Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näen itseni niin paljon hoikempana kuin oikeasti olen

Vierailija
14.08.2025 |

Mistä tämä johtuu? Joskus olo tuntuu jopa hoikalta, vaikka en sitä ole. Toisten ottamat valokuvat viimeistään paljastavat totuuden. Lukemathan sen kertovat heti, mutta mistä tämä oma oloharha johtuu? Lihaskuntoni on kohtalainen, liikun koiran kanssa 1-2 tuntia päivittäin, olo on jaksava ja hyvä.

166 cm, 81 kg

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama!

Oon 168 cm ja 77 kg. En ole koskaan painanut näin paljoa.

Luulen, että tämä johtuu siitä, että olen koko lapsuuden ja teini-iän aina reilu parikymppiseksi todella hoikka, sellainen 50 kg ja sitten noin 55 kg. Omaksuin itselleni ns. hoikan identiteetin.

Reilu 25 vuotiaasta ylöspäin paino alkoi nousta. Oli pitkään sellainen 65 kg.

Nyt 45 + iässä painoa on yhä kertynyt eli 77 kg nyt, mutta peilistä katsoo yhä se noin vajaa 60 kg nainen. Valokuvista järkytyn.

Oletko sinä minä? Täsmälleen sama tarina, pituutta vähän vähemmän mutta muuten aivan sama kehityskulku painon kanssa ja edelleen hoikan ihmisen identiteetti. En tunne itseäni yhtään ylipainoiseksi mutta valokuvat ovat aivan horroria.

Vierailija
22/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 166cm, mutta painan 50kg. Miesystäväni on 184cm ja painaa tuon 80kg. Hän on miehekäs ja raamikas. Miten kukaan nainen voi painaa tuon verran ja kokea olevansa pieni ja naisellinen? 

Olen myös 166 cm pitkä ja 50-kiloisena olin järkyttävän laiha (kuukautiset loppuivat). 68-kiloisena mulla on kunnon lihaksetkin ja mahdun silti melko pieniin vaatteisiin (ilman että läskit pursuilee). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 166cm, mutta painan 50kg. Miesystäväni on 184cm ja painaa tuon 80kg. Hän on miehekäs ja raamikas. Miten kukaan nainen voi painaa tuon verran ja kokea olevansa pieni ja naisellinen? 

Olen myös 166 cm pitkä ja 50-kiloisena olin järkyttävän laiha (kuukautiset loppuivat). 68-kiloisena mulla on kunnon lihaksetkin ja mahdun silti melko pieniin vaatteisiin (ilman että läskit pursuilee). 

Haluaisin muuten nähdä kun 166 cm/50 kg käyttää 10-kiloista vauvaa kahden tunnin vaunulenkillä ja kantaa hissittömän talon neljänteen kerrokseen kotiin. Matkalla voi käydä vaikka kaupassakin ja kantaa ostokset mukana :D

Vierailija
24/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaatekoko teillä 166 cm pitkillä on? Mulla on vaatteesta riippuen XS tai S yleensä. Käytän paljon urheiluvaatteita. Farkut on yleensä kokoa S. Takeissa on XS-S. Yksi kiinalainen mekko on kokoa XL. 

Vierailija
25/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näistä syistä naisten pitää aina laittaa ne mitat sentteinä ja kiloina sinne Tinderiin, eikä niitä törkeästi harhaanjohtavia "hoikka, nuorekas, sporttinen".

Muistakaa nyt tämä tällä puheella ja käytte heti päivittämässä tiedot.

Laitas sinä samalla ne mulkkusi mitat sinne

Vierailija
26/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin muuten nähdä kun 166 cm/50 kg käyttää 10-kiloista vauvaa kahden tunnin vaunulenkillä ja kantaa hissittömän talon neljänteen kerrokseen kotiin. Matkalla voi käydä vaikka kaupassakin ja kantaa ostokset mukana :D

Minun, 166/50 naisen, ei onneksi tarvitse kantaa mitään painavaa neljänteen kerrokseen, sillä mieheni on ostanut meille rivitaloasunnon. Ja vaikka asuisimmekin neljännessä kerroksessa, mieheni on herrasmies, eikä koskaan laittaisi minua kantamaan mitään painavaa hänen seurassaan. On kyllä totta, etten lähtisi kahden tunnin vaunulenkille yksin. Helposti kyllä lenkkeilen vaikka neljä tuntia, mutta mieheni saa sitten työntää ne vaunut. Minun arvoni naisena ei ole sidoksissa siihen, miten paljon jaksan kantaa tai työntää. En ole voimakas, mutta minulla on hyvä kunto. Ja minun kuukautiset tulevat ihan normaalisti joka kuukausi. Enkä ole järkyttävän laiha, vaan täysin terveen ja jopa pehmeän näköinen. Olen tosin siro, joten rasva kertyy luurankoni ympärille sopusuhtaisesti. 

