Lue keskustelun säännöt.
Olen laihtunut 2 kk 10 kiloa, mutta se ei näy missään
14.08.2025 |
Ylipainoa on vielä,eli olen nyt 84 kiloinen ja pituutta 172 cm.
Olen parissa kuukaudessa laihtunut kymmenen kiloa, mutta ihmettelen, ettei se oikein näy missään. Jotkut housut tuntuvat vähän löysemmiltä ja maha ei ehkä enää ole niin iso..
No, laihdutus jatkuu, tavoitteena 70 kiloa, eli kohta ollaan puolessa välissä.
Niin sitä vaan ihmettelen, että mistä noi kilot oikein on lähteny..
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
"Mistä niitä sun kirjoja voi ostaa? Miten mä pääsen sun kursseille, tukko hakee?"
Nuo kirjat luin kirjastosta. Ja kurssi maksoi muistaakseni vähän yli sata euroa, oli joku tarjouskampanja. Hassua, että joku kuvittelee emeritusprofessorin ja Suomen kokeneimman syömishäiriöasiantuntijan/painonpudotusasiantuntijan kirjoittelevan palstalla. Borg on ollut töissä mm. anoreksiaa hoitavalla klinikalla muistaakseni yli 10 vuotta ja hän on kirjoittanut Käypä hoito -suositusta lihavuuteen. Nämä kaksi ovat alan parhaita asiantuntijoita Suomessa, vaikka onhan sellaisia tietysti muitakin.
Tavallisilla lääkäreilläkin on paljon väärää tietoa painon pudottamisesta. Eivät ole päivittäneet tietojaan sitten kasarin. Esimerkiksi kun puhuin tästä omalle lääkärilleni, jonka olen tuntenut yli 30 vuotta, hän sanoi, että ei tarvitse pudottaa painoa, vaan riittää kun huolehdin, ettei painoa tule lisää (oikea neuvo), mutta laihduttamiseen hänen neuvonsa oli: syö keittoa iltaisin :) Toki siinä ei ollut aikaakaan puhua syvällisemmin, mutta hän selvästi pyrki vain vähentämään kaloreita, mikä toki on tärkeää, mutta monien ongelmana onkin ruokarytmi, joka poistaa ongelman kaloreista.