Maksaisitko kanarian matkasta yli 6000e?
Katselin noita finnmatkojen kanarian matkoja, ja siellä olisi aivan ihana hotelli, mutta viikko maksaisi yli 6000e meiltä neljältä. Me lähdetään lomalle vain rentoutumaan eli makaamaan uima-altaalla ja uimaan sekä syömään hyvin eli mitään nähtävyyksiä ei lähdetä katselemaan. Hotellilta tuskin viikon aikana muuten poistutaan paitsi illalla ehkä syömään (ja tähän saisi vielä all inclusiven eli ehkä ei sitäkään). Hotellilla on siis erittäin suuri merkitys. Mietin vaan, että onko ihan järjetöntä maksaa noin suuri summa kanarian matkasta kun samalla hinnalla pääsee kauemmaksikin? Mutta toisaalta taas, kun lomalta haetaan vaan tuota löhöilyä, niin ei viitsisi sen takia lentää yli 10 tuntia....
Kommentit (56)
ja tuo ei siis olisi mikään ainoa loma meille vuodessa, tuon lisäksi vielä käydään lasten kanssa 2 krt ulkomailla, ja miehen kanssa kahdestaan ainakin kerran. Lisäksi nuo kylpylät ja jotkut risteilyt. Matkustellaan paljon, eli kyllä niitä nähtävyyksiäkin tulee nähtyä, tuo loma sattuu vaan juuri niin keskelle työrupeamaa, että tärkeintä on vaan ja ainoastaan se, että unohtaa kaiken ja voi vaan löhöillä ;-). ap
voittehan tehdä sen suomessakin jossain loman vietto paikassa ja syödä aina ulkona...
että Kanarialta ei löytyisi yhtään tasokasta hotellia, tai että Kanaria on halpiskohde. Kanarialta löytyy vaikka mitä!
Dubai se vasta keinotekoinen paikka on, varsinainen turistirysä.
Meidän 5 henkinen perhe olis tolla rahalla yli kuukauden Thaimaassa.
Mutta toisaalta, en mä ymmärrä niitäkään, jotka tosiaan lentää johonkin Thaimaahan AllInclusive hotelliin, josta ei sitten poistu kertaakaan...
Eli ap:n ajatuksessa on sikälli järkeä, että jos ei matkalta mitään muuta elämystä hae, kun olemista, niin ei kannata nähdä kamalasti vaivaa matkan takia. Mutta toisaalta, kannattaako nähdä ollenkaan...saman rahan saa menemään kotomaisessa kylpylässä, eikä tarvi nähdä matkustamisen vaivaa. Sää nyt tietty on asia, jota pitää lähteä hakemaan vähän kauempaa.
Miettisin suoraan sanottuna vähän työtahtina, jos stressipisteet on nuo. Järjetöntä painaa niin paljon töitä, ettei kotonaankaan pysty enää rentoutumaan ja sitten pitää ahtaa viikon loma jonnekin sumaan ja maksaa itsensä kipeäksi siitä, että pääsee nukkumaan.
Minä en ymmärrä miksi ihmiset maksavat tuhansia euroja että pääsevät Malediiveille. Sinne mennään täysin turistirysäsaarelle jossa ei yleensä muuta kuin hotelli. Kaikki paikalliset on muualta tuotuja työntekijöitä ja siellä pienellä saarella sitten lomaillaan muiden länsimaalaisten kanssa.
Sinne matkustaa yhä enemmän niitä jotka ennen kävivät aina Kanarialla. Eli ne Kanarian turistit on siirtynyt Thaimaaseen. Thaimaan matkailun kasvu erityisesti Pohjoismaissa on erittäin suurta, ruotsalaisia käy siellä jo yli 300 000 ja tässä luvussa ei ole mukana edes omatoimimatkailijat vaan ainoastaan valmismatkalaiset. Suomessakin kasvu on moninkertaistunut muutaman vuoden takaa.
Huvittavaa sinänsä että minä kärkkäästi aina vastustan Thaimaaseen-muodon käyttöä.
Vierailija:
Sinne matkustaa yhä enemmän niitä jotka ennen kävivät aina Kanarialla. Eli ne Kanarian turistit on siirtynyt Thaimaaseen. Thaimaan matkailun kasvu erityisesti Pohjoismaissa on erittäin suurta, ruotsalaisia käy siellä jo yli 300 000 ja tässä luvussa ei ole mukana edes omatoimimatkailijat vaan ainoastaan valmismatkalaiset. Suomessakin kasvu on moninkertaistunut muutaman vuoden takaa.
Mikään ei voi meistä olla niin rentouttavaa kuin ottaa aurinkoa, juoda ehkä samalla jotain ihanaa drinksua, syödä illalla ulkona (konkreettisesti siis ulkona), ja aamulla taas mennä altaalle nauttimaan auringosta, käydä välillä uimassa... Voih. ap
siellä on kyllä hyvän tasoisia hotelleja ja hieman halvemmalla voit saada hyvän hotellin. me tykättiin americasin compostela beachistä, oli paljon ohjelmaa lapsille, lämmitetty allas (oltiin helmikuussa) siistit isot huoneistot, mahtava seisovapöytä. ainut miinus pitkähkö matka keskustaan n.4km mutta mentiin taksilla joka maksoi 3-4 e per suunta ja cristianokseen 5 e. meidän viikon reissu maksoi 5000e 2 aik. + 4 lasta
Hyvää lomaa vaan ap:lle!