Vierailija
27/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastoin. M177 cm 66 kg

Vierailija
28/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pituudella ap:n kuuluisi olla noin 55 kg.

Vierailija
29/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali paino. Paremmin noilla mitoilla oleva nainen pärjää urheilussa kuin samanpituinen läski.

Vierailija
30/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaatekoko teillä 166 cm pitkillä on? Mulla on vaatteesta riippuen XS tai S yleensä. Käytän paljon urheiluvaatteita. Farkut on yleensä kokoa S. Takeissa on XS-S. Yksi kiinalainen mekko on kokoa XL. 

Olen 166cm ja 50kg ja merkistä riippuen yleensä XS-S. Hieman kalliimmat merkit, kuten Lauren Ralph Lauren käytän kokoa 00, mutta esim H&M käytän kokoa S. Usein pikamuodissa kokoni on suurempi kuin kalliimmissa vaatteissa. 

Vierailija
31/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkia versioita tuolla pätkäpaastoilulla on? Mietin, että pätkäpaastoilenko tietämättäni :D Usein en enää syö ilta kuuden jälkeen (esim. juuri kuudelta saatan syödä lämpöisen ruuan) ja seuraavan kerran syön seuraavana aamupäivänä noin. klo 10-12 välillä. Päätkäpaastoilenko tietämättäni ?

Kyllä pätkäpaastoilet tietämättäsi, ja tämähän on perimätietoa, että illalla ei kannata syödä jos haluaa pitää painonsa alhaalla. Tosin minä yökyöpelinä odottelen edelleen, että tutkisivat meitäkin kunnolla. Jos syön iltakuudelta, alkaa 8 tuntia myöhemmin olla hontelo olo, vaikka se on parasta työaikaani. 

Minuakin on auttanut pätkäpaasto, mutta enemmän kuin pudotti painoa se opetti minua pienentämään annoskokoja. Itse asiassa ne pienenivät niin paljon, etten jaksanut enää kahdeksassa tunnissa syödä tarpeeksi. Minulla tyssäsi siis pätkä

Paastoan kaksi päivää viikossa 24 tuntia. Muutoin syön 3-4 ateriaa päivässä, joista kaksi vähän pienempiä eli aamu-ja iltapala. Olin aiemmin 16:8 pätkiksellå ja mulla oli tuo sama ongelma, etten saanut syötyä tarpeeksi ja siitä tuli anemia. Mun on pakko syödä illalla tai mulla menee yöunet, on kokeiltu riittävän monta kertaa. Siksi aloitan 24 tunnin paaston iltapalasta ja päätän sen iltapalaan. Paino pysyy kurissa näin esivaihtareissakin. Sain kesällä painoa pois parissa kuukaudessa sen viisi kiloa, mikä oli tullut talven aikana, kun lopetin syksyllä 16:8  paaston anemian vuoksi. Nyt pystyn syömään tarpeeksi ja veriarvot ovat normaalit. 

N51

Vierailija
32/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali paino. Paremmin noilla mitoilla oleva nainen pärjää urheilussa kuin samanpituinen läski.

Riippuu urheilulajista. Hoikka pärjää paremmin varmasti tanssissa, baletissa, voimistelussa ja ratsastuksessa. Painavammelle sopii jotkut muut lajit, kuten kuulantyöntö, painonnosto tai vaikka keihäänheitto. 

Vierailija
33/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii tuo toisinkin päin.

Olin 1,5 vuotta sitten 100 kg (173 cm), enkä koskaan nähnyt itseäni peilissä läskinä.

Nyt olen 70 kg ja mielestäni näytän peilissä läskiltä. Mieli on vinkeä peli.

Vierailija
34/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Luulen olevani tosi hoikka, vaaka kertoo toista ja kiloja tullut 18... Mietin, että jos anorektikoilla on vääristynyt ruumiinkuva, niin on kyllä minullakin. 

Vierailija
35/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googele sanoo: 

- Professional female ballerinas typically weigh between 85 and 130 pounds. - (Naisballerinat painavat usein noin 38-59kg) 

- Female gymnasts tend to weigh between 99lbs and 132lbs - (Naisvoimistelijat painavat usein noin 45-60kg) 

- Professional female equestrian riders generally weight between 100 and 150 pounds - (Naisratsastajat painavat usein noin 45-68kg) 

Vierailija
36/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko pätkäpaasto myös, jos ilyaihmisenä syö klo 13 - 21 välillä? Minulla ei ole aamuisin muutenkaan nälkä. Epäilen auttaako pelkkä kellonaikoihin tuijottaminen, jos syö sen saman määrän kuitenkin vuorokaudessa.

