Melatoniini
Miten lopettaisitte 5mg melatoniinia. Ilmeisesti 1mg kerrallaan, mutta kuinka kauan tulisi pitää eri milligrammojen välillä?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole muuta elämää?
On elämää, mutta silti haluaisin lisätietoa ja vertaistukea.
Vielä ihmisiä, jotka olisivat lopettaneet 5mg tms. melatoniinia? Miten? Kuinka kauan käytitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis mitä aikaa olisi hyvä pitää minimiaikana? Kuinka nopeasti oma melatoniinin tuotanto aktivoituu uudelleen?
Pitkäaikaiskäytöstä ei taida olla oikeita tutkimuksia eli paha sanoa. Oletko kysynyt lääkäriltä?
Itseäkin kiinnostaisi kun sanotaan, että kehon oma melatoniinin tuotanto vähenee vanhetessa ja itse oon syönyt sitä noin vuodesta 2015. Lekurit ei tähän kiinnitä huomiota, mutta oikeita unilääkkeitä pantataan.
Miksi kukaan haluaisi ns oikeita unilääkkeitä, jos melatoniini auttaa? Ole käyttäny myös 10 v ja ole vanhus, joka varmasti alkaisi kaatuilemaan ja sekoilemaan ns oikeista uniläämkeistä.
Näin kävi anopille, joka popsi Imovanea kymmenen vuotta.
No eihän niitä käytetä jos melatoniini auttaa 🤦
Mutta pitäisi tätäkin tutkia ja valvoa kun se vaikuttaa kehon omiin hormoneiihin.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei ole riippuvaisuutta aiheuttama rohto. Iso määrä ei auta yhtään enempää kuin pieni määrä, ainakaan pitkäaikaiskäytössä.
Mutta siis eikö se ole riippuvuutta jos ei saa unta ilman sitä?
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi ominpäin lopettamaan melatoniinia. Parempi hakeutua vieroitushoitoon.
Vieroitukseen melatoniinista? Ootko tosissaan? 🤣
Mitä ajattelit lekurin sanovan ja vieroituksen olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepiirissä on kaksi melatoniinin käyttäjää ja me kaksi säästyttiin koronalta, vaikka muu porukka sa kunnon taudin, muutama jopa 2-3kertaa.
USA: n pressakin sai silloin melatoniinia.
Tuossa on ihan perää.
"Unen lisäksi melatoniini vaikuttaa immuunijärjestelmiimme. Monet koronaviruksen vakavat oireet johtuvat siitä, että kehon immuunipuolustus alkaa käymään ylikierroksilla, hyökäten kehon terveitä soluja vastaan. On mahdollista, että melatoniini hillitsee immuunijärjestelmää, ja täten estää vakavampien oireiden synnyn."
Oon syönyt melatoniinia vuositolkulla ja mulla on ollut kotona ainakin kahdesti. Rokotuksia enkome ottanut, onko nää tapaukset?
Lopetin kerrasta eikä tullut mitään oireita. Tämä on varmaan yksilöllistä. Mutta voithan kokeilla niin ja jos saat jotain oireita niin sitten vähennä pikkuhiljaa vaikka 1mg/viikko
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kerrasta eikä tullut mitään oireita. Tämä on varmaan yksilöllistä. Mutta voithan kokeilla niin ja jos saat jotain oireita niin sitten vähennä pikkuhiljaa vaikka 1mg/viikko
Kauan käytit ja millä annoksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan käytit ja millä annoksella?
5 mg ainakin vuoden päivittäin.
Pari kuukautta olen pisimmillään käyttänyt melatoniinia, annoksella 3 mg. Kerrasta poikki olen aina lopettanut, ja unirytmi on jäänyt siihen, mihin sen melatoniinin avulla sain.
!