Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua ihan mahdottomalle teinille (ja minulle)? Ihan oikeaa ja kunnollista apua, palikkatesteistä ja tunnekorteista ei ole apua

Vierailija
14.08.2025 |

Isä asuu kanssamme, hän ei puutu lapsen riehumiseen ja minun simputukseen. Tiedän että oma syyni, olen kestänyt hänen isäänsä yli kaikkien jaksamisen äärirajojen miehen mahdolliseen eroon liittyvien uhkailujen takia. Omasta taustastani sen verran, että olen väkivaltaisten alkoholistivanhempien lapsi. Omassa lapsuudessani minun tunteillani, kivullani eikä oman kehoni koskemattomuudella ollut mitään väliä aikuisille. Rajojani rikottiin jo silloin enkä aikuisuudessa ole osannut asettaa rajoja muille. Lapsi lyö, sylkee, tönii ja simputtaa kaikin mahdollisin tavoin. Omaa mielenterveyttä kun olen yrittänyt hoidattaa, on kehotettu syömään mielialalääkkeitä jotta kestän olla kotona kun en erotakaan pysty. Mistä apua tilanteeseen? Lapsi ei tutkimusten mukaan ole nepsy tai ainakaan tehdyissä seuloissa ei ole löytynyt tätä. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lastensuojelu auttaa. Olisiko mahdollista väliaikainen sijoituspaikka lapsellesi, jos käyttäytyy noin jatkuvasti.

Vierailija
2/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa kunnissa on jonkinlainen perhekeskus tms. Josta voisi pyytää tukea vanhemmuuteen. Lastensuojelun kautta sitten, jos kevyemmät tuet eivät auta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon selkäsauna lapselle sekä miehelle jos sylkeminen on heidän mielestä ok tapa toimia. Kaiken muun ohella.

Taitaa ap olla perheen pienikokoisin joten varmasti kannattaa selkäsaunat unohtaa. 

Vierailija
4/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha lapsi on? Auttaisi vastaamaan. T. Ystävällinen

Vierailija
5/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, parasta että pakkaat alkkarisi ja rintsikkasi ja muutat muualle, turvakotiin ensin!

https://nettiturvakoti.fi/

Nettiturvakoti auttaa väkivallan kaikkia osapuolia tarjoamalla tietoa ja keskustelutukea perhe- ja lähisuhdeväkivallasta ja siitä selviytymisestä. Sivustolle on koottu tietoa väkivaltaa kokeneille, väkivaltaa käyttäneille tai omasta käytöksestään huolestuneille, lapsille ja nuorille sekä läheisille. Siellä on nyt chat auki!

Vierailija
6/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapsi miehelle, vuokraa itsellesi asunto. Eropaperit postissa. Lähde salaa. Olet kaikkesi yrittänyt. Yrittäkööt nyt muut.

Vierailija
7/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon selkäsauna lapselle sekä miehelle jos sylkeminen on heidän mielestä ok tapa toimia. Kaiken muun ohella.

Taitaa ap olla perheen pienikokoisin joten varmasti kannattaa selkäsaunat unohtaa. 

Sitten on hyvä ja menee vaikka darkwebiin kaivamaan jonkun tekemään rahasta, ihan ihme kädettömyyttä antaa tilanteen mennä noin pahaksi. Jos siis tarina edes pitää paikkansa. Ei lapsikaan syntyessään paha ole, jotain paskottu ihan huolella tässä välillä.

Vierailija
8/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, piti sitten mennä paneskelemaan se lapsi vaikka et pysty vastaamaan edes itsestäsi. 

Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".

Vierailija
9/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero ja lapsi EHOlle pariksi kuukaudeksi

Vierailija
10/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, piti sitten mennä paneskelemaan se lapsi vaikka et pysty vastaamaan edes itsestäsi. 

Kiitos äärimmäisen asiallisesta ja apua tarjoavasta kommentista. Koita nyt päästä sen asian yli että olen pannut ja koita hillitä kateuttasi siitä että sinä et ole.

Vierailija
11/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".

Neuroepätyypillisyys ei ole mikään vapaalippu sille että saa olla kusipää ja käydä toisten päälle.