Vierailija
37/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas päinvastoin. 165cm ja 63 kg. Näen itseni pullukkana, ja iästä johtuen oma aktiivisuus ei ole hokkuspokkus sitä muuttamaan sen enempää mentaalisesti kuin fyysisestikään. Opittua ja pakko-omaksuttua jo lapsena, eikä kehittynyt itsekritiikkikään siitä vapauta, vaikka ei enää kiinnostakaan jonkun/kenenkään mielipide asiasta.

Vierailija
38/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko pätkäpaasto myös, jos ilyaihmisenä syö klo 13 - 21 välillä? Minulla ei ole aamuisin muutenkaan nälkä. Epäilen auttaako pelkkä kellonaikoihin tuijottaminen, jos syö sen saman määrän kuitenkin vuorokaudessa.

Toimii. Vaikka söisi saman määrän, keholla on enemmän aikaa polttaa sitä rasvaa paaston aikana. Mun mies on luonnostaan aamupaastoaja, on aina lähtenyt töihin pelkän kahvin voimalla. Hoikka on 56-vuotiaanakin.

Vierailija
39/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tutkimusta oli tehty, jossa laitettiin koehenkilöt vaihtamaan vuoroa puolivälissä tutkimusta tms, ja todettiin, että paino putosi paremmin, kun ihmiset söivät saman kalorimäärän aamupainotteisesti kuin iltapainotteisesti. Ja jotkut veriarvot olivat kai parempia. Mutta siinä ei lajiteltu ihmisiä aamu- ja iltavirkkuihin.

valtaosassa tutkimusta ei ole taidettu kauhean tarkkaan miettiä, miten yötyö esim. vaikuttaa niillä, jotka kukkuisivat muutenkin vs. aamuvirkkuihin, ja miten syömiset sitten vaikuttavat eri rytmissä. Minusta tämä on vakava puute, kun niin moni joutuu rytminsä vastaisesti elämään. Joka tapauksessa itseäni on auttanut pätkäpaasto siinä rytmissä, joka itselleni parhaiten istuu. Söin 14-22, ja tunsin kyllä hyödyt. 

Yksi jatkuvasti toistuva perustelu aamupainotteisen syömisen eduista on väite, että ahmiminen illalla on todennäköisempää niillä, jotka eivät ole syöneet kunnolla aamiaista ja lounasta. No daa, sanoisin näin äkkiseltään. Mutta sen osaan sanoa, että en ole ilta-ahma, mutta jos itsekin huonosti aamulla syövänä siirryn aamupainotteisempaan syömiseen, minulla on seuraavaksi nälkä koko ajan. En syö epäterveellisesti enkä oleta olevani aliravittu minkään suhteen. Voi toki olla, että aamusyöminen voimistaa perusaineenvaihduntaani, mutta tuskin niin paljoa. Mutta koska taistelen painoni kanssa muutenkin, oma tyylini tuntuu toimivan parhaiten. Hiilihydraatteja välttelen myös, en orjallisesti mutta kerta-annokset perunaa, leipää tms ovat valvonnassa, koska ruokakooma seuraa jos määrät ylittävät vähäisen kohtuuden. 

Vierailija
40/52 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama!

Oon 168 cm ja 77 kg. En ole koskaan painanut näin paljoa.

Luulen, että tämä johtuu siitä, että olen koko lapsuuden ja teini-iän aina reilu parikymppiseksi todella hoikka, sellainen 50 kg ja sitten noin 55 kg. Omaksuin itselleni ns. hoikan identiteetin.

Reilu 25 vuotiaasta ylöspäin paino alkoi nousta. Oli pitkään sellainen 65 kg.

Nyt 45 + iässä painoa on yhä kertynyt eli 77 kg nyt, mutta peilistä katsoo yhä se noin vajaa 60 kg nainen. Valokuvista järkytyn.

Itselläni juurikin noin, olin teininä ja parikymppisenä se porukan hoikin, pienimmillään painoni oli 47kg (pituus 165cm).

Neljääkymppiä lähestyessä paino kipusi vähän päälle 69kg, ja tosiaan edelleen koin itseni hoikaksi, kunnes valokuva kertoi totuuden. Mutta eipä siinä, itselleni painonpudotus on yllättävän helppoa kunhan riittävästi motivoidun. Tänään vaaka näytti 63,1kg, ja tästä matka jatkuu kunnes vaa'an eka numero näyttää viittä.