Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näen itseni niin paljon hoikempana kuin oikeasti olen

Vierailija
14.08.2025 |

Mistä tämä johtuu? Joskus olo tuntuu jopa hoikalta, vaikka en sitä ole. Toisten ottamat valokuvat viimeistään paljastavat totuuden. Lukemathan sen kertovat heti, mutta mistä tämä oma oloharha johtuu? Lihaskuntoni on kohtalainen, liikun koiran kanssa 1-2 tuntia päivittäin, olo on jaksava ja hyvä.

166 cm, 81 kg

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas päinvastoin. 165cm ja 63 kg. Näen itseni pullukkana, ja iästä johtuen oma aktiivisuus ei ole hokkuspokkus sitä muuttamaan sen enempää mentaalisesti kuin fyysisestikään. Opittua ja pakko-omaksuttua jo lapsena, eikä kehittynyt itsekritiikkikään siitä vapauta, vaikka ei enää kiinnostakaan jonkun/kenenkään mielipide asiasta.

Tuota noin... mä olen taitava kirjoittamaan pikavauhtia kryptisyyteen asti tiivistettyä tekstiä, josta ei ota pirukaan selvää. Taidan olla piru, koska sain neljännellä lukemalla selvän viestistäsi. Täytyy sanoa, että siinä oli aika paljon asiaa noin vähiin riveihin. Mutta haistanko hiukan liiallista itsepuolustusta tuossa? Eihän painossasi ole mitään ihmeempää vikaa, joten miltä puolustaudut? Taidat todellakin kokea itsesi pullukaksi? 

Tosi moni tuntuu kyllä menevän aika saman kaavan mukaan. Nuorena oltu hoikkia tai sitten ei, ja identiteetti muodostuu ja pysyy vastaevidenssistä huolimatta. Ehkä meidät on muutenkin ohjelmoitu säilyttämään minuutemme uskomalla sen pysyvyyteen vähän vakaammin kuin olisi ihan objektiivisesti ottaen totta? Mutta painokysymys tuo sen tehokkaasti esiin. Todella surullista, jos tätä samasta syystä uskomme olevamme pikku paskiaisia vuosikymmeniä senkin jälkeen, kun isä sen kerran meni ärjäisemään lyötyään varpaansa palikkalaatikkoomme.

Vierailija
42/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu urheilulajista. Hoikka pärjää paremmin varmasti tanssissa, baletissa, voimistelussa ja ratsastuksessa. Painavammelle sopii jotkut muut lajit, kuten kuulantyöntö, painonnosto tai vaikka keihäänheitto."

Oletpa yksisilmäinen. Melko moni triathlon kisoissakin on pönäkkä habitukseltaan, ja hakkaa tuloksellaan laihoja/hoikkia. Stubelot kuivan kesän ruttuiset oravat" pärjää/tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riippuu urheilulajista. Hoikka pärjää paremmin varmasti tanssissa, baletissa, voimistelussa ja ratsastuksessa. Painavammelle sopii jotkut muut lajit, kuten kuulantyöntö, painonnosto tai vaikka keihäänheitto."

Oletpa yksisilmäinen. Melko moni triathlon kisoissakin on pönäkkä habitukseltaan, ja hakkaa tuloksellaan laihoja/hoikkia. Stubelot kuivan kesän ruttuiset oravat" pärjää/tai ei.

Tai sitten sinä olet se yksisilmäinen. Sanot itsekin "melko moni". Tottakai, jotkut pönäkät voittaa urheilussa hoikat. Jotkut hoikat taas voittaa urheilussa pönäkät. 

Vierailija
44/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 166cm, mutta painan 50kg. Miesystäväni on 184cm ja painaa tuon 80kg. Hän on miehekäs ja raamikas. Miten kukaan nainen voi painaa tuon verran ja kokea olevansa pieni ja naisellinen? 

Olen myös 166 cm pitkä ja 50-kiloisena olin järkyttävän laiha (kuukautiset loppuivat). 68-kiloisena mulla on kunnon lihaksetkin ja mahdun silti melko pieniin vaatteisiin (ilman että läskit pursuilee). 

Haluaisin muuten nähdä kun 166 cm/50 kg käyttää 10-kiloista vauvaa kahden tunnin vaunulenkillä ja kantaa hissittömän talon neljänteen kerrokseen kotiin. Matkalla voi käydä vaikka kaupassakin ja kantaa ostokset mukana :D

Ihan normaali paino. Paremmin noilla mitoilla oleva nainen pärjää urheilussa kuin samanpituinen läski.

Olen pidempi, mutta läski. Ja voimakas. Olen hyvin jaksanut hoidella ja kantaa "hitaasti syntyneet kaksoset". Onneksi olen voimakas, koska mieheni on taas todella pitkä ja raamikas. Lapsemme sen mukaiset. Lisäksi harrastan vaeltamista, kävellen ja polkypyörällä. Monen tunnin lenkkejä. 

Mistä tulee tollaset käsitykset, et läskit ovat automaattisesti huonokuntoisia?

