Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua ihan mahdottomalle teinille (ja minulle)? Ihan oikeaa ja kunnollista apua, palikkatesteistä ja tunnekorteista ei ole apua

Vierailija
14.08.2025 |

Isä asuu kanssamme, hän ei puutu lapsen riehumiseen ja minun simputukseen. Tiedän että oma syyni, olen kestänyt hänen isäänsä yli kaikkien jaksamisen äärirajojen miehen mahdolliseen eroon liittyvien uhkailujen takia. Omasta taustastani sen verran, että olen väkivaltaisten alkoholistivanhempien lapsi. Omassa lapsuudessani minun tunteillani, kivullani eikä oman kehoni koskemattomuudella ollut mitään väliä aikuisille. Rajojani rikottiin jo silloin enkä aikuisuudessa ole osannut asettaa rajoja muille. Lapsi lyö, sylkee, tönii ja simputtaa kaikin mahdollisin tavoin. Omaa mielenterveyttä kun olen yrittänyt hoidattaa, on kehotettu syömään mielialalääkkeitä jotta kestän olla kotona kun en erotakaan pysty. Mistä apua tilanteeseen? Lapsi ei tutkimusten mukaan ole nepsy tai ainakaan tehdyissä seuloissa ei ole löytynyt tätä. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne poliisit voivat viedä kersan Sipoon korpeen. Oppii tavoille. 

Vierailija
22/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että lapsesi on sekaisin, kun on joutunut kasvamaan tuollaisessa ympäristössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään lapsesta lasuja ja rikosilmoituksia. ole rehellinen, sano ettei sinulla ole valtaa väkivaltaista poikalasta kohtaan. Ja että mies vaan katsoo vieressä. Noudata viranomaisten ohjeita ja neuvoja.

Vierailija
24/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt löydät ne omat rajasi 

Lähde pois. Pitäähän sen lapsenkin oppia miten muita ihmisiä kohdellaan hyvänen aika. Nyt se oppii että saa kohdella törkeästi.

Vierailija
25/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheestänne puuttuu rakkaus. Sen myötä puuttuu kyky keskustella siten, että toinen kuuntelee oikeasti. Teini tarvitsee tukea ja ymmärrystä. Muistatko, miten epävarmaa kaaosta elämä oli kun olit itse 15-25 vuotias? Ei ole elämänkokemusta, mihin pohjata päätöksiä ja jos tuossa tilanteessa jää yksin ilman vanhempien ihmisten tukea ja neuvoja, se tuntuu katastrofilta. Väkivaltainen hyökkäys on silloin ainoa keino puolustautua omassa lapsen kokemattomassa mielessä. Hän taistelee pitääkseen minuutensa ehjänä. Tilanteenne on vakava. Nyt keskity vain ajamaan lapsen etua äläkä mieti sinun tai miehesi tunteita. Teidän aikanne on jo ollut, mutta lapsella on kaikki edessä.

Hakekaa kiireesti apua.

Samaa mieltä. Lapsesi täytyy pysäyttää. Sinun takiasi ja myös ulkopuolisten. Kun ei osaa käyttäytyä, niin on vain ajan kysymys, että rupeaa runtelemaan muitakin. Sitten tarvi

Kaikkia ei voida pelastaa. 

Vierailija
26/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, piti sitten mennä paneskelemaan se lapsi vaikka et pysty vastaamaan edes itsestäsi. 

Kiitos äärimmäisen asiallisesta ja apua tarjoavasta kommentista. Koita nyt päästä sen asian yli että olen pannut ja koita hillitä kateuttasi siitä että sinä et ole.

Onhan se helvetin surullista, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus. Ravintolassa työskentelyynkin tarvitaan hygieniapassi, mutta vanhemmaksi pääsee, jos osaa paneskella. 

Tuo katkeruutesi ai auta mitään. Hoida itsesi kuntoon niin ei ole tarvetta haukkua muita. Tiedätkö että ihmisellä voi olla yliopistokoulutus, kaikki elämän ulkoiset speksit kunnossa ja VASTA oman lapsen saatuaan kaikki romahtaa. 

Vierailija
27/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheestänne puuttuu rakkaus. Sen myötä puuttuu kyky keskustella siten, että toinen kuuntelee oikeasti. Teini tarvitsee tukea ja ymmärrystä. Muistatko, miten epävarmaa kaaosta elämä oli kun olit itse 15-25 vuotias? Ei ole elämänkokemusta, mihin pohjata päätöksiä ja jos tuossa tilanteessa jää yksin ilman vanhempien ihmisten tukea ja neuvoja, se tuntuu katastrofilta. Väkivaltainen hyökkäys on silloin ainoa keino puolustautua omassa lapsen kokemattomassa mielessä. Hän taistelee pitääkseen minuutensa ehjänä. Tilanteenne on vakava. Nyt keskity vain ajamaan lapsen etua äläkä mieti sinun tai miehesi tunteita. Teidän aikanne on jo ollut, mutta lapsella on kaikki edessä.

Hakekaa kiireesti apua.

Samaa mieltä. Lapsesi täytyy pysäyttää. Sinun takiasi ja myös ulkopuolisten. Kun ei osaa käyttäytyä, niin on vain ajan kysymys, että rupeaa runtelemaan muitakin. Sitten tarvi

Eiköhän tuo ole jo suhteellisen menetetty keissi, kun on päässyt "harjoittelemaan" naisvihaa ja väkivaltaa tällä tavoin vielä isän siunauksella.

Ap:n vika se ei ole - hän on tehnyt oman roolinsa hoivaavana äitinä. Mutta ansaitsee nyt ehkä sapattivapaan ja eläkkeen siitä, eli vapautuksen väkivaltaisesta miehestä ja tämän välinpitämättömästä isästä. 

Tuohan on aivan kauheaa elämää.

Vierailija
28/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa kiireesti apua.

Juu eiköhän ap:n tehtävä ole vaan pelastaa itsensä ja jättää tämä i hmisjäte selviytymään omin neuvoin. Suomessa on poliisi ja armeija jotka diilailevat väkivaltaisten hullujen kanssa, ja tietysti psykiatrinen pakkohioto. Ei ole "äidin" tehtävä se.

Vierailija
29/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut eläinäidit antaa poikasilleen vähän köniin, jos ne isottelee. Ihmiset on ajettu siihen pisteeseen, että äidit ramppaa terapiassa ja syö masennuslääkkeitä, ja jotkut sossut tulee kotiin juttelemaan. 

nyt laitat isän puuttumaan. Joka kerta kun sun mukulasi kurmoittaa sua ja isä antaa sen tehdä niin, lyöt molempia kaulimella. Kyllä ne parista kerrasta oppii!

Vierailija
30/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa kiireesti apua.

Vaikka olisi mitä takana niin lyöminen ja toisten päälle sylkeminen ei saa olla sallittua. Ihan tarpeeksi heitä jo tuolla kaduilla näkee.

Vierailija
31/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että lapsesi on sekaisin, kun on joutunut kasvamaan tuollaisessa ympäristössä.

Sitten täytyy myös miettiä että missä vaiheessa lakataan kutsumasta aikuista miestä lapseksi. Alkuperäisheimoissa poikalapset poistetaan äidin läheisyydestä viimeistään murrosiässä, sillä heidän hormonitoimintansa muuttuu miehen hormonitoiminnaksi. Jos lapsi ei hakkaa isää, niin ehkä tämä on sopiva "huoltaja" lapselle. Antiikin roomassa tällaiset vesselit oli tapana antaa vanhempien miesten seksileluiksi, jotta oppivat mitä miehisen huomion kohteena tuntuu olla.

Länsimaalainen nainen on täysin delusionaalinen sen suhteen, mitä poikapuolinen lapsi on. 

Vierailija
32/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana yhteys perhekeskukseen, ohjaavat sieltä sitten tarvittaessa muiden palveluiden piiriin. 

Onko lapsesta tehty lasua? Jos ei, voit tehdä sen itsekin. 

Ilmeisesti kuitenkin menee kouluun, koska muuten sieltä olisi lasu jo tehty? 

Älä välitä noista ilkeilijöistä, purkavat vaan omaa pahaa oloaan. Keskity nyt saamaan apua lapselle ja itsellesi, jätä isä selviämään miten lystää. 

Vierailija
33/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut eläinäidit antaa poikasilleen vähän köniin, jos ne isottelee. Ihmiset on ajettu siihen pisteeseen, että äidit ramppaa terapiassa ja syö masennuslääkkeitä, ja jotkut sossut tulee kotiin juttelemaan. 

nyt laitat isän puuttumaan. Joka kerta kun sun mukulasi kurmoittaa sua ja isä antaa sen tehdä niin, lyöt molempia kaulimella. Kyllä ne parista kerrasta oppii!

Se isä katsoo tuota vieressä koko ajan. Sanoisin kerran, että jos ei laita poikaa kuriin ja puolusta vaimoaan niin lähdet. Ja sitten todennäköisesti lähdet. 

Ehdottomasti ei tarvitse naisen alkaa riehumaan minkään kaulimen kanssa. Maailma on täynnä väkivaltaisia hulluja, jotka ottavat mielellään "hoteisiinsa" tällaisia pikkukiusankappaleita. Äidin rakkaus kuuluu niille, jotka kohtelevat äitiään rakkaudella. 

Vierailija
34/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana yhteys perhekeskukseen, ohjaavat sieltä sitten tarvittaessa muiden palveluiden piiriin. 

Onko lapsesta tehty lasua? Jos ei, voit tehdä sen itsekin. 

Ilmeisesti kuitenkin menee kouluun, koska muuten sieltä olisi lasu jo tehty? 

Älä välitä noista ilkeilijöistä, purkavat vaan omaa pahaa oloaan. Keskity nyt saamaan apua lapselle ja itsellesi, jätä isä selviämään miten lystää. 

Se on kyllä virhe että äiti takertuu väkivaltaiseen poikalapseen. Ei missän nimessä, koskaan, tätä. Nämä pojat ovat juuri niitä, jotka päätyvät tappamaan äitinsä.

Vierailija
35/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tosi hyvä perhetyöntekijä. Hän oli ihan lempeä ja kohtelias, mutta samalla teki teinille suoraan selväksi, että seuraava askel on sijoitus kodin ulkopuolelle, jos ei meno muutu ja sopimukset pidä. Ei lapsesta pyhimystä tullut, mutta kyllä se selvästi miettimään pisti sen verran, että pahin perseily laantui.

Totta kai ymmärsin, että itse olin menettänyt otteeni, mutta siitä en kokenut minkäänlaista syyllistämistä. Taisi huomata, että sen puolen hoidin tehokkaasti kyllä itse. 

Vierailija
36/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, piti sitten mennä paneskelemaan se lapsi vaikka et pysty vastaamaan edes itsestäsi. 

Kiitos äärimmäisen asiallisesta ja apua tarjoavasta kommentista. Koita nyt päästä sen asian yli että olen pannut ja koita hillitä kateuttasi siitä että sinä et ole.

Onhan se helvetin surullista, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus. Ravintolassa työskentelyynkin tarvitaan hygieniapassi, mutta vanhemmaksi pääsee, jos osaa paneskella. 

Tuo katkeruutesi ai auta mitään. Hoida itsesi kuntoon niin ei ole tarvetta haukkua muita. Tiedätkö että ihmisellä voi olla yliopistokoulutus, kaikki elämän ulkoiset speksit kunnossa ja VASTA oman lapsen saatuaan kaikki romahtaa. 

Enkä hoida, nyt on minun vuoro olla se kusipää jolta ei heru minkäänlaista empatiaa kusipäisten lasten vanhemmille. Tuollainen nilkki käyttää koko sen kouluaikansa muiden kiusaamiseen ihan samalla tavalla kuin omien vanhempiensakin. 

Vierailija
37/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".

Neuroepätyypillisyys ei ole mikään vapaalippu sille että saa olla kusipää ja käydä toisten päälle.

Kyllä se käytännössä on. Juuri siksi nepsydiagnoosit ovat niin suosittuja.

Vierailija
38/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on menettänyt kykynsä vastata lasten häiriökäytökseen. Ainoa mitä noihin tilanteisiin tarjotaan ovat ne tunnekortit ja nepsyjutut.

Jos ehdottaa perinteistä kuria niin pelkkä ehdotuskin on jo lasun paikka.

Vierailija
39/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin perseilevän teinin pihalle 18-vuotiaana. Ei se hyvältä tuntunut, mutta oli pakko. En olisi kestänyt enää hetkeäkään. Lapsi on niin sanotusti kirjolla ja aivan mahdoton. Nyt meininki on kummasti rauhoittunut ja välimme ovat asialliset. Tietenkin autoin häntä kaikessa, asunnon löytämisessä, tavaroiden hankkimisessa ja muissa käytännön asioissa. 

Vierailija
40/51 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini? Kiireesti yhteys perheneuvolaan tai lapsiperheiden sosiaalineuvontaan tai jopa suoraan lastensuojeluun. Jos teini on jo 15 tai yli, kerro sille, että on rikosoikeudellisessa vastuussa ja voit jokaisesta lyönnistä tehdä rikosilmoituksen. Ulkopuolista apua tarvitsette joka tapauksessa, sellaista, joka pystyy myös isälle tekemään selväksi, että myös hänellä on kasvatusvastuu. Isän tulee tajuta tämä ja puuttua niihin tilanteisiin, joissa teini käy sinun päälle. Suoraan sanottuna itse harkitsisin eroa, jos puolisoni vain katsoisi päältä sellaisia tilanteita.