Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parisuhdetta tyrkytetään?

Vierailija
14.08.2025 |

Jäin hiljattain leskeksi, olen 50+-vuotias. Miehen kuolemasta ei ole montaakaan kuukautta aikaa, ja jo minulta udellaan, olenko Tinderissä, ja annetaan neuvoja uuden parisuhteen löytämiseen. Turha lienee erikseen mainita, että nämä neuvot annetaan pyytämättä ja kysymättä.

Miksi parisuhdetta tyrkytetään? Miksei leski saa rauhassa toipua menetyksestä, miksi sinkku (hassu sana) on jotenkin viallinen ihminen, niin että sinkkuudesta pitää mahdollisimman nopeasti päästä eroon?

Minulle on kerrottu, miten minun täytyy avoimesti katsella ympärilleni, kiinnittää huomiota miehiin, lähteä kotoa pois, vaihtaa yksinäinen liikuntaharrastukseni tanssiin (!), luopua lemmikeistäni (!)... Koko elämäni pitäisi nyt keskittyä siihen, että löydän itselleni uuden miehen, kuulemma kelpaan kyllä helposti, mutta minun täytyy olla avoin.

Kun kerron jutelleeni tuntemattoman miehen kanssa, minulta kysytään, oliko hän parisuhdemielessä kiinnostava.

Itse haluan vain rauhoittua, asettua uuteen elämääni, opetella pitkän avioliiton jälkeen elämään yksin ja tutustua itseeni, jotta tietäisin, mitä nyt elämältä toivon ja kaipaan. Minulla ei ole mitään tarvetta rynnätä uuteen parisuhteeseen. Miksi muilla on tarve tuputtaa minulle sellaista?

Onko muilla leskillä (tai eronneilla) samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nähtävästi kukaan ole kokenut samaa. Olenko näin uniikki? - Ap

Vierailija
2/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset toimivat sillä tavalla mitä itse kykenevät.

Itse ollut sinkkuna viimeiset 10 vuotta ja sanoisin sinulle että ONNEA, nyt se elämäsi sitten alkaa.

Tai no, leskeys nyt ei ole välttämättä ole oma valinta, mutta silti itsekseen eläminen on sitä aitoa, oikeaa elämää, jonka voi omistaa harrastuksilleen tai vaikka taivaan valtakunnalle. Aivan parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naikkoset tyrkyttää parisuheongelmiaan miesasiakkaille kun ei tule vastaustakaan huuteluille, aletaan häiriköidä. "meidän piti mennä naimisiin,yhyy" kun tapaamisia on tasan nolla kertaa. 

sitten itketään kun nainen osaa paremmin kuin naikkonen. naikkosesta tulee häirikkö.

4/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkytetään ajatuksella että kahdestaan on elämässä helpompaa selvitä tulevista kolhuista. Itsekin koen että ilojen ja surujen jskaminen toisen kanssa on ehdottomasti plussaa.

Jos mieluummin olet yksin niin kerro se tyrkyttäjille. Omalta osaltasi kyseessä on tietenkin sinun valintasi. Kun poikkeat "normista" niin joudut tuollaisiin tilanteisiin jatkossakin.

M60

Vierailija
5/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei kävisi mielessäkään tyrkyttää parisuhdetta kenellekään, varsinkaan leskelle.

Vierailija
6/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ajattelevat, ettet vaipuisi synkkyyteen ja yksinäisyyteen. Eivät siis tarkoita pahaa, vaan haluavat sun jatkavan elämää. Ei siinä varmaan muuta.

Vierailija
7/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli käsittääkseni suruaika, kesti vuoden. Höpsöjä tuttavia sulla jos heti pitäisi olla pariutumassa.  

Vierailija
8/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkyttäisipä joku kaunis nainen minulle parisuhdetta hänen kanssaan. 😍🥵

M44

Vierailija
9/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Tyrkytetään ajatuksella että kahdestaan on elämässä helpompaa selvitä tulevista kolhuista. Itsekin koen että ilojen ja surujen jskaminen toisen kanssa on ehdottomasti plussaa.

Jos mieluummin olet yksin niin kerro se tyrkyttäjille. Omalta osaltasi kyseessä on tietenkin sinun valintasi. Kun poikkeat "normista" niin joudut tuollaisiin tilanteisiin jatkossakin.

Miten hiljattain leskeksi jäänyt poikkeaa normista siksi, että on yksin? Minusta olisi jotenkin outoa, että hyppäisi uuteen suhteeseen siinä vaiheessa, kun puolison tuhka on vielä melkein lämmin. Ihmettelen kaikkein eniten sitä kiirehtimistä. Ja kyllä myös ylipäätään sitä, että ihmisessä olisi jotain vikaa, jos on sinkku. Minulla on paljon ystäviä, joiden kanssa voin jakaa iloja ja suruja. En oikein ymmärrä, miksi tarvitsisin siihen parisuhteen. Ystävät ovat aina olleet minulle tärkeitä, jopa parisuhteen ohi.

Olin naimisissa 17 vuotta. Maailma näyttäytyy nyt ihan erilaisena minulle, en tajunnut tällaisesta mitään, kun olin naimisissa. En tiedä, pidänkö tästä uudesta maailmasta. - Ap

Vierailija
10/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ystäviä sinulla

Vierailija
11/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan hyvässä avioliitossa vuosikymmenet. Ainakin nyt kuvittelen,  että jos tämä joskus loppuu niin, että jäisin yksin, en enää haluaisi aloittaa alusta, vaan elelisin mieluummin yksikseni. Tosin olen aloittajaa vanhempi.

