Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melatoniini

Vierailija
14.08.2025 |

Miten lopettaisitte 5mg melatoniinia. Ilmeisesti 1mg kerrallaan, mutta kuinka kauan tulisi pitää eri milligrammojen välillä? 

Kommentit (265)

Vierailija
101/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ap ajatteli vielä jatkaa tuota jankutusta? 

AP, vain kokeilemalla tiedät, miten sinun tulee ensin hissukseen vähentää tämän luontaistuotteen käyttöä ja sitten lopulta lopettaa kokonaan. Sama kuin, jos lopettaisit jonkin vitamiinin käytön.

Mietin vain sitä, että kuinka kauan vähentäminen on muilla kestänyt. Etten lopettaisi aivan liian nopeasti. Ihan vaan suuntaa antavia esimerkkejä. 

Ehkä mun kysymyksissä ärsyttää se, että harva oikeasti edes tietää. Siksi kysyn kokemuksia. Muut eivät voi tietää. 

Vierailija
102/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkärin kuuluisi osata vieroittaa potilas oikein ja turvallisesti? Silti vaan täälläkin ihmiset kysyvät toisiltaan apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, vain kokeilemalla tiedät, miten sinun tulee ensin hissukseen vähentää tämän luontaistuotteen käyttöä ja sitten lopulta lopettaa kokonaan. Sama kuin, jos lopettaisit jonkin vitamiinin käytön.

Mietin vain sitä, että kuinka kauan vähentäminen on muilla kestänyt. Etten lopettaisi aivan liian nopeasti. Ihan vaan suuntaa antavia esimerkkejä. 

Ehkä mun kysymyksissä ärsyttää se, että harva oikeasti edes tietää. Siksi kysyn kokemuksia. Muut eivät voi tietää. 

Kokemuksina sinulle on kerrottu, että on lopetettu kerralla käyttö. Jos et sitä halua, on ehdotettu viikko kerrallaan 1 mg pois tai 1-2 kuukautta 1 mg pois.

Voit ihan itse kokeilla, mikä sopii itsellesi, jos mikään näistä ehdotuksista ei kuulosta hyvältä. Kaikki ovat yksilöitä ja mikä sopii yhdelle, ei välttämättä toiselle.

Jos sinulla on ongelmia nukkumisen kanssa ilman melatoniinia, mutta sen kanssa saat nukuttua, miksi edes haluat lopettaa sen. Syö sitä sitten niin kauan, kun ongelmat jatkuvat ja lopeta sen jälkeen. 

Vierailija
104/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ulkona, liikkuu, tekee kotityönsä, illalla lukee mukavaa kirjaa, miksi ei nukkuisi?

Olen 80 eikä minulta mihinkään yöunet ole menneet.  Jos satunnaisesti herään, teen yövalon ja luen vähän aikaaja taas nukuttaa kahdeksaan aamulla.

Menen nukkumaan noin 23.00.

Ai että, onneksi olkoon! 

Unettomalle nää ihmettelyyn "miksi et ole kuten minä" onkin tosi auttavia.

Vierailija
105/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
106/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat tarpeeksi alkoholia niin eiköhän se siitä ajan kanssa lopu omia aikojaan.

Vierailija
107/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksina sinulle on kerrottu, että on lopetettu kerralla käyttö. Jos et sitä halua, on ehdotettu viikko kerrallaan 1 mg pois tai 1-2 kuukautta 1 mg pois.

Voit ihan itse kokeilla, mikä sopii itsellesi, jos mikään näistä ehdotuksista ei kuulosta hyvältä. Kaikki ovat yksilöitä ja mikä sopii yhdelle, ei välttämättä toiselle.

Jos sinulla on ongelmia nukkumisen kanssa ilman melatoniinia, mutta sen kanssa saat nukuttua, miksi edes haluat lopettaa sen. Syö sitä sitten niin kauan, kun ongelmat jatkuvat ja lopeta sen jälkeen. 

___Lääkärit voisivat ohjeistaa paremmin lääkkeiden erilaisista lopetusvaihtoehdoista ja ohjelmista. Alkaa tuntua, etteivät tiedä kauheasti vieroituksesta. 

Vierailija
108/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
109/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ulkona, liikkuu, tekee kotityönsä, illalla lukee mukavaa kirjaa, miksi ei nukkuisi?

Olen 80 eikä minulta mihinkään yöunet ole menneet.  Jos satunnaisesti herään, teen yövalon ja luen vähän aikaaja taas nukuttaa kahdeksaan aamulla.

Ai että, onneksi olkoon! 

Unetonkin voi hankkia terveen väsymyksen itselleen eikä nukkua päivisin.

Vierailija
110/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän tiedät kokeilemalla, jos nukuttaa ilman voit lopettaa.  Jos pähkäät kaikkia pikkuasioita samalla tarmolla ei ihme että yöt valvot.  Tuo selviäisi ihan apteekista kysymällä.

Vierailija
111/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, onneksi olkoon! 

Unetonkin voi hankkia terveen väsymyksen itselleen eikä nukkua päivisin.

Uneton ei nuku päivälläkään usein. 

Vierailija
112/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku vieroittautunut melatoniinista? 

Vieroittautunut? Onko joku jäänyt koukkuun. Eihän se edes ole lääkettä. Huuhaa hommaa. Ihan sama, otatko 1.9, 3 vai 5 mg. Saatat nukahtaa hetkeksi, sama ilman kyseistä plaseboa.  Lääketehtaat kiittää.

Vierailija
113/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka kauan olet tuota syönyt.

Jos olisin syönyt 2 vuotta. Heitin hieman yläkanttiin. 

Kumminkin 1-2 vuotta keskimäärin. 

Se oma tuotanto ei palaudu välttämättä ollenkaan, kun noin kauan olet syönyt. 

Vierailija
114/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän tiedät kokeilemalla, jos nukuttaa ilman voit lopettaa.  Jos pähkäät kaikkia pikkuasioita samalla tarmolla ei ihme että yöt valvot.  Tuo selviäisi ihan apteekista kysymällä.

Olisikin noin yksinkertaista. Sitäpaitsi en mieti mitään öisin. 

Vierailija
115/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ihmisiä, jotka olisivat lopettaneet 5mg tms. melatoniinia? Miten? Kuinka kauan käytitte? 

Niin, mikä sun ongelma oikein on. Olen käyttnyt vaihtelevasti ja lopettanut. Siis lopettanut. Ei tuohon kiinni jää.

Vierailija
116/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ihmisiä, jotka olisivat lopettaneet 5mg tms. melatoniinia? Miten? Kuinka kauan käytitte? 

Niin, mikä sun ongelma oikein on. Olen käyttnyt vaihtelevasti ja lopettanut. Siis lopettanut. Ei tuohon kiinni jää.

Joku kommentoi, ettei mun oma tuotanto enää aktivoidu. Käyttänyt noin vuoden. 

Vierailija
117/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
118/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole muuta elämää?

On elämää, mutta silti haluaisin lisätietoa ja vertaistukea. 

Luojan tähden. Vertaistukea melatoniinin lopettamiseen. Nyt ei taida kaikki olla sulla kunnossa. MITÄ lisätietoa tarvitset.

Vierailija
119/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita terveyskeskukseen ja kysy neuvoa. Turha täällä jahkailla asiaa. 

Vierailija
120/265 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita terveyskeskukseen ja kysy neuvoa. Turha täällä jahkailla asiaa. 

Eiköhän tänne mahdu kaikki pohdinnat. Typerimmistäkin aiheista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän