Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihervasemmisto käyttäytyy entistäkin lapsellisemmin - Riikka Purrasta tehty huoli-ilmoituksia

Vierailija
13.08.2025 |

Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) kertoo viestipalvelu X:ssä, että hänestä on tehty huoli-ilmoituksia mielenterveys- ja päihdehuoltoon.

Olen ollut kaksi vuotta uhkailujen, kiusanteon ja henkilööni kohdistuvan panettelun kohteena, Purra kirjoittaa X:ssä.

Ministeri sanoo, että yksi kiusantekijä on Joukkovoima leikkauspolitiikkaa vastaan -niminen julkinen Facebook-ryhmä.

Purra on ottanut päivitykseensä kuvakaappauksen kyseisestä ryhmästä, jossa henkilö kertoo tehneensä huoli-ilmoituksen Purrasta Kirkkonummen mielenterveys- ja päihdehuoltoon. Ilmoittaja kannustaa muitakin tekemään samoin. Ilmoittaja kertoo, että lain mukaan ilmoitukset on pakko käsitellä.

Kyseessä on viranomaisten työn vaikeuttaminen, resurssien väärinkäyttö ja poliittinen häirintä, Purra huomauttaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b…

Kommentit (1276)

Vierailija
881/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat vasemistolaiset miten teidän mielestänne tähän Koposen touhuun tulisi suhtautua, antaa mitali ansiokkaasta kansalaisaktivismista? Kertokaa ihan omin sanoin, estradi on teidän.

Minttu Koponen antaa kasvot ja hahmon vasemmistolle. Täälläkin on havaittavissa, kuinka paljon houkuttelevampaa vassuille on rakentaa ja valkopestä Koposesta uhri kuin tuomita hänen tekosensa.

Vierailija
882/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minttu Koponen otti riskin maalitetuksi joutumisesta maalittamalla muita ihmisiä.

Tästä olen samaa mieltä. Olen siis se joka on Koposen turvallisuudesta huolissaan. Tuskin tällaisia seurauksia kuitenkaan osasi kuvitella. Suomi on ollut demokratia, jossa valtaapitäviä on voinut arvostella aika raa'astikin, ja kun kyseessä on ihminen joka itse on käyttänyt raaempaa kieltä kuin kukaan vassariryhmässä niin ymmärrän miksi se on mennyt överiksi. Mutta persut ovat nyt muuttaneet säännöt. Ensin Halla-ahon kunnianloukkausjuttu ja nyt tämä. Sananvapaus kuuluu tästä lähin vain persuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättyykö vasemmiston askartelukerho perjantaisin klo 15:30, kun sen jälkeen ketju vilkastunut?

Vierailija
884/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikkuli se vaan noudattaa puppet-Mestarin käskyä. Mestari haastaa totuudenpuhujat oikeuteen, Riikkuli maalittaa iltapäivälehdessä nimeltä mainiten tavallisen kansalaisen joka on ilmaissut huolensa ministerin mielenterveydestä. 

Ryhmässä on 22 000 jäsentä, joita tämä vasemmiston paikallispoliitikko kehoittaa tekemään ilmoituksia. Ei ole kyse mistään yksittäisen ihmisen huolesta. Itsehän tuo uhosi, että asia saa julkisuutta, kun späämmäävät joukolla menemään huoli-ilmoituksia. Nyt ei sitten asian julkiseksi tuominen kelpaakaan? 

Ryhmässä on 22000 jäsentä, ja Riikka Purra valitsi paljastaa siitä joukosta yhden nimen. Hän olisi voinut jättää nimen mainitsematta ja kertoa vain kyseisen ryhmän käytöksestä. Sen sijaan hän tietoisesti poimi tämän yhden esimerkiksi. Täs

Hän ei arvostellut purraa vaan yllytti rikokseen. Purra vain otti kuvakaappauksen julkisesta viestistä.

Pieni ero tuohon sinun väittämääsi

Vierailija
885/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInttu oli niin tyhmä, että kertoi häirinneensä omalla nimellään valtiovarainministeriä ja kehotti muitakin tekemään samoin. Onneksi olkoon. 24h sitten kukaan ei tiennyt kuka on Minttu Koponen. Nyt tiedetään, että hän on vasemmistoliiton terävintä kärkeä.

Vierailija
886/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia aktiiveja Vasemmistoliitolla. Minttu Koponen, Koivulaakso, Arhis sekä aiemmin Misha Dellinger.

Vierailija
887/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minttu Koponen otti riskin maalitetuksi joutumisesta maalittamalla muita ihmisiä.

Tästä olen samaa mieltä. Olen siis se joka on Koposen turvallisuudesta huolissaan. Tuskin tällaisia seurauksia kuitenkaan osasi kuvitella. Suomi on ollut demokratia, jossa valtaapitäviä on voinut arvostella aika raa'astikin, ja kun kyseessä on ihminen joka itse on käyttänyt raaempaa kieltä kuin kukaan vassariryhmässä niin ymmärrän miksi se on mennyt överiksi. Mutta persut ovat nyt muuttaneet säännöt. Ensin Halla-ahon kunnianloukkausjuttu ja nyt tämä. Sananvapaus kuuluu tästä lähin vain persuille.