Vierailija
12/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheestänne puuttuu rakkaus. Sen myötä puuttuu kyky keskustella siten, että toinen kuuntelee oikeasti. Teini tarvitsee tukea ja ymmärrystä. Muistatko, miten epävarmaa kaaosta elämä oli kun olit itse 15-25 vuotias? Ei ole elämänkokemusta, mihin pohjata päätöksiä ja jos tuossa tilanteessa jää yksin ilman vanhempien ihmisten tukea ja neuvoja, se tuntuu katastrofilta. Väkivaltainen hyökkäys on silloin ainoa keino puolustautua omassa lapsen kokemattomassa mielessä. Hän taistelee pitääkseen minuutensa ehjänä. Tilanteenne on vakava. Nyt keskity vain ajamaan lapsen etua äläkä mieti sinun tai miehesi tunteita. Teidän aikanne on jo ollut, mutta lapsella on kaikki edessä.

Hakekaa kiireesti apua.

Vierailija
13/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos äärimmäisen asiallisesta ja apua tarjoavasta kommentista. Koita nyt päästä sen asian yli että olen pannut ja koita hillitä kateuttasi siitä että sinä et ole.

Älä tule puhumaan mulle kateudesta. Mun lapsi joutuu elämään sitä päivittäistä arkea sun kusipäisen penskasi kanssa jota et kestä itsekään. 

Vierailija
14/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä kommunikoi passiivis-aggressiivisesti. Olin tuulen huminaa tai ilmaa. Välttämättömät kotityöt samoin. Minun puheeni, pyyntöni ja ratkaisuehdotukseni samoin. Erosimme. Lapsi tästä mallista oppineena kävelee yli ja vähät välittää mistään. Tietää, ettei lapsia tässä maailmassa selkäsaunoteta, joten viisveisaa tiskeistä, pyykeistä, jopa kotioven jättää selälleen, kun lähtee kotoa. Ei tule tyhjän pesän syndroomaa, kun hän täysi-ikäistyy ja lähtee. Ammattiauttajia on vuosia tässäkin vaivattu ja lopulta nostivat kädet pystyyn ja myönsivät, että tuo lapsi kulkee ja tekee kuten tykkää, eikä siihen voi vaikuttaa.

Vierailija
15/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se helvetin surullista, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus. Ravintolassa työskentelyynkin tarvitaan hygieniapassi, mutta vanhemmaksi pääsee, jos osaa paneskella. 

Vierailija
16/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuroepätyypillisyys ei ole mikään vapaalippu sille että saa olla kusipää ja käydä toisten päälle.

Really?! 

Vierailija
17/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara vttuun kämpästä kun täyttää 18. Oppikoot tulemaan toimeen omillaan ilman taloudellista apua.

Vierailija
18/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. . . mutta heitä pitää ymmärtää. 

Vierailija
19/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheestänne puuttuu rakkaus. Sen myötä puuttuu kyky keskustella siten, että toinen kuuntelee oikeasti. Teini tarvitsee tukea ja ymmärrystä. Muistatko, miten epävarmaa kaaosta elämä oli kun olit itse 15-25 vuotias? Ei ole elämänkokemusta, mihin pohjata päätöksiä ja jos tuossa tilanteessa jää yksin ilman vanhempien ihmisten tukea ja neuvoja, se tuntuu katastrofilta. Väkivaltainen hyökkäys on silloin ainoa keino puolustautua omassa lapsen kokemattomassa mielessä. Hän taistelee pitääkseen minuutensa ehjänä. Tilanteenne on vakava. Nyt keskity vain ajamaan lapsen etua äläkä mieti sinun tai miehesi tunteita. Teidän aikanne on jo ollut, mutta lapsella on kaikki edessä.

Hakekaa kiireesti apua.

Samaa mieltä. Lapsesi täytyy pysäyttää. Sinun takiasi ja myös ulkopuolisten. Kun ei osaa käyttäytyä, niin on vain ajan kysymys, että rupeaa runtelemaan muitakin. Sitten tarvitaan jo poliisiakin.

T. täti huostaanotosta. 

Vierailija
20/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakara vttuun kämpästä kun täyttää 18. Oppikoot tulemaan toimeen omillaan ilman taloudellista apua.

Just, kun nämä hoidetaan kotona päin vi t tua muiden vaivoiksi vaan?