Minä en ikinä maksaisi tuollaista hintaa viikon lomamatkasta mutta jos jollain on varaa niin miksei saisi maksaa?
Joka maassa on turistirysiä, ja ne on kaikkialla maailmassa samanlaisia. Eli en menis Taikamaahan mihinkään turistihotelliin kahdeksi viikoksi, mutta olen siellä viettänyt yhteensä 8 viikkoa, aina jossakin turitialueiden ulkopuolella, ja maa on todella kiehtova kahdesta syystä: 1.oikeasti erilainen, kun nuo tutu turistikohteet, siis kun lähtee pois sieltä Patongilta, Pattajalta, Karonilta... ja 2. helppo halpa ja turvallinen, siis niiltä turistialueilta todellakin voi lähteä pois ilman suunnitelmaa seuraavasta yösijasta.
Olen kerran ollu Kanaroalla, Puerto de La Cruzissa, ja ei se minusta mikään kamala turistirysä ollu, kun vuokrasi auton ja vähän katseli ympärilleen. Kaunis maa, vai pitääkö sanoa saari.
Mutta toki hotelli oli hieno, vaan niin oli mielestäni myös Dunas Paraiso (4 tähteä) johon menemällä matka maksaisi " vain" 3500 euroa. :D
Vierailija:
Joka maassa on turistirysiä, ja ne on kaikkialla maailmassa samanlaisia. Eli en menis Taikamaahan mihinkään turistihotelliin kahdeksi viikoksi, mutta olen siellä viettänyt yhteensä 8 viikkoa, aina jossakin turitialueiden ulkopuolella, ja maa on todella kiehtova kahdesta syystä: 1.oikeasti erilainen, kun nuo tutu turistikohteet, siis kun lähtee pois sieltä Patongilta, Pattajalta, Karonilta... ja 2. helppo halpa ja turvallinen, siis niiltä turistialueilta todellakin voi lähteä pois ilman suunnitelmaa seuraavasta yösijasta.
Olen kerran ollu Kanaroalla, Puerto de La Cruzissa, ja ei se minusta mikään kamala turistirysä ollu, kun vuokrasi auton ja vähän katseli ympärilleen. Kaunis maa, vai pitääkö sanoa saari.
Jokaisessa maassa on niitä turistipaikkoja ja sellaiseen ei tietenkään kannata mennä jos haluaa nähdä paikallisuutta ja aitoa kulttuuria. Valitettavasti useimmat vain matkailevat näihin turistirysiin ja niiden perusteella saa aika vääristyneen kuvan maasta/alueesta.
Kanariallahan on 7 saarta ja paljon paikkoja joissa ei ole turisteja ympäriinsä. Kannattaa siis lähteä sieltä hotellialueelta pois jos haluaa muuta nähdä.
että piti päästä mainostamaan kuinka paljon ap:n perhe matkustaa ja paljonko on ylimääräistä rahaa...
Mitä järkeä on tulla esittämään kysymys ja sitten vänkyttää vastaan kaikille jotka on erimieltä?
Olen ollut kanarian saarilla 3 kertaa ja yksikään matka ei ollut mikään unelma. Olen ollut lasten kanssa sekä ilman ja matkustan aina 5 tähden hotteleihin. Minusta esim egpti jossa olen ollut vain kerran oli paljon mukavampi. Egypti on nimeen omaan kohde jossa hotellista ei kannata välttämättä poistua joten on tärkeää että hotelli on korkeatasoinen. Lasten kanssa ei halua välttämättä matkustaa pyramideille yms. ja hotellin ulkopuolella ei välttämättä ole mitään nähtävää tai ostettavaa.
" En maksasi tota hintaa kanarialle koska...
Olen ollut kanarian saarilla 3 kertaa ja yksikään matka ei ollut mikään unelma. Olen ollut lasten kanssa sekä ilman ja matkustan aina 5 tähden hotteleihin. Minusta esim egpti jossa olen ollut vain kerran oli paljon mukavampi. Egypti on nimeen omaan kohde jossa hotellista ei kannata välttämättä poistua joten on tärkeää että hotelli on korkeatasoinen. Lasten kanssa ei halua välttämättä matkustaa pyramideille yms. ja hotellin ulkopuolella ei välttämättä ole mitään nähtävää tai ostettavaa. "
Paitsi että mä olen juuri toista mieltä, Egypti oli _tylsä_ koska siellä ei voinut liikkua omin päin:). Luxorin retki pelasti reissun, koska kaikenlisäksi Hurgadassa oli niin sikamaisen kylmä, ettei edes uima-altaalla voinu olla eikä lapsetkaan tarkentunu uida:(.
Kanarialla sentään oli nättejä maisemia, kun ajeltiin Teidellä ja muuallakin. Americanos näytti kamalalta ankealta turistirysältä, mutta muualla oli ihan idylistä ja mukavaa.
Eikä tuo hotellikaan niin luksukselta näyttänyt.