Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen rahankäyttö alkaa ärsyttää. Olenko kohtuuton?

Vierailija
13.08.2025 |

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa nyt 4 vuotta. Hän on ihana ja kiltti, mutta hänen tapansa tuhlata rahaa omiin juttuihinsa alkaa todella nyppiä.

Tilanne on se, että minä opiskelen vielä (valmistun vuoden päästä) ja tuloni ovat pienet (opintotuki + satunnaiset viikonlopputyöt). Mieheni on hyväpalkkaisessa IT-työssä (n. 8000€/kk). Asumme hänen omistamassaan asunnossa, jossa maksan vain yhtiövastikkeen ja puolet ruoista.

Ongelma on, että mies ostaa jatkuvasti kalliita harrastusvälineitä, käy ulkona kavereidensa kanssa kalliissa ravintoloissa ja matkustelee. Viimeksi hän osti 4000 euron sähköpyörän.

Samaan aikaan minä joudun laskemaan jokaista senttiä ja minulla ei ole varaa edes uusiin talvikenkiin. Kun otin asian puheeksi, mies sanoi että ne ovat hänen rahojaan ja hän saa tehdä niillä mitä haluaa, koska hän maksaa jo suurimman osan yhteisistä kuluistamme.

Minusta tuntuu epäreilulta, että hän elää luksuselämää ja minä kituutan vieressä. Eikö parisuhteessa kuuluisi jakaa elintasoa? Vai olenko vain kateellinen ja kiittämätön, kuten hän väittää?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas esimerkki suomalaisesta "köyhästä": kituminen on asumista toisen omistamassa asunnossa, ja joutumista maksamaan vain yhtiövastikkeen ja puolet ruoista.

Hei tässä vinkki: muuta yksin asumaan muualle, jos luulet elämän helpottuvan lähtemällä noista kituolosuhteista pois :D :D 

" ja joutumista maksamaan vain yhtiövastikkeen ja puolet ruoista."

Se ei ole "vain", kun tulot ovat opiskelijan tulot, eli vähemmän mitä työttömällä. 

Opiskelijan tulot on oikeasti niin surkeat, että aikamoista on tuollainen parisuhde, jossa toinen tosiaankin elää leveästi ja toinen opiskelijabudjetilla. 

Vierailija
22/22 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuuluu sarjaan: Omituisia suhteita, jakso 1. Varakas mies ja köyhä nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan