Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimi näin, kun kohtaat peukun käyttäjän

Vierailija
14.08.2025 |

Yhteiskunta pitää meistä huolta. Poliisi ja asiantuntija antavat ohjeita miten kohdatat peukun käyttäjä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8cf985b0-0d80-401f-9b17-32742a07db0f

" Jos näkee kaukaa vastaan tulevan oudosti ja pelottavasti käyttäytyvän ihmisen, Sundellin mukaan olisi hyvä vaihtaa kadun puolta".

"Pakoreitti kannattaa suunnitella valmiiksi. Sundell neuvoo miettimään etukäteen, mitä kautta pääsee poistumaan paikasta toiseen".

"Lapsilla on usein tapana osoitella sormella ja kommentoida ihmisten poikkeavuuksia. Vanhempien pitää neuvoa, että ei jäädä tuijottelemaan tai ihmettelemään"

"näkyvillä oleva arvo-omaisuus oli kyseessä, vaatteet, kellot, korut tai puhelimet herättävät erityistä huomiota ja kiinnostusta".

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän aina keskisormea kohdatessani peukun käyttäjän.

Jos peukun käyttäjä käy kimppuun, painan etusormella turvasumuttimen laukaisijaa. Jos se ei auta, vedän etusormella liipaisimesta.

Et homo uskalla. 🤭

Oon uskaltanut jo. Tosin t-sumute riitti. 

Eli et uskaltanu! Hahaha! 🤣

Vierailija
82/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on paljon rikollisuuden ja päänsekoittamisen puolestapuhujia. Järkyttävää. Tätä kehitystä ilmeisesti halutaan, ainakin on linjassa artikkelin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmeissäni, ihmisiä varoitellaan huu meiden käyttäjistä kuten naisia varoitellaan rais kaajista. Varo ja piiloudu, juokse karkuun. Eikö rikollisille ole enää kuria, eikö laki enää auta? Tämä on suuri vitsi.

Minäkö varon pitkän työpäivän jälkeen huu mehörhöjä ja raskaine kauppakasseineni vaihdan kadun puolta ja odotan seuraavan bussin saapumista, jotta pysyn turvassa? Eikö huu mehörhöt voi poistaa julkisilta paikoilta ja julkisesta liikenteestä niin tavallinen ihminen saa elää ja kulkea joukkoliikenteessä rauhassa? Suututtaa ja surettaa. Veronmaksaja varokoon, kunhan elää tienatakseen joutilaille hörhöille massia. 

Minä ainakin varon ja vaihdan bussia. Jotain streetwise-ymmärrystä pitää kaupungissa olla.

Vierailija
84/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpä on paljon rikollisuuden ja päänsekoittamisen puolestapuhujia. Järkyttävää. Tätä kehitystä ilmeisesti halutaan, ainakin on linjassa artikkelin kanssa. 

Näin asia vain on. Raivoraittiit kusipäät kuten sinä kuuluukin ajaa yhteiskunnasta pois.

Vierailija
85/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin asia vain on. Raivoraittiit kusipäät kuten sinä kuuluukin ajaa yhteiskunnasta pois.

🤣

Vierailija
86/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi ohjeistetaan, mutta en ymmärrä miksi sekopäät saa mellastaa vapaana ja vallata kaupungin keskustasta paikkoja itselleen. Samaan aikaan tavallinen ihminen alkaa vältellä kaupungin keskustan paikkoja ja turvattomuus lisääntyy. Tämä on loputon kierre. Tähän pitää puuttua välittömästi. Kaupungin keskustat kuuluvat myös normi kaupunkilaisille, ei pelkästään h.uumesekopäille. 

Valitettavasti eivät enää ole vain tietyissä paikoissa. Välttely on entistä hankalampaa, kun näitä tulee vastaan kaikkina kellonaikoina ja entistä useammassa paikassa. Kadun toisellepuolelle vaihtaminen lastenrattaiden  ja ostosten kanssa ei aina ole mahdollista. Auton hankkiminen auttaisiko välttämään näitä? En tosin tiedä ovatko vallanneet myös parkkihallit. Muuttaminen pois pääkaupunkiseudulta, auttaisiko?

