Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä palveluita anneta vaan ajanvarauksella? Ei tarvitsisi jonottaa ja ruikuttaa miten asiat ei ole samalla tavalla kuin vuonna -83
Oletko ikinä kokeillut soittaa pankkipalveluun ja yrittänyt varata sieltä aikaa johonkin konttoriin? Et taida olla kertaakaan yrittänyt.
Joissain pakeissa on kerran viikossa palveluita ilman ajan varausta ja pankkikonttorit on vähennetty yhteen tai kahteen 300 000 asiakasta kohti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Eikö tuollainen päivänostorajoitus ole kunkin itse valitsema, joten jos on tapana nostella isoja määriä, niin rajakin sitten isommaksi? Kertanostoissa voi olla automaateissa rajoja, mutta sitä voi sitten tehdä useamman kerran.
Eikö Nordea edelleenkään varusta harvoja palvelevia konttoreitaan numeroautomaateilla ja tuoleilla? Olisiko juomavesiautomaatti kohtuuton lisä? Muistan useita vuosia sitten jonottaneeni kaksi tuntia seisten Jyväskylän keskustan konttorissa. Lopetin siihen tilini siinä pankissa. Verkkopankkitekniikkansakin on tarkoituksettoman monimutkainen, jos vertaa esim. Danske Bankin vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyynel, kun asiakaspalvelija ei erikseen hymyillyt.
On myös kulttuureja, joissa vieraalle ihmiselle hymyilijää pidettäisiin aivan tärähtäneenä, myös asiakaspalvelutilanteissa. Mitenhän siellä pärjätään?
Ei tarvitse kuin viroon mennä, siellä asiakas häiritsee myyjän rauhaa ja se myös näytetään !
Paljonkohan Nordea nykyään veloittaa käteisnostosta? Luulisi jotain vastinetta saavan palvelumaksuille, kun nykyään myös automaattinostot maksavat tietyn määrän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen kirjoitus, kysehän on vielä vanhuksista ja vajaakuntoisten🙁
Automaatista saa rahaa, pankkiin voi myös varata ajan. Pankilla ei ole velvollisuutta hankkia jonottajille juomista eikä vessaa. On todella outoa ettei aikuinen ihminen osaa itse ottaa mitään juomista mukaan. Ei se pankin vika ole, että kaikki sinne yhtäaikaa haluaa. Jospa ensi kerralla sitten menee paikalle jonottamaan ennen kuin pankki on vielä auki, niin pääsee nopeammin. Monet eläkeläiset roikkuu ovien kahvoissa muutenkin heti aamulla valmiina
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiasta kirjoitti minun mielestäni ja olen samaa mieltä.
Vähän sama kuin HSL:n kanssa, joka valittaa ja ihmettelee, kun asiakkaiden määrä on laskenut ja on heistä pulaa. Sitten samalla kuitenkin kaikin tavoin hankaloittavat heidän palveluidensa käyttämistä tehden sen lopulta sellaiseksi, ettei enää tee edes mieli käyttää ja sitä boikotoi ihan jo boikotoimisen ilosta ja periaatteesta. Itse asiassa nykyään tulee boikotoitua jo koko Helsingissä asioimista ja Tamperetta myös.
Jep. HSL:n toiminta on kyllä naurettavuuden huippu. Moni valittaa kalliista hinnoista, mutta ne hinnathan ovat itse asiassa laskeneet siitä, mitä ne joskus takavuosina oli, kun viimeksi HSL:n kyydeillä kuljin. Lipun ostajia voisi olla enemmän, jos olisi enemmän mahdollisuuksia ostaa se lippu...
Pankkiaiheeseen: Kannattaisi meidän kaikkien nostaa käyttörahamme käteisenä aina hetimiten kun rahat on tulleet tilille. Tämä yhteiskunnan meno on menossa vain pahemmaksi koko ajan ja ainoa keino yrittää saada asioita parempaan suuntaan on vastustaa.
Ohis mutta ok ex kaveri joka kuitenkin 50 vuotias kävi nostamassa pankissa 500 euron setelin:D eli kirjaimellisesti pankkivirkailija antoi siis tuon 500 e setelin sit se yritti ostaa sillä setelillä ruokaa mutta moni kauppaa ei huolinut noin isoa rahaa sanoivat että oli vaikea rikkoa,sit se syytti sitä pankkivirkialijaa joka ei aikuiselle ihmiselle kertonut ettei kannata noin isoa seteliä nostaa ei saanut itse suutaan auki ja sanonut että voisiko esim olla vaikka 50 e seteleitä:D
Jotkut ihmiset on yksinkertaisesti hölmöjä, kaikki itsestäänselvyydet pitäis vielä sanoa näille hölmöille.
Vierailija kirjoitti:
Jospa summa oli suurempi kuin mitä saat nostaa per viikko.Ostamassa esim asuntoa et voi pankkiautomaatista nostaa rahoja.
