Miten jaat laskun kaverin kanssa ulkomailla?
Eli jos juotte yhteiseksi vaikka pullon viiniä, kaveri vähän enemmän. Lisäksi kaveri ottaa 2 kallista erikoisoluita kun itse otat 1 erikoisoluen ja veden. Kaveri tilaa kalliin pääannoksen ja itsetyydyt alkupalaan.
Lasku tulee pyynnöstä huolimatta kerralla pöytäkohtaisesti könttänä. Maksetaanko vain puoliksi, vaikka reissun aikana toinen syö ja juo aina kalliimmin. Vai maksaako toinen nyt ja toinen ensi kerralla?
Kaveri ehdotti, että minä maksan laskun nyt, ja hän maksaa sitten seuraavan. No seuraavalla tilasi vain lounaalla vettä, enkä minä viitsinyt alkaa yksin viinipulloa ja erikoisoluita tilaamaan hänen laskuunsa.
Olisi myös aika tuskaa alkaa molempien laskemaan laskusta, monta euroa se oma osuus on, ja molempien kantaa aina satoja euroja käteistä pikkuseteleinä ja kolikkoina, että maksaa tasan vain oman osuutensa käteisellä.
Kommentit (83)
Jaetaan mobilepaylla ennen tai jälkeen laskun kummankin kulujen mukaan. Jos menee tasan niin voidaan myös sopia että toinen maksaa nyt ja toinen seuraavan kerran.
Joa ei lasketa summia tarkkaan ja todetaan vaan, että tasan ne on vuosien varrella sitten menneet. Niin voin vannoa, että ei ole.
Se kumpi aina ostaa kalliimpia annoksia ravintolassa tai haluaa jälkkärin tai juo kalliimpaa juomaa tai haluaa kalliimpaan paikkaan syömään jne. Voittaa joka kerralla ja ero vain kasvaa. Se vaatimattomammin syövä ja juova ei yhtäkkiä ala syömään kaksinkertaisesti ja juomaan samppanjaa kun toisen vuoro maksaa.
Tän takia matkustan aina yksin. Ja usein teen itse eväät puistoon tai rannalle. Tai ostan kaupasta valmiin salaatin ja nappaan viinipullon samalla. Ei tartte ikinä miettiä, että onko rahaa kun tietää että sitä on, kun ei syö joka päivä ravintolassa. Toki mun vuosittaiset reissut kestää aina yli 2kk. Jos on kerrallaan lomalla vain 1-2 viikkoa niin miksi robottiasein all inclusivea. Vaikka puutuuhan siihenkin kun aina samat näkymät.