Vierailija
45/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko pätkäpaasto myös, jos ilyaihmisenä syö klo 13 - 21 välillä? Minulla ei ole aamuisin muutenkaan nälkä. Epäilen auttaako pelkkä kellonaikoihin tuijottaminen, jos syö sen saman määrän kuitenkin vuorokaudessa.

Toimii. Vaikka söisi saman määrän, keholla on enemmän aikaa polttaa sitä rasvaa paaston aikana. Mun mies on luonnostaan aamupaastoaja, on aina lähtenyt töihin pelkän kahvin voimalla. Hoikka on 56-vuotiaanakin.

Heh, mun mies ei syö aamupalaa, töissä sit kerran pienen annoksen ja illalla illallisen. Peruskotiruokaa lautasellinen. Hän on todella pitkä. Ja maha on. Sellainen pallo. Takaa ei näy, sivusta kylläkin.

Vierailija
46/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko pätkäpaasto myös, jos ilyaihmisenä syö klo 13 - 21 välillä? Minulla ei ole aamuisin muutenkaan nälkä. Epäilen auttaako pelkkä kellonaikoihin tuijottaminen, jos syö sen saman määrän kuitenkin vuorokaudessa.

Toimii. Vaikka söisi saman määrän, keholla on enemmän aikaa polttaa sitä rasvaa paaston aikana. Mun mies on luonnostaan aamupaastoaja, on aina lähtenyt töihin pelkän kahvin voimalla. Hoikka on 56-vuotiaanakin.

Heh, mun mies ei syö aamupalaa, töissä sit kerran pienen annoksen ja illalla illallisen. Peruskotiruokaa lautasellinen. Hän on todella pitkä. Ja maha on. Sellainen pallo. Takaa ei näy, sivusta kylläkin.

Se on joko stressi - tai hiilaripallo. Kaikkea ei paastokaan voi poistaa, rasva voi palaa vain, jos hiilareita tai stressiä ei ole määrättömästi.

Vierailija
47/52 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 166cm, mutta painan 50kg. Miesystäväni on 184cm ja painaa tuon 80kg. Hän on miehekäs ja raamikas. Miten kukaan nainen voi painaa tuon verran ja kokea olevansa pieni ja naisellinen? 

Olen myös 166 cm pitkä ja 50-kiloisena olin järkyttävän laiha (kuukautiset loppuivat). 68-kiloisena mulla on kunnon lihaksetkin ja mahdun silti melko pieniin vaatteisiin (ilman että läskit pursuilee). 

Haluaisin muuten nähdä kun 166 cm/50 kg käyttää 10-kiloista vauvaa kahden tunnin vaunulenkillä ja kantaa hissittömän talon neljänteen kerrokseen kotiin. Matkalla voi käydä vaikka kaupassakin ja kantaa ostokset mukana :D

Naapurustossani asuu lukuisia ylipainoisia mammoja, eikä heistä yhdenkään kunto tuollaista kestä. Ja ylipaino on Suomessa pandemia - ei pieni alipaino. Sillä 166 senttiselle normaalipainon raja on 51 kg, joten käytännössä 50 kiloa on normaalipaino tuon pituiselle. Varsinkin jos aamupaino on 50 kg, on iltapaino todenäköisesti sen 51 kg. 

Vierailija
48/52 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurustossani asuu lukuisia ylipainoisia mammoja, eikä heistä yhdenkään kunto tuollaista kestä. Ja ylipaino on S

Niin ja jos saan vielä muistuttaa, 166 senttiselle ylipainon raja kulkee tuossa 69 kilossa. Tämä henkilö sanoo olevansa 68 kg. Voi siis tietenkin olla ihan hyvä paino hänelle, mutta mikä ongelma hänellä on hoikkia vastaan? Kateus? 

Vierailija
49/52 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et ole ruumiisi. Tästä syystä ihminen saa syödä kuinka paljon tahansa. Ei ihminen lihoa vain kuollut ruumiisi.

Vierailija
50/52 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaatekoko teillä 166 cm pitkillä on? Mulla on vaatteesta riippuen XS tai S yleensä. Käytän paljon urheiluvaatteita. Farkut on yleensä kokoa S. Takeissa on XS-S. Yksi kiinalainen mekko on kokoa XL. 

Oletan sinun olevan tuo 166 cm / 68 kg. BMI:si on siis 24,70 ja sanot käyttäväsi koko extra small? 

Vierailija
51/52 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen itseni hoikempana kuin olen, sellaisena kuin olin vielä muutama vuosi sitten.

Se on hyvä, että näkee itsensä hyvässä valossa, se kertoo siitä, että on sinut itsensä kanssa. Sen, mikä sielun silmin kokee olevansa, on sitä ominta itseään, joka on mahdollista saada vielä takaisin, jos on siitä poikennut. Jos taas näkee omakuvansa ihan tyytyväisenä pullukkana, ei luultavasti laihdu ennen kuin se sisäinen kuvakin muuttuu. Ja tämä nyt ei tarkoittanut sitä, että pullukan tarttisi laihtua. Minun silmissäni jokainen saa olla sen painoinen kuin on.

Vierailija
52/52 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan aivan totta, että jokaisen läskin sisällä asuu hoikka ihminen.