Hyvin kirjoitettu naiselta.Todella tämän päivän kokemus myös Ruotsissa.Tlsät vahdit, väsyneet nuoret jotka palvelevat asiakkaita vastahakoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei näitä palveluita anneta vaan ajanvarauksella? Ei tarvitsisi jonottaa ja ruikuttaa miten asiat ei ole samalla tavalla kuin vuonna -83
Oletko ikinä kokeillut soittaa pankkipalveluun ja yrittänyt varata sieltä aikaa johonkin konttoriin? Et taida olla kertaakaan yrittänyt.
Joissain pakeissa on kerran viikossa palveluita ilman ajan varausta ja pankkikonttorit on vähennetty yhteen tai kahteen 300 000 asiakasta kohti
Nin myös Ruotsissa.Tuskin konttoreita ollenkaan. Tukholman kaupungin kesksutassa tasan yksi.
Vähän samantapaisia kokemuksia. Kyseessä oli minuutin kestävä asiointi konttorissa. Konttoreita koko Pirkanmaalla noin kaksi. (Tampere plus lähiympäristö) Yritin varata aikaa puhelimella, mutta se oli niin ruuhkautunut, etten saanut ketään kiinni. Puhelin katkesi automaattisesti korvaan, eikä takaisinsoittopalvelua ollut. Ainoa keino oli mennä ilman ajanvarausta olevalle palvelulle, joka on auki kerran viikossa. Oven takana oli jo ennen konttorin avaamista tunnin jono.
Mutta koska asenne on tämä sama kuin mitä tässäkin ketjussa useampi on tuonut esiin, että asiakas on paskamainen, niin tähän maahan tuskin kenenkään tarvitsee koskaan asiakaspalveluun edes panostaakaan
En tiennyt pankissa asioinnin olevan noin vaikeaa ja olen pahoillani, että vanhukset joutuvat noiden konttorien ovien takana jonottelemaan tuntikaupalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa summa oli suurempi kuin mitä saat nostaa per viikko.Ostamassa esim asuntoa et voi pankkiautomaatista nostaa rahoja.
Hyvin kirjoitettu naiselta.Todella tämän päivän kokemus myös Ruotsissa.Tlsät vahdit, väsyneet nuoret jotka palvelevat asiakkaita vastahakoisesti.
Aika huono vertaus. Ei kai kukaan ole niin ääliö et nostaa rahan asunnon ostoon.
Aloitus täysin perseestä. Miksi kirjoitat mummo, miksi et osaa asiallisesti aloittaa tärkeää aihetta.. Oletko aivan analfabeetti.
Pari asiaa tästä tulee mieleen:
Jos meillä olisi pankki, joka olisi keskittynyt asiakkaiden miellyttävään ja ystävälliseen tiskipalveluun lähinnä käteisen nostoa varten, niin ei kai kukaan kuvittele, että sen pankin palvelumaksut olisivat pari euroa kuukaudessa. "Minä kyllä heti vaihdan pankkiin, josta tullaan kotikäynnille" olen lukenut jostain mielipidepalstalta. Niinpä. Se rahan säilyttäminen ei taida olla sen luokan bisnes, että kaikki palvelut tuodaan kotiovelle tai edes konttoriin.
Toinen asia. Jokainen, joka on joskus joutunut liikkumaan Pasilan alueella, tietää ihan varmasti, että mitään julkisia vessoja ei pankissa (eikä varmaan missään muuallakaan) voi olla. Siitä tulisi käyttöhuone ihan saman tien. Ei mulla muuta.
kannattaisi hankkia tili spankkiin ja nostaa kaupan kassalta rahaa, jos on pakko käteistä saada
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen kirjoitus, kysehän on vielä vanhuksista ja vajaakuntoisten🙁
Taisi tulla Emeritalle yllätyksenä että oli vanhuksena vanhusten joukossa.
ja kertokaa tuolla emeritalle, että pankkikortilla voi nostaa automaatista (sijaitsevat eri paikoissa seinään upotettuna) rahaa
ei se pankkikortin käyttäminen niin vaikeaa ole etteikö emerita voisi siitä selvitä... sokeatkin osaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö Nordea edelleenkään varusta harvoja palvelevia konttoreitaan numeroautomaateilla ja tuoleilla? Olisiko juomavesiautomaatti kohtuuton lisä? Muistan useita vuosia sitten jonottaneeni kaksi tuntia seisten Jyväskylän keskustan konttorissa. Lopetin siihen tilini siinä pankissa. Verkkopankkitekniikkansakin on tarkoituksettoman monimutkainen, jos vertaa esim. Danske Bankin vastaavaan.
Pankin konttori ei ole vanhusten vessa ja juottola.
Mihin käteiskauppaan hän niin paljon tarvitsi rahaa ettei automaattirahat käy tai tilisiirto??? Kuulostaa pimeältä.