Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Itse olen aina saanut pelkkiä 50 euron seteleitä. Ja rahaahan se on kaksikymppinenkin, ei siinä.
Vierailija kirjoitti:
Kun maailma menee ohi, eikö kannattaisi luovuttaa tuollainenkin emeritan.
Pankin pitäisi olla asiakkaita ja asiakkaiden tarpeita varten,nyt pankit määrittelevät asiakkaiden tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei sitä PUHELINTA VOI käyttää. Eikä kortteja kun joku sEuRAa. HUOH!
Et lukenut kunnolla! "Käteismaksua varten" ja esim mulla on kortissa nostoraja automaatille, just että jos katoaa, ei voi nostaa/maksaa rajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa saisinkin pieninä seteleinä. Nostan joskus käteistä rahaa automaatista, silloin kun tarvitsen sitä esim. ulkomailla rahanvaihtopisteissä ja pienin seteli jonka saan on 50 e ja pienet rahanvaihtokioskit, jossain Aasian paikoissa eivät mielellään ota kovin isoja seteleitä vastaan. Ja joo kyllä luottokortillakin voin nostaa siellä rahaa, jos automaatti löytyy, mutta yleensä ottavat tietyn osuuden maksua noista luottokorttinostoista, joten siksi pidän ihan eurojakin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että tuo ei ole ajanvarauksen takana koko homma? Omalla pankilla nimittäin on, jos käteistä haluat nostaa tai tallettaa, sitä varten on varattava aika konttoriin. Sillä lailla saisi edes tuon jonon hallintaan.
Omalla paikkakunnalla OP:ssa on niin, että muut asioinnit kuin rahannostot ovat ajanvarauksella.
Ihan asiasta kirjoitti minun mielestäni ja olen samaa mieltä.
Vähän sama kuin HSL:n kanssa, joka valittaa ja ihmettelee, kun asiakkaiden määrä on laskenut ja on heistä pulaa. Sitten samalla kuitenkin kaikin tavoin hankaloittavat heidän palveluidensa käyttämistä tehden sen lopulta sellaiseksi, ettei enää tee edes mieli käyttää ja sitä boikotoi ihan jo boikotoimisen ilosta ja periaatteesta. Itse asiassa nykyään tulee boikotoitua jo koko Helsingissä asioimista ja Tamperetta myös.
Vierailija kirjoitti:
JOS on nostoraja kortissa! Mulla on esim 400€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa saisinkin pieninä seteleinä. Nostan joskus käteistä rahaa automaatista, silloin kun tarvitsen sitä esim. ulkomailla rahanvaihtopisteissä ja pienin seteli jonka saan on 50 e ja pienet rahanvaihtokioskit, jossain Aasian paikoissa eivät mielellään ota kovin isoja seteleitä vastaan. Ja joo kyllä luottokortillakin voin nostaa siellä rahaa, jos automaatti löytyy, mutta yleensä ottavat tietyn osuuden maksua noista luottokorttinostoista, joten siksi pidän ihan eurojakin mukana.
Eikös esim. Citymarketin kassalta pysty nostamaan käteistä? Eikä mene mitään maksuja ja saa vaikka kolikkoina niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsi enemmän rahaa johonkin käteisostoon. Pankkiautomaateilla on kertanoston ja päivänoston rajoitukset.
Ne rajoitukset on asiakkaan itse määrättävissä. Ne voi muuttaa, esim. voit muuttaa vaikka hetkeksi, käydä sitten nostamassa automaatista rahat ja sen jälkeen muuttaa taas rajoituksen summaa. Sinä itse määräät rajoituksista.
Erittäin asiallinen kirjoitus. Pankeissa henkilökohtaista palvelua tarvitsevat etupäässä vanhukset, joilla ei ole mahdollisuutta tai kykyä käyttää digitaalisia palveluita. Monilla ei ole edes pankkitunnuksia, vaikka ovat muuten toimintakykyisiä, tietokonemaailma ja älykännykät ovat vain liian vaikeita. On helppo huudella ja halventaa henkilöitä, jotka tarvitsevat henkilökohtaista palvelua, niistä maksetaan vielä kalliimpia palvelumaksuja. Moni tulee jopa invataksilla hoitamaan pakollisia pankkiasioitaan. On täysin kohtuutonta jonotuttaa näitä asiakkkaita pankin ulkopuolella ja sisätiloissa ilman istuimia. Pankit tietävät ruuhka-ajat, mutta mitään yritystä parantaa karua palvelua ei näy. Nordea taitaa olla pahin.
Vierailija kirjoitti:
*Kun ei muista pin koodeja, tai näkö on niin huonontunut.
Vartijan olisi pitänyt käyttää pelisilmää ja pamputtaa häirikköä koteloon. Joku jonotti taas pidempään valittajan takia kun kassa sen aikaa pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hej, ja rahanvaihtopisteet eivät muka sitten vedä välistä? Ainakin luottokortilla tietää tarkalleen miten paljon kusetetaan.
Onhan tuo ylipäänsä kummallista ja vanhoille ihmisille rasittavaa pitkä jonotus kun kyse on kuitenkin pankkipalveluista. Eräs yli 80 vuotias rollaattorilla kulkeva tuttavani olisi halunnut antaa käteisenä tyttärelleen lahjarahaa isomman summan. Miksi käteisenä, se ei kuulu muille. Koska tosiaan ei voinut nostaa kuin useina päivinä erikseen nostorajan takia joutui käymään automaatilla useana päivänä. Nordean konttoria täällä ei ole. Puhelinpalvelussa ei ole kuin yksi valtakunnallinen numero johon on aina jonot. Vanhat ihmiset eivät mielellään vaihda pankkiaan.
Nuoremmat eivät tajua miten vanhuus vaikuttaa, ennenkuin ovat itse vanhoja. Ja se käy nopeammin kuin tajuaakaan. Jokainen on joskus vanha ellei kupsahda ennen sitä. Saattaa olla jopa huonokuntoinenkin. Vanhuutta ei oikein pääse karkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS on nostoraja kortissa! Mulla on esim 400€
Minullakin on 400 e. Yhtenä päivänä halusin 600 e. Nostin nettipankissa rajaa 600 euroon ja hain rahat. Sitten palautin rajan 400 euroon. Helppoa.
Voi hyvät hyttyset sentään. Viimeksi kun tarvitsin käteistä isompaan kauppaan, tein vain useamman noston automaatilla, kun kertanoston raja on mikä on. Ei ollut mikään ongelma ja sai asian hoidettua jonottamatta.
Asiat saa aina tehtyä hankaliksi jos haluaa, etenkin tämä vanhempi sukupolvi näyttää sen osaavan.
Vierailija kirjoitti:
Olet todella typerä.
Sinulla tuskin on euroakaan huijattavaksi.
Lue sönkkääjä uutisista, miten vanhuksia huijataan somessa.
Esiinnytään vaikka lääkärinä tai poliisina.
Herranjumala mun osingothan on vaarassa, jos ihmiset joutuvat jonottamaan alle tunnin nostaakseen käteistä!
Vierailija kirjoitti:
Vartijan olisi pitänyt käyttää pelisilmää ja pamputtaa häirikköä koteloon. Joku jonotti taas pidempään valittajan takia kun kassa sen aikaa pois käytöstä.
Ja vuoden kuluttua sitten: kaikki nordean vartijat vapautettiin syytteistä.
Outoa, että tuo ei ole ajanvarauksen takana koko homma? Omalla pankilla nimittäin on, jos käteistä haluat nostaa tai tallettaa, sitä varten on varattava aika konttoriin. Sillä lailla saisi edes tuon jonon hallintaan.