaja Alex Karp uskoo, että yhtiössä työskenteleminen on parempaa nuorten työntekijöiden uralle kuin huippuyliopistoissa opiskeleminen."
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/864cddc1-3eef-4408-99c7-c7b25f160b…
Kannattaa jättää koulut väliin, se on vain rahan menoa.
Kommentit (54)
Tuo on ihan totta, keskeneräiseksi jäänyt tutkinto on suorastaan etu teknologia-alalla, vain harvat valitut tarvitsee sen loppututkinnon, mutta toki se pitäisi ymmärtää itse, tavallinen pulliainen vain jarruttaa. Se mitä pitää olla niin verkostoja ja mallikelpoinen sosiaalinen elämän, oma perhe tietty (eikä se ole lapsuudenkodin).
Tuolla tavalla saadaan vain putkiaivoisia tyyppejä, jotka ovat yhteiskunnallinen katastrofi!
Parempi olla töissä ja suorittaa siinä ohella työteknikon paperit.
Ainoa koulutus pitäisi jatkossa olla että kuinka pystyn kilpailemaan rikkaan eliitin kanssa eliitin hallitsemilla markinoilla ja kuinka pystyn ajamaan eliitin edustajia konkurssiin samalla saaden itse eliitin tulot. Tämä opetus puuttuu kokonaan.
Steve Jobs jätti koulut kesken, koska oli de facto alansa proffia valovuosia edellä osamisessa. Miksi hän olisi tuhlannut aikaansa koulunpenkillä?
Huumekauppa on ainoa ala mihin Suomessa kannattaa ryhtyä ja siihen riittää elämämkoulu.
Juu, tuommoisen jenkkiuhoajan jutut koskettaakin niin syvästi monia suomalaisia :D Repikää nyt ne Yalen tutkintopaperinne :D
Osaaminen on aina ratkaissut mun työpaikan saamisen. En ole peruskoulun jälkeen opiskellut.
Tulot 4500€/kk teknologia-ala.
Vierailija kirjoitti:
Steve Jobs jätti koulut kesken, koska oli de facto alansa proffia valovuosia edellä osamisessa. Miksi hän olisi tuhlannut aikaansa koulunpenkillä?
Ei Stevellä mitään teknistä osaamista ollut. Osasi mulkkuna miehenä piiskata ulos tulokset muista.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan hänellä oli Woz hoitamassa syvempää osaamista vaativat jutut. Steve hoiti visioinnit.
Vierailija kirjoitti:
Osaaminen on aina ratkaissut mun työpaikan saamisen. En ole peruskoulun jälkeen opiskellut.
Eipä noilla alle mediaanin tuloilla kannata paljoa uhota.
Palantirin kaltaisia firmoja ei ole Suomessa. Kannattaa muistaa sekin.
Suomessa paperit merkkaavat eniten työllistymisessä ja sitä seuraavassa urakehityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman koulutusta pohjoisessa ihan Ok palkka.
31. Voi olla tietysti noinkin, riiippuu lähteistä...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa paperit merkkaavat eniten työllistymisessä ja sitä seuraavassa urakehityksessä.
Ongelma onkin se että yhteen paikkaan on tuhat hakijaa samoilla papereilla 2020-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman koulutusta pohjoisessa ihan Ok palkka.
Muttei teknologia-alalla yleisesti. Ts. tienaa paskemmin kuin alalle koulutetut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hänen kaltaisiaan ei kuitenkaan kasva joka korttelissa.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan katso papereita vaan osaamista palkatessa. 20v osaaja menee heittäen ohi 30v dippainssistä joka ei osaa mitään.
Ottaisikohan ne 50 vuotiaitakin töihin?
Onhan se näin. Viime vuosina on työelämässä tullut vastaan paljon nuoria jolla on hyvät paperit koulussa mutta ei osaa edes perus asioita