Vierailija
12/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja ystäviä sinulla

No, nämä tyrkyttäjät eivät ole niitä kaikkein läheisimpiä ystäviä. Heiltä tuommoinen olisikin tosi outoa käytöstä. -Ap

Vierailija
13/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kukaan koskaan tyrkyttänyt. Olen ollut koko ikäni sinkku, nyt 51-vuotias nainen. Olen kai sen verran ruma ja outo, että kaikki ymmärtää ettei parisuhde ole mun juttu tai mulle mahdollinen.

Vierailija
14/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä niin brutaalin kuuloiset läheiset nyt aloittajalla että lieneekö tottakaan koko aloitus. Minusta vuosi ainakin on surevalla aikaa jolloin tuollaisia ei ehdotella.

Vierailija
15/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44

Sä itse olet tietysti pitkä ja komea?

Vierailija
16/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sinkku erostani 47v lähtien. Nyt 56v. Jossain vaiheessa jotkut alkoi vihjailla asialla mutta tein selväksi että en enää hae parisuhdetta.  Minulla on lapset ja lapsenlapset sekä muutama hyvä ystävä. Se riittää oikein hyvin. En halua enää aloittaa alusta ja alkaa sopeuttaa uutta ihmistä omiin kuvioihini.

Enkä koe olevani mitenkään outo. Enää ei kukaan edes vihjailee.

Vierailija
17/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Sä itse olet tietysti pitkä ja komea?

Pitkä en ole mutta komeaksi on sanottu, itse en myönnä tai kiellä.

18/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Miten hiljattain leskeksi jäänyt poikkeaa normista siksi, että on yksin? Minusta olisi jotenkin outoa, että hyppäisi uuteen suhteeseen siinä vaiheessa, kun puolison tuhka on vielä melkein lämmin. Ihmettelen kaikkein eniten sitä kiirehtimistä. Ja kyllä myös ylipäätään sitä, että ihmisessä olisi jotain vikaa, jos on sinkku. Minulla on paljon ystäviä, joiden kanssa voin jakaa iloja ja suruja. En oikein ymmärrä, miksi tarvitsisin siihen parisuhteen. Ystävät ovat aina olleet minulle tärkeitä, jopa parisuhteen ohi.

Muutaman kuukauden jälkeen asian esille ottavat ovat tahdittomia moukkia. Itselläni toisen yllättäen päättämästä erosta oli kulunut noin 7...8 kuukautta kun työkaveri vihjaisi vahvasti tarpeesta jatkaa elämää js etsiä uutta seuraa harrastusten kautta. Ajankohta oli minulle sopiva.

Jos yksin jääminen olisi tapahtunut puolison yllättävän kuoleman vuoksi niin tuossa vaiheessa en ehkä olisi halunnut kuulla moisia muistutuksia elämän jatkumisesta. Jos taas kyseessä olisi ollut hänen pitkäaikaisen sairautensa päättyminen odotetusti kuolemaan niin osan surutyöstä olisin ehkä tehnyt jo hänen eläessään eli en tiedä miten olisin suhtautunut.

M60

Vierailija
19/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on aina tiennyt itselleni vain harmia ja rahanmenoa sekä unettomia öitä toisen edesottamusten takia. Näin on ollut riippumatta siitä onko suhde ja mies ollut ns hyvä vai huono.

Siihen kuuluu lisäksi ihmisiä joita en tahtoisi tuntea, paikkoja jossa en haluaisi käydä, asioita joita en haluaisi tietää (toisen menneisyys). Ilmoitetaan joskus, mikä sinussa on pielessä. Tissejäsi ja alapäätäsi arvostellaan omassa kodissasi.

Aika ajoin toinen käyttäytyy epäilyttävästi, ja koska et halua olla tyhmä, aiot ottaa epäilyksistäsi selon. Oli aihetta tai ei, tähän kuluu monia päiviä, jotka ovat pois jostain tuottavammasta ja sinulta itseltäsi.  

Parisuhde sisältää pettymyksiä ja kompromisseja. Haluaisit mennä matkalle, mutta toisen vastentahtoisuus ja seitinohut kireys riittää viemään siitä ilon. 

20/24 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on aina tiennyt itselleni vain harmia ja rahanmenoa sekä unettomia öitä toisen edesottamusten takia. Näin on ollut riippumatta siitä onko suhde ja mies ollut ns hyvä vai huono.

Siihen kuuluu lisäksi ihmisiä joita en tahtoisi tuntea, paikkoja jossa en haluaisi käydä, asioita joita en haluaisi tietää (toisen menneisyys). Ilmoitetaan joskus, mikä sinussa on pielessä. Tissejäsi ja alapäätäsi arvostellaan omassa kodissasi.

Aika ajoin toinen käyttäytyy epäilyttävästi, ja koska et halua olla tyhmä, aiot ottaa epäilyksistäsi selon. Oli aihetta tai ei, tähän kuluu monia päiviä, jotka ovat pois jostain tuottavammasta ja sinulta itseltäsi.  

Parisuhde sisältää pettymyksiä ja kompromisseja. Haluaisit mennä matkalle, mutta toisen vastentahtoisuus ja seitinohut kireys riittää viemään siitä ilon. 

Parisuhteessa eläminen ei ilmeisesti sovi sinulle. Mutta siitä et voi tehdä päätelmää ja yleistystä ettei se sopisi jollekin toiselle.

M60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi