Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi ampui valkohäntäpeurat Alppipuistossa.

Vierailija
13.08.2025 |

Poliisille tehtiin ilmoitus kahdesta peurasta, jotka löydettiin droonin avulla. Poliisi konsultoi riistanhoitoyhdistystä, jonka mukaan valkohäntäpeuran luonnollinen asuinalue ei ole Alppipuisto. Niillä ei ole selkeää poistumisreittiä luonnonmukaiseen ympäristöön. Lisäksi toisella peuralla oli liikenneonnettomuudesta aiheutuneita vammoja. Poliisi lopetti peurat ja luovutti ne riistanhoitoyhdistykselle, Helsingin poliisin viestinnästä kerrottiin Helsingin Uutisille.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2c235c16-6180-40dc-a329-28deac7c5514

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkohäntäpeura on haittaeläin ja vieraslaji mutta kivojen setien kivat metsästyskerhot tykkää niistä. 

Ne metsästyskerhot on ainoita liikenteen ja susien /susien sukuisten lisäksi joka tuota peurakantaa karsii.

Kateus on kyllä kummallinen juttu. Kannetaan huolta liiallisesta vieraslajin kannasta, mutta huoli on suurempi, että joku sitä ilokseen auttaisi rajoittamaan. Eihän se nyt kerta kaikkiaan käy, että suu messingillä kuljetaan siellä hävittämässä tuota vieraslajia. Ei, sen pitää olla ankaraa työtä ja joku muu velvoitettu sen työn tekemään kuin minä. Minä vaan istun ja arvostelen.

Ne metsästyskerhot on ainoita jotka voi tuota tänne tuomaa ongelmaa rajoittaa. Hirvieläimen pyyntilupa myönnetään vain seuralle. 

Vierailija
42/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkohäntäpeura on haittaeläin ja vieraslaji mutta kivojen setien kivat metsästyskerhot tykkää niistä. 

Setien metsästyskerhot ei ole siitä erityisen innoissaan, mutta toisaalta peuralle ei tarvita kaatolupia, sitä saa metsästää kuka tahansa metsästyskortin suorittanut, jolla on aseenkantolupa ja lupa maanomistajalta.

Valkohäntäpeura vaati kaatoluvat ja ampumakokeen jos käyttää rihlattua asetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne metsästyskerhot on ainoita liikenteen ja susien /susien sukuisten lisäksi joka tuota peurakantaa karsii.

Kateus on kyllä kummallinen juttu. Kannetaan huolta liiallisesta vieraslajin kannasta, mutta huoli on suurempi, että joku sitä ilokseen auttaisi rajoittamaan. Eihän se nyt kerta kaikkiaan käy, että suu messingillä kuljetaan siellä hävittämässä tuota vieraslajia. Ei, sen pitää olla ankaraa työtä ja joku muu velvoitettu sen työn tekemään kuin minä. Minä vaan istun ja arvostelen.

Minulla ei ole mitään metsästystä vastaan, päinvastoin, mutta niin kauan kuin niitä otuksia ruokitaan, en osta väitettäsi.

Kannattaa ottaa selvää miksi niitä otuksia ruokitaan. Itse en metsästä mitään, mutta läheinen kuuluu hirviporukkaan, joka on velvoitettu, siis velvoitettu, hävittämään jopa 100 peuraa vuodessa. Peuraa ei saa ajaa koiralla (no, yli 30 cm säkäkorkeudeltaan, kuten ei karhua lukuunottamatta muutakaan riistaa, ja hyvä onkin, ottaisivat vaan karhultakin ajometsästyksen pois). Peuraa ei voi ampua asutuksen tai tien lähistöllä. Hirviporukan keski-ikä on ehkä 65 vuotta ja metsästysalue hajanainen. Kuinka sinä sen peuran saat turvalliselle ampumissektorille jos et ruokkimalla? Ja vielä 100 kertaa syksyn aikana?

Vierailija
44/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omalla maalla vh-peuraa ei saa ampua jos paikallisella seuralla ei ole lupaa ja/tai kiintiötä. 

Niin hyvin kun se 12/70 täyteisellä paloitteluun päätyisikin. 

Vierailija
45/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sen ikääntyvän porukan ongelma miksi ikääntyvät. Kun Metsästäjä-lehden lakiasiantuntijan kommentteja luen niin ymmärtän pysyä noin riitaisesta porukasta kaukana. 

Tapelkoot. 

Vierailija
46/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen poliitikko on jo ehtinyt kritisoimaan asiaa. 😀

Joo, tämä kaveri oli sanonut että Alppipuistossa ampuminen on "huolestuttavaa". Miten totaalisen typerä kommentti. Oisko niille elukoille pitänyt sanoa että "No niin, menkääs maahan ja kuolkaa itse"?

Kyseinen wannabe -"poliitikko" levittää omalla naamallaan varustettuja tarroja pitkin helsinkiä töhrien joka sähkökaapin, valopylvään, roskiksen ja minkä tahansa pinnan, vaatii kaikille vegaaniruokaa ja vastustaa kaikkea mitä nyt tuollainen vastustaa. 

Tyypillinen fanaatikko.

Taidan arvata. Se järjenjättiläinen, joka meinasi sotkemalla hankkia itselleen potkut hyväpalkkaisessa suojatyöpaikasta, jossa ei paljon vastuut paina. En vieläkään ymmärrä, miksei saanut potkuja. Hyvävelikerhon side on vahva.

Joku sami saivarekangas tai näkkälänjärvi, mikälie. Alppilan Alepan roskikset on täynnä tän jätkän naamaa, puhumattakaan kaikkialla muualla sillä seudulla. Useimmat on jo revitty pois, mutta niitä on paljon..

Vierailija
47/47 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tämä teilauskulttuuri. Tapetaan ja murhataan, vaikka voitaisiin siirtääkin.