Mikä hätänä? Sananvapauteen kuului vastuun ottaminen sanoistaan.

Eikös persujakin ole tuomittu sanomisistaan, oikeudessakin?

Vierailija
888/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin jaksat mussuttaa "mutku perrsshutttt!!!", vaikka olette jääneet niin monta kertaa itse kiinni perseilystä. Muistatkos, että te itse keksitte sananvastuun konseptin ja että se koskee myös vassuja, eikä pelkästään poliittisia vihollisianne? Maistuuko oma lääke katkeralle :DDD

Vierailija
889/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat vasemistolaiset miten teidän mielestänne tähän Koposen touhuun tulisi suhtautua, antaa mitali ansiokkaasta kansalaisaktivismista? Kertokaa ihan omin sanoin, estradi on teidän.

En tarkkaan ottaen ole vasemmistolainen mutta kun tässä kommentteja kirjoitan niin vastaan tuohonkin. Sanoin jo aiemmin että Koposen touhu on noloa eikä missään nimessä suositeltavaa. En silti halua että hänet jonain kauniina päivänä löydetään lynkattuna.

Vierailija
890/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kun vasemmistolainen keksii mielestään jotain nerokasta on tuloksensa yleensä jotain hyvin surullista. Kannattaisiko näitä neronleimauksia ensin tarkistuttaa parilla kaverilla vaikka? 

Vierailija
891/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkkaan ottaen ole vasemmistolainen mutta kun tässä kommentteja kirjoitan niin vastaan tuohonkin. Sanoin jo aiemmin että Koposen touhu on noloa eikä missään nimessä suositeltavaa. En silti halua että hänet jonain kauniina päivänä löydetään lynkattuna.

Tuskin kukaan haluaa, nuo väkivaltafantasiat ovat niin Koivulaaksoa.

Vierailija
892/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kun vasemmistolainen keksii mielestään jotain nerokasta on tuloksensa yleensä jotain hyvin surullista. Kannattaisiko näitä neronleimauksia ensin tarkistuttaa parilla kaverilla vaikka? 

Kunpa Purrakin olisi tarkistuttanut joukko.murhafantasiansa parilla kaverilla... ai niin, mutta eihän hänellä ole kavereita 😬

Vierailija
893/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kun eri mieltä olemista ei voi ilmaista sanoin, vaan toista vahingoittamalla. Vasemmistoliiton Minttu Koponen näkee viranomaisilmoitukset narsistisesti hänen poliittisena aseenaan ja jättää oikeasti apua tarvitsevat ilman apua. Sama kuin soittaisi häkeen pilapuheluja.

Vierailija
894/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistostahan niitä väkivaltafantasioita löytyy, Schillingerin ampumisfantasiointia ja varallisuuden radikaalia uusjakoa myöten. Silloinkaan puoluejohto ei irtisanoutunut niistä.

Asialista jää lyhyeksi, jos kaikesta aina irtisanoutuu. 🤫

Vierailija
895/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis saako sanoa vai eikö saa sanoa?

Vierailija
896/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan haluaa, nuo väkivaltafantasiat ovat niin Koivulaaksoa.

Koivulaaksoko siellä lähijunassa matkustikin?

Vierailija
897/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistostahan niitä väkivaltafantasioita löytyy, Schillingerin ampumisfantasiointia ja varallisuuden radikaalia uusjakoa myöten. Silloinkaan puoluejohto ei irtisanoutunut niistä.

Asialista jää lyhyeksi, jos kaikesta aina irtisanoutuu. 🤫

Vihervassut ovat kuitenkin aina vaatimassa muilta irtisanoutumista milloin mistäkin, erilaisia toimia sekä aitoa ja vilpitöntä julkista katumista. Jostain syystä sama ei koske omaa porukkaa.

Vierailija
898/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa Purrakin olisi tarkistuttanut joukko.murhafantasiansa parilla kaverilla... ai niin, mutta eihän hänellä ole kavereita 😬

Todennäköisesti, sikäli kun kyseessä oli edes Purra.

Mutta onnitelut päivän parhaasta vasemmistovastineesta, ei ollut ihan huono.

Vierailija
899/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis saako sano

No siis koskeeko sananvastuu vassujakin vai ei? Minttu kertoi tehneensä aiheettoman ilmoituksen ja joukkoisti 22 000 henkilön someryhmän samaa luvaten lähettää valmiin tekstipohjan ja osoitteen.

Vierailija
900/1276 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista kun eri mieltä olemista ei voi ilmaista sanoin, vaan toista vahingoittamalla. Vasemmistoliiton Minttu Koponen näkee viranomaisilmoitukset narsistisesti hänen poliittisena aseenaan ja jättää oikeasti apua tarvitsevat ilman apua. Sama kuin soittaisi häkeen pilapuheluja.

Hänhän ei tehnyt ilmoituksia. Eli nimenomaan ei ole ilmaissut eri mieltä olemistaan muuten kuin sanoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi