Melatoniini
Miten lopettaisitte 5mg melatoniinia. Ilmeisesti 1mg kerrallaan, mutta kuinka kauan tulisi pitää eri milligrammojen välillä?
Kommentit (265)
Vielä tuosta vanhojen unettomuudesta. Moni saattaa ottaa ruokaperäisiä ja pitkästyneenä olla pitkällään päivät. Ei kai sitten yöllä enää uni tule.
Kivut ja säryt tietysti erikseen jos niiden takia valvoo.
Yritän olla aktiivinen päivän, tehdä rollalenkkejä, hoidan kotityöni, käsitöitä tekeillä, kirjastosa kirjoja. Hyvin nukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten vähentäisitte melatoniinia 5mg noin vuoden käytön jälkeen?
Nukuin aiemmin äärimmäisen hyvin. Sitten sattui sarja epäonnisia tapahtumia. En enää nuku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittäisikö 1-2kk aina yhden milligramman pudotuksen jälkeen? Onko tähän olemassa mitään ohjetta?
Kysy hyvä ihminen apteekissa farmaseutilta, niillä on lääketietoutta. Terveyskeskuksen hoitajalta, tai lääkäriltä kun käy lääkärissä.
No, eipä tuosta vierotusoireita tule. Tuskin myydään apteekeissa reseptivapaina, jos olisi pelkoa väärinkäytöstä ym. Olen syönyt reseptillä määrättyä ja apteekista ostettua.
Vierailija kirjoitti:
No, eipä tuosta vierotusoireita tule. Tuskin myydään apteekeissa reseptivapaina, jos olisi pelkoa väärinkäytöstä ym. Olen syönyt reseptillä määrättyä ja apteekista ostettua.
Kauan olet syönyt ja millä annoksella?
Kauanko ap ajatteli vielä jatkaa tuota jankutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis mitä aikaa olisi hyvä pitää minimiaikana? Kuinka nopeasti oma melatoniinin tuotanto aktivoituu uudelleen?
Pitkäaikaiskäytöstä ei taida olla oikeita tutkimuksia eli paha sanoa. Oletko kysynyt lääkäriltä?
Itseäkin kiinnostaisi kun sanotaan, että kehon oma melatoniinin tuotanto vähenee vanhetessa ja itse oon syönyt sitä noin vuodesta 2015. Lekurit ei tähän kiinnitä huomiota, mutta oikeita unilääkkeitä pantataan.
Ajattelin vaan kysyä, olisiko täällä ketään melatoniinista tietävää. Lääkärit välttelevät aina niitä tärkeitä kysymyksiä.
Täyttä humpuukia koko melatoniini. Lisäksi sisälsi jotain rohtoja, joista tulee allergiaa. Olen kokeillut ja ei mitään hyötyä nukkumisen suhteen. Yleensäkin lääkkeestä kuin lääkkeestä vieroittuminen tapahtuu hyvin pienin askelin. Aikaa syytä varata vähintään vuosi, jopa kaksi. Olen vieroittanut itseni useista kolmioreseptilääkkeistä ottamalla pienen sirun tabletista pois. Näin jatkanut muuan viikon ja sitten ottanut hieman isomman sirun pois jne. Olen onnistunut hyvin tuloksin. Ei kukaan terapeutti tai lääkäri saa ketään vieroittumaan lääkkeestä, jota olet käyttänyt vuosia, sillä ettei reseptiä enää uusita. Itse on potilaan tehtävä päätös hiljalleen lopettamisesta ja aivan omaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku vähentänyt ja lopettanut melatoniinia asteittain? Miten?
Lopeta jo tuo itseksesi juttelu ja kysymysmerkkien spämmää monen, ihan naurettava ketju.
Ei melatoniiniin muodostu riippuvuutta. Ei vain nukuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis mitä aikaa olisi hyvä pitää minimiaikana? Kuinka nopeasti oma melatoniinin tuotanto aktivoituu uudelleen?
Pitkäaikaiskäytöstä ei taida olla oikeita tutkimuksia eli paha sanoa. Oletko kysynyt lääkäriltä?
Itseäkin kiinnostaisi kun sanotaan, että kehon oma melatoniinin tuotanto vähenee vanhetessa ja itse oon syönyt sitä noin vuodesta 2015. Lekurit ei tähän kiinnitä huomiota, mutta oikeita unilääkkeitä pantataan.
Ajattelin vaan kysyä, olisiko täällä ketään melatoniinista tietävää. Lääkärit välttelevät aina niitä tärkeitä kysymyksiä.
Täyttä humpuukia koko melatoniini. Lisäksi sisälsi jotain rohtoja, joista tulee allergiaa. Olen kokeillut ja ei mitään
Eli mielestäsi voisin vähentää 1mg 4 kuukaudessa, jolloin vieroituksessa menisi vähintään vuosi.
Menee jo pakkomielteiseksi tämä kysely, tai sitten provo. Toivon jälkimmäistä tai sitten ap:lla liiraa pahasti.
Vierailija kirjoitti:
AP, vain kokeilemalla tiedät, miten sinun tulee ensin hissukseen vähentää tämän luontaistuotteen käyttöä ja sitten lopulta lopettaa kokonaan. Sama kuin, jos lopettaisit jonkin vitamiinin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, vain kokeilemalla tiedät, miten sinun tulee ensin hissukseen vähentää tämän luontaistuotteen käyttöä ja sitten lopulta lopettaa kokonaan. Sama kuin, jos lopettaisit jonkin vitamiinin käytön.
Mietin vain sitä, että kuinka kauan vähentäminen on muilla kestänyt. Etten lopettaisi aivan liian nopeasti. Ihan vaan suuntaa antavia esimerkkejä.