Miksi masennun kerta toisensa jälkeen?
Mulla ei ole mitään syytä siihen. Ei ole mitään traumataustaa tai kovia kokemuksia. En vatvo menneitä tai ole katkera. Olen enemmän sellainen nautitaan hetkestä -tyyppi. Tokihan mullakin on ollut kaikenlaisia vaikeuksia mm. työelämän suhteen. Jos ei olisi lapsia, niin jättäisin kyllä tämän elämän.
Kommentit (93)
Syyt löytyvät, muttei se tarkoita että on kaiken jaksava robotti, ihminen ei ole robotti. Pitää etsiä ne. Siinä voi kulua aikaa. Onko se työ, ympäristö, some, tunnemaailma, säätila, ionit ilmassa, väsymys, rakennukset, kaupunki, maaseutu, sisustus, ajattelukuvio, ravinto, tv, musiikki, exä, kirja, ihminen, verensokeri, liikuntamuoto ei sopiva, pomo, alkoholi, lääkkeen haittavaikutus, hormonit, jatkuva pärjäämisen pakko, kofeiini, sitoumukset tai äänestykset, jokin muu, aamut, mikä. Entä onko kiinnostuksia itseä innostaviin asioihin, henkisyys. Moni asia vaikuttaa ihmisiin tai joku niistä. Jos on väsynyt, ei jaksakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten olet masentunut?
En ole keksinyt vielä syytä sille.
Vierailija kirjoitti:
Syyt löytyvät, muttei se tarkoita että on kaiken jaksava robotti, ihminen ei ole robotti. Pitää etsiä ne. Siinä voi kulua aikaa. Onko se työ, ympäristö, some, tunnemaailma, säätila, ionit ilmassa, väsymys, rakennukset, kaupunki, maaseutu, sisustus, ajattelukuvio, ravinto, tv, musiikki, exä, kirja, ihminen, verensokeri, liikuntamuoto ei sopiva, pomo, alkoholi, lääkkeen haittavaikutus, hormonit, jatkuva pärjäämisen pakko, kofeiini, sitoumukset tai äänestykset, jokin muu, aamut, mikä. Entä onko kiinnostuksia itseä innostaviin asioihin, henkisyys. Moni asia vaikuttaa ihmisiin tai joku niistä. Jos on väsynyt, ei jaksakaan.
Joo, en todella jaksa. Jaksan just laahautua töihin ja tehdä ruokaa illalla ja sitten en paljon muuta jaksakaan. Pahinta on, että aloitin uuden ammatin opiskelemisen oppisopimuksella, ja just, kun olin lähdössä ensimmäiselle lähipäivälle, mulle soitettiin entisestä työpaikasta ja kysyttiin, tulisinko takaisin. En ole siinä tilassa, että kykenisin tällaisiin päätöksiin.
Oletko saanut esimerkiksi lapsuudessa päävamman? Sieltä voi löytyä selitys.
Vierailija kirjoitti:
Oon ainakin kerran saanut aivotärähdyksen. Voiskohan se tosiaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoliston mikrobit ovat masentuneilla erilaiset kuin taviksilla. Hyvä puoli tässä on se, että omaa suolistomikrobikantaa voi muuttaa syömisillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoliston mikrobit ovat masentuneilla erilaiset kuin taviksilla. Hyvä puoli tässä on se, että omaa suolistomikrobikantaa voi muuttaa syömisillään.
Niin, eihän tuo mahdotonta ole. Syön aika monipuolisesti ja aika paljon kotiruokaa. Toki eineksiäkin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis pelkkä masennuksen tunne ilman kohdetta? Vähän niin kuin rakastaisi, mutta ei tietäisi ketä?
Ap ei erota masennusta ja tylsistymistä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko lisää?
Itsellä masennus kroonistunut, halusin jo alle kouluikäisenä kävellä järveen ja jäädä sinne.
Elämän varrella tullut useampia aivotärähdyksiä ja muuta fyysistä, mutta en tiedä yhtään miksi halusin jo pienenä lapsena kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis pelkkä masennuksen tunne ilman kohdetta? Vähän niin kuin rakastaisi, mutta ei tietäisi ketä?
En ole tiennyt, että masennuksella pitäisi olla kohde.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei erota masennusta ja tylsistymistä toisistaan.
En mä oo tylsistynyt.
Et osaa huolehtia terveydestäsi. Kiva maksaa kaltaistesi terveydenhuoltomenot 🤷
Vierailija kirjoitti:
Et osaa huolehtia terveydestäsi. Kiva maksaa kaltaistesi terveydenhuoltomenot 🤷
Mitäs mun menoja sä ootkaan maksanut?
Elämäsi on ehkä ollut liian helppoa. Olisiko tämä syynä?
T: Antti
Mulla on ollut vaikeuksia ja olen katkera (ihan syystäkin) muutamasta aika isostakin elämän osa-alueesta eli sinällään oma tilanteeni on toinen vaikka masennus on minullakin toistuvaa. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että en tule koskaan parantumaan koska ne asiat elämässäni ei tule enää koskaan muuttumaan itselleni oikeanlaisiksi joiden vääränlaisuus aiheuttaa masennuksen aina vain uudelleen.
Se auttaa aina jonkun aikaa ja edesauttaa paranemista kun saan jonkin kimmokkeen jonka myötä uskon (tyhmänä kerta toisensa jälkeen) muuttavan elämäni omannäköiseksi ja samalla paremmaksi kunhan vain jaksan tsempata ja muuttaa erinäisiä asioita. Sitten kun tajuan, ettei mikään muutukaan vaan taas hakkaan päätäni samaan seinään kuin aina ennenkin niin vaivun ensin apatiaan ja alakuloon jotka johtaa lopulta masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi on ehkä ollut liian helppoa. Olisiko tämä syynä?
T: Antti
Mitä tarkoittaa "liian helppoa"? Miten se voi masentaa?
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä lista, kiitos. "Jokin on elämässä väärin, jos masentuu". Minua masentaa ehkä somen vihamielisyys eniten. Silti olen täällä, koska olen niin yksinäinen. Olen kyllä yrittänyt tehdä asialle kaikkeni. En ole harrastuksista tms. löytänyt kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vaikeuksia ja olen katkera (ihan syystäkin) muutamasta aika isostakin elämän osa-alueesta eli sinällään oma tilanteeni on toinen vaikka masennus on minullakin toistuvaa. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että en tule koskaan parantumaan koska ne asiat elämässäni ei tule enää koskaan muuttumaan itselleni oikeanlaisiksi joiden vääränlaisuus aiheuttaa masennuksen aina vain uudelleen.
Se auttaa aina jonkun aikaa ja edesauttaa paranemista kun saan jonkin kimmokkeen jonka myötä uskon (tyhmänä kerta toisensa jälkeen) muuttavan elämäni omannäköiseksi ja samalla paremmaksi kunhan vain jaksan tsempata ja muuttaa erinäisiä asioita. Sitten kun tajuan, ettei mikään muutukaan vaan taas hakkaan päätäni samaan seinään kuin aina ennenkin niin vaivun ensin apatiaan ja alakuloon jotka johtaa lopulta masennukseen.
Olen pahoillani puolestasi.