Vierailija
87/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran nopeasti peukku on levinnyt että nyt tarvitaan poikkeuksellisisen ripeitä toimia sen kitkemiseksi. Narkkarit ei enää edes kiinnostu muista huumeista.

Vierailija
88/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukkua vaan peukun käyttäjille. Noutaja tulee.

Siis alapeukkua.

Vierailija
89/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan peukun ja muiden huumeiden käyttäjille käyttöhuoneita, joissa lopettavat itsensä.

Vierailija
90/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos peukun käyttäjä käy kimppuun, painan etusormella turvasumuttimen laukaisijaa. Jos se ei auta, vedän etusormella liipaisimesta.

Et homo uskalla. 🤭

Siis mitä en uskaltanut?

Vierailija
91/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et homo uskalla. 🤭

Siis mitä en uskaltanut?

Et uskaltanut ampua niin kuin täällä päivittäin uhkailet. Olet luuseri. 🤣

Vierailija
92/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarppi ei käytä peukkua kaksin käsin vaan vain toisella kädellä. 

Vierailija
93/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeet luokkaa: hypi, pelkää, piiloudu ja pakene, kun Kuningasnisti tulee vastaan. Ja tut. Painan turpaan, jos koskee sormellakaan. Minä en täällä hörhöjen ehdoilla ja peläten elele.

Nuo ohjeet on juurikin sinunlaiselle keski-ikäiselle oman elämäsi Jason Stathamille, jotta teitä ei tarvitsisi sairaalassa hoitaa hörhön puukon jäljiltä.

Vierailija
94/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sanna ja jauhojengi että normalisoitte huumeidenkäytön!

Vierailija
95/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan peukun ja muiden huumeiden käyttäjille käyttöhuoneita, joissa lopettavat itsensä.

Olet siis munaton paska? Et uskalla itse tehdä asialle mitään.

Vierailija
96/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukun käyttäjältä puserretaan myyjän nimi.

Otetaan myyjä kiinni ja puserretaan välittäjän nimi.

Ja koko porukka linnaan. Proplem kaput.

Vierailija
97/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen juuri häntä kohti enkä väistele mihinkään eikä katsele mitään pakoreittiä entisenä nyrkkeilijänä on näitä tietynlaisia etuja ja jos tulee sanomista niin pätkäsen narkkia turpaan niin että tussahtaa.

Oppiipa perkele olemaan.

Vierailija
98/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et homo uskalla. 🤭

Siis mitä en uskaltanut?

Et uskaltanut ampua niin kuin täällä päivittäin uhkailet. Olet luuseri. 🤣

En ole yhtä tyhmä kuin Vornanen ja sinä. As simple as that. 

Vierailija
99/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole peukkupäitä näkynyt täällä. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan. 

Vierailija
100/161 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka vaaditte peukkupäitä"kuriin", jotta "normaalit" ihmiset voivat kulkea rauhassa niin mitä ehdotat käytännön ratkaisuksi? Poliisi käyttää rajalliset resurssinsa jatkuvaan peukkupäiden valvontaan kaupungilla, vie heidät putkaan, päästää ulos ja sama homma huomenna?

Peukku ja muutkin huumeet lisääntyvät niin räjähdysmäistä vauhtia PK seudulla, että ei poliisilla riitä resurssit käyttäjien jahtaamiseen.

Jokainen terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu tajuaa ohjeistamattakin väistää mahdollisimman kaukaa huumausaineen vaikutuksen alaisena oleva ihminen. Nuo ohjeet on tarkoitettu näille keski-ikäisille oman elämänsä Jason Stathameille, jotka ovat sitä mieltä, että hehän eivät narkkeja väistele vaan antavat näille"opetuksen" samalla tavalla kuin nuorison katujengeillekin. Oikeassa elämässä se johtaa sairaalareissuun, pahimmillaan kuolemaan vaikka elokuvissa se viattomia puolustava katujen sankari hakkaakin yksinään viisi puukolla aseistautunutta